פורסם 2006 בספטמבר 719 שנים הצילומים נעשו כולם באמצעות fuji s5600 וללא שום עריכה דיגיטלית.הקובץ הראשון:1/25 secf/3.2iso 400התמונה השניה:1/800 secf/8iso 200והתמונה האחרונה שצולמה בהפרש של עשר שניות מקודמתה:1/250 secf/3.2iso 100אם יש לכם הצעות למבחנים נוספים אשמח לנסות[attachment deleted by admin]
פורסם 2006 בספטמבר 719 שנים קצת הערות:1) בתמונה הראשונה הטושים לא בפוקוס.2) בתמונה השלישית צילמת עם צמצם פתוח ולכן התקבל עומק שדה נמוך (בתמונות נוף וטבע, דווקא עומק שדה גבוה חשוב).
פורסם 2006 בספטמבר 719 שנים מחבר 1. אתה צודק. מצטער...2. כל הרעיון היה להבהיר שההבדל קיים מוחשי ומורגש גם בחיישני 1/2.5
פורסם 2006 בספטמבר 719 שנים אני אוהב תסיגנון האפל של התמונה השניה אבל חלק מהתמונה בהיר מידי ביחס לחלקים החשוכיםאם תוריד טיפה תבהירות בחלק מהתמונה אז היא תיהיה מאוד מגניבה איך שהיא היא ניראת יותר מידי מלאכותית פשוט הבהירות מפריע לי בעינים
פורסם 2006 בספטמבר 919 שנים 1. אתה צודק. מצטער...2. כל הרעיון היה להבהיר שההבדל קיים מוחשי ומורגש גם בחיישני 1/2.5גם לי יש את ה- S5200 ואפשר לעשות איתה כמעט הכל... ההבדל מורגש מאד.
פורסם 2006 בספטמבר 919 שנים לא הבנתי את הרעיון מאחורי הבדיקה שלך.הטענה היא שלמפתחי הצמצם במצלמות קומפקטיות אין השפעה על בחירת עומק השדה, וזאת טענה נכונה חוץ מצילומי מאקרו, ובצילומי טלה.אין קשר בין ההשפעה על מהירות התריס לבין גודל החיישן.
פורסם 2006 בספטמבר 919 שנים אוקי, לא הייתי מחובר ביומיים האחרונים, אבל הנה התגובה שלי.התמונה הראשונה מובאת לבד, כך שאין כל כך למה להשוות ולכן אי אפשר להסיק מסקנות. אשמח אם תצלם את אותו נושא שוב, בצמצם סגור ותעלה קרופ 100% של נקודת הפוקוס. אני משוכנע שהיא תראה הרבה פחות טוב בצמצם 8 מאשר בצמצם 3.2 שבו צולמה התמונה הראשונה (בחיישן 1/2.5 הדיפרקציה היא בעיה של ממש גם בצמצמים יחסית "מתונים" כמו צמצם 8).התמונות השניה והשלישית הן דווקא כן של אותו נושא, אבל לא עם אותו עוצמת חשיפה (התמונה השניה צולמה ב-EV 14.5 והשלישית ב-EV 11), כך שההבדל הבולט מקורו בכהות של התמונה ולא בדברים אחרים. על הכהות קל לשלוט באמצעות פונקציית פיצוי החשיפה שקיימת בכל מצלמה (או באמצעות מדידת אור מושכלת על הנקודה שאותה רוצים להשוות לאפור 18%), ולכן אין בעיה לקבל את שתי התוצאות גם עם מצלמות שלא מאפשרות לשלוט על הצמצם ועל המהירות.[בקיצור, לא ראיתי כאן שום דבר חדש שמראה שהשליטה הזו בעלת משמעות גדולה במצלמות חיישן-קטן, אבל אני מאוד אשמח לראות דוגמאות משכנעות יותר.
פורסם 2006 בספטמבר 1119 שנים מחבר תמונה ראשונה 1/640 secf/4.4iso 100תמונה שניה1/2000 secf/4.4iso 100כל שאר המאפיינים זהים. צולם בשליטה ידנית[attachment deleted by admin]
פורסם 2006 בספטמבר 1119 שנים מחבר ועוד דוגמאותתמונה ראשונה1/50 secf/8iso 64תמונה שניה1/15 secf/8iso 64שוב מצב ידני...[attachment deleted by admin]
פורסם 2006 בספטמבר 1119 שנים תמונה ראשונה 1/640 secf/4.4iso 100תמונה שניה1/2000 secf/4.4iso 100כל שאר המאפיינים זהים. צולם בשליטה ידניתההבדל כאן הוא ב-EV בלבד. אין שום בעיה לקבל אותו באמצעות פיצוי חשיפה (וזו פונקציה שקיימת כאמור בכל מצלמה). הגדרה של 1.5- הייתה מספקת את אותו השינוי בדיוק.ועוד דוגמאותתמונה ראשונה1/50 secf/8iso 64תמונה שניה1/15 secf/8iso 64שוב מצב ידני...גם בשתי התמונות האלה אפשר לראות הבדל ב-EV יותר מאשר כל דבר אחר, אבל כאן לפחות אפשר לראות גם הבדל מסויים במריחה של התנועה. העניין הוא שכדי לקבל חשיפה נכונה נדרשת להשתמש בצמצם 8, ובמצלמה עם חיישן קטן המשמעות של זה היא דיפרקציה חזקה שפוגעת קשות בכושר ההפרדה של העדשה.בקיצור, בהתחשב במגבלות האלה ובאפקט המזערי על התמונות, אין לי שום בעייה לוותר על תכונה כזו עבור תכונה שימושית בהרבה כמו (למשל) עדשת 28 מ"מ.
פורסם 2006 בספטמבר 1119 שנים מחבר אין באמת שום עיוות בתמונה. לא כזה שאני ראיתי בכל אופן באף אחת מהתמונות עד עכשיו שצילמתי והיו הרבה כאלו. זמני החשיפה משפיעים, גם עם שינוי בעוצמת החשיפה משפיעה הם יכולים להשפיע עוד יותר. הם משפיעים במיוחד כשאתה רוצה יצור תמונות סוריאליסטיות או תמונות יחודיות (תפיסת ברק למשל או צילום בחשיפה מוגזמת). אתה צודק לגבי זה שגודל הצמצם כמעט ולא משפיע על עומק השדה כמו במצלמות מקצועיות אבל לגבי השאר פתיחת צמצם וזמן חשיפה מאפשרים לך שליטה רבה בתנאי הסביבה ובעיוות התנועה לצרכיך ולרצונך. מלבד זאת עדשת 28 מ"מ אפשר להחליף ב 2 תמונות שנתפרות ביחד. אני יודע שהשליטה הידנית אצלי הפכה תמונות רבות ליותר מיוחדות ולאוו דווקא בבהירות. לא הייתי מחליף את זה בעדשת 28 ממ. אני רוצה שליטה על הצילום שלי. בידיוק כמו שאעדיף מכונית ידנית.
פורסם 2006 בספטמבר 1119 שנים אין באמת שום עיוות בתמונה.מי דיבר על עיוות?זמני החשיפה משפיעים, גם עם שינוי בעוצמת החשיפה משפיעה הם יכולים להשפיע עוד יותר.עוצמת החשיפה תלויה בזמני החשיפה. אם פיצוי החשיפה לא מספיק (וזה לא המצב בתמונות שהעלאת), אז אפשר לייצר פיצוי קיצוני יותר באמצעות מדידת אור על חלקים בהירים או כהים.הם משפיעים במיוחד כשאתה רוצה יצור תמונות סוריאליסטיות או תמונות יחודיות (תפיסת ברק למשל או צילום בחשיפה מוגזמת).בשביל תפיסת ברק צריך חשיפה ארוכה, ואת זה יש גם במצלמות שלא נותנות לך שליטה ישירה על מהירות התריס. ה-R5 למשל מאפשרת חשיפה באורך של עד 8 שניות. יש מצלמות אחרות שמאפשרות יותר. תחשוב כמה פעמים בשנה אתה מצלם ברקים, וכמה פעמים אתה תקוע על הצד הרחב של המצלמה ותבין מה הפואנטה.אתה צודק לגבי זה שגודל הצמצם כמעט ולא משפיע על עומק השדה כמו במצלמות מקצועיות אבל לגבי השאר פתיחת צמצם וזמן חשיפה מאפשרים לך שליטה רבה בתנאי הסביבה ובעיוות התנועה לצרכיך ולרצונך.הצורך לקבל תנועה-עם-מריחה-ברמה-מסויימת הוא די נדיר. אם תעבור על כל התמונות שפורסמו בעמודים האחרונים כאן בפורום (או ב-d-spot.co.il) יהיה לך קשה למצוא תמונות עם מריחות כאלה שאפשר לראות בהן שליטה של הצלם. בד"כ המריחות הן תופעת לוואי לצילום במקום ללא אור מספיק חזק.אני לא אומר שהצורך הזה לא עולה לפעמים, אבל בוא לא ננפח אותו למשהו שהוא לא. אני אשמח לראות תמונה אחת שלך (שהיא לדעתך תמונה טובה) שבה המריחה הנשלטת עשתה את התמונה.מלבד זאת עדשת 28 מ"מ אפשר להחליף ב 2 תמונות שנתפרות ביחד.בהמון מקרים אי אפשר.אני יודע שהשליטה הידנית אצלי הפכה תמונות רבות ליותר מיוחדות ולאוו דווקא בבהירות.יעניין אותי לראות כמה מהתמונות האלה, שאותן לדעתך אי אפשר היה לקבל ללא השליטה הידנית על מהירות וצמצם.אני רוצה שליטה על הצילום שלי.ברוב מצלמות החיישן-הקטן יש שליטה על מה שבאמת חשוב - WB, פיצוי חשיפה ו-ISO. שאר הדברים לא מזיקים, אבל הם הרבה פחות קריטיים.
פורסם 2006 בספטמבר 1219 שנים מחבר תמונה שבה דווקא רציתי תמונה מהירה על מנת למנוע מריחה ותוך כדי כך שילמתי בתמונה כהה בה כל מה שיראו זה נקודות מקורות האור (פנסי המכונית) כל מצלמה אוטומטית הייתה מצלמת את אותו השוט אחרת לחלוטין.1/200secf/3.5iso 200התמונה השניה היא מריחה מכוונת של אורות. פורמט שיגרתי למדי שגם אותו קצת קשה לעשות במצלמות עם שליטה אוטומטית.תקן אותי אם אני טועה כמובן.1.3 secf/8iso 64לגבי ה 28 ממ זה תוסף מאוד יעיל ואתה צודק שלא בכל מקרה ניתן לבצע צילום רחב. אבל מניסיוני אני (|והדג פה הוא על אני) רוצה צילום רחב בתמונות נוף בעיקר. שם אני בד"כ יכול לבצע זאת. מלבד זו בחרתי במצלמה שלי בין השאר בעקבות השליטה הידנית שמאפשרת משחק כללי בצילום והפיכת תמונה מציאותית למשהו אחר. אני לא מפקפק לשניה שהריקו R5 גאונית. כל מה שאני אומר שכדי להפוך אותה מהמצלמה הקומפקטית המושלמת בשבילי למצלמה המושלמת בשבילי כל מה שהיה צריך לעשות זה להוסיף שליטה ידנית. בתור קומפקטית ולמחיר שלה היא שווה כל אגורה. בין השאר בגלל ה 28 מ"מ. דרך אגב איך אתה יכול להורות למצלמה שלך לצלם בחשיפה של 8 שניות בלי שליטה על זה?
פורסם 2006 בספטמבר 1219 שנים מחבר רק כדי שיהיה ברור לכל מי שמעוניין במצלמה שתצלם מה שהוא רואה וזהו ולא מפריע לו בטריית הליטיום הייתי ממליץ על המצלמה שאתה הזמנת ולא על שלי.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.