עבור לתוכן

אזהרה לציבור! רמאויות מהספקים במכרזים! {משהו שקיבלתי בדואר - מזעזע!}

Featured Replies

פורסם

המקרה הוא לא שלי ורק קיבלתי אותו דרך הדואר! חשוב להפנות את צומת ליבכם לזה! אם אתם רוצים לקרוא את הגרסה באינטרנט פנו לכאן!

אזהרה לציבור!

לפני שאתה מוחק את המכתב: מכתב זה הוא מכתב אזהרה הבא ליידע אותך על מחדל צרכני ולא למכור לך מוצר מכל סוג שהוא.

ב31/12/01 קניתי דרך אחד מאתרי המכרזים בישראל מכשיר מיני-דיסק. הספק של המכשיר הוא MDK.

המכשיר הגיע אליי ועבד כרגיל במשך כחצי שנה - אז פתאום (ב26/07/02) הוא שבק חיים בזמן ששמעתי בו מוזיקה, ללא שום סיבה ברורה.

מיד יצאתי מביתי שבערבה (ליד אילת) והגעתי לת"א(=כעבור נסיעה של ארבע שעות), למעבדת התיקון של MDK ברחוב אלנבי 36 כדי לתקן את המכשיר לפי תעודת האחריות שנמסרה לי עם הקנייה.

העובדת שם הייתה מאוד נחמדה ואמרה שבתוך שבוע הם ייצרו איתי קשר ואוכל לבוא ולקחת את המכשיר.

עבר שבוע וחצי - העובדת החביבה שקרה - המכשיר לא היה מוכן והם לא התקשרו אליי. אבל הלוואי שזאת הייתה הבעיה!

התקשרתי בעצמי אליהם ושאלתי מה קורה עם המינידיסק. הם השיבו שהמינידיסק אצל טכנאי פרטי ("ככה הם עובדים") והתיקון מתעקב מכיוון שהחלק הפגום הוא "נדיר" ושצריך להזמין אותו במיוחד.

רק לאחרונה, נודע לי מאדם אחר שגם נקלע לבעיה (גם עם MDK) שMDK מבצעת את התיקונים בביתו של הטכנאי של "ישפאר" (החברה המתחרה) ושכך נוצר מצב ש"אין מלאי של חלקים וצריך הזמנה מיוחדת ואז המחיר בשמים" (ציטוט מילה במילה).

אבל מי אני שאתערב בנהלי העבודה של MDK?! הם בטח יודעים מה הם עושים - ולי יש אחריות! לא הייתה סיבה לדאוג. עדיין.

באיזור ה10/08/02, כחצי חודש לאחר המסירה לתיקון סוף סוף קיבלתי טלפון! הודיעו לי שהמיני-דיסק תקין וכי אני יכול לבוא ולקחת אותו!

כמובן שהייתי שמח ומאושר וב15/08/02 הגעתי לת"א וביחד עם אחותי נכנסתי לחנות, שם נוכחתי לדעת שחלה טעות וכי המכשיר עוד לא חזר מתיקון. הם הצטערו על הטעות והציעו משלוח חינם עד לביתי ברגע שהמכשיר יתוקן.

אז מה קרה? עבר חצי חודש, נסעתי פעמיים הלוך ושוב לת"א (ממקום מגוריי זה סה"כ 240 ש"ח עלות נסיעות באוטובוס וכ16 שעות של נסיעה בדרכים). הלוואי שזאת הייתה הבעיה!

עבר עוד כחצי חודש אשר במהלכו התקשרתי פעמיים נוספות וקיבלתי את אותה התשובה: "לא מוצאים חלקי חילוף". בתחילת החודש השני שלחתי מכתב לMDK והבהרתי להם שאני רוצה שהמכשיר יוחזר אליי כשהוא תקין בתוך שבוע בנוסף לדמי פיצויים על נסיעתי המיותרת לת"א ועל עוגמת הנפש שנגרמה לי ושאם לא ייענו לדרישותיי - אנקוט בצעדים משפטיים.

כשקיבלו את המכתב בMDK, נציג שלהם צלצל אליי והודיע כי הם לא יכולים לעשות דבר והם מצטערים - "כשיתוקן המכשיר ניצור אתך קשר" אמרו.

התשובה הזו ("אין חלקי חילוף", ו"תמתין") לא ספקה אותי מעצם היותה עבירה על חוק הגנת הצרכן ועל כן החלטתי לנקוט בצעדים משפטיים כשהחוק עומד לצידי ולתבוע את MDK לדין בבית משפט לתביעות קטנות. בתביעתי דרשתי פיצויי עוגמת נפש על העיקוב המופרז (עד עכשיו המינידיסק אצלם), על הנסיעות שלי לת"א ובחזרה (עלות כרטיסי אוטובוס) ותבעתי לקבל את כספי בחזרה ולהשאיר את המכשיר אצלם.

נראה כי כתב התביעה עורר קצת את האנשים בMDK - אבל לא לטובה וליושר כפי שציפיתי אלא ההפך הגמור הוא הנכון!

בכתב ההגנה דחה מר קילשטיין רונן, מנהל החברה את כתב התביעה שלי.

בנוסף לשקרים אחרים טען קילשטיין שהם בMDK "תמהים על פנייתו של הלקוח בטענה של 'אין חלקים' כיוון שאנו הודענו ללקוח את עלות התיקון ואנו היינו מעוניינים לתקן את המכשיר" - וצירף הצעת מחיר שראיתי אותה לראשונה על סך 1621 ש"ח (7 ש"ח יותר ממה שהמכשיר עלה לי).

עוד טען קילשטיין ש"יש לציין כי הנזק הנגרם למכשיר אינו במסגרת האחריות של תעודת האחריות בסעיף 2" - סעיף 2 בתעודת האחריות: "אחריות זו אינה מכסה תקלה שנגרמה עקב שימוש בלתי תקין, כח עליון, חשיפה ללחות, רטיבות וכו'..." - השתמשתי במכשיר לפי ההוראות (נראה לי שאני הבנאדם היחידי בארץ שקרא את כל ספר ההוראות שבא באנגלית) ואיו שום סיכוי שבעולם שהפגיעה במכשיר נגרמה בעקבות אחד מהגורמים המתוארים בסעיף 2 לעיל.

ב17/12/02, כשייערך דיון בבית המשפט לתביעות קטנות יעברו כ5 חודשים שהמכשיר אצל MDK! לצערי אולצתי לנקוט בצעדים משפטיים כדי לממש את זכות האחריות שנתנה לי עם הקנייה וכדי לקבל שירות הוגן עבור כספי.

וזאת כבר הבעיה!

אני לא רוצה להשמיץ אף אחד - אבל אתם תעשו את החשבון בעצמכם בפעם הבאה שתשקלו לקנות מכשיר בMDK.

אין לכם מה לדאוג לי - אני בטוח שאזכה בתביעה בדצמבר.

אני בסה"כ מזהיר אתכם שלא תיכנסו לאותה מיטה חולה שאני נכנסתי אליה.

פורסם

אני חושב שלמען ההגינות עליך לפנות לאותו מנהל ולבקש ממנו תגובה שתופרסם באתר, במידה שהוא לא יסכים ( מה שנראה כל כך צפוי ) תוכל להשאיר את ההודעה שלך, אחרת אני לא בטוח שמה שעשית חוקי ( המשפט בתהלכים ולכן אסור לדון בו).

פורסם

אני חושב שלמען ההגינות עליך לפנות לאותו מנהל ולבקש ממנו תגובה שתופרסם באתר, במידה שהוא לא יסכים ( מה שנראה כל כך צפוי ) תוכל להשאיר את ההודעה שלך, אחרת אני לא בטוח שמה שעשית חוקי ( המשפט בתהלכים ולכן אסור לדון בו).

למה שהוא יגיב תגובה לאתר? הוא חייב לנו משהו?

הוא חייב תגובה רק ללקוחות שקנו ממנו, מי שלא קנה עדיין, שיקרא ת'הודעה ויחליט לבד.

פורסם

אני חושב שלמען ההגינות עליך לפנות לאותו מנהל ולבקש ממנו תגובה שתופרסם באתר, במידה שהוא לא יסכים ( מה שנראה כל כך צפוי ) תוכל להשאיר את ההודעה שלך, אחרת אני לא בטוח שמה שעשית חוקי ( המשפט בתהלכים ולכן אסור לדון בו).

תגיד לי אתה קורא את מה שאני כותב? כתבתי בהתחלה שזה לא אני! אז למה אני צריך לפנות למנהל?

אני קיבלתי את זה בדואר ויש לזה אתר אז למה פרסום פה הופך את זה ללא חוקי? זה מאד חוקי להביא לתודעת הציבור את הרמאות שמתחוללת באינטרנט ובישראל בכלל!

פורסם

תצנזר את פרטיו של נציג MDK.

פורסם

מצטער RnGKay לא שמתי לב שלא אתה כתבת את זה...

ולמה שהוא יגיב...לאנשים שרוצים למכור דברים (קוראים לזה חנויות , יבואנים ועוד הרבה שמות אחרים ) יש אינטרס שתחשוב עליהם דברים טובים ושלא יהיו להם יחסי ציבור רעים,

אחרת אתה לא תקנה אצלו וכולנו יודעים שהוא לא רוצה את זה...

פורסם

נכון, אבל במקרה הזה זה נקרא מכירה אגרסיבית ורווח אגרסיבי על חשבון הלקוח! לא משנה מה תעשה הם ירוויחו עליך!

תופעות כאלה צריך למגר!

פורסם

מקרה מצער :(

הלקח שכולנו צריכים ללמוד מזה הוא שלפני שקונים מוצר בעל ערך רב צריך לברר מי המוכר והיבואן.

בכל מקרה אני מאחל לבחור ההוא שנדפק הצלחה בתביעה נגד החברה.

פורסם

תופעות מסוג זה של הונאה כזאת, שבן אדם צריך לנסוע הלוך ושוב פעם אחרי פעם מאילת הרחוקה ועד ת"א (משהו כמו 5-6 שעות נסיעה לפםי דעתי) רק בשביל לקחת את המינידיסק שלו (אשר נקנה גם כן בכספו הפרטי) צריך למגר במהירות זה פשוט זלזול בלקוח וסליחה על הביטוי אבל הרבה חברות בארץ שמות זין על הלקוחות שלה* אני לא אפרט...

כל מה שהם מבינים זה צעקות וקללות*

*-מנסיון אישי

פורסם

שלום לכולם!

אני הבחור ש"נדפק".

ראשית רציתי להודות לRnGKay ששם את ההודעה פה בפורום. באמת תודה - אני מעריך את עזרתך.

שנית, ארצה להבהיר משהו. המשפט לא בתהליכים (הוא יתחיל ב17/12/02). וגם אם היה בתהליכים - אנו חיים במדינה דמוקרטית ומותר לדון בכל דבר שאינו אסור לפי חוק (והמקרה לא אסור לפרסום ובטח לא לדיון בו :)). מה גם שבמכתבי כלל לא השמצתי בכל דרך שהיא את MDK או את מר רונן קילשטיין - רק הצבתי את העובדות כפי שהן ונתתי לקורא להחליט בעצמו (לא הייתי צריך להשמיץ את MDK - הם עשו את זה בעצמם בהצלחה רבה).

ובתגובה ל:"הלקח שכולנו צריכים ללמוד מזה הוא שלפני שקונים מוצר בעל ערך רב צריך לברר מי המוכר והיבואן." - מומלץ לעשות את מה שכתבת אבל לא חובה - בשביל זה קיים חוק הגנת הצרכן שמגן על הצרכן התמים שלא מכיר את היבואן או את המוכר ורוצה לקנות מוצר מבלי להיחשף לרמאות וגניבה.

אסכם ואודה לכל מי שעזר ועוזר ותומך בי בנושא.

אודה עוד יותר למי שימשיך ויפיץ את המקרה בפורומים נוספים ובאימיילים.

עד עכשיו עשרות אנשים חביבים שלחו תגובות (קצת פחות חביבות) לרונן ואני קיבלתי מידע על מקרים נוספים של "בעיות" עם MDK.

תודה רבה רבה לכולכם.

שמוליק שמחוני.

פורסם

שמוליק, רמאויות לא חדשות לנו. עשה חיפוש באתר למקרה שלי עם אלודה (חיפוש המילים "אלודה" ונושאים שנפתחו ע"י nice-1)

פורסם

אני עדיין לא מבין איך הבעיה שלך עם MDK קשורה ל: "רמאויות במכרזים".

אם קנית את המוצר והוא סופק לך במסגרת הזמן שהוקצב במרכז אז הקשר של המכרז אלך נגמר. עכשיו הרשר שלך הוא ליבואן/לחנות שסיפקה לך את המוצר. לכן הכותרת של הת'רד צריכה להשתנות..

פורסם

הכותרת אכן לא קשורה כל וכלל!

המכרז שדרכו קניתי אפילו לא אחראי לזמן האספקה!

המכרז רק אחראי לק'ר ביני לבין הספק ואכן עשה זאת נאמנה!

MDK היא המטרד ולא המכרז.

אני מסכים שיש לשנות את הת'רד.

פורסם

שמוליק ידידי!

אין לי מושג איך הגעת לדואר שלי ושל אחרים. ייתכן והשתמשת ברשימת תפוצה חוקית/לא חוקית, וזה קצת חשוד.

השקעת רבות בעיצוב הדף, ובקניית דומיין במיוחד לבעייה הזו col.il...., וזה נראה כמו מלחמה יקרה וגדולה מהלקוח הפרטי שרוצה להקים "רעש" בבתי משפט ובאינטרט. עדיף להתמקד בבתי המשפט, ולא להפיץ את האינטרט בהודעות רעשניות.

פורסם

אודי ידידי!

1. הדומיין BOOXA.co.il הוא דומיין שנקנה למטרה אחרת - אני בקרוב פותח אתר תחת הכתובת הזו. שים לב שהמכתב קיים בתת-הדומיין mdk.booxa.co.il - שלא עולה לי בכלל. את הדומיין קניתי כחצי שנה אם אני לא טועה לפני שהמינידיסק שבק חיים בכלל! בוודאי שלא קניתי דומיין למטרה הזו. כמו כן, לא השקעתי רבות בעיצוב אתר שכן כאמור אני בונה אתרים ומיומן בעיצוב דפי אינטרנט.

2. את החישוב של עלות מול תועלת עשיתי והחלטתי שפרסום המקרה ישתלם (עד כה עשרות אנשים כבר הודו לי ואחדות שלחו לי פרטים על מקרים דומים שקרו להם עם MDK, מקרים שיועילו לי בתביעה). אני מכין את הבסיס לתביעה ואין שום רע בכך. מה גם שאני לא מקים סתם "רעש" אלא מזהיר את הציבור שלא ייפול איפה שאני נפלתי.

3. האימייל נשלח בשיטת FORWARD כך שהוא מגיע למספר מסויים של אנשים וכל אחד מהם מפיץ אותו לחברים שלו (וכן הלאה). התחלתי עם תפוצה מצומצמת שאספתי ברשת ושלחתי להם - כל אחד מהם כבר הפיץ את המייל שוב ושוב... ספקתני אם שלחתי לך מייל באופן ישיר (ולא מישהו ששלחתי לו - שלח לך). אם אכן שלחתי לך מייל באופן ישיר ואינך מעוניין לקבל ממני מייל בעתיד - תוכל לשלוח לי אימייל ולהסיר דאגה מלבך.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים