ליבות להמונים. - עמוד 2 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ליבות להמונים.


סער_שי

Recommended Posts

זה מוצר מעניין לישומי שרתים ותחנות עבודה - ישומים שבהם החלוקה לנימים מובנת מאליה והביצועים שנובעים ממנה

קרובים ללינארים... אבל מאוד מאכזב אם זה גם הכיוון למחשבים שולחניים...

אתה צודק במה שאמרת

אבל מתישהוא גם השוק הביתי יעבור לריבוי נימים

הנה כבר כפולי ליבה נפוצים מאוד

ומרובעי ליבה מגיעים שנה הבאה

אז אפשר לראות את המגמה

אבל אחרי הכל יכול להיות שזה בכלל סתם השווצה של לא בטוח שהם יעמדו בזה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 45
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אבל אחרי הכל יכול להיות שזה בכלל סתם השווצה של לא בטוח שהם יעמדו בזה

פחות מעניין אם יעמדו בזה , יותר מעניין מה אנחנו נעשה עם היכולות עיבוד האלה ? , האמת אין לי מושג

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

או יותר מגניב, לכל process שרץ לי על המחשב (כרגע ה task manager מדווח על 38) יהיה מעבד משלו, ואז בכלל יהיה פה חגיגה... רגע, יהיה רק 32 ליבות ? שיט.. אז יהיו איזה 10 תהליכים שיצטרכו לריב ביניהם על מי יקבל מה... אני כבר רואה את הדרמה בין alg.exe ל daemon.exe על הליבה ה 32

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חחחחח

אל תשכח שזה יצא ב2010 וזה לא לשוק ביתי אלא לשרתים

אז עד שזה יגיע לשוק הביתי יהיה 2012 בערך

זה עוד 5-6 שנים

עד אז יהיה הרבה תוכנות ואפליקציות שונות

רק אלוהים יודע מה יהיה אפשר לעשות עם זה :jump:

דרך אגב לי יש 32 processes :smile1:

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ממש בספק שבשוק הביתי ב 2012 תראה עם 32 ליבות (אפילו לא 16 וגם פחות...).

הסיבה שאני רואה שזה יהיה פרקטי, זה רק אולי בגלל עצלנות של מפתחים... במקום לכתוב תוכנות יעילות, יתחילו לכתוב חרא של קוד כי יש מספיק משאבים, ואז לצערי יהיה צורך....

זה כמו במשחקי מחשב שיש היום, למשל BF2, חרא של מנוע, חרא של דרישות, למה ? כי EA יודעים שמי שקונה את זה בעיקר, זה חבורה של ילדים קטנים עם יותר מדי זמן בידיים ויותר מדי כסף להורים.. אז עושים מהיר ולא יעיל של כמה חודשים, וכך מי שרוצה לשחק, שיקנה מחשב חדש....

לעומת HL2 למשל, משחק שפיתחו את המנוע שלו במשך שנים, ועל הגורטאה הכי ישנה עדיין נראה מדהים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסיבה שאני רואה שזה יהיה פרקטי, זה רק אולי בגלל עצלנות של מפתחים... במקום לכתוב תוכנות יעילות, יתחילו לכתוב חרא של קוד כי יש מספיק משאבים, ואז לצערי יהיה צורך....

זה כמו במשחקי מחשב שיש היום, למשל BF2, חרא של מנוע, חרא של דרישות, למה ? כי EA יודעים שמי שקונה את זה בעיקר, זה חבורה של ילדים קטנים עם יותר מדי זמן בידיים ויותר מדי כסף להורים.. אז עושים מהיר ולא יעיל של כמה חודשים, וכך מי שרוצה לשחק, שיקנה מחשב חדש....

לעומת HL2 למשל, משחק שפיתחו את המנוע שלו במשך שנים, ועל הגורטאה הכי ישנה עדיין נראה מדהים...

מילים כדורבנות!!!! (או איך שלא כותבים את זה)

ואם כבר, צריך שמערכת ההפעלה תיהיה יעילה, ומיקרוסופט רחוקים מאוד מזה.... (ויסטה לוקחת כימעט ג'יגה זיכרון!!!!)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ממש בספק שבשוק הביתי ב 2012 תראה עם 32 ליבות (אפילו לא 16 וגם פחות...).

הסיבה שאני רואה שזה יהיה פרקטי, זה רק אולי בגלל עצלנות של מפתחים... במקום לכתוב תוכנות יעילות, יתחילו לכתוב חרא של קוד כי יש מספיק משאבים, ואז לצערי יהיה צורך....

זה כמו במשחקי מחשב שיש היום, למשל BF2, חרא של מנוע, חרא של דרישות, למה ? כי EA יודעים שמי שקונה את זה בעיקר, זה חבורה של ילדים קטנים עם יותר מדי זמן בידיים ויותר מדי כסף להורים.. אז עושים מהיר ולא יעיל של כמה חודשים, וכך מי שרוצה לשחק, שיקנה מחשב חדש....

לעומת HL2 למשל, משחק שפיתחו את המנוע שלו במשך שנים, ועל הגורטאה הכי ישנה עדיין נראה מדהים...

נכון יש בזה משהו

אבל אל תשכח ש

1. זאת ההתקדמות של הטכנולוגיה

ו2. אף אחד לא אמר שזה באמת יתממש

זאת סתם יכולה להיות הצהרה של אינטל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במשחקים תמיד יש מה לשפר - ולדרוש עוד ביצועים - ולכן גם לשוק הביתי זה צריך להיות חזק.

אם נניח לרגע שאת חישובי הפיסיקה של משחק יעשה כרטיס ייעודי, או לפחות שבב ייעודי (וזה סביר, עם מגמת השוק היום) אז הרי מה שצריך להתחלק בין הליבות זה הלוגיקה של המשחק. עם אין בעיה, שהרי ניתן לחלק את החישוב, כך שלכל יהיו כמה "שחקנים" שהיא דואגת לבינה שלהם. אני בטוח שלכל משאב יימצא השימוש. ככה זה עם מחשבים. ההבדל הוא שבדר"כ משחקי מחשב היו "מובילים את השוק" - מהבחינה שהחומרה התאימה את עצמה לעמוד בדרישות של משחקים. במקרה הזה זה יהיה קצת להיפך (כי הרי אי אפשר לבנות משחק שמתבסס על 32 ליבות כשיש 2 ליבות בשוק, נכון?).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה כמו במשחקי מחשב שיש היום, למשל BF2, חרא של מנוע, חרא של דרישות, למה ? כי EA יודעים שמי שקונה את זה בעיקר, זה חבורה של ילדים קטנים עם יותר מדי זמן בידיים ויותר מדי כסף להורים.. אז עושים מהיר ולא יעיל של כמה חודשים, וכך מי שרוצה לשחק, שיקנה מחשב חדש....

לעומת HL2 למשל, משחק שפיתחו את המנוע שלו במשך שנים, ועל הגורטאה הכי ישנה עדיין נראה מדהים...

תמיד היה לי הרגשה שבמשחקים הדבר נעשה במכוון (הדרישות הגבוהות) , לגרום לנו לשדרג

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ליאור וליפא...

מה זה בדיוק "עידן העיבוד המקבילי" שאתם כ"כ חולמים עליו?

אם אתם חושבים שיש שם איזה פתרון קסם בחומרה או בתוכנה בעתיד שיגרום

למשחק מחשב לרוץ פי 32 יותר מהר על מעבד עם 32 ליבות מאשר על מעבד עם אחת

אז אתם טוענים.

יש ישומים שהחלוקה שלהם לנימים פשוט מוגבלת מטבע הישום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אם התקדמות של טכנלוגיה משמעותה לכתוב חרא של קוד, אני פורש היום.

2. אינטל לא מהריצה סתם דברים, גם אם דברים לא יוצאים בסוף, בהנחה שמדובר בהודעה אמיתית שלה, מדובר במשהו שהיא כבר עושה מו"פ ארוך עליו ולא גחמה.

---

במשחק שבו צריך תגובתיות מהירה מצד המערכת למה שהמשתמש עושה, אם תפצל את העבודה יותר מדי בין הליבות, תשלם בצורך לסנכרן את העובדה ביניהם, דבר שיכול להיות לא אופטימלי במבנה המעבדים היום (יתכן, לא בהכרח).

---

ועוד חוק חכם (אם כי משפיע רק חלקית על הבעיה):

http://en.wikipedia.org/wiki/Amdahl's_law

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במשחקים תמיד יש מה לשפר - ולדרוש עוד ביצועים - ולכן גם לשוק הביתי זה צריך להיות חזק.

אם נניח לרגע שאת חישובי הפיסיקה של משחק יעשה כרטיס ייעודי, או לפחות שבב ייעודי (וזה סביר, עם מגמת השוק היום) אז הרי מה שצריך להתחלק בין הליבות זה הלוגיקה של המשחק. עם אין בעיה, שהרי ניתן לחלק את החישוב, כך שלכל יהיו כמה "שחקנים" שהיא דואגת לבינה שלהם. אני בטוח שלכל משאב יימצא השימוש. ככה זה עם מחשבים. ההבדל הוא שבדר"כ משחקי מחשב היו "מובילים את השוק" - מהבחינה שהחומרה התאימה את עצמה לעמוד בדרישות של משחקים. במקרה הזה זה יהיה קצת להיפך (כי הרי אי אפשר לבנות משחק שמתבסס על 32 ליבות כשיש 2 ליבות בשוק, נכון?).

מה כ"כ פשוט בזה... למרות שהדוגמא שלך מפושטת מאוד הנה הבעיה - כל דמות תלויה בפעולת הדמויות האחרות ומתנהגת בהתאם אליהם ולשחקן - מה שאומר שאי אפשר לחלק את ההתנהגות של כל דמות לנים שרץ במקביל כי הם תלויים ומגיבים אחד לשני כל הזמן... זה יהיה אלגורתים מאוד מאוד מורכב שהשיפור בביצועים שלו יהיה מוגבל.

זה לא סרט שאפשר להגיד למעבד א' להמיר כל פריים זוגי ומעבד ב' כל פריים אי זוגי וסגרנו את העניין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...