1 במאי היום יום הפעולים! - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

1 במאי היום יום הפעולים!


nehmia

Recommended Posts

האמת שזה כבר לא אקטואלי.

גם ככה מעמד הפועלים בארץ כבר כמעט ולא קיים, וגם אם הוא קיים, שחקו לו את כל הכח שהיה לו. (וזה לא רק עמיר פרץ אשם, זה התפיסה הכלכלית החל מסוף שנות ה70)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כבר כמעט ואין מעמד פועלים בארץ - יש מעמד מובטלים ומעמד עבדים - של חברות כ"א כמובן.

פעילים רבים ציינו את היום אמש וקראו בין היתר לבטל את חוק חברות כ"א, וזה אולי אחד הדברים היחידים שאני מסכימה עם ההיפיים ההם. כ"א זה סוחר עבדים מודרני לכל דבר.

המממ, מצטיירת לי קריקטורה בראש: שורה של אנשים כבולים בשלשלאות, אחד מאבטח, אחת פקידה, חייל משוחרר, עובדת נקיון ולפניהם עומד "סוחר עבדים" שכתוב עליו "MANPOWER" או משהו כזה, ולמטה כמה חתולים שמנים - מעסיקים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בזה שהוא לא ביצע את תפקידו בהסתדרות בשמירה על מעמד הפועלים.

כמו שגם RK אמר, מצב הפועלים התדרדר מאז שנות ה-70 והמושג "עבודה עברית" הפך למיתוס ציוני נכחד. יש כיום מעט מאד פועלים ישראלים ורובם משתכרים שכר רעב בעוד שפעם פועל בניין יכל לחיות בכבוד ולפרנס משפחה בת 3-5 נפשות כשאשתו עקרת בית. כיום גם בנאדם שעובד 12ש' ביום בקושי מסוגל לשרוד לבד ומי שאין לו מקצוע ורוצה לעבוד בתעשיה מוכרח להתפשר על שכר של עובד זר או לא לעבוד בכלל.

פרץ גם מבטיח כל כך הרבה דברים כשבינתיים הוא לא עשה דבר כדי לשמור על זכויות קיימות של עובדים. מאבטחים, עובדי תעשייה, מלצרים ואחרים לא מקבלים קרן פנסיה, ימי מחלה, הפסקות ושאר דברים בסיסיים שהם חייבים לקבל בחוק.

עוד דבר שמטריד אותי, בכירים בחברות וגם שרים וכולם מקבלים דמי כלכלה - אוכל בעבודה וכו'. למה הדבר הזה לא קיים בחוק לגבי שאר עובדים? נגיד ואתה עובד בתור טלפן או או פקיד או משהו באיזור ת"א במשך 6-12 שעות. הגיוני שבזמן הזה תרצה גם לאכול. כמה עולה מנה שווארמה וקולה באיזור זה? בסביבות ה-30 שקל, יותר אם אתה עובד באיזור הבורסה או באיזור אחר של בנייני משרדים ותעשייה. תכפיל את זה כפול ס"כ ימי העבודה שלך בחודש ותגלה שחלק ניכר מהמשכורת שלך הלך כדי לאכול בעבודה כשהשרים בממשלה שלנו אוכלים בבופה המפואר שלהם על חשבון המדינה ומסתובבים בחוץ ואוכלים ארוחות שחיטות מהכיס שלנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז שגם הח"כים יביאו סנוויץ'. שרים בסקנדינביה מביאים סנוויץ' (או מרק עם כדורי בשר שוודיים, חחח) ורוכבים על אופניים. פה הם אוכלים אנטריקוט ונוסעים בוולוו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מוכן להכנס לפוליטיקה אפילו בשביל הכסא מעור, האנטריקוטים ותקציב הקשר לציבור. סורי.

במקרה הזה, הנבלה מסריחה לא מהראש - אלא מלמטה. במילא אף אחד לא יצביע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה? הרגליים? פטרת כאילו? :silly:

סתם, סתם.

זה ההבדל בין פוליטיקאים בסקנדינביה לבין פוליטיקאים בארץ. בסקנדינביה אין וולוו שבשבילו שווה להכנס לממשלה, שם עושים את זה מתוך ערכים ורצון אמיתי וכנה לעשות טוב למדינה שבה חיים. הכל מפטריוטיזם - לא מפראזיטיזם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...