עבור לתוכן

TUNIQ רשמים והמלצות

Featured Replies

פורסם

לאחר מסע ממושך של בחירת קרור למעבד E6400 ולוח של GIGABYTE 965P S3 החלטתי לקנות את הTUNIQ120.

פתיחת האריזה הראתה סידור יפה של המרכיבים, משחה-יש, לוחות תמיכה-יש,פונטציומט-יש, ומפלצת כמעט במשקל קילו-יש.

התקנה קלה- לא ממש.

יש צורך בהדבקת לוחית התמיכה באחורי הלוח אם(יש דבק דו צדדי שמגיע מוכן כבר על הלוחית) השחלת הברגים מהצד האחורי ורק אז הלבשה של הגוף קרור(לאחר משיחה במשחה טרמית) ונעילת הברגים ע"י אום סגור והלבשת קפיצים.

כאחד עם ידים יחסית ארכות, היה צורך בפלייר שפיץ וקורדינציה יחסית יפה לסגירה טובה של האומים.

הבעיה התרחשה לאחר מכן.

לאחר הרכבת כלל הרכיבים ולקראת תחילת עדכון ביוס, העמדתי את המארז.

עדכון ביוס מתחיל ולאחריו נגעתי קלות עם המרפק במארז והמחשב קרס ונכבה.

נסיון הדלקה- גורנישט. קצר?!?! הגיוני מאוד.

פרקתי את הכל כולל הטיונק בשביל לוודא שאין חלקים שנוגעים בדברים לא רצויים. ניסיתי להוציא גם את הלוחית תמיכה- השקעתי המון המון כוח בשביל לפרק את הלוחית הדבוקה וגם אז חלק מהחומר המבודד נשאר על ההלחמות(להחזיר אותה ככה אי אפשר-לוחית חד פעמית לא כולל אופציה לאילתור חומר מבודד).

אבל גיליתי משהו מוזר...ההלחמות החשופות שנשארו מול הלוחית(לא כל ההלחמות מאחורה מכוסות בשכבת מבודד מול הלוחית..רק חלק קטן במרכז) נלחצו חזק ללוחית בעקבות המומנט שהפעיל הTUNIQ שעברו את השכבה המושחרת וגרמו לקצר בתושבת המעבד.

מסקנות: לא להעמיד את הTUNIQ ב90 מעלות או במארז עומד בעקבות לחץ עצום על הלוח(או לשדרג לו איזה תמיכה או קונטרה במארז או מארז שוכב)

לכסות עם שאריות "סול" דק או חומר דומה את שאר הלחמות תושבת המעבד מול הלוחית תמיכה.

פורסם

ובכן לפי מיטב זיכרוני חוץ מהדבק הדו צדדי (כאשר לא הורדתי את הנייר שנצמד ללוח בכדי שאוכל לפורקו אם אצטרך) ישנה מדבקת פלסטיק קשיחה

שאמורה לבודד הלחמות שיכולות לחדור את המדבקה הדו צדדית הרכה.

פורסם
  • מחבר

עידכון....נשרף הלוח אם בעקבות הקצר :nixweiss:

הוחלף בחנות בהצלחה...והוחלף המאוורר בTT BT 120 VX....ובא לציון גואל.

(המדבקה שדיברת אינה מגיעה בערכה...ואם מישהו עדין חושק במאוורר שלפי דעתי בעל עיצוב והנדסת אנוש לקויה במקצת- מוזמן לאלתר מ"סול" או חומר רך מבודד אחר את ההלחמות מאחורי הלוח שנמצאות מתחת ללוחית.

פורסם

לא יודע מה בדיוק קרה לך, אבל לי לקח להתקין אותו בערך שעתיים עד שהבנתי איך הכל הולך ולחבר אותו מהצד השני,

בפעם הראשונה בכלל הדבקתי את הלוחית האחורית הפוך כלומר עם הדבק החוצה והמחשב לא נדלק וחשבתי שהלך עליי, אחרי זה הדבקתי אותו בדיוק על הס"מ

עם הדבק על הלוח חיזקתי אותו מספיק כדי שלא יתנדנד וישבור את הלוח אבל לא לחצתי אותו גם מספיק חזק כדי שיחנוק את המעבד...

חוץ מהפשלה הקטנה בהתחלה, הוא עובד כמו שצריך ובמהירות מקסימום המעבד שלי לא עובד את ה 32C גם עם אוברקלוק.

פורסם

אני לא מבין מה בדיוק הבעיה שלכם עם הטוניק חוץ מזה שהוא קצת גדול והיה קשה להבריג את הברגים, הכל היה בסדר ועכשיו אני ב OC של 3120MHZ וכשהמאוורר שלו על הכי נמוך אני מגיע ל 61 מעלות וכשהוא על מקסימום (ועושה רעש של מטוס סילון בהמראה) הוא ב 56 מעלות, אם יש למישהו רעיון איך לקרר עוד את המארז זה יהיה מעולה.

נ.ב.

המפרט שלי בחתימה :)

פורסם

אני לא מבין מה בדיוק הבעיה שלכם עם הטוניק חוץ מזה שהוא קצת גדול והיה קשה להבריג את הברגים, הכל היה בסדר ועכשיו אני ב OC של 3120MHZ וכשהמאוורר שלו על הכי נמוך אני מגיע ל 61 מעלות וכשהוא על מקסימום (ועושה רעש של מטוס סילון בהמראה) הוא ב 56 מעלות, אם יש למישהו רעיון איך לקרר עוד את המארז זה יהיה מעולה.

נ.ב.

המפרט שלי בחתימה :)

לשים שני מאווררים כאלה במארז - http://www.plonter.com/detail.tmpl?sku=FM121&affiliate=zap

ואפשר גם אחד כזה במקום המאוורר של ה - TUNIQ.

פורסם

אני פשוט לא מבין מה הקשר בין ההלחמות בחלק האחורי של הלוח לבין הפלטה האחורית של הטוניק...

הרי יש לה מעיין 4 רגליות (מיתעגלות כלפי פנים משאר הפלטה ) שמרחיקות אותה מההלחמות..

http://www.technic3d.de/reviews/tuniq120/tuniq%20022.jpg

פשוט ניראה לי ששמתה אותה הפוך...

פורסם
  • מחבר

הפוך על בטוח לא שמתי...הוראות לא קשה לפספס..ובטח לא מדבקה עם דבק דו צדדי.(חבל שלא צילמתי-החזרתי את הכל לחנות)

ד"א-הלוחית עם העיגול באמצע שייך לסוקט אחר של P4...מה ששייך לסוקט 775 הוא מרובע באמצע...אבל זה לא הנושא...

ברגע ששמתי את הלוח במארז עומד(והעמדתי את המארז כך שהלוח ב90 מעלות לרצפה)...אחרי חצי יום ותזוזה קלה קרה מה שקרה...

לא שללתי שימוש במאוורר ואין לי שום ספק על הביצועים שלו- נתתי רק התרשמות ורושם ואולי גם פתרון/המלצה למי שמתקין/יתקין/ירצה להתקין בעתיד.

פורסם

או קיי...

אם זה קצר כתוצאה ממגע של הלוחית האחורית זה היה אמור ליקרואת מידית עם הדלקת המחשב ולא אחרי חצי יום במצב של 90 מעלות לריצפה .

או קיי נגיד שבמצב מאוזן הוא לא גורם ללחץ על הלוחית האחורית (מה שלא נכון כי הברגים כך או כך מהודקים חזק לקירור ונוגעים ברציפות בלוח ) למה זה קרה רק אחרי חצי יום ?

אולי הידוק יתר של ברגים ע"י הפלייר שלא ההיתה אמור להישתמש בו + התזוזה שדיברתה עליה יצרו עומס על הלוח ופגעו בו .

זה מזכיר דבר שהיה מוכר עם הסילנסר ל9800.. הידוק מוגזם היה גורם לכרטיס לא לעבוד בכלל או להציג ארטיפקטים בכל מהירות, שיחרור קל פתר את הבעיה.

פורסם

אני לא מבין מה בדיוק הבעיה שלכם עם הטוניק חוץ מזה שהוא קצת גדול והיה קשה להבריג את הברגים, הכל היה בסדר ועכשיו אני ב OC של 3120MHZ וכשהמאוורר שלו על הכי נמוך אני מגיע ל 61 מעלות וכשהוא על מקסימום (ועושה רעש של מטוס סילון בהמראה) הוא ב 56 מעלות, אם יש למישהו רעיון איך לקרר עוד את המארז זה יהיה מעולה.

נ.ב.

המפרט שלי בחתימה :)

הטמפרטורות שלך גבוהות לטעמי ובמיוחד אם לא מדובר במאמץ מלא,קרי,100% ,אני עם הנינגה באובר על 3.2 ובבדיקת מאמץ מלא עם ORTHOS עומד סביב

ה - 55 מעלות.

בנוגע לחתימה שלך,היא על הפנים,לא יכולת לבחור צבע אחר למילים ? צריך להוציא את העיניים כדי להבין מה רשום בה.

פורסם

יש כאן לפחות 2 אנשים שהסתבכו בהרכבה ואחד שהרס MOBO , כנראה יש דברים בגו... ???

שלא תבינו לא נכון - תכננתי לקנות את המאוורר ועכשיו אני פשוט מודאג :nixweiss:

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים