עבור לתוכן

שאלה לפיזיקאים שבינכם..

Featured Replies

פורסם

אם יש לי וקטור כלשהו איך אני יכול למצוא נ'ק במרחק 300 ממנה למשל, ויש לי גם 2 נ'ק שממנו נוצר אותו וקטור אם זה עוזר

פורסם

לא מבינים כלום מהשאלה שלך :-\

תכתוב אותה ברור יותר...

*נק'

פורסם
  • מחבר

אממ אני לא ממש מבין בזה אבל אני ינסה

יש לי 2 נ'ק עכשיו אני רוצה לבדוק מה יהיה הנ'ק (x,y,z) אחרי 300 (יחידות כלשהן) באותו כיוון של הוקטור הנתון

ניסיתי..

פורסם

אה.. באותו כיוון.

אתה פשוט מכפיל את ערכי וקטור הכיוון פי 300. (300x, 300y, 300z)

פורסם
  • מחבר

אבל איך זה הגיוני כי לא משנה איך אני יזיז אותו, אם הוא ישאר באותו כיוון הוא עדין ישאר אותו וקטור, או שאני טועה?

פורסם

אתה צודק, טעיתי. :)

בכל זאת, לא מובן מה בדיוק רצית.

נסה לנסח את השאלה שלך מחדש, כמה שיותר מפורט ושלא יהיו דו-משמעויות.

פורסם

אני מניח שהכוונה היא למצוא נקודה שלישית כך ש:

1. היא במרחק 300 יחידות מאחת הנקודות.

2. היא על אותו ישר המחבר בין שתי הנקודות.

פורסם

נניח יש לך את הוקטור:


a,b,c + t(u,v,j)

שים לב ש- u,v,j הוא הוקטור ו-a,b,c היא נקודת ההתחלה, ו-t מציין את ההתקדמות, כלומר אם אתה רוצה להתקדם ב-300 אז תכפיל ב-300.

פורסם
  • מחבר

לא הבנתי מה אמרת

תראו אני ממש לא מבין בפיסיקה

חוץ מזה שיש לוקטור כיוון

עכשיו אני משתמש בזה בתכנות, אז אני ינסה לתאר לכם את זה בתכנות :

מה שאני עושה זה שיש לי קנה שממנו אני יורה כדור

עכשיו חישבתי בהתחלה את הנקודת ההתחלה ששמו הוא

firstIndexForBarrelVector

ויש לי את הסוף

secondIndexForBarrelVector

שממנו נוצר המשתנה

barrelVector שמכיל 3 נתונים X,Y וZ

מה שאני רוצה זה ישר לחשב את הנ'ק באותו כיוון של barrelVector אחרי 300

הבנתם?

אם לא אני ינסה להרחיב עוד

פורסם

לפי איך שהבנתי אותך, יש לך נק' A ונק' B.

וקטור AB הוא (x, y, z)

נק' O היא (0, 0, 0) - ראשית הצירים.

הישר שמכיל בתוכו את וקטור הכיוון AB הוא(קו תחתי מסמל וקטור וקו אמצעי גם, במקום קו עילי):

x = OA + tAB

תציב 300 במקום t ותקבל את המקום שאתה צריך.

עריכה: שזה בעצם מה שאמרתי בפוסט השני. :)

פורסם

אני מניח שיש לו וקטור (a,b) והוא מעוניין להגדיל אותו בעוד 300 יחידות באותו הכיוון.

alpha = atan(b/a)

אתה צריך למצור את הזוית. אחר כך אתה עושה 300*sin(alpha) ומוסיף ל- b

ומחשב את 300*cos(alpha) ומוסיף ל- a.

ככה האורך של מה שהוספת הוא :

(300*cos(alpha))^2+(300*sin(alpha))^2)^0.5 =

300*(cos^2(alpha)+sin^2(alpha)) = 300

עם זוית

atan(300*sin(alpha)/(300*cos(alpha))) =

atan(tan(alpha)) =

alpha

בידיוק כמו הזוית המקורית של הישר.

פורסם

אני מניח שיש לו וקטור (a,b) והוא מעוניין להגדיל אותו בעוד 300 יחידות באותו הכיוון.

alpha = atan(b/a)

אתה צריך למצור את הזוית. אחר כך אתה עושה 300*sin(alpha) ומוסיף ל- b

ומחשב את 300*cos(alpha) ומוסיף ל- a.

ככה האורך של מה שהוספת הוא :

(300*cos(alpha))^2+(300*sin(alpha))^2)^0.5 =

300*(cos^2(alpha)+sin^2(alpha)) = 300

עם זוית

atan(300*sin(alpha)/(300*cos(alpha))) =

atan(tan(alpha)) =

alpha

בידיוק כמו הזוית המקורית של הישר.

LOL זה כ"כ ברור שאני בטוח שהוא הבין אותך מילה במילה, תו בתו. :P :P

פורסם
  • מחבר

את שתיכם לא הבנתי =\

אם אתם יכולים תנסו להשתמש במשתנים שאמרתי בפוסט הקודם שלי , אולי זה יעזרו לי להבין

(אפשר לעשות ככה: barrelVector.x או .y או .z ככה גם לשאר המשתנים)

פורסם

פשוט תכפיל את הוקטור שלך ב- (300/1+R) כאשר R זה האורך של הוקטור(x^2+y^2+z^2)^0.5)).

אחד ועוד 300 חלקי R.

פורסם
  • מחבר

כאילו מכפלה וקטורית?

אני לא יכול לעשות barrelVector *(300/1+R)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים