עבור לתוכן

בעיות עם WB ב K100D + גלריה שלישית מהסופ"ש (עמוד אחרון)

Featured Replies

פורסם

רקע מלא צבע הוא גם פונקציה של המקום והמערכת תאורה שקיימת בו. יש מועדונים שהתאורה בהם ברמה של אורגן אורות ממסיבות מקלט של כיתה ה', ויש מועדונים שבהם מערכת התאורה היא ברמה של WOW שבה כל תמונה תצא יצירת אומנות ממש ;)

  • תגובות 52
  • צפיות 3.3k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
  • מחבר

אחחחח אתם מפספסים את הנקודה , הגלריה שלי ושלו , היא מאותה המסיבה

יש תמונות שצילמנו את אותם האנשים , מאותה זוית , באותה שניה.

הרקע שלו הרבה יותא מלא צבע משלי.

אני משער , שזה רק העדשה שעושה את ההבדל.. (2.8)

פורסם

אופס...באמת לא שמתי לב שזה אותו מועדון.

הרקע אצלו יותר חשוף כנראה כפונקציה של העדשה עם הצמצם העדיף שיש שלו (2.8 לפי טענתך) וגם הפלאש החיצוני שיש לו ולך אין תורם לעניין.

גם אני עברתי לפני חצי שנה מעדשת קיט של ניקון, לעדשה עם צמצם 2.8 קבוע, וההבדל הוא שמיים וארץ. אבל גם שהייתה לי עדשת הקיט, ידעתי

להפיק ממנה את המיטב באמצעות העצרות שכבר נתתי לך קודם: תנסה כמה שיותר לצלם בצד הרב שלך (שם הצמצם שלך הכי רחב 3.5), ותנסה

לרדת עם מהירות התריס ל- 1/6 למשל.

פורסם

מרבית הטיפים הקודמים עדיין תופסים. הרקעים בתמונות שלך עדיין כהים מדי (בגלל מהירות תריס גבוה מדי ו/או ISO נמוך מדי). כנ"ל לגבי רמת הביקורתיות של מה שאתה בוחר להעלות או לא. וכך גם עם הקומפוזיציות (אם הקומפוזיציה לא מספיק טובה, תעשה קרופ במחשב - זה עדיף על להעלות תמונה עם קומפוזיציה לא מוצלחת).

מעבר לכך, הבדל משמעותי בציוד מגיע מזה שאין לך פלאש חיצוני ולכן אתה לא יכול להקפיץ. אני לא חסיד גדול של הקפצה ב-45 מעלות קדימה, אבל אין ספק שהיא מאפשרת להאיר את הרקע שמאחורי הנושא (בתנאי שהתקרה לא גבוהה מדי). זה בלתי אפשרי עם פלאש פנימי.

לגבי עדשה 2.8, לתמונות כל כך קטנות אתה יכול להסתדר בקלות בלעדיה. כל מה שתצטרך לעשות זה להעלות את ה-ISO בלי חששות (אפילו ל-1600) ולהריץ על כל התמונות את Noiseware. לאחר ההקטנה אף אחד לא יידע שהתמונות צולמו ב-ISO גבוה.

דבר אחרון שחסר בתמונות שלך זה קונטרסט. הבעיה היא שבשביל לתקן קונטרסט בצורה טובה צריך לעשות את זה ידנית. אם תעלה קונטרסט במצלמה תקבל טווח דינמי קטן יותר, ואם תריץ Auto Levels כלשהו על התוצאות תקבל לפעמים תוצאות מוזרות. עם זאת, כל זמן שהתמונות שלך לא מספקות, זאת תהיה הדרך הקלה ביותר לשדרג אותן. אם אתה רוצה, אני יכול להעלות לכאן כמה דוגמאות של לפני ואחרי.

פורסם

Kenny, הקטע של התאורה ברקע זה פונקציה של ISO גבוה, מהירות חשיפה נמוכה ( 1/10 ומטה ) ופלאש חיצוני...

הפלאש הפנימי "יורה" אור לבן ישיר אל האדם שאתה מצלם ובכך הופך את הרקע לשחור וכהה יותר ומבטל את כל האורות שיש ברקע במועדון ( אני יודע כי בדקתי את זה כבר עם כמה חברים... )

בכל אופן, אל תפחד להרים ISO כמו שאמרו, אבל אין צורך לפי דעתי ביותר מ 400-800, מהירות חשיפה לא יותר גבוהה ממה שציינתי והפלאש החיצוני שהזמנת, השילוב הזה יספיק, שיהיה המון בהצלחה!

פורסם
  • מחבר

Boren - התיקרה מאוד גבוהה ... 6-7 מטר היתי אומר.הוא מקפיץ את האור רק על ידי השימוש בכרטיס הקטן הלבן שיוצא מהפלאש.

לגבי התוכנה שאמרת , שמורידה את הרעש בתמונות , אפשר לעשות אותה באופן אוטומטי על קבוצת תמונות?

או שאני חייב לעשות את זה תמונה תמונה?

פורסם

Boren - התיקרה מאוד גבוהה ... 6-7 מטר היתי אומר.הוא מקפיץ את האור רק על ידי השימוש בכרטיס הקטן הלבן שיוצא מהפלאש.

אוקי, אם כך הוא לא מקבל אפקט של הקפצה, רק של שינוי הזווית של הפלאש לזווית מעט גבוהה יותר. הכרטיס הלבן קטן מדי מכדי לבצע ריכוך כלשהו לאור.

לגבי התוכנה שאמרת , שמורידה את הרעש בתמונות , אפשר לעשות אותה באופן אוטומטי על קבוצת תמונות?

או שאני חייב לעשות את זה תמונה תמונה?

בגירסת ה-Pro אפשר לעשות את זה בצורה אוטומטית (batch processing).

פורסם
  • מחבר

דיפיוזר יהיה עדיף על פלאש ישיר\מוקפץ עם כרטיס ?

ולגבי התוכנה , אני אבדוק אותה.

פורסם

אני לא בטוח שזה יהיה עדיף, אני עובד עם כמה צלמים שבתחום הזה של צילום מסיבות, חלק מצלמים עם דיפיוזר והשאר עם כרטיס לבן, התוצאות דיי דומות.. אני לא רואה הבדל ממשי בינהן.. אם אתה יכול תחסוך את הכסף שעולה לך הדיפיוזר בינתיים.. אם התוצאה שהכרטיס הלבן ייתן לך לא תספק אותך אז תשיג את הדיפיוזר..

פורסם

דיפיוזר מאשר לבצע ריכוך מסויים (מוגבל מאוד) לתאורה. כרטיס לבן מאפשר להגביה קצת את מקור האור ולהאיר את הרקע. שניהם לא מתקרבים למראה הרך והמחמיא של הקפצה אחורית או למראה המיוחד ומלא האווירה של אור קיים.

פורסם

אבל תסכים שכל דבר עדיף על פלאש ישיר...

ובצילום מסיבות לאף אחד לא אכפת מזה, אכפת שהתמונה תצא יפה, חדה, שהפוזה של האנשים תהיה יפה ושהרקע יהיה צבעוני ומיוחד...

פורסם

אבל תסכים שכל דבר עדיף על פלאש ישיר...

אם אין תקרה, כרטיס לבן זהה לפלאש ישיר. ההבדל העקרי הוא בזווית הגבוהה יותר שנותן הכרטיס, אבל זווית כזו אינה בהכרח יתרון. מה אתה מעדיף:

זווית פלאש נמוכה שקרובה לציר העדשה:

image000037wd.jpg

זווית פלאש גבוהה שרחוקה יותר מציר העדשה:

image000017pl.jpg

פורסם

המטרה במסיבות היא שהאורות שברקע יכנסו גם לתמונה וייצרו תמונה מיוחדת יותר, פלאש ישיר מבטל את רוב האורות האלה, הזווית של הפלאש ב45 מעלות עם כרטיס לבן מאפשרת לצבעים להיכנס לתמונה, יחד עם ISO גבוה ומהירות תריס נמוכה...

ותקן אותי אם אני טועה אבל התמונות האלה צולמו עם פלאש ישיר ועם פלאש חיצוני ישיר ולא עם פלאש חיצוני מוקפץ ב45 מעלות עם כרטיס לבן או דיפיוזר...

פורסם

המטרה במסיבות היא שהאורות שברקע יכנסו גם לתמונה וייצרו תמונה מיוחדת יותר, פלאש ישיר מבטל את רוב האורות האלה,

כל פלאש מבטל את האורות האלה, במיוחד פלאש ב-45 מעלות קדימה (פלאש ישיר לא מגיע לרקע, ולכן מה שנשאר שם זה רק האור הקיים).

הזווית של הפלאש ב45 מעלות עם כרטיס לבן מאפשרת לצבעים להיכנס לתמונה, יחד עם ISO גבוה ומהירות תריס נמוכה...

אז זהו שלא. מה שמכניס את הצבעים לתמונה זה ה-ISO הגבוה, מהירות התריס הנמוכה והצמצם הפתוח. הפלאש ב-45 מעלות רק מחליף את האור הקיים ברקע באור משלו.

ותקן אותי אם אני טועה אבל התמונות האלה צולמו עם פלאש ישיר ועם פלאש חיצוני ישיר ולא עם פלאש חיצוני מוקפץ ב45 מעלות עם כרטיס לבן או דיפיוזר...

אתה לא טועה, אבל שתי התמונות ממחישות את ההבל בזווית, וכשאין תקרה, ההבדל בין פלאש ישיר לפלאש עם כרטיס הוא בעיקר בזווית. הכרטיס קטן מדי מכדי ליצור ריכוך.

פורסם

אורן אני מסכים איתך לגמרי, זה ברור שתמיד עדיף פלאש מוקפץ מהתקרה מאשר פלאש ישיר בכל צורה כלשהי, אפילו עם דיפיוזר..

אני אישית לא יודע למה אבל אולי תוכל להסביר את התופעה הזאת בעצמך, יש לך ניסיון רב יותר עם פלאשים מאשר לי, כאשר משתמשים בפלאש פנימי / חיצוני ישיר בצילום במסיבות, שהכל מסביב חשוך, אתה רואה תאורה לבנה על המצולם בעוד שכל מה שסביבו לרוב יוצא חשוך, אך כאשר משתמשים בפלאש חיצוני, ב45 מעלות, עם כרטיס לבן או דיפיוזר התאורה על המצולם יותר עדינה במעט והרקע יותר ברור בתמונה, האורות, האנשים, הכל...

אני אישית חושב שהזווית וההגבהה של הפלאש גורמים ביחד עם הכרטיס הלבן / הזיפיוזר לפריסת התאורה של הפלאש על שטח גדול יותר (ולא דווקא לריכוך של האור) במקום למקד אותו על מרכז התמונה, אני אשמח אם תתקן אותי אם אני טועה פה...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים