פורסם 2002 באוקטובר 423 שנים תתקינו Morrowind.קחו Geforce 2 GTS, תריצו עליו את המשחק.אחרי זה קחו Geforce 4 Ti4600 ותריצו עליו את המשחק.כרטיסים שלא תומכים ב DX כלשהו לא יכולים לנצל את התכונות שלו ולכן כמשחק משתמש באותו DX הוא ייראה זוועה על הכרטיס שלא תומך ב DX.זה עד כדי כך פשוט.שטויות במיץ, ראיתי סקרינשוטים שלקחו מאנריל עם גיפורס 4 4600 והשוותי לשלי שיש לי GeForce2 Pro... שום הבדל...לפי דעתי התמיכה באיזה DX היא שולית מאד ביחס למה שהכרטיס באמת צריך להביא, ביצועים. זה שלא יהיה לך איזה pixel shader או enviromental bumpmapping שלך תמצא מישהו שיראה את זה בתוך המשחק, לא מזיז בגרוש.כל הקטע של תמיכה בגרסאות DX למינהן לדעתי הרבה יותר תרגיל שיווקי מאשר התקדמות טכנולוגית אמיתית...אתה צודק לגמרי. זה מפני שאנריל לא משתמש ב-Pixel Shaders (הוא יכול, אבל הוא לא עושה את זה. הרי כולם בסופו של דבר צריכים להנות מהמשחק, לא?).
פורסם 2002 באוקטובר 423 שנים אבל אתה חייב להודות שהוא קטן מאוד... ומי שאמר שאין הבדל בין הGF4 ti4200 לTi4600 חוץ ממהירות ליבה וזכרונות טועה!! אומנם אין הבדל בצינורות עיבוד אבל לTi4600 נתונים גבוהים יותר בדברים נוספים... הנה לינק לדוגמא באביט: http://www.pcextreme.net/siluro.php נ.ב: ודיי כבר מי שלא יודע שלא יגיד נמאס לראות תגובות לא לעניין שבאמת מבלבלותת רק תגובה כזאת ראיתי 5 פעמים לפחות אתה לא יודע על מה אתה אתה מדבר,אז אל תסתור כל דבר. ההבדלים הללו נובעים מהמהירות הנמוכה יותר של הזכרונות והליבה...
פורסם 2002 באוקטובר 423 שנים אם אפשר מה זה Pixel Shadersואם אנריל טורנמנט היה משתמש בPixel Shaders הוא היה נראה הרבה יותר טוב?יש שחקים שתומכים בזה?תודה.
פורסם 2002 באוקטובר 423 שנים אם יש במשחק אפקט שלא נתמך ע"י הכרטיס יש שלוש אפשרויות:1.לבטל אותו לגמרי ולקבל תמונה משעממת ולא יפה.2.ליצור אפקט דומה ע"י פונקציות פרימיטיביות יותר (פחות יפה ויותר איטי מהמקורי אבל מתקבל על הדעת).3.לבצע אמולציה של אותו אפקט על המעבד הראשי (software render) - תלויי במהירות המעבד.אופציה #1 לא מקובלת מן הסתם, אופציות 2,3 מאפשרות לתמונה להראות מספיק קרובה למקור הרצויי אבל על חשבון מהירות כמובן.
פורסם 2002 באוקטובר 423 שנים המשחק עצמו מחליט אם המעבד מהיר מספיק או לא?אם למשל יש לי פנטיום 3 733mhz 128 מגה וכרטיס מסך TNT 2 , אפשרות 3 תצא אל הפועל? או שזה קורה רק במעבדים יותר חזקים?ואם יש לי כריס מסך שתומך בDx 8.1 , האפקטים שיראו על המסך ממש לא יצטרכו הרבה חישובים? זה אולי אותו הדבר כמו שפות כמו SSE ו3dNOW?תודה.
פורסם 2002 באוקטובר 423 שנים המשחק עצמו מחליט אם המעבד מהיר מספיק או לא?אם למשל יש לי פנטיום 3 733mhz 128 מגה וכרטיס מסך TNT 2 , אפשרות 3 תצא אל הפועל? או שזה קורה רק במעבדים יותר חזקים?ואם יש לי כריס מסך שתומך בDx 8.1 , האפקטים שיראו על המסך ממש לא יצטרכו הרבה חישובים? זה אולי אותו הדבר כמו שפות כמו SSE ו3dNOW?תודה.הכל נתון לשיקול דעתם של המתכנתים של אותו משחק, אין לזה תשובה חד משמעית.
פורסם 2002 באוקטובר 523 שנים לדעתי ה-DirectX הוא לא הדבר הכי חשוב, חברה שמוציאה משחק לא תרצה שרק אלה שיש להם רדאון 9700 יהנו מהמשחק אלא כולם.לא תמיד כולם יכולים כי יש כאלה שתקועים עם TNT, אבל לדוגמא לחבר שלי יש VOODOO BANSHEE, כולם יודעים כמה הכרטיס הזה עלוב, אבל רק שתדעו שהכרטיס מריץ את WARTCRAFT 3 אולי לא כמו geforce 2, 3, 4 אבל מריץ והעיקר חבר שלי נהנה, והתמיכה של הכרטיס הזה בדירקט איקס היא אולי 5 עם יש דבר כזה בכלל. אז הנה עוד הוחכה שדיירקט איקס הוא לא הכי חשוב.אולי לא רואים את כל האפקטים אבל רואים בסדר גמור.
פורסם 2002 באוקטובר 523 שנים אתה שוכח שמשחקים הם מודולריים. כלומר, הם בד"כ מסוגלים להתאים את עצמם לסוגי חומרה שונים.זה נעשה באמצעות תכנות של החלק שאחראי על ה-Rendering במנוע מספר פעמים בשביל סוגי חומרה שונים, כדי שהמשחק יעבוד גם על חומרה חדישה וגם על מיושנת.לדוגמא, ב-Doom3 יש מספר "גרסאות" לחלק הזה:1) חומרה מתוכנתת של NVIDIA2) חומרה מתוכנתת של ATI3) חומרה לא מתוכנתת של NVIDIA4) חומרה לא מתוכנתת של ATI5) חומרה מתוכנתת שתומכת ב-OpenGL 2.06) כללי לחומרה לא מתוכנתתאף אחד לא עושה משחקים שתומכים אך ורק לחומרה החדישה ביותר. זה אמור להיות ברור... לא?
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.