אולרמט:"יכולנו רק לפנטז על המצב היום" - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אולרמט:"יכולנו רק לפנטז על המצב היום"


lmlm

Recommended Posts

"אם היו אומרים שבעוד חודש וחצי יהיה כוח רב לאומי, צבא לבנון ירד לדרום, החלטה 1559 תתחיל להיות מיושמת, מזכ"ל האו"ם יגיד שהכוח הרב-לאומי יוכל לפרק את החיזבאללה, יהיה אמברגו על לבנון, פיקוח על מעברים, וכל זה כאשר צה"ל בלבנון ולא נגרר לעימותים וישנו סגר ימי ואווירי על המדינה - היו אומרים לו שהוא מפנטז ושלא צריך להציב יעדים שלא מתקבלים על הדעת אלא להציב יעדים ריאליסטיים".

אולמרט הוסיף: "אלה היעדים שהצבנו בתחילת המבצע, לפחות חלק מהם. אלה רכיבים נוספים שמוסיפים על היעדים". עם זאת, ראש הממשלה נזהר מלהביע אופטימיות יתר: "אני לא מפריז ומכריז על תחזית לשינוי דרמטי. המציאות עוד עלולה להידרדר. אבל בוודאי אפשר לראות התחלה של מפנה".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3296233,00.html

:lol: :lol:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זאת דרך מאוד מעוותת להסתכל על המצב.

כן, המצב בלבנון טוב יותר משהיה לפני הלחימה, מן הסתם, אחרי שצה"ל כתש את חיזבאללה במשך חודש (כמובן, בעיקר עם חיל האוויר ועם פחות תוצאות ממה שאפשר היה להשיג מבחינה צבאית, בגלל מחדלים של הדרג המדיני). וכל זה, בהתעלמות מוחלטת ממצב המדינה לאחר המלחמה, מבחינת נזק כלכלי ותדמיתי-הרתעתי.

אבל בשורה התחתונה, למלחמה הזאת היו כמה מטרות מוצהרות מרכזיות, ואף אחת מהן לא הושגה.

- החיזבאללה לא פורק מנשקו, ואף מצהיר בצורה ברורה שימשיך להתחמש, אך בלי מצעדים שבו הוא משוויץ בנשק שלו, כדי לא ליצור בעיות לממשלת לבנון.

- החיילים החטופים לא שבו ארצה.

- סוריה ממשיכה להחזיק בנשק שעתיד להימסר לחיזבאללה דרך המעברים "תחת פיקוח" (אבל כאן אני עשוי להיות מופתע לטובה, אז כולי תקווה).

- אירן תזרים המון כספים לחיזבאללה לצורך שיקום לבנון, ומה שקיבלנו בסופו של דבר זה חיזבאללה שהציל את לבנון, למרבה האבסורד (מה שהיה מונע את זה זה הקטנת יכולת השיגור שלהם קרוב ל-0, כך שנסראללה לא יהיה מסוגל לשכנע יותר שהם לא הובסו, או - יותר טוב - נסראללה חטוף או מת).

(לא כל מה שכתבתי הוא מטרות הלחימה המוצהרות, אלא יותר בכיוון של תוצאות המחדלים, שניתן היה למנוע)

overload, אולי מה שהוא אומר זה נכון, אבל שוב - זאת דרך מאוד מעוותת להסתכל על המצב, כדי לגרום לאנשים לחשוב שהוא בסדר. זאת אמירת חלק קטן מאוד מהאמת, ועם דגם על הצד החיובי - ולא בהכרח בזכותו. אני מקווה מאוד שהוא יחליט להקים וועדת חקירה ממלכתית, ולא וועדת כסת"ח ממשלתית. אני רוצה שהאמת תצא לאור. הבעיה היא, שלא בטוח שהוא רוצה. עכשיו הלבטים של אולמרט הם - מה גרוע יותר? להקים וועדת כסת"ח ולגרום לאנשים לחשוב שהיו לו טעויות שהוא מנסה להסתיר, או להקים וועדה ממלכתית ולגרום לאנשים לדעת בדיוק מה. השאלה מה יגרום לנזק פוליטי גדול יותר, היא לא שאלה פשוטה - ובגלל זה העיכובים בנושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור שהמצב לא טוב מספיק, ומבחינות מסוימות טוב הרבה פחות.

אבל הוא מתיחס ליתרונות שנבעו מהמלחמה, זה גם חשוב לא?

זה לא כאיל והוא משקר, ממציא דברים.

עריכה: קראתי את הכתבה עכשיו, אם הוא עושה את זה במטרה להוכיח שאין צורך בוועדה אז כן , זה לא בסדר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

*snip*

כל מה שכתבת זה טוב ויפה, אבל לא בשביל זה יצאנו למלחמה. למעשה, הייתי אומר שלא ידענו שאנחנו באמת במלחמה עד שגויסו באופן מלא אוגדות המילואים. ברור שיכולנו להשיג הרבה דברים בלבנון, אבל שום דבר ממה שכתבת.

אין אדם בעולם שיכול לפרק את חיזבאללה מנשקו - החיזבאללה הוא לא 8,000 איש שברגע שאתה הורג אותם הוא מתפוגג. החיזבאללה הוא תנועה לאומית, הוא רעיון. אי אפשר להרוג רעיון. היחיד שיכול לפרק את החיזבאללה מנשקו הוא החיזבאללה עצמו, ואת זה הוא יעשה רק אם הוא יהיה תחת לחץ בינלאומי *מאוד* כבד.

רעיון מגוחך אפילו יותר הוא השבת החטופים על ידי פעולה צבאית - מהרגע שהפצצה הראשונה שוחררה ממטוס חה"א אל עבר אדמת לבנון, כל הדרגים חזרו ואמרו שמטרת הפעולה הצבאית היא "ליצור תנאים לשחרור החטופים" - בין זה לבין שחרורם בפועל המרחק הוא מאוד, מאוד גדול. באחת ממסיבות העיתונאים בתחילת המלחמה, נשאל דן חלוץ האם הלחימה לא פועלת למעשה כנגד האינטרס של לשחרור החטופים ופוגעת בסיכויים להשבתם. תשובתו של חלוץ הייתה מאוד ברורה ואני מסכים איתה - הוא ענה שהמדינה צריכה לפעול על התפר שבין טובת הפרט לטובת המדינה, שזה במילים אחרות "נושא החטופים הוא משני".

אין לי ספק שהחטופים יוחזרו בקרוב, כתוצאה ממו"מ בין לחיזבאללה (ויש דיווחים על כך שמו"מ כזה כבר מתבצע), אבל "המחיר" שנשלם תמורתם הרבה יותר נמוך מהמחיר שדרש נסראללה בהתחלה.

שוב, יכולנו להשיג הרבה יותר, אבל את המטרות העיקריות (מימוש בפועל של החלטה 1559, הצבת כח בינלאומי חמוש בדרום לבנון, הרחקת החיזבאללה מהגבול, יצירת תנאים לשחרור החטופים) בהחלט השגנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^

תקשיב גבר מלחמה מודרנית עובדת כך הדרג המדיני מציב מטרות והדרג הצבאי פועל להגשמתם ובסוף המלחמה אם אם רוב או כל המטרות הושזו זה ניצחון

מצד שני אם לא הושגה אף מטרה אז זה הפסד (לא משנה מה קיבלנו במקום לא עמדנו במטרות שלנו)

אז אם זה בילתי אפשרי לפרק תחיזבלה מהנשק(שאני כופר בתענה הזו בכל וכל ראה ערך מתנחלים) אז בשביל מה הציבו את זה כמטרה עצם זה מהווה מחדל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...