עבור לתוכן

מה זה VooDoo3?

Featured Replies

פורסם

כאילו אז בתקופה של הכרטיס הם מפרסמים שהכרטיס חזק מספיק כדי להריץ יפה על 60 FPS

  • תגובות 84
  • צפיות 5.1k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

למי אין לפחות 3000 אחד בבית?

ומי שבוכה על המהנדסים, הרבה מהם עובדים היום בATi, חלקם עובדים על הAnti Aliasing, גם במובן החומרתי וכמובן שבעיקר התוכנתי, כולם יודעים שהAA של 3DFX היה הטוב ביותר (ואם אני לא טועה הם הראשונים שהציגו AA בזמן אמת על כרטיס מסך לשוק הריטייל) ולכן המסורת ממשיכה גם אצל ATi.

פורסם

למי אין לפחות 3000 אחד בבית?

ומי שבוכה על המהנדסים, הרבה מהם עובדים היום בATi, חלקם עובדים על הAnti Aliasing, גם במובן החומרתי וכמובן שבעיקר התוכנתי, כולם יודעים שהAA של 3DFX היה הטוב ביותר (ואם אני לא טועה הם הראשונים שהציגו AA בזמן אמת על כרטיס מסך לשוק הריטייל) ולכן המסורת ממשיכה גם אצל ATi.

לי

אני אף פעם לא זכיתי לשחק את המשחקים של התקופות שכרטיסי 3dfx היו משומשים

קפצתי מכרטיס מסך בלי האצת תלת מימד בעל 2 מגה לג'יפורס ר4 MX 440 אחרי 6-7 שנים עם הפנטיום 1

פורסם

למי אין לפחות 3000 אחד בבית?

ומי שבוכה על המהנדסים, הרבה מהם עובדים היום בATi, חלקם עובדים על הAnti Aliasing, גם במובן החומרתי וכמובן שבעיקר התוכנתי, כולם יודעים שהAA של 3DFX היה הטוב ביותר (ואם אני לא טועה הם הראשונים שהציגו AA בזמן אמת על כרטיס מסך לשוק הריטייל) ולכן המסורת ממשיכה גם אצל ATi.

אולי למחשבים הביתים אבל כבר בN64 הוצג סוג של AA

וכל הקונסולות הגדולות שבאו אחריו גם תמכו בAA

ואני חושב שסיליקון גרפיקס תרמה לא פחות מ3DFX לתחום

כי שאנשים ראו בפעם הראשונה את מאריו 64 כולם ידעו להן הכיוון צריך ללכת

וסיליקון פיתחה תרכיבים הגרפים לN64

פורסם

אי אפשר להשוות את הvoodoo3 לgeforce (אני מתכוון לgeforce256 ולא gf2).

הgeforce הוא דור אחד קדימה. זה כמו להשוות geforce 7800 לATI x800....

המתחרה של voodoo3 היה riva tnt2 והכרטיס הזה שם את הוודוו בכיס הקטן.

הוודוו היה 16 ביט צבע וTNT2 היה 32 עם ביצועים טובים יותר.

אני זוכר שמכרתי מחשבים באותה תקופה היו לקוחות שהיו נדבקים למותג וביקשו רק "וודוו". פשוט אי אפשר היה לשכנע אותם שהכרטיס נחות.

אמנם 3dfx היו הראשונים להכניס באופן רציני לשוק מאיצים גרפים אבל אחרי voodoo3 הם פשוט איבדו את זה.... כל הקטע של להוסיף עוד ועוד ליבות מיושנות של וודוו3 ולקרוא לזה וודוו 4 או 5 היה פשוט מטופש.

[attachment deleted by admin]

פורסם

sausage אני היתי אחד מהאידיוטים

פשוט אז לא היה HWZONE או לפחות לא הכרתי אותו

וההבנה שלי היתה דפוקה במחשבים

וחשבתי כרטיס מיחברה ידועה כל כך ואם 16 מגה זיכרון בטח יספיק להרבה מאוד זמן-

(זה היה אחרי ש"הרדמתי" תN64 ) והמאיץ שלו היה הרבה יותר מיושן

וחשבתי כרטיס ברמה+- של הדרימקסט מי צריך יותר מיזה

זה היה טעות חמורה

פורסם

אבל עדיין באותו זמן הם היו החלוצים בתחום של הליבות ואז זה היה לא נחוץ אבל אם היה כזה דבר היום זה היה אחרת

פורסם

מה זה VooDoo3?

אני שומע את זה מידי פעם מה זה?

039.Suicide.gif

suicide.gif

NOOB OVERLOAD

מה זה וודו 3 לעזזל אתה צעיר מדי

ואני לא מתכוון לפגוע אבל לשאול מה זה וודו 3 זה...זה ... לא היה ולא נעשה

פורסם

אני חייב לציין שאני בשוק מכמה אנשים שכותבים פה ש 3DFX הייתה יותר טובה מ NVIDIA וש NVIDIA ניצחו רק בגלל שיווק

NVIDIA היא אחת החברות היחידות שהצליחו לנצח חברה מבוססת עם מותג בלתי מעורער רק בזכות האיכות של המוצרים שלה

נכון RIVA לא היה מוצר מושלם והיו ל 3DFX פתרונות יותר טובים אבל מהרגע שה TNT יצא 3DFX היו בעמדת נחיתות והמשיכו למכור רק בזכות המותג המאוד ידוע שלהם

פורסם

כן, ובכל זאת GeForce 2 GTS עם ליבה אחת קרע לו את הצורה.

אגב, בכל העולם יש 25-50 כאלה (לא ידוע בדיוק לפי מה שאני יודע) ורק כשליש מהם עובדים וגם זה בקושי.

יש אספן 3DFX מאוד מפורסם עם אוסף אדיר של אלפי כרטיסים של 3DFX מכל דגם וrev שהגיע לריטייל, וגם כאלה שהיו בשלבים מקודמים מאוד, בנוסף יש לו גם מעל 10 (אם אני לא טועה) 6000 כאלה, בימים הראשונים שnVIDIA נמכרה אספן אחר קנה 6000 כזה ב2000$ באיביי ממהנדס לשעבר ב3DFX.

וזה לא נגמר ב4 ליבות בלבד, ל3DFX היו תכנונים לSLI של 4 כרטיסים כאלה עם מחבר קשיח ומיוחד על סלוטי PCI.

אגב, המפלצת האחרונה ש3DFX הייתה צריכה להוציא נקרא בשם קוד Rampage, הוא היה צריך להתחרות בGeForce 3 (על הנייר הם היו פחות או יותר שווים) וכמובן לתמוך בDX8.0, יש רק ES אחד כזה (והוא גם עובד חלקית) וכמובן שלאספן יש אותו.

יש לי VOODOO 5500 עובד, שוכב בארון, כמה אתה אומר הוא שווה בEBAY? או שאולי כדי לחכות איזה עוד 10 שנים איתו?

פורסם

Stone נכון מה שאתה אומר, ובאותה עת 3Dfx הלכה לסוני, וזאת שילבה את שבביה הראשונים בגרסאות הביניים של PSX.

ותכל'ס צריך להודות לה שהיא היתה הראשונה שהתחילה להניע את שוק מאיצי התלת מימד למחשבים שולחניים.

בעבר היו לי וודוו1\ראש\2 ו-3 והייתי מרוצה מכל אחד ואחד...

פורסם

אולי למחשבים הביתים אבל כבר בN64 הוצג סוג של AA

וכל הקונסולות הגדולות שבאו אחריו גם תמכו בAA

ואני חושב שסיליקון גרפיקס תרמה לא פחות מ3DFX לתחום

כי שאנשים ראו בפעם הראשונה את מאריו 64 כולם ידעו להן הכיוון צריך ללכת

וסיליקון פיתחה תרכיבים הגרפים לN64

נו ומה אמרתי?

סיליקון גראפיקס בכלל עובדת עם התעשייה, היא לא נוגעת בריטייל בכלל, לא אמרתי ש3DFX פיתחו את הAA, אמרתי שהם הראשונים שהציגו יכולת AA בכרטיס מסך לשוק הביתי.

אתה בטוח לגבי סיליקון והN64? הייתי בטוח ש3DFX פיתחו את השבב הגראפי...

לסיפו ג'ן: הAGP היום בכלל לא שווה הרבה, אולי בעוד 10 שנים הוא יחשב יותר, אבל הPCI זה סיפור אחר.

פורסם

זה שN64 פותחה ע"י SGI לא סוד, וכמו שאמרתי מקודם - 3Dfx הלכה עם סוני.

פורסם

נו ומה אמרתי?

סיליקון גראפיקס בכלל עובדת עם התעשייה, היא לא נוגעת בריטייל בכלל, לא אמרתי ש3DFX פיתחו את הAA, אמרתי שהם הראשונים שהציגו יכולת AA בכרטיס מסך לשוק הביתי.

בצער רב אני מודיע על פטירתה של SG .

לי היה פעם

DIAMOND MONSTER VOODOO RUSH 2 MB, כרטיס חיה(לזמנו, שחלק נכבד ממשתמשי הפורום אכלו סימילאק)

פורסם

לכל מי שמיתענין אינה המיפרט של הN64 שהושק כבר ב1996 -

Graphics: SGI 62.5 MHz 64-bit RCP (Reality Coprocessor) (image) contains two sub-processors:

* RSP (Reality Signal Processor) controls 3D graphics and sound functions

o MIPS R4000-based 8-bit integer vector processor

o Programmable through microcode (µcode). Allows functions to be modified or added.

o Transformation, clipping, lighting, triangle setup, and audio decoding (audio could be done on main CPU as well)

o Geometry throughput: initially ≅100,000 polygons per second with full quality. Some later games go higher with highly optimized microcode.

* RDP (Reality Drawing Processor) rasterizer handles all pixel drawing operations in hardware, such as:

o Z-buffering (maintains 3D spatial relationships, is Mario in front of the tree or vice-versa?)

o Anti-aliasing (smooths jagged lines and edges)

o Texture mapping (placing images over shapes, for example mapping a face image to a sphere creates head)

+ Bilinear filtering (prevents texture blockiness by blurring when resizing)

+ Mip-mapping (creates distance textures of varying degrees of fidelity)

+ Trilinear mip-map interpolation (filters mip-maps and textures smoothly without blockiness). Nintendo 64's filtering is not entirely accurate. Precision was reduced to lower mathematical demands.[3]

+ Perspective-correct texture mapping (keeps textures from "warping" when viewed at different angles)[4]

+ Environment mapping (best seen with metal Mario in Super Mario 64)

+ Gouraud shading, Level of Detail (LOD)

o Fillrate: ≅30 megapixels/sec with Z-buffering enabled

* 128-bit internal data bus between RSP and RDP. ≅1.0 GiB/s bandwidth.

* Resolution: 256 × 224 to 640 × 480 pixels flicker-free, interlaced

* Color depth: 16.7 million colors (32,768 on-screen)

חוץ מהAA סיליקון גרפיקס הכניסה המון דברים שהיום נחשבים סטנדרט

ואם לN64 היה יותר שטח איכסון ויותר זיכרון אני מעריך שהינו רואים מישחקים הרבה יותר יפים עם המכשיר

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים