מורה מתקשר להורים!!! - עמוד 4 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מורה מתקשר להורים!!!


imac

Recommended Posts

הממ, אני לא לוקח ברצינות אנשים שכותבים מניקים של אנשים אחרים, הילה! ;)

זה כולה בית ספר, אף אחד לא לומד שם כלום, אף אחד לא נהנה ללכת לשם, אף אחד למעשה לא הולך לשם בישביל ללמוד, כבר מכיתה א' מכריחים אותנו ללמוד, לא מאפשרים לנו לבחור, לא שואלים אותנו אם זה מה שאנחנו רוצים, כופים את זה עליו. בגישה כזאת ברור שאנחנו שונאים את זה, ברור שכולם שונאים לקום כל יום וללכת למוסד המקולל הזה, אנשים לא "לומדים" אנשים סתם זוכרים חומר בישביל לעבור איזו בחינה ולקבל תעודה כידי שאחר כך יוכלו לעבוד ולהרויח כסף. את רוב האנשים אצלי בכיתה(אלקטרוניקה) לגמריי לא מעניין המקצוע הזה, לא אכפת להם איך כל הדברים האלה פועלים, הם לא מתרגשים שהם מבנים סוף סוף איזה משהו מגניב, כולם פשוט עושים את זה כי זה נחשב למקצוע מכובד, כידי להכנס למקום טוב בצבא, כידי שיהיה להם מקצוע לעתיד... זה עצוב, אנחנו כמו , עושים הכל לפי איזה תוכנית שמישהו כתב בישבילנו, עושים דברים כי "ככה צריך" וכי "כולם עושים ככה", או הטיעון האהוב עליי - "אין מה לעשות", אם אין לי שום אפשרות אחרת, זה אומר שאני חייב להסכים עם המצב הקיים, החיים שלנו הם כל כך קטנים, כל כך חסרי משמעות, אנחנו לא שווים שום דבר בעולם הזה, ואנחנו שווים הרבה פחות אם אנחנו בדיוק כמו כולם, הולכים, כמו כבשים בעדר, אחרי איזה רועה צאן מסטורי שאף אחד לא ראה באמת.... השיטה עובד בצורה כל כך מושלמת שאף אחד לא מרגיש אפילו שהוא מנוצל, שנגזלת ממנו זאת הזכות באמת לבחור, הזכות למחשבה באמת חופשית ועצמאית.. מחשבה שלא תלויה בפרסומות בטלויזיה, מחשבה שלא תלויה במה שאמרו לו בחדשות, מחשבה שלא תלויה במה שאומרים לו בבית-ספר.. מחשבה חופשית זאת פריוולגיה, מחשבה חופשית זאת פשיעה.

"Sleep now on the fire"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 67
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

הממ, אני לא לוקח ברצינות אנשים שכותבים מניקים של אנשים אחרים, הילה! ;)

זה כולה בית ספר, אף אחד לא לומד שם כלום, אף אחד לא נהנה ללכת לשם, אף אחד למעשה לא הולך לשם בישביל ללמוד, כבר מכיתה א' מכריחים אותנו ללמוד, לא מאפשרים לנו לבחור, לא שואלים אותנו אם זה מה שאנחנו רוצים, כופים את זה עליו. בגישה כזאת ברור שאנחנו שונאים את זה, ברור שכולם שונאים לקום כל יום וללכת למוסד המקולל הזה, אנשים לא "לומדים" אנשים סתם זוכרים חומר בישביל לעבור איזו בחינה ולקבל תעודה כידי שאחר כך יוכלו לעבוד ולהרויח כסף. את רוב האנשים אצלי בכיתה(אלקטרוניקה) לגמריי לא מעניין המקצוע הזה, לא אכפת להם איך כל הדברים האלה פועלים, הם לא מתרגשים שהם מבנים סוף סוף איזה משהו מגניב, כולם פשוט עושים את זה כי זה נחשב למקצוע מכובד, כידי להכנס למקום טוב בצבא, כידי שיהיה להם מקצוע לעתיד... זה עצוב, אנחנו כמו , עושים הכל לפי איזה תוכנית שמישהו כתב בישבילנו, עושים דברים כי "ככה צריך" וכי "כולם עושים ככה", או הטיעון האהוב עליי - "אין מה לעשות", אם אין לי שום אפשרות אחרת, זה אומר שאני חייב להסכים עם המצב הקיים, החיים שלנו הם כל כך קטנים, כל כך חסרי משמעות, אנחנו לא שווים שום דבר בעולם הזה, ואנחנו שווים הרבה פחות אם אנחנו בדיוק כמו כולם, הולכים, כמו כבשים בעדר, אחרי איזה רועה צאן מסטורי שאף אחד לא ראה באמת.... השיטה עובד בצורה כל כך מושלמת שאף אחד לא מרגיש אפילו שהוא מנוצל, שנגזלת ממנו זאת הזכות באמת לבחור, הזכות למחשבה באמת חופשית ועצמאית.. מחשבה שלא תלויה בפרסומות בטלויזיה, מחשבה שלא תלויה במה שאמרו לו בחדשות, מחשבה שלא תלויה במה שאומרים לו בבית-ספר.. מחשבה חופשית זאת פריוולגיה, מחשבה חופשית זאת פשיעה.

"Sleep now on the fire"

אם לא היית לוקח אותי ברצינות לא היית דופק פה הודעה של מיליון תווים ;) ומצטערת על הכתיבה בניק ההוא פשוט שכחתי לעשות יציאה לניק שלו (הכניסה הייתה בהשגחתו)

בכל אופן,

זה לא "כולה" בית ספר, זה אחד הדברים הכי חשובים בחיים של מתבגר, אם לא הכי חשוב. תחשוב, החבוב הזה בן 13, בגיל הזה הכל תלוי בחינוך שהוא מקבל. כמובן שזה שילוב של חינוך בבית וחינוך בבית הספר. החינוך בבית הספר הוא לא פחות חשוב מהחינוך בבית. המסגרת הזאת נותנת לך את ההרגשה ומעיין "פריויו" לחיים, כמובן שההקבלה היא באילוצים שהבית ספר נותן לך ובתחושת הלחץ והמעמסה (שמתבטאת יותר בתיכון) שיש בחיים אח"כ. אחד האילוצים הוא לא לדבר בשיעור נניח. לא צריך לשים זין על זה תמיד אדי, צריך לדעת לציית לתקנות של בית ספר. הכל מתחיל מכאן, היום אתה מדבר בשיעור, מחר מבריז ממנו ובעוד 5 שנים עובר באור אדום. על כל עבירה יש עונש, ואם דברת, קח אחריות על מעשיך ושים לב פעם הבאה לא לעשות את זה.

אני לא יודעת איך זה בתיכון שלך,

אבל זה בהחלט לא נכון להגיד שכולם שונאים אותו, אף אחד לא לומד שם וכו'. זה פשוט המצאה. נכון שכשאני אקום מחר לשעת אפס אני אקלל את האם-אמא של הבית ספר, אבל בתוך תוכי אפשר להגיד שאני די אוהבת את זה, ואני די בטוחה שגם אתה.אתה חייב להבין שלא בכל דבר בחיים ישאלו אותך אם זה מה שאתה רוצה. גם כשתתבקש לשלם חשבון מים, אגרת חשמל או כל דבר אחר, לא ישאלו אותך אם זה מה שאתה רוצה, או יאפשרו לך לבחור. אלה הם החוקים במדינה (או במקרה שלנו, בבית ספר), ולכל חוק יש מטרה. תחשוב שניה מה היה קורה אם הדיבור בשיעור היה חופשי, לא יהיה ניתן להעביר שיעור בכלל, אף פעם.

רגשי הנחיתות האלה האומרים לך שחייך הם קטנים, חסרי משמעות ולא שווים, נמצאים פשוט רק אצלך. אני למשל לא מרגישה שהחיים שלי חסרי משמעות בכלל. אני לא ממש יכולה לתאר לעצמי מערכת בישראל שלא תתבסס על כפייה כלשהי. את המחשבה החופשית והעצמאית שאתה מייחל לך כ"כ אתה יכול לפתח בלי קשר לשיעור היסטוריה, מתטמטיקה או אנגלית.

אני רק אומרת לא כדאי כל כך לזלזל בלימודים ובבית ספר בכלל, זאת אחד הדברים הכי חשובים שיש בחיים של נער, ושמעתי את זה גם מלא מעט אנשים שכן נשרו ועזבו את המסגרת הזאת כי הם חשבו שהיא "כופה" ועכשיו מצטערים על זה, כשהם בוגרים ומבינים שאין אלטרנטיבה אחרת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן באמת יש משהו חשוד מה עשית בניק שלו ?

ולמה עשית את זה מאיזו סיבה היית אצלו והוא אצלך אין סיכוי שיענו על שאלות אלה

וניראה לי שגם הדיון הולך להינהל אבל אני חייב לשאול

עכשיו לנושא צריך לצייט לחוקים של ביה"ס אבל פה היה מקרה של הגזמה שיעור שאסור לדבר בו למה מה יש ללמוד שם?

סך הכל אמר מילה לחבר שלו בשיעור עיוני המורים לא אומרים כלום טוב לא כל המורים אבל אני בטוח שרובם לא מתייחסים לכזה מקרה

ולא ניראה לי שהמורה יתקשר באמת אלא סתם מאיים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם לא היית לוקח אותי ברצינות לא היית דופק פה הודעה של מיליון תווים ;) ומצטערת על הכתיבה בניק ההוא פשוט שכחתי לעשות יציאה לניק שלו (הכניסה הייתה בהשגחתו)

ברור שהכניסה הייתה בהשגחתו, אין לי שום ספק בקשר לזה ;D

בכל אופן,

זה לא "כולה" בית ספר, זה אחד הדברים הכי חשובים בחיים של מתבגר, אם לא הכי חשוב. תחשוב, החבוב הזה בן 13, בגיל הזה הכל תלוי בחינוך שהוא מקבל. כמובן שזה שילוב של חינוך בבית וחינוך בבית הספר. החינוך בבית הספר הוא לא פחות חשוב מהחינוך בבית. המסגרת הזאת נותנת לך את ההרגשה ומעיין "פריויו" לחיים, כמובן שההקבלה היא באילוצים שהבית ספר נותן לך ובתחושת הלחץ והמעמסה (שמתבטאת יותר בתיכון) שיש בחיים אח"כ. אחד האילוצים הוא לא לדבר בשיעור נניח. לא צריך לשים זין על זה תמיד אדי, צריך לדעת לציית לתקנות של בית ספר. הכל מתחיל מכאן, היום אתה מדבר בשיעור, מחר מבריז ממנו ובעוד 5 שנים עובר באור אדום. על כל עבירה יש עונש, ואם דברת, קח אחריות על מעשיך ושים לב פעם הבאה לא לעשות את זה.

לא הייתי בכלל קורא למה שמקבלים בבית ספר - "חינוך".

חינוך לדעתי אמור להיות רק סט של כלים שבו הבנאדם יכול להשתמש בכדי לחיות חיים שמחים ושלמים בתוך חברה של בני אדם אחרים, חינוך לא אמור להגיד לנו מה לעשות אלא רק להמליץ לנו על דרכים להתמודד עם בעיות ומצבים שונים, אי אפשר לכפות על בנאדם חינוך, חינוך בכפיה זה כבר לא חינוך, זה פשוט שטיפת מוח.

האם חשבת שאולי המצב הוא הפוך?

אולי זה לא שנחנו שנעזרים בבית ספר בכדי לבנות לעצמינו חיים, אלא הבית ספר נעזר בנו בכדי להמשיך להתקיים. (וכשאני אומר הבית ספר, אני מתכוון לכל ה"מכונה" ששולטת עלינו). הממשלה, הטלויזיה, הבית ספר, מעצבים אותנו כידי לשמר על ההיררכיה הקיימת, מאז הפעם הראשונה שאנחנו נתקלים עם אחד הגורמים האלה, הם כבר מנסים להכתיב לנו מה טוב ומה רע, מה אנחנו צריכים ומה אנחנו לא, איך לחיות את החיים -שלנו- ומה לעשות איתם. כבר בגיל צעיר אנחנו נחשפים לפרסומות בטלויזיה, ולסרטים אמריקאים שונים שתמיד מראים את המציאות ההוליוודית המעוותת שבה כולם יפים, כולם לבושים בשיא האופנה, כולם תמיד יודעים מה לומר, אף אחד לא עצוב, אין שום בעיות, יש להם כסף, יש להם מכוניות, הם לא צריכים שום דבר אחר... מאז ומתמיד דוחפים עלינו רק להתקדם למעלה, לשאוף לאיזה אידיאל שאנחנו לא בטוחים שאנחנו רוצים בכלל, להיות אזרחים טובים, לעבוד בעבודה טובה, לקבל השכלה טובה, להשקיע, ללמוד, לעבוד, "לתרום לחברה"... אנחנו לא בוחרים את כל זה, הכל כבר מוחלט מראש, הכל כבר ידוע וכתוב, כמובן שהבית ספר מכין אותנו לחיים, כי הוא מכין את החיים שנחיה, זה כבר ברור מה נעשה, כי הם קובעים את השאיפות שלנו, הם אומרים לנו מה אנחנו צריכים להיות... "don't worry, be happy", כן, אל תדאג, אתה בידיים טובות, תסמוך על הסמכויות (לסמוך - סמכויות) זה אפילו מושרש בשפה שאנו מדברים. הכל חלק מאותה מכונה משומנת שאמורה להחזיק אותנו כעבדים לעד. (וואו, אדי מצטט את המאטריקס)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודעת איך זה בתיכון שלך,

אבל זה בהחלט לא נכון להגיד שכולם שונאים אותו, אף אחד לא לומד שם וכו'. זה פשוט המצאה. נכון שכשאני אקום מחר לשעת אפס אני אקלל את האם-אמא של הבית ספר, אבל בתוך תוכי אפשר להגיד שאני די אוהבת את זה, ואני די בטוחה שגם אתה.אתה חייב להבין שלא בכל דבר בחיים ישאלו אותך אם זה מה שאתה רוצה. גם כשתתבקש לשלם חשבון מים, אגרת חשמל או כל דבר אחר, לא ישאלו אותך אם זה מה שאתה רוצה, או יאפשרו לך לבחור. אלה הם החוקים במדינה (או במקרה שלנו, בבית ספר), ולכל חוק יש מטרה. תחשוב שניה מה היה קורה אם הדיבור בשיעור היה חופשי, לא יהיה ניתן להעביר שיעור בכלל, אף פעם.

רגשי הנחיתות האלה האומרים לך שחייך הם קטנים, חסרי משמעות ולא שווים, נמצאים פשוט רק אצלך. אני למשל לא מרגישה שהחיים שלי חסרי משמעות בכלל. אני לא ממש יכולה לתאר לעצמי מערכת בישראל שלא תתבסס על כפייה כלשהי. את המחשבה החופשית והעצמאית שאתה מייחל לך כ"כ אתה יכול לפתח בלי קשר לשיעור היסטוריה, מתטמטיקה או אנגלית.

את רואה, את אפילו לא יכולה לחשוב על אלטרנטיבה אחרת, על אירגון אחר של העולם, למה? את חושבת שהמצב כיום זה המצב האידיאלי של החברה האנושית? כאילו, הגענו לסוף ההתפתחות שלנו?

קונפורמיזם חוסך הרבה מאד סבל ועצב זה בטוח, הכי קל לחשוב ש"אין ברירה" ופשוט להסכים עם הכל, "לכל חוק יש מטרה", והאם כל חוק הוא לטובתינו? (ככה זה אמור להיות לא?). האם אי פעם פשוט ישבת לך על איזה ספה בבית שלך וחשבת מהו הדבר שאת כל כך אוהבת בבית ספר שלך? האם חשבת אי פעם ש"אם נשנה את זה ואת זה אז המצב יהיה הרבה יותר נעים"? אני בטוח שכן, כולם חושבים על דברים כאלה, אפילו דנים בהם בשיעורים, וכמעט אף אחד לא עושה עם זה שום דבר.. מערכת החינוך מתדרדרת משנה לשנה, אנשים באים לבית ספר בישביל להפגש עם חברים ולהוציא תעודות, לא בישביל ללמוד. (ואני בטוח שאם היתה למישהו ברירה, לדוגמה לקבל את התעודות האלה סתם ככה ולא לדעת שום דבר מהחומר שהם היו אמורים ללמוד, הרבה מאד אנשים היו לוקחים את ההצעה).

האם חשבת לשניה, שאולי בתינתן זכות הבחירה, הילדים בכיתה אשכרה יבחרו ללמוד ולא לדבר?

כלומר, אם את חושבת שהסיבה היחידה שהמורה מסוגלת לנהל שיעור תקין היא העובדה שהמורה מאיימת ומענישה כל מי שמפריע לה, אז מה הטעם בכלל בכל המערכת הזאת? הרי ברור שהיא נכשלת.

דמוקרטיה פועלת בצורה מאד חכמה: במקום להכריח אנשים בכוח ובאיומים (חיזוק שלילי), פשוט גורמים לאנשים להסכים אם ההחלטות של הממשלה. עושים את זה ע"י תהמולה, על ידי הבית ספר, על ידי תוכניות בטלויזיה, מאמרים בעיתונים, קוראים לזה מיניפולציה של דעת הקהל, ובעידן שלנו, כאשר הגלובליזציה בעיצומה, כאשר כל אמצאי התיקשורת בשליטת מספר גופים מצומצם וכמעט לכל אזרח במדינה יש גישה לאחד מאמצאי התיקשורת (ההמוניים) האלה, זה ממש קל לבצע את המיניפולציה. (אני לא אביא דוגמאות, כי הן גובלות בקונספירציות מטורפות וחסרות כל ביסוס).

אני רק אומרת לא כדאי כל כך לזלזל בלימודים ובבית ספר בכלל, זאת אחד הדברים הכי חשובים שיש בחיים של נער, ושמעתי את זה גם מלא מעט אנשים שכן נשרו ועזבו את המסגרת הזאת כי הם חשבו שהיא "כופה" ועכשיו מצטערים על זה, כשהם בוגרים ומבינים שאין אלטרנטיבה אחרת.

ואני אומר, פשוט תנסי לחשוב על עולם אחר, עולם בלי מוסדות שכופאים ושולטים עלינו, עולם שאנחנו לא נמדדים בתארים שיש לנו, בכסף שיש לנו בבנק, במכוניות שאנחנו נוסעים בה, ובארנקי גוצ'י בשווי 6000 שקל. עולם שאנחנו שאף אחד לא מכריח אותנו לעשות כלום, אנחנו בוחרים את זה לבד בגלל שאנחנו רוצים בכך, בישביל לתרום לחברה שאנחנו חיים בה, בישביל להתפתח וקדם את המין האנושי.

טוב נו, מלחמת העולם השלישית בפתח, במילא כולנו הולכים למות.

להתראות בגהנום, אני אכיר לך את ג'פרי... ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

LOL! אתה יודע מיהו האידיאליסט המושלם? משוגע. (או פוליטיקלי קורקט מאותגר נפשית ;) ) אותו אדם לא פועל על פי שום מוסכמה חברתית ופועל על פי כלליו וחוקי שלו. חברה אנושית על פי הגדרתה צריכה מכנה משותף ומטרה משותפת, את זה אפשר להשיג רק בעזרת סט של מוסכמויות חברתיות. אתה מעודד שבירת מוסכמויות אלו, וכתוצאה מכך יציאה מהחברה.

כל תאוריית הקונספירציה שלך מבוססת על הרעיון שאין לאדם שיקול עצמי (דבר מטופש לומר בפני עצמו, במיוחד שבתי הספר מלמדים, או לפחות אמורים ללמד אותנו איך להפעיל שיקול דעת).

אינדיווידואליזם לא צריך לבוא בכל תחומי החיים... הרי אני מסוגל לחשוב לעצמי יום אחד לצאת ולרצוח אנשים ברחוב זה כיף ונכון.

אדם צריך לשמור על שיתוף פעולה עם החברה ברוב תחומי החיים, אך עדיין לטפח את ה"אני" שלו... וזו בצורת עקרונות, רעיונות ואידיאולוגיה.

הייתי יכול להמשיך ככה עוד שני עמודים... (למען האמת כבר רמתי שלושה על אותו נושא בבחינה בחיבור ;D ) אבל הרעיון הכללי לדעתי מובן.

ואם לא אני אסכם....

אינדיווידואליזם /= אנרכיה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אדם צריך לשמור על שיתוף פעולה עם החברה ברוב תחומי החיים, אך עדיין לטפח את ה"אני" שלו... וזו בצורת עקרונות, רעיונות ואידיאולוגיה.

אינדיווידואליזם /= אנרכיה

הייתי כותב מאמר על מהות האנרכיזם, אבל הפורום הזה לא נותן לכתוב הודעות ארוכות.

לכן תקרא את זה ואז נוכל להמשיך בדיון.

אבל ממש בקצרה, הגדרה מילונית ממש, אנרכיזם זאת מערכת חברתית שבה האדם הוא בעל חופש מירבי תוך כידי מסגרת של סולידריות מוחלטת לכל היצורים החיים ולטבע.

זה לא אומר שאין חוקים, בכלל לא.

בקיצור, תקרא את הלינק שנתתי ונוכל להמשיך ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

את כמות הדברים הפסולים במערכת החינוך של היום אי אפשר לספור גם על אלפי אצבעות, אבל זה לא אומר שהשיטה לא נכונה.

אנרכיזם זו תיאוריה מאוד יפה, גם הקומוניזם הוא תיאוריה יפה - אופוריה למען האמת.

אנחנו לא נמדדים לפי כסף, לכל אחד יש חופש...

זה מאוד מזכיר את הקומוניזם - כולם שמחים, לכולם יש מספיק וכל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה (כמובן שאז הוא "יתוגמל" בהתאם).

הסוציאליזם והפשיזם נוסו כבר, ללא הצלחה, הדמוקרטיה בינתיים ממשיכה לתקתק, אז למה להחליף סוס מנצח?

מצטער, אבל אני לא קונה את כל הדיבורים היפים על אנרכיזם, כל צורת שלטון יודעת לדבר יפה, בינתיים הדמוקרטיה היא זאת שמוכיחה את עצמה.

אני לא מוכן להתנדב לשום ניסוי, הדיבורים על חופש באנרכיזם הם תעמולה לא פחות משיעורי אזרחות בבית ספר, אני לא מאמין לא לזה ולא לזה.

אני לא רוצה לחיות בעולם שבו אין מסגרת היררכית ששומרת על הסדר, גידלו אותי להאמין בכך שחייב להשמר סדר מסוים ואני מאמין בזה.

נכון, אני לא יכול לראות שום דרך אחרת בה זה יכול לפעול, אבל יודע מה? טוב לי ככה!

אז נכון שיש דברים מעצבנים, כמו אותו קבעון שלפיו אנחנו חיים, אבל רובנו מרוצים.

בדיוק כמו במטריקס, סייפר העדיף לחזור למטריקס מאשר להשאר בספינה. למה? כי למרות שהמטריקס היא צורת חיים אלטרנטיבית למציאות, היא עדיפה וכל מי שחי שם ולא מכיר את העולם האמיתי מרוצה למדי.

גם אני הייתי מעדיף לחיות חיים מרובעים ומשעממים מאשר לחיות ברחפת מסריחה ולהיות כל הזמן רדוף.

אולי האנרכיזם עדיף, אבל השיטה הנוכחית הוכיחה את עצמה יותר מפעם אחת ואני מרוצה ממנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי האנרכיזם עדיף? על סמך מה אתה יכול לומר דברים אילו? ניסתי פעם? אולי ראית/ם בסרטים כל מיני פרמוטציות של שלטון מיוחד התפור למשאלתו של הבימאי ללא קצוות תפורים. נכון אפשר לומר שבני אדם אינם נולדים חופשיים. או בעצם אני יכול לתקן ולהוסיף שיחסית לביטוי חופש - אנחנו נולדים שבויים לחינוך תרבותי מסויים או מציאות מאוד מסויימת. אם קצת נפליג בדמיון וננסה לשער מה היה קורא ללא המסגרת הזו של התרבות /דמוקרטיה/קומוניזם או כל חיה אחרת היית נכנס למושג הזה אנרכיזם.ומה זה אנרכיזם ? זה כבר נתון ל71 פרשנויות שונות.

דוגמא :כיהודי נולד (אין מה לעשות מחנכים אותך שאתה יהודי ויש עליך טביעת אצבע - יותר נכון טביעת בולבול) חייבים אנו לשרת את המולדת מפני פגיעה מכוונת של שונאינו.לכן ההורים שלנו דוחפים אותנו למערכת חינוך שתציב אותנו בגבולות העליונים של הטכנולוגיה (כאילו דההה , הייטק מודיעין וכ...) . נכון שיעורי ההתעמלות חשובים - אז אל תדבר בזמן השיעור. מטמטיקה - תכין שיעורי בית. פזיקה - צריכים אותך כראש ענף פצצות מונחות .... אפשר להמשיך ולהמשיך עוד ועוד.....

מסקנה : ייצורי אנוש - בני אדם -אינם חופשים . (אויי עוד פעם אני נכנס לעימות האין סופי של השאלה חופשי מהוא?).

החופש נמצא בגבולות השביה שלנו במערכת התרבותית שהקמנו לעצמינו מראשית האדם ועד היום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...