עבור לתוכן

שאלה די חשובה בנוגע לציון בגרות בלשון.

Featured Replies

פורסם

טוב, אני בכיתה י', מחר יש לי מבחן משווה שעוסק בגזרות, שחבור, הבנת הנקרא ותורת ההגה.

למען האמת לא הולך לי השנה בלשון, הציונים שלי נעים סביבות ה - 70-80 ככשנה שעברה היה לי 95 בלי יותר מידי מאמץ..

אבל הגעתי לכיתה י' והבנתי כמה שעברית זו שפה דפוקה עם כל הגזרות האלה.. :/

רציתי לדעת איזה ציון בגרות מספיק לי בשביל להתקבל בעתיד לאן שארצה. כל הגזרות האלה זה התגלמות הרשע, אין לי מושג איך אני אצליח לקבל ציון של מעל 85 מחר, וזה מבחן שמשפיע מאוד על המגן שלי..

אז בחזרה לשאלה - מה צריך להיות הציון המינימלי בשביל שלא יעשו לי שום בעיות איתו?

  • תגובות 34
  • צפיות 4.1k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

אתה צודק!

התחלנו ללמוד לפני שבוע על הגזרות.

גזרת המרובעים עוד הייתה בסדר, אבל אז התחילו עם נפ"א, חפ"נ וחפי"צ. :screwy:

פורסם

למיטב ידיעתי זה צריך להיות לפחות 75 אבל אני לא בטוח לא נראה לי שהואניברסיטה בודקת את זה כי יותר חשוב הממוצע הסופי אבל ככה שמעתי

פורסם

אני אתן לך הצצה אל השקפת העולם שלי.

אני אומר שכל מקצוע שאני טוב בו (ריאלים), אין סיבה שאני אקבל פחות מ-95 וכמובן שהשאיפה שלי היא ל-100.

מקצועות שאני שונא\לא טוב מהם, אני משתדל לקבל את המירב, מה שיספק אותי זה 85 ומעלה.

בלשון הייתי בדיוק כמוך, כל השנה הוצאתי 70-80, במתכונת קיבלתי בערך 82, הוא נתן לי מגן 88 ערערתי ל-90, בבגרות הוצאתי 85, ויש לי סופי 88.

מיכוון שהמקצועות שאני שונא הם לא ממש משמעותיות (יחידה או שתיים לכל אחד) אז ציון של 85 לא ידפוק אותי.

נ.ב

אני שונא:

לשון, הבעה, ספרות, הסטוריה ואזרחות

פורסם

אוף אני מת כבר לדעת עם

קיבלתי את המבחן המותאם בלשון..

יורד לי איזה 1/3 מהבגרות...

פורסם

אוף אני מת כבר לדעת עם

קיבלתי את המבחן המותאם בלשון..

יורד לי איזה 1/3 מהבגרות...

למי שיש מותאם אין את תורת ההגה ואת כל התופעות!

נראה לי שגם הגזרות יורדות, חבל שאין לי. :'(

פורסם
  • מחבר

Merc, אני בדיוק כמוך. עם המקצועות החשובים והריאליים הולך לי די טוב ואני תמיד שואף למעלה כמה שיותר, והיה לי ככה גם בלשון והבעה שנה שעברה.

פשוט השנה הבנתי שעברית = חרא. וחוץ מזה, גם אותי בהסטוריה, ספרות והשיט העיוני מספק ציון של 85.

כרגע הידע שלי יוצא לי מחר את סביבות ה- 80-85, אבל המורה שלי שרמוטה ברמות שלא נראו עוד בארץ.

פורסם

ממש קביעות נחרצות רצות פה; היסטוריה/אזרחות/לשון/מקצוע הומני = חרא

החיים זה לא רק מספרים. בלי ידע כללי לא תחזיקו שום דיון עם אף אחד שהוא קצת יותר אינטלגנט מרס"ר.

אם לא בבצפר אז לפחות תשכילו לבד, היסטוריה ואזרחות זה חובה כדי לפחות להבין באיזה עולם אתם חיים.

קחו לתשומת ליבכם, מתמטיקה ופיזיקה זה טוב אבל זה לא מה שיכשיר אותכם לחיים.

פורסם

ככה זה ילדים כאלה, ברגע שהם לא טובים במשהו כמו שהם טובים במשהו אחר, ישר המשהו הראשון זה בעצם "לא חשוב" ו"סתם שטויות" ו"מי צריך את זה"... -_-

אגב, לשון הוא מקצוע חשוב, חשוב מאוד - רק חבל שמקדישים כ"כ הרבה זמן בו לדברים בלתי משמעותיים וכ"כ קצת לדברים הבאמת חשובים שבאמת צריך ללמוד.

דוגמא:

מקדישים הרבה זמן ל: בניינים, נגזרות ושאר ניתוחי פועל ושם עצם - זה לא באמת עוזר לשפה, לא לדיבור ולא לכתב.

לא מקדישים הרבה זמן ל: יכולת כתיבה, ניתוח משפטים, שם המספר - אלו דברים באמת חשובים שילוו אותכם לאורך כל החיים... אני יודע שלרובכם זה נראה מפגר ואתם לא מבינים מה לעזאזל יעזור לכם לדעת איפה הפסוקית ממוקמת... זה עוזר מאוד, במיוחד בכתיבה ברמה מעל הממוצע(יעני לא מ.ש.ל ו"משולשים דומים לפי משפט דמיון שני")... גם שם המספר זה נושא ממש חשוב שצריך לטחון לילדים במוח, כבר ככה חברים שלי מרביצים לי שאני מתקן אותם.. :smile1:

"אח שלו תביא חמש שקלים"

"אם הייתי יכול הייתי מביא"

"מה אם היית יכול יש לך פה איזה עשרים!"

"עשרים שקלים..."

"נו?"

"עזוב, קח חמישה שקלים"

"תודה כפרע!"

:silly:

פורסם

חח האמת שלי הייתה מורה שחרשה על ניתוח משפטים ושם מספר, ממש הביאה טבלאות שלמות של מספרים וכו'

הקטע של ניתוח שפה לא ממש קריטי, יותר אוצר מילים והתנסחות (מה שאי אפשר ללמד)

פורסם

ברור שאפשר ללמוד אוצר מילים והתנסחות... זה בד"כ נרכש מהסביבה אבל אפשר לשפר את זה... סתכל על איך תשובה שלך למבחן ביסודי/חטיבה וסתכל על תשובה שלך בחטיבה העליונה... זה הבדל מטורף... זה שבמאה ה-21 לכתוב כמו שצריך ולהיות בעל אוצר מילים גדול זה עלבון זה משהו אחר לגמרי...

יפה מאוד שהמורה שלך חרשה על זה, כל הכבוד לה :)

אבל הבעיה היא לא במורים עצמם, אלא במשרד החינוך שרואה בדברים האלה משהו שולי אך לעומת זאת רואה בלימוד בניינים משהו חשוב יותר...

פורסם

אפשר ללמוד, אמרתי שאי אפשר ללמד. בסופו של דבר זה ההתבגרות השכלית שלך שעושה את ההבדל.

הבעיה במשרד החינוך שהוא הפך את הלימודים לבית חרושת לציונים, כפי שאתה יכול לראות בכל התגובות הנ"ל.

פורסם
  • מחבר

ככה זה ילדים כאלה, ברגע שהם לא טובים במשהו כמו שהם טובים במשהו אחר, ישר המשהו הראשון זה בעצם "לא חשוב" ו"סתם שטויות" ו"מי צריך את זה"... -_-אגב, לשון הוא מקצוע חשוב, חשוב מאוד - רק חבל שמקדישים כ"כ הרבה זמן בו לדברים בלתי משמעותיים וכ"כ קצת לדברים הבאמת חשובים שבאמת צריך ללמוד.

דוגמא:

מקדישים הרבה זמן ל: בניינים, נגזרות ושאר ניתוחי פועל ושם עצם - זה לא באמת עוזר לשפה, לא לדיבור ולא לכתב.

לא מקדישים הרבה זמן ל: יכולת כתיבה, ניתוח משפטים, שם המספר - אלו דברים באמת חשובים שילוו אותכם לאורך כל החיים... אני יודע שלרובכם זה נראה מפגר ואתם לא מבינים מה לעזאזל יעזור לכם לדעת איפה הפסוקית ממוקמת... זה עוזר מאוד, במיוחד בכתיבה ברמה מעל הממוצע(יעני לא מ.ש.ל ו"משולשים דומים לפי משפט דמיון שני")... גם שם המספר זה נושא ממש חשוב שצריך לטחון לילדים במוח, כבר ככה חברים שלי מרביצים לי שאני מתקן אותם.. :smile1:

"אח שלו תביא חמש שקלים"

"אם הייתי יכול הייתי מביא"

"מה אם היית יכול יש לך פה איזה עשרים!"

"עשרים שקלים..."

"נו?"

"עזוב, קח חמישה שקלים"

"תודה כפרע!"

:silly:

מי אתה שתעשה כאלה הכללות בכלל אם אתה לא מכיר אותי?

אני לא אמרתי שלא צריך את זה. הצורה שמעבירים את זה בבצפר מסריחה לדעתי, וזה שאני אומר שזה לא מעניין אותי בצורה שמעבירים את זה בבצפר לא עושה אותי איזה טמבל כי אני כן יודע הסטוריה, אזרחות ומקצועות הומניים נוספים.

כנ"ל לגבי לשון. לא אמרתי שלא צריך ללמוד לשון, סה"כ אמרתי שזה קשה לי ומבחינתי גם 85 זה ציון טוב.

פורסם

המפף... הבגרות בלשון דיי קשה - לפחות בשנה שעברה. בפעם האחרונה שבדקתי היה לי 55, שזה מספיק לעבור - בלי תלונות. אתה לא צריך בגרות גבוהה בלשון בשביל להתקבל לאוניברסיטה. אני בספק אם אפילו מסתכלים על זה.

פורסם

גם אני לא אהבתי את המקצוע הזה, הסתפקתי ב-70 סופי (מזל שהמורה לא הרפתה ממני כל השנה, אחרת הציון היה הרבה יותר נמוך)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים