אז כמה להשקיע ביב'? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אז כמה להשקיע ביב'?


Zaks Sharon

Recommended Posts

היי חברה...

רציתי לשתף אתכם במשהו שמעצבן אותי כבר זמן רב (או יותר נכון כמה שבועות, שפשוט עוברות לאטטט). בי' - יא' אני זוכר שהייתי משקיע כמו שצריך, ככה לומד בשיעור, מתכונן 3 ימים לפני מבחן... ביב' החלטתי לתת פוש אחרון. הלימודים נהיו לחוצים כאן ביב', והחלטתי לתת מאמץ אדיר אחרון. אני מוצא עצמי חורש שעות על גבי שעות על כל מבחן (ויש המון!), הזמן זוחל, ויש לי הרבה פחות זמן לבילויים. למעשה, אני רק בשישי יוצא עם חברים.

מצד שני, אני הסתכלתי במחשבוני חישוב ממוצע בגרות - וזה לא נראה לי כל כך משתלם. בשביל 5-7 נק' בתעודת בגרות כל זה? לא יודע. כמה ממוצע בגרות מומלץ להוציא, אם רוצים להתקבל לרוב המקצועות בעתיד (חוץ מרפואה זה אני בטוח לא לומד)? כמה נראה לכם כדאי להשקיע ב-3-4 חודשים הקרובים?

מה אתם חושבים על זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

The Grey Havens, יש דבר שנקרא "תועלת שולית".

זאת אומרת שאם נגיד למדת 3 שעות למבחן תוציא 80, אם למדת 8 שעות תוציא 85, אם למדת 20 שעות תוציא 90 ואם למדת 40 שעות תוציא 100.

או בקיצור - כל שעה שאתה לומד ציון המבחן שלך ישתפר בפחות. בחפירה רצינית תגיע למצב שתצטרך ללמוד עוד 3 שעות כדי להוציא עוד נקודה אחת במבחן.

השאלה אם אתה מוכן למחיר - שהוא הזמן החופשי שלך. כמה "זמן חופשי" אתה מוכן לשלם בשביל "שיפור ציון"? אתה יכול להסתכל על זה בגישה של - זאת השקעה חד פעמית לכמה חודשים שתחזיר את עצמה (זה ישפיע על הסיכויים להתקבל לתואר - אם זה יהיה ההבדל בין להתקבל או לא זה ישפיע על המקצוע שאני אבחר - זה ישפיע על המשכורת וכו'), ואתה יכול להסתכל על זה שאם אתה רוצה נגיד ללמוד הנדסת חשמל אז לא יהיה הבדל קריטי בין ממוצע של 107 לממוצע של 109, ושתמיד תוכל במקום זה לשפר קצת את הפסיכומטרי - או שבין כה וכה גם ב-107 וגם ב-109 אתה עובר את הרף.

אני לא השקעתי הרבה, כי מקצועות בביה"ס אף פעם לא עניינו אותי יותר מדי ולא חשבתי שזה חשוב (היום אני עדיין חושב שזה לא חשוב, אולי חוץ מאנגלית), והוצאתי ממוצע נחמד (98, פסיכו' 639) והתקבלתי ללימודים לתואר ראשון במה שרציתי במסגרת העתודה.

ד"א - אל תשכח - גם אם למשל נפלת במקצוע אחד וקיבלת בו 70 - תוכל לגשת אליו שוב אחרי הצבא ולשפר אותו ל-90 (ואתה תזכור, תצטרך לחזור על החומר הרבה פשוט). אני לא הייתי משקיע הרבה, לדעתי - בכנות - המקצועות בביה"ס לא חשובים מספיק ולא שווים את כל זמן הנעורים שלך. אין הבדל קריטי בין 90 ל-100 במבחנים, אל תגיע למצב של פרפקציוניזם - זה לא שווה את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשקיע כמו שצריך!

תשאף לציון המקסימלי שלך, בסוף זה יתבטא בסכ"ם(ממוצע של בגרויות ובונוסים) שלך בקבלה שלך לאונברסיטה או למכללה כל שהיא!

בילויים תשלים אחרי הלימודים. יש מספיק זמן להכל!

בשבילך זה הזמן ללמוד!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לבלות "רק" ביום שישי זה לא מספיק?

ולדעתי לא צריך ללמוד למבחן 3 ימים. אם אתה אחד שלא מרחף בשיעורים מספיק ללמוד כמה שעות בודדות עד שאתה מרגיש שמיצית את החומר. וגם אין שום סיבה שבעולם להשלים בגרויות אחרי כי זה מיותר לחלוטין.

אם אתה רואה שלא הולך לך באיזה מקצוע (וזה לא אומר 60 מדי פעם) תתלבש על המקצוע הזה, גם עם זה על חשבון יום שישי :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תסמוך על נסיון של עשרות , אם לא מאות אלפי אנשים בארץ

תשקיע עכשיו, תשקיע כמה שאתה יכול, תעשה הכל בשביל להוציא את הציונים הכי טובים שאתה יכול בבגרויות

זה יחסוך לך חודשים, ואולי שנים, והרבה מאוד כסף, בהשלמה ושיפור אחרי או תוך כדי הצבא.

כל זה בהנחה ואתה מעוניין בלימודים אקדמאיים אחרי הצבא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חייב להסכים עם המלך גאי. אין לך שום סיבה להשקיע כמו חמור בשביל להוציא כמה נקודות יותר.

גם אני כמוהו בדיוק לא חושב שצריך להשקיע בבית ספר. זה לא עניין אותי, לא באתי להרבה שיעורים, באתי למבחן בלי ללמוד, לא היה לי תיק ולא היו לי מחברות, והסתדרתי. אז נכון, לא כל אחד יכול ככה, אבל אני לא חושב שיש סיבה להשתגע. הייתי בכיתה מואצת (של החנונים מה שנקרא) ולראות איך כל הכיתה שלי נלחצת לפני מבחן פשוט הצחיק אותי. בסופו של דבר הם הוציאו ממוצע גבוה יותר משלי. גבוה בהרבה. 10 נקודות. אבל האם זה שווה את זה? לא נראה לי. הם 6 שנים (מכיתה ז' שהייתה מואצת כבר) ישבו וקרעו את התחת. ואני יצאתי החוצה כל יום, ועשיתי מה שבראש שלי. כן, ה-10 נקודות האילו משמעותיות בשבילם. אבל אני הלכתי לעשות פסיכומטרי (שוב, כמו בליינד-דייט, בלי ללמוד) קיבלתי את ה-707 שלי, ועכשיו אני מתקבל למקומות שהם לא יתקבלו.

בכל אופן, הרעיון שאני מנסה להעביר פה. תלוי בך. השאלה היא האם אתה קולט מהר מספיק ותוכל לעשות פסיכומטרי טוב (גם אם תלמד חודש, זה עדיף מאשר ללמוד 3 שנים - לפסיכומטרי יש חשיבות לפחות כמו לבגרויות בעת הקבלה לאוניברסיטאות), או שאולי אתה קולט קצת יותר לאט, כמו תלמיד ממוצע, ואז עדיף באמת לתת את הפוש הזה בכמה חודשים הבאים בשבילי שאחרי זה יהיה לך קל יותר ולא תהייה לחוץ לקרת הפסיכומטרי.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...