עבור לתוכן

F30 - קצת מאוכזב

Featured Replies

פורסם

שלום :)

ביום שישי לאחר התלבטות רבה רכשתי לעצמי F30 :)

זה לא שאני אומר שאני לא מרוצה מהמצלמה, דווקא כן, היא אחלה מצלמה. פשוט ציפיתי ליותר.

כל הנתונים שהיו רשומים על הנייר אכן קיימים, אבל.. ישנם מגבלות.

כשאני מצלם במצב אוטומטי, אני לא יכול לשנות את ה WB. צילמתי כמה תמונות בלילה עם חברים והם יצאו בגוון כתמתם.. אני לא יכול לשלוט כמעט כל כלום במצב אוטומטי, בגללז ה מן הסתם קוריאם לו מצב אוטומטי.. אבל קצת שליטה על ה WB לא הייתה מזיקה.

אי אפשר לשלוט על מהירות התריס וגם על גודל הצמצם... זאת הייתה נפילה בשבילי. חשבתי שאני אוכל לשלוט על שתיהם, אבל לא. או זה או זה.

או שאני שולט על מהירות התריס/מהירות הצמצם. כאן אני יכול לשלוט גם עם ה ISO, על ה WB, על מיקום הפוקוס מדידת האור.. כמעט כל הכל. אבל אי אפשר לשלב בין מהירות צמצם ומהירות תריס :-\ .

חשיפה ארוכה - אכן, למצלמה יש אפשרות לפתוח את הצמצם עד 15 שניות... אבל ה15 שניות האלו לא שוות הרבה כי אי אפשר לשלוט במצב הזה על כלום חוץ מה ISO. עכשיו הלכתי לגשר שליד מרכז הטניס לפני מחלף מורשה. חשבתי לצלם כמה תמונות בחשיפה ארוכה.. אבל נתקלתי בבעיה הזו. המצלמה מחשבת לבד את גודל התריס ואני יכול לשלוט רק על ה ISO וזמן החשיפה. אפילו אני לא יכול להשתמש בפיצ'ר של התיקון חשיפה כדי כאילו למנוע חשיפה גדולה מידי פה.

המצב היחיד שהצלחתי לעשות בו "חשיפה ארוכה" הוא המצב שבו אני יכולשלוט על מהירות התריס/גודל הצמצם. שם המקסימום הוא 3 שניות, ואפשר לשנות ISO וכל מה שאמרתי קודם, וגם להשתמש במנגנון של התיקון חשיפה.. אבל.. 3 שניות לא מספיק תמיד.. כמו היום שהלכתי לצלם. התמונות יצאו די בסדר אבל 3 שניות זה לא מספיק.

מיצב תמונה.. ידעתי שאין אבל לא חשבתי שזה כזה נורא בלי. בתאורה חלשה צריכים להיות מאוד יציבים אם רוצים לצלם בלי פלאש. כשיש תאורה בסדר ואפשר להשתמש במהירות צמצם קצת יותר גבוהה ואיסו גבוהה הכל טוב ויפה.

יש לציין שאני מאוד מרוצה מהמנגנון הסרת רעשים. הוא מאוד אפקטיבי. כשמצלמים בתאורה חלשה בISO גבוהה רואים הרבה רעשים כשיש את התצוגה מקדימ של הבקושי שניה. אבל אחרי זה כשמסתכלים על התמונה אחרי שהיא עברה את ההסרת רעשים, התמונה משתנה פלאים.

אולי הדרישות שלי היו קצת גבוהות בשביל מצלמה קומפקטית כזו.. אבל מכל הרעש שהמצלמה הזו עשתה, אני ציפיתי ליותר.

המצלמה באמת מוציאה תמונות יפות.. קצת צריך לדעת לעבוד איתה ויוצאות תמונות נהדרות.. בתאורה חלשה בלי פלאש זו באמת נקודה קצת חלשה למצלמה.

זאת החוות דעת הראשונית שלי מהמצלמה.. אני מצלם איתה "רק" 3 ימים אבל זה מה שהספקתי להתרשם.

פורסם

כשאני מצלם במצב אוטומטי, אני לא יכול לשנות את ה WB. צילמתי כמה תמונות בלילה עם חברים והם יצאו בגוון כתמתם.. אני לא יכול לשלוט כמעט כל כלום במצב אוטומטי, בגללז ה מן הסתם קוריאם לו מצב אוטומטי.. אבל קצת שליטה על ה WB לא הייתה מזיקה.

המינוחים במצלמה הזו מטעים. גם Auto וגם M הם מצבים אוטומטיים לגמרי. ההבדל הוא ש-Auto לא מאפשר לשנות שום דבר. הוא מצב שמיועד לחסרי מושג שמפחדים לשנות בטעות הגדרות, לא לכאלה שרוצים שליטה. מצב M במצלמה הזו הוא גם כן אוטומטי, אבל כזה שמאפשר שליטה. פוג'י בחרו בשם גרוע, בגלל שברוב המצלמות מצב M הוא מצב שמאפשר שליטה נפרדת על צמצם ועל מהירות.

אי אפשר לשלוט על מהירות התריס וגם על גודל הצמצם... זאת הייתה נפילה בשבילי. חשבתי שאני אוכל לשלוט על שתיהם, אבל לא. או זה או זה.

או שאני שולט על מהירות התריס/מהירות הצמצם. כאן אני יכול לשלוט גם עם ה ISO, על ה WB, על מיקום הפוקוס מדידת האור.. כמעט כל הכל. אבל אי אפשר לשלב בין מהירות צמצם ומהירות תריס :-\ .

דווקא אפשר, באמצעות פיצוי החשיפה. תבחר למשל צמצם מסויים ב-A, ואז שנה את פיצוי החשיפה. תראה שהמהירות משתנה בהתאם.

חשיפה ארוכה - אכן, למצלמה יש אפשרות לפתוח את הצמצם עד 15 שניות... אבל ה15 שניות האלו לא שוות הרבה כי אי אפשר לשלוט במצב הזה על כלום חוץ מה ISO. עכשיו הלכתי לגשר שליד מרכז הטניס לפני מחלף מורשה. חשבתי לצלם כמה תמונות בחשיפה ארוכה.. אבל נתקלתי בבעיה הזו. המצלמה מחשבת לבד את גודל התריס ואני יכול לשלוט רק על ה ISO וזמן החשיפה. אפילו אני לא יכול להשתמש בפיצ'ר של התיקון חשיפה כדי כאילו למנוע חשיפה גדולה מידי פה.

אם החשיפה חזקה מדי, פשוט תבחר מהירות תריס קצרה יותר - למשל 8 שניות במקום 15 שניות.

מיצב תמונה.. ידעתי שאין אבל לא חשבתי שזה כזה נורא בלי. בתאורה חלשה צריכים להיות מאוד יציבים אם רוצים לצלם בלי פלאש. כשיש תאורה בסדר ואפשר להשתמש במהירות צמצם קצת יותר גבוהה ואיסו גבוהה הכל טוב ויפה.

מייצב תנועה לא היה עוזר לך, כי במצלמות שיש אותו היית נאלץ להשתמש ב-ISO נמוך בהרבה כדי לקבל אותה איכות. זה היה גורם למהירויות איטיות יותר ולטשטוש לא רק מרעידות היד אלא גם מכל תנועה קלה בנושא.

אולי הדרישות שלי היו קצת גבוהות בשביל מצלמה קומפקטית כזו.. אבל מכל הרעש שהמצלמה הזו עשתה, אני ציפיתי ליותר.

נראה לי שהבעיה העקרית היא לא ציפיות אלא מיומנות. כדי להוציא את המקסימום מהמצלמה צריך לדעת להשתמש בה בצורה אפקטיבית. זה ייקח קצת זמן, אבל אם תנתח את הטעויות שלך תוכל לשפר את הנקודות החלשות. הדוגמה הכי מאפיינת היא מה שכתבת לגבי ה-WB. זה אולי לא מופיע בחוברת של המצלמה, אבל באור הלוגן או טנגסטן חייבים להשתמש ב-WB ידני או ב-Preset מתאים, לא ב-Auto. זה נכון לכל מצלמה, גם למצלמות מקצועיות.

בתאורה חלשה בלי פלאש זו באמת נקודה קצת חלשה למצלמה.

דווקא בתנאים האלה אין אף מצלמה שאפילו מדגדגת את ה-F30, להוציא מצלמות DSLR. דוגמאות עם EXIF יעזרו להבין מה אתה יכול לשפר. ואם עוד לא בדקת את '>רמת היציבות שלך בהחזקת המצלמה, אף פעם לא מאוחר. זה יעזור לך לבחור את ה-ISO האופטימלי לתנאים.

פורסם
  • מחבר

היי :)

מאיפה כל הידע הזה על המצלמה?

אני אקח את מה שאמרת ואני אנסה לשחק עוד קצת עם המצלמה..

בחשיפה ארוכה עדיין אני לא מקבל את מה שאמרת.. לא תמיד אני יכול להוריד את החשיפה ל 8 או 5 שניות.. אני מצלם לפי מה התנאים.. נגיד אם אני מלםאיפה שצילמתי חשיפה של 5 שניות, השובל אור של המכונית נקטע.. ואם 10 לא מספיק אז שמים 15, אבל אז התמונה נשרפת...

למצלמה יש יכולת שאפשר לשלוט על מהירות התריס והצמצם ביחד? כאילו אם פוג'י או סתם מישהו מוציאים עכשיו גירסת תוכנה שתתמוך בזה, זה אפשרי?

או שאין למצלמה בכלל את היכולת לעשות את זה?

פורסם

מאיפה כל הידע הזה על המצלמה?

אני מכיר מקרוב את ה-F10 וה-F11 שעליהם מבוססת ה-F30.

בחשיפה ארוכה עדיין אני לא מקבל את מה שאמרת.. לא תמיד אני יכול להוריד את החשיפה ל 8 או 5 שניות.. אני מצלם לפי מה התנאים.. נגיד אם אני מלםאיפה שצילמתי חשיפה של 5 שניות, השובל אור של המכונית נקטע.. ואם 10 לא מספיק אז שמים 15, אבל אז התמונה נשרפת...

אתה יכול במידה מסויימת להשתמש גם ב-ISO כדי לשנות את עוצמת החשיפה. במילים אחרות, עבור מהירות תריס נתונה, ISO גבוה יותר ייתן תמונה בהירה יותר.

למצלמה יש יכולת שאפשר לשלוט על מהירות התריס והצמצם ביחד? כאילו אם פוג'י או סתם מישהו מוציאים עכשיו גירסת תוכנה שתתמוך בזה, זה אפשרי?

או שאין למצלמה בכלל את היכולת לעשות את זה?

אין ל-F30 אפשרות לשליטה נפרדת על הצמצם והמהירות מלבד השיטה שציינתי קודם (שילוב של עדיפות צמצם ופיצוי החשיפה). זה לא צריך להפריע לך לקבל תמונות מעולות איתה. תסתכל למשל על התמונות של הצלם הזה שמשתמש ב-F30 ומקבל תוצאות נהדרות בצילומי לילה. המסקנה בעיני פשוטה - המצלמה יכולה לספק את הסחורה, מה שחסר זה יותר מיומנות מהצד שלך.

פורסם
  • מחבר

לא אמרתי שיש בעיות עם תמונות לילה.. נכון, אפשר לשנות את האיסו בחשיפה ארוכה, אבל זה לא עזר..

הנה אני מעלה תמונה לדוגמה:

זמן חשיפה: 13sec

ISO : 100

זה כל האפשרויות שאני יכול לשלוט במצב הזה. תראה איך התמונה נראית:

DSCF0474.jpg

זמן חשיפה:3sec

ISO: 100

כאן כן הייתה לי קצת אפשרות לשלוט באמת עם הפיצוי חשיפה והתמונה יצאה יותר טוב, אבל 3 שניות לא מספיקות בשביל התמונה הזו.. עוד קצת זמן היה משפר את התמונה.. הייתי צריך לשים קצת פחות פיצוי חשיפה..

DSCF0489.jpg

זמן חשיפה: 8sec

ISO: 100

כן.. גם כאן לא הייתה לי אפשרות לשלוט על כלום ולכן התמונה לא יצאה סוף הדרך.. הה8 שניות לא הספיקו כדי שהמכוניות יעברו מהסוף להתחלה..

זאת התמונה הכי טובה שיצאה לי עם 8 שהצלחתי לתפוס את המכוניות.. אבל מרוב אור התמונה נהרסה..

DSCF0514.jpg

ובקיצור, יהיה קשה להוציא תמונות כזאת (לא שהיא מי יודע מה) שצילמתי עם ה D70:

DSC_0010.jpg

טוב אני רציתי מצלמה קטנה.. זה יותר מידי בשבילה :)

אבל.. כמה אני מצלם בחשיפה ארוכה.. בשביל זה אני אשתמש בD70 של דוד שלי שהוא בא פעם ב... :D

פורסם

נראה לי שחשיפה של 5 או 6 שניות תתאים לך בדיוק. תצטרך אצמנם לחזור על הצילום שוב ושוב עד שתקבל בדיוק את מריחת התנועה שאתה רוצה, אבל מי אמר שכל תמונה הולכת בניסיון ראשון? ;)

פורסם

שליטה ידנית לגמרי היתה עוזרת פה. בתמונה הראשונה המצלמה בחרה צמצם 2.8.

פורסם

^^^

מה לעשות שאין המצלמה שליטה ידנית-צריך לזכור שזה בסה"כ מצלמת כיס(או איך שאנשים מסוימים קוראים לזה-סבוניה דיגטלית)

פורסם
  • מחבר

חשבתי על זה קצת..

מאיפה המצלמה מודדת את כמות האור ובהתאם מחליטה כמה לפתוח/לסגור את הצמצם?

זה מהחישן מקדימה שמאיר באור ירוק? או שזה בשביל הפוקוס?

חשבתי להאיר עם פנס על החיישן.. ככה זה יעזר לי לגרום "בכוח" למצלמה לסגור את הצמצם..

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים