עבור לתוכן

מחפש הסבר על מושגים של כרטיסי ATI

Featured Replies

פורסם

שלום

מחפש הסבר מפורט על המושגים הללו שנמצאים בכרטיסי ATI

1. FSAA

2. HDR

3. למה הם מפיקים איכות טובה יותר בסרטים מכרטיסי NVIDIA ?

4. לשם הבנה ומפני שלא מצויין על הכרטיס מה הרעש שמשמיע המאוורר בכרטיס X1900XTX או 1800 ? לדוגמא ב-יחידות db ?

בתודה למסבירים ומפרטים .

פורסם

קודם כל אלו הם לא דברים שנמצאים בכרטיסי ATi אלא טכנולוגיות גראפיות, והם לא קשורות בשום קשר שהוא לסרטים, סרטים זאת גראפיקה 2D ומשחקים זה גראפיקת 3D.

ה-AA הוא Anti-Aliasing, מחליק קצוות של טקסטורות וכך מונע Aliasing (שינון שרואים בדרך כלל בקצוות של טקסטורות, לדוגמא בקצה הבניין הרחוק שרואים במשחק).

ה-HDR נותן תאורה ריאליסטית יותר - אנסה להדגים לך:

במשחק אתה נמצא בחוץ, ואתה רואה כניסה לבית - אתה רואה אותה בתור צורה כהה, אבל בחוץ התאורה היא חזקה.

כשאתה מתקרב יותר לכניסה, הכניסה נהיית יותר בהירה - עד למצב שאתה נכנס לתוך הבית והכל שם בהיר כמו רגיל - אבל מתוך הבית אתה רואה את ה"בחוץ" קצת יותר מדי בהיר.

ככה בערך זה נראה במשחקים.

שוב, אין לזה שום קשר לסרטים!

פורסם
  • מחבר

אני כתבתי את השאלות עפ"י המאמר המצורף כאן שבו רשום

במפורש : ואני מצטט מסוף הפרק במאמר המצורף -

" בדומה לאחיו לסדרה, גם כרטיס זה מאפשר שימוש במקביל ב-HDR ו-FSAA, מה שמפיק איכות תמונה טובה בהרבה מהכרטיסים של nVIDIA שאינם מסוגלים לכך.

"

רצ"ב גם המאמר

http://hwzone.co.il/reviews/1800gto/2/

1. עפ"י הפרוש שלך זה לא קשור לסרטים ,

אני חייב לומר בבדיקה ושוב אני מבצע UPSCLING וגם משתמש בקודים טובים

שמכוונים היטב , מסך ענק חד משמעי זה משפיע באלמנטים מסויימים ובסרטים מסוימים עפ"י תוכנת

BSplayer Pro

2. אלה אלמנטים לכיוון תמונה שכן נמצאים בכרטיטי מסך NVIDIA ועל פי כרטיס מסך שיש לי של NVIDIA

אני חושב שכן ניתן לבצע במקביל את הכיוון הנ"ל במקביל ( אבל אני לא בטוח כי יכול להיות שלא הבנתי מונח שלך )

3. ניתן לכוון את הדייבר של NVIDIA בשני צורות מרכזיות קלאסי + והחדש

גם לסוג הכרטיס ASUS או חברה אחרת או באם השתמשנו ב-WIN FOX .

יש קשר באם ניתן לכוון יחד HDR ו-FSAA, (עפ"י ההסבר שלך המילולי ניתן כיום עם הדריברים החדשים )

פורסם

מה הקשר בין מה שאתה טוען (שזה משפיע לסרטים) לבין מה שאתה מביא לי כהוכחה?

שוב אני אומר, HDR ו FSAA אלו הם טכנולוגיות גראפיות לשיפור התמונה במשחקים/תוכנות שמשתמשות בגראפיקה תלת מימדית.

בנוגע למה שקראת בביקורת - כרטיסי Nvidia לא מסוגלים לבצע פעולות HDR ו AA ביחד, הן מוגבלים חומרתית, והכרטיסים של ATi כן מסוגלים. אבל אין לזה שום קשר, ישיר או עקיף, לאיכות צפיה בסרטים.

יש הבדל בין גראפיקה דו מימדית לבין גראפיקה תלת מימדית.

משחקים - תלת מימד.

סרטים - דו מימד.

אי אפשר לעשות HDR או AA על גראפיקה 2D, מכיוון שאין שום קשר ביניהם! אלו הם טכנולוגיות לגראפיקה תלת מימדית.

פורסם
  • מחבר

שלום לך

הקדמה :

אני משתמש במסך LCD 47 אינש רואים בוא כל פגם

כך שהגעתי למסקנה שלרוב שמה שמתאים לתלת מימד לרוב מתאים לדו מימד .

יחד עם זאת אני שואל אותך שאלה חשובה

1. איזה קודים לסרטים אתה עובד ?

2. איזה כיוון אתה מכוון אותם ?

כי יכול להיות שכאן יש לנו קצר בתקשורת .

אני משתמש הרבה מאוד בתכונה בתוכנת ANAMORAPIC

זאת תכונה שנותנת לסרט דו מימד עומק ואפקט של " תלת מימד "

דבר מדהים ואפקטיבי למסכים גדולים !!! (לא 20 או 30 אינש כדי לקבל אפקטיביות באמת של תלת מימד )

עכשיו לשאלתך

HDR ו FSAA הם בסך הכל כיוון

ונראה שלפי הדייברים החדשים של NVIDIA אולי זה כן אפשרי ?

הגדרות החלקות שינון

סינון אניזונטרופי

סינון אנכי

אבל לא מובן לי מדוע אתה אפילו לא מוכן לבדוק אפילו את זה ?

אני כן ניסיתי עם התשובה הראשונה שנתנה לי והתעסקתי בהגדרות

תלת מימד + מתחתי את האוברקלוק

וכן הצלחתי לשפר ולהחליק צבעים מעל האנשים במצב של ANAMORAPIC

ה-AA הוא Anti-Aliasing, מחליק קצוות של טקסטורות וכך מונע Aliasing (שינון שרואים בדרך כלל בקצוות של טקסטורות)

ושוב בסרטים ..................

כאן אולי שוב קבור הכלב

בשינוי קודים

בשינוי שיטות קידוד

התמונה משתנה ולכן שאלתי אותך באיזה קודים אתה משתמש ?

ואיך אתה מכוון אותם מרגע שפתחת אותם ?

פורסם

מה הקשר בין מה שאתה טוען (שזה משפיע לסרטים) לבין מה שאתה מביא לי כהוכחה?

שוב אני אומר, HDR ו FSAA אלו הם טכנולוגיות גראפיות לשיפור התמונה במשחקים/תוכנות שמשתמשות בגראפיקה תלת מימדית.

בנוגע למה שקראת בביקורת - כרטיסי Nvidia לא מסוגלים לבצע פעולות HDR ו AA ביחד, הן מוגבלים חומרתית, והכרטיסים של ATi כן מסוגלים. אבל אין לזה שום קשר, ישיר או עקיף, לאיכות צפיה בסרטים.

יש הבדל בין גראפיקה דו מימדית לבין גראפיקה תלת מימדית.

משחקים - תלת מימד.

סרטים - דו מימד.

אי אפשר לעשות HDR או AA על גראפיקה 2D, מכיוון שאין שום קשר ביניהם! אלו הם טכנולוגיות לגראפיקה תלת מימדית.

AA יכול בהחלט להיעשות על גרפיקה דו מימדית....

רק שאין משחק 2D כל כך גרועש שדורש את זה. כל המשחקים נוצרים חלקים מראש, ככה שאין צורך בהחלקה נוספת

פורסם
  • מחבר

שלום

צער לי אבל אתה טוען שוב מה הקשר

זאת פעם שלישית שאתה חוזר על אותה תשובה !

שימו לב !!!!

ולמרות שאני מסביר בצורה מפורטת , אתה לא מתיחסים למה שאני כותב כלל !!!

אין טעם לחזור פעם רביעית על אותה תשובה !!

ציינתי אני משתמש בתוכנה מסוימת לראיית סרטים , שבה יש

אלמנת מיוחד להפקת סרט מדו מימד למשהוא שדומה לתלת מימד

ANAMORAPIC

והאלמנטים של תלת מימד בכרטיס שעוזרים לי להחליק את הגופים

שבתוכנה הם נראים כתלת -מימד או דמוי -תלת-מימד

למרות זאת אתה נמנע לא להתייחס לכל מה שנכתב !!!

למרות זאת אתה לא עונה כלל לשאלות שאני מנסה לשאול ?

כדי להבין , איך אתם עובדים עם קודים .

( אולי אני טועה)

ואני שוב טוען לאנשים שמבינים

טכנולוגיות גראפיות לשיפור התמונה במשחקים/תוכנות שמשתמשות בגראפיקה תלת מימדית

יכולים לסייע לראות גם סרטים דו -מיימד .

פורסם
כך שהגעתי למסקנה שלרוב שמה שמתאים לתלת מימד לרוב מתאים לדו מימד
טכנולוגיות גראפיות לשיפור התמונה במשחקים/תוכנות שמשתמשות בגראפיקה תלת מימדית

יכולים לסייע לראות גם סרטים דו -מיימד .

הם לא!

למה אתה מתעקש? הם - לא!

2D ו 3D זה עולמות שונים.

AA יכול בהחלט להיעשות על גרפיקה דו מימדית....

רק שאין משחק 2D כל כך גרועש שדורש את זה. כל המשחקים נוצרים חלקים מראש, ככה שאין צורך בהחלקה נוספת

ב 2D התכוונתי דווקא לסרטים.

אבל בכל זאת תודה על התיקון.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים