פורסם 2006 באוקטובר 319 שנים יש לי ספק כוח ישן של מחשב מתוצרת חברת antec (ספק איכותי).הוא לא מתאים למערכות מחשב חדשות בגלל החיבורים הלא תואמים.כידוע אם שוכחים אורות והמצבר ברכב מתרוקן ניתן למתוח כבלים ממצבר של רכב אחר ,להתניע ולמלא אותו תוך כדי נסיעה, אולם זאת פעולה לא מומלצת מפני שהיא מקצרת בצורה משמעותית את אורך החיים של המצבר ולכן עדיף אם הדבר אפשרי כמובן למסור את המצבר לטעינה איטית אצל חשמלאי הרכב בעלות זניחה של כ-20 שח.לכן במקום לזרוק את הספק עלה לי הרעיון להשתמש בו על מנת להטעין את המצבר של הרכב במידה ואני אשכח שוב פעם את האורות או סתם להטעין את המצבר לקראת סוף חייו על מנת להאריך את השימוש בו בעוד כמה חודשים.באמצעות וולטמטר מדדתי מתח של כ-11.6 וולט בחיבור המולקס בין הכבל הצהוב לשחור.השאלה אם זה מעשי להשתמש בספק לצורך טעינה איטית של המצבר?רעיון נוסף הוא להשתמש בספק לצורך הפעלה ביתית של רדיו דיסק ישן לרכב (הפעלה ללא הרמקולים של הרכב ,כך שאין מאמץ על הרדיו דיסק משום שסיגנל האודיו מועבר למגבר קולנוע ביתי רגיל).הקיצר האם ניתן להשתמש בספק לישומים הללו,או שחבל על הזמן ופשוט לזרוק אותו לפח למרות שהוא תקין ואיכותי?
פורסם 2006 באוקטובר 319 שנים להפעלת מוצרים שצורכים 12V (רדיודיסק לאוטו למשל) זה יעבוד, להטענה של מצבר זה לא יעבוד ויכול אפילו לפוצץ את ספק הכוח.
פורסם 2006 באוקטובר 319 שנים ד"א כמובן שתצטרך לעשות קומבינה כלשהי להשאיר את הספק דלוקז"א לקצר בין הגיד הירוק לאחד השחורים באופן קבוע כל עוד אתה רוצה שיהיה חשמל לרדיו דיסק
פורסם 2006 באוקטובר 1819 שנים על הספק רשום שהוא נותן 8 אמפר בערוץ ה-12v+ ולכן לא ברור לי , מדוע אתה אומר: להטענה של מצבר זה לא יעבוד ויכול אפילו לפוצץ את ספק הכוח. מפני שבעבר היטענתי בהצלחה מצבר רכב של 65 אמפר במשך יומיים באמצעות טרנספורמטור(שנאי) פשוט וקטן למדי בעל עוצמה של 2 אמפר .אני לא מבין יותר מדי בחשמל ויתכן ואני מדבר שטויות ,אבל אם לשפוט על פי הגודל של הרכיבים (ההבדל העצום בגודל שבין הטרנספורמטור לספק של המחשב) והעובדה שבסך הכול שניהם ממירים 230 ל-12 וולט ,ניראה לי שהספק אמור לבצע את אותה עבודה וברבע מהזמן מפני שהוא פי 4 יותר חזק (8 אמפר של הספק לעומת 2 אמפר של הטרנספורמטור )
פורסם 2006 באוקטובר 1819 שנים לא להשתמש כאשר הספק מחובר למחשב אתה עלול לגרום נזק למחשב!להדליק את הספק ללא מחשב זו לא בעיה כמו שאמרו קודם חוט ירוק מקוצר לחוט שחור.בעיה ראשונה אם תדליק ספק מחשב ללא עומס אתה תראה כי המתח מגיע ל13.5 בערך שזה לא ממש טוב למצברמכיוון שספק-מחשב צריך עומס כדי לייצב את המתח ל12V הפתרון הוא לחבר נורה של 12V לאחד המולקסים (20W)בעיה שניה הינה שהמצבר ככל הנראה לא בנוי להטענה כל כך חזקה של 8Aהפתרון הוא להשתמש בנורה שניה (בתור נגד הספק) בטור עם המצבר להגביל את הזרם. פה אתה צריך לדעת מה הזרם המקסימלי שהיצרן של המצבר ממליץ ואת ההתנגדות הפנימית שלו.בד"כ טעינה של 12 שעות ומעלה נחשבת לטעינה איטית ובטוחה אם המצבר מדורג כ 55Ah אזי 55/12=4.5 כלומר טעינה של 4.5A ולכך להתאים את הספק הנורה.בעיה שלישית היא שהמצבר לא יהיה מוטען עד הסוף אלא רק עד 12V לזה אין לי פתרון אבל זה לא סוף העולם כי כבר אז המצבר יוכל להתניע רכבכמובן שחשוב למדוד את הזרם והמתח בתחילת הטעינה כדי לראות שהנתונים של הספק אכן מדוייקים ולא טעית בחישוב, ידע באלקטרוניקה חובה, זהירות לא תזיק, אין זו המלצה והאחריות עליך בלבד.ד"א אני משתמש בטריק הזה לשימוש די דומה וזה עובד.
פורסם 2006 באוקטובר 1819 שנים לא להשתמש כאשר הספק מחובר למחשב אתה עלול לגרום נזק למחשב![glow=red,2,300]ברור מאליו, אבל תודה על האזהרה[/glow]בעיה ראשונה אם תדליק ספק מחשב ללא עומס אתה תראה כי המתח מגיע ל13.5 בערך שזה לא ממש טוב למצברמכיוון שספק-מחשב צריך עומס כדי לייצב את המתח ל12V הפתרון הוא לחבר נורה של 12V לאחד המולקסים (20W)[glow=red,2,300]דווקא המדידה ברב-מודדד (וולטמטר) ,העלתה שללא עומס הספק נותן 11.4וולט.[/glow]בעיה שניה הינה שהמצבר ככל הנראה לא בנוי להטענה כל כך חזקה של 8Aהפתרון הוא להשתמש בנורה שניה (בתור נגד הספק) בטור עם המצבר להגביל את הזרם. פה אתה צריך לדעת מה הזרם המקסימלי שהיצרן של המצבר ממליץ ואת ההתנגדות הפנימית שלו.בד"כ טעינה של 12 שעות ומעלה נחשבת לטעינה איטית ובטוחה אם המצבר מדורג כ 55Ah אזי 55/12=4.5 כלומר טעינה של 4.5A ולכך להתאים את הספק הנורה.[glow=red,2,300]המצבר הוא סטנדרטי של שנפ 65amper וממש אין לי צל של מושג איך לבדוק את הערך של הזרם המקסימלי שהיצרן של המצבר ממליץ עליו ואת ההתנגדות הפנימית שלו (טלפון לחברת-שנפ ,לא הניב תוצאות ), וללא ממש הבנתי אותך עד הסוף. אני מעריך שאתה מציע לחבר נורות שישמשו בתור נגד ובצורה כזאת להגביל את הזרם הסופי שמגיע למצבר ל-4.5 אמפר , אבל מדוע אתה חושב ש-4.5 הוא הערך שצריך לשאוף אליו?אני דווקא חשבתי יותר לכיוון ה-2 אמפר ,אבל האמת שאין לי יותר מדי ידע בחשמל ,כך שאודה לך מאוד אם תוכל לפרט מעט כיצד אתה בתכלס עשית זאת עם המצבר שלך.[/glow]בעיה שלישית היא שהמצבר לא יהיה מוטען עד הסוף אלא רק עד 12V לזה אין לי פתרון אבל זה לא סוף העולם כי כבר אז המצבר יוכל להתניע רכב[glow=red,2,300]רגע,,,,,,עד היום הייתי משוכנע שמצבר של רכב ניחשב כטעון עד הסוף כאשר הוא מראה 12 וולט בוולטמטר.[/glow]כמובן שחשוב למדוד את הזרם והמתח בתחילת הטעינה כדי לראות שהנתונים של הספק אכן מדוייקים [glow=red,2,300]אם הבנתי אותך פחות או יותר הדרך היחידה כאן להצליח באילתור הזה ,היא אך ורק בדרך של ניסוי וטעייה ............[/ ??? :s05:glow]
פורסם 2006 באוקטובר 1819 שנים "דווקא המדידה ברב-מודדד (וולטמטר) ,העלתה שללא עומס הספק נותן 11.4וולט."בשורה התחתונה המתח לא מיוצב ללא עומס על הספק, אם תחבר עומס תראה שהוא מתיצב על 12V"המצבר הוא סטנדרטי של שנפ 65amper וממש אין לי צל של מושג איך לבדוק את הערך של הזרם המקסימלי שהיצרן של המצבר ממליץ עליו ואת ההתנגדות הפנימית שלו (טלפון לחברת-שנפ ,לא הניב תוצאות ), וללא ממש הבנתי אותך עד הסוף. אני מעריך שאתה מציע לחבר נורות שישמשו בתור נגד ובצורה כזאת להגביל את הזרם הסופי שמגיע למצבר ל-4.5 אמפר , אבל מדוע אתה חושב ש-4.5 הוא הערך שצריך לשאוף אליו?אני דווקא חשבתי יותר לכיוון ה-2 אמפר ,אבל האמת שאין לי יותר מדי ידע בחשמל ,כך שאודה לך מאוד אם תוכל לפרט מעט כיצד אתה בתכלס עשית זאת עם המצבר שלך."בכמה זמן אתה רוצה להטעין את המצבר? ב2 אמפר זה יקח יותר מיוםבמצבר שלך 4A יותר מתאים."רגע,,,,,,עד היום הייתי משוכנע שמצבר של רכב ניחשב כטעון עד הסוף כאשר הוא מראה 12 וולט בוולטמטר."כאשר היא טעונה במלואה היא צריכה להיות יותר , גם על סוללת אצבע נטענת רשום 1.2V אבל בסיום טעינה אם תמדוד אותה היא תראה 1.4.את ההתנגדות הפנימית של הסוללה אפשר למדוד עם שנאי סטנדרטי ואתה גם יכול להזניח, בכל מקרה יש עוד משתנים שלא חישבנו אבל הם כמו ההתנגדות רק יכולים להוריד את הזרם. לדוגמא לקראת סיום הטעינה הפרש המתחים ילך וירד ובעקבות כך הזרם ומהירות הטעינה."אם הבנתי אותך פחות או יותר הדרך היחידה כאן להצליח באילתור הזה ,היא אך ורק בדרך של ניסוי וטעייה ............[/ :s05:glow]"ממש לא צריך לחשב את הערכים ההתחלתיים אבל יש עוד הרבה גורמים אחרים שישפיעו ולכן כדי לבדוק.זה לא מסובך אבל אני לא חושב שזה חכם להדריך אותך בהתכתבות רק רציתי לתת לך כיוון, הפרוייקט שלי היה עם ספק אחר ועם סוללה מסוג אחר לגמרי,כמו שאמרתי יש עוד משתנים שצריך לקחת בחשבון ולא פרטתי עלהם אני ממליץ שאם אין לך את הידע תבקש ממשהו מוסמך לעבוד איתך או צור איתי קשר בפרטי.
פורסם 2006 באוקטובר 1819 שנים המצבר הוא סטנדרטי של שנפ 65amper וממש אין לי צל של מושג איך לבדוק את הערך של הזרם המקסימלי שהיצרן של המצבר ממליץ עליו ואת ההתנגדות הפנימית שלו (טלפון לחברת-שנפ ,לא הניב תוצאות ), וללא ממש הבנתי אותך עד הסוף. אני מעריך שאתה מציע לחבר נורות שישמשו בתור נגד ובצורה כזאת להגביל את הזרם הסופי שמגיע למצבר ל-4.5 אמפר , אבל מדוע אתה חושב ש-4.5 הוא הערך שצריך לשאוף אליו?אני דווקא חשבתי יותר לכיוון ה-2 אמפר ,אבל האמת שאין לי יותר מדי ידע בחשמל ,כך שאודה לך מאוד אם תוכל לפרט מעט כיצד אתה בתכלס עשית זאת עם המצבר שלך.בכמה זמן אתה רוצה להטעין את המצבר? ב2 אמפר זה יקח יותר מיוםבמצבר שלך 4A יותר מתאים.תראה אני הבנתי שככול שהטעינה יותר איטית ובאמפר יותר נמוך,כך גם הטעינה ניחשבת יותר איכותית , המצבר פחות מתבלה והקיבולת האנרגטית הסופית של המצבר יותר גדולה.חוץ מזה שחשבתי לעשות זאת במשך סוף השבוע הקרוב שבו ממילא אני לא אעשה שימוש ברכב.האם לדעתך ההבדל בין 2 a לבין 4 a הוא זניח וחסר כל משמעות?לפי החישוב שלי, צריך להשאיר את המצבר בטעינה במשך 32.5 שעות על מנת להגיע למקסימום קיבולת (65a לחלק ל-2a נותן 32.5)אם שכחתי או טעיתי במשהו ,אנא תקן אותי ,היות ואני מיתכוון לעשות זאת כבר מחר-יום שישי 19.10.2006דרך אגב אם אני נאלץ להעדר מהבית ואני אחזור רק ביום ראשון ומשך זמן הטעינה יתארך יותר מהמתוכנן בכמה וכמה שעות טובות ,האם עלול להיגרם נזק למצבר ,אפילו במתח הנמוך יחסית של 2a?האם זה חשוב שהטעינה של מצבר רכב ( עופרת חומצה) תיתבצע ברצף במכה אחת ,או שאין שום בעיתיות לקטוע את משך הטעינה ולהמשיך אותה לאחר ההפסקה?
פורסם 2006 באוקטובר 1919 שנים אם זמן הטענה לא חשוב אני ממליץ לך לרדת מהרעיון של ספק המחשב שנאי ביתי פשוט יכול לעשות את העבודהבכל מקרה לא מומלץ להשאיר את המצבר ללא השגחה כשהוא בטעינה.
פורסם 2006 באוקטובר 2519 שנים אם זה יכול לעזור למישהוא אז כבר שבוע שאני מישתמש בהצלחה בספק מחשב לצורך הפעלה ביתית של רדיו דיסק ישן לרכב ובהתחשב שזה לא עלה לי גרוש אז בהחלט הרעיון התברר כמוצלח ומעשי ,,,,,,,,,
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.