עבור לתוכן

עזרה במ"ת חיסור וחיבור שברים אלגבריים

Featured Replies

פורסם

טוב אז ככה:

יום חמישי יש לי בוחן על החומר ואני לא יודע כלום אבל כלום! המורה לא יודעת להסביר היא פשוט פותרת את התרגיל הלוח ובאותו זמן אתה צריך להקשיב להעתיק להבין בו זמנית.

מישהו יכול להסביר לי לעזאזל איך אני פותר את זה? (זה עם מכנה משותף).

פורסם

של איזה כיתה החומר? ט'?

פורסם
  • מחבר

כן

פורסם

איזה ביצפר זה? אורט או ערוני?

פורסם

טוב אז ככה:

יום חמישי יש לי בוחן על החומר ואני לא יודע כלום אבל כלום! המורה לא יודעת להסביר היא פשוט פותרת את התרגיל הלוח ובאותו זמן אתה צריך להקשיב להעתיק להבין בו זמנית.

מישהו יכול להסביר לי לעזאזל איך אני פותר את זה? (זה עם מכנה משותף).

תן דוגמא אני ינסה לעזור או להסביר

פורסם
  • מחבר

בית כלא רגיל לחלוטין חטיבה.

אין לי בדיוק דגומא בשבילך כי אני לא יודע לכתוב תרגילים כאלה בוורד

פורסם

זה חומר דיי קל, גם אני בט' אורט.

פשוט תמצא מכנה משוטף וזהו 8) :smoke: :hat:

פורסם

היה עוזר אם היינו יודעים באיזה חומר מדובר או אף תרגיל דוגמה ::)

פורסם

זה דברים כמו

(y-x)/x = 3/(y-x)

?

אם כן:

1. מצא מכנה משותף. המכנה המשותף הוא הכופל הנמוך ביותר לשני המספרים.

אם המכנים הם 2 ו- 3 המכנה המשותף יהיה 6. אם המספרים הם 3 ו 9 המכנה המשותף יהיה 9. אם המספרים הם ביטויים אלגבריים כמו בדוגמא, המכנה המשותף יהיה

x(y-x)

בצד שמאל של הביטוי המכנה הוא x ולכן צריך להכפיל אותו ב (y-x) כדי להגיע למכנה המשותף. אבל אסור לנו לשנות את הערך של הביטוי אחרת הכל משתנה - ואם נכפול רק את המכנה ב (y-x) יהיה לנו ביטוי שונה. לכן כופלים גם את המונה ב (y-x). שהרי (y-x)/(y-x) = 1

בצד ימין המכנה הוא (y-x) אז צריך להכפיל את הביטוי ב x/x.

התשובה הסופית תהיה:

(y-x)(y-x) = 3x

ואז בהכפלת סוגריים

y^2-2xy+x^2-3x=0

מצטער אם זה היה מהיר מדי אני חייב ללכת

פורסם

" עזרה במ"ת חיסור וחיבור שברים אלגבריים "

::) ;D ???

פורסם

מהמכנה של השבר השמאלי תוציא M, מהמכנה של השבר האמצעי תוציא 2 ואת המכנה של השבר הימני תפרק ל -

(M+5)(M-5) המכנה המשותף הוא:

2M(M+5)(M-5)

פורסם

אני מקווה שזה יעזור אני. אני חושב שזה הפיתרון הנכון אם אתה לא מכיר את נוסחת השורשים תנסה טרינום ואם לא אז אין לי מושג.

121116pic1.jpg

:smoke:

פורסם
  • מחבר

אתה לא תאמינו איזה פלא

היו לנו 2 שעורים על החומר ויותר מחצי מהכיתה לא הבינה כלום!

אחרי שרשמתי את ההודעה ישבתי 10 דקות עם ספר אלגברה חלק ג של בני גורן והבנתי הכל אבל הכל!!!!!!

הספר שהוא בכתב מסביר יותר טוב מהמורה!!!!

תודה לכל מי שעזר וניסה לעזור!

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים