מעבדי 65NM של AMD עם יותר מגה הרצים? - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מעבדי 65NM של AMD עם יותר מגה הרצים?


lmlm

Recommended Posts

מה שיותר מעניין הוא העמוד הזה

http://129.15.202.185/athlon_rev_g/wtf_mates.html

רק לכאורה...

א. אמרו בעצמם ש REV-G הוא שרינק פשוט של REV-F.

ב. אנשי מקצוע שבחנו את נושא התמונה של הליבה לא מאמינים שמדובר בDecoder נ(מפרש פקודות x86) נוסף אלה ככה"נ עוד מבנה זיכרון להחזיק micro-ops (פקודות קטנות שיחידות העיבוד יודעות לבצע - אחרי שפקודות ה x86 המורכבות עבורו את שלה decoding).

זה גם יותר הגיוני כי גם ככה הK-8 עם יכולת לפרש שלוש פקודות x86 מורכבות למחזור שעון היא גבוהה פי 2 עד 3 מקצב הביצוע הממוצע של המעבד (שהוא בין 1 ל1.5 פקודות x86 מורכבות). ולכן להוסיף עוד Decoder לא יוסיף כלום כרגע לביצועי המעבד...

בנוסף זה תואם את המאפיינים של ה K8L שיבצע בחינה מורכבת יותר של micro-ops ויסדרם מחדש, גם אם הם כוללים פעולות כתיבה לזיכרון, לפני ביצועם בצורה שתעלה את ה IPC של הליבה. יתכן שהמודל הזיכרון החדש מאפשר בחינה של יותר micro-ops דבר שנראה הגיוני....

נשמע מורכב... תקראו את הכתבה של anandtech על ה core - הפיצר נקרא Memory disambigiation (יש פה שגיאות כתיב) ויותר ספציפית load ahead of load reordering.

שורה תחתונה - לפי דברי כנראה שאין פיצרים חדשים בגירסה G... יתכן שהשינויים שרואים בליבה הם פיצרים שאינם פעילים... יתכן אפילו שפשוט מדובר מחלק ממבנה הליבה של ה K8L שפשוט מבוטל בREV G (כיוון שאינו מושלם עדיין).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי המצגות של AMD מיום האנליסטים שלה המעבר ל 65 ננומטר לא יתן את הקפיצה הצפויה בביצועי הטרנזיסטורים... אלה יבוא כחלק מתהליך שיפור מתמיד בתהליכי היצור ש AMD מייסמת כל הזמן על תהליך היצור שלה וכך גם ה 65nm ישופר הדרגתית.

שקופית 20 ו-21:

http://www.thewalrus.org/amdslides.html

בכל מקרה אני לא צופה קפיצה משמעותית במהירות השעון של המעבדים.

אולי כפול במהירות 3ghz השנה... ו 3.2 ו- 3.4 בשנה הבאה... אולי 3.6 ברבעון השני עם ה K8L יאחר קצת... לא יותר.

וגם זה נראה לי אופטימי.

מי שצופה קפיצה של 40% במהירות השעון... כנראה חולם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...