עבור לתוכן

שאלה לגבי יציאה אופטית מול יציאה רגילה

Featured Replies

פורסם

שלום לכולם,

ברשותי 2 כרטיסי קול:

Creative SB Live! Player 1024 Sound Card

Realtek ALC650 @ nVIDIA MPC2 - AUdio Codec Interfacea

ברשותי גם רסיבר DENON AVR 1603

עד היום עבדתי עם הCreative כאשר הוא מחובר אנלוגית לרסיבר והרסיבר מוציא את האות לזוג רצפתי וזוג אחורי מדפי. אתמול הוספתי סאב וראיתי שאין לי יציאה לסאב בכרטיס קול.

לכן חיברתי כבל אופטי לRealtek והגדרתי במחשב (בהגדרות AC3 של הסרטים) Prologic II וגם ברסיבר Prologic II וכעת הוא נותן לי הפרדה מלאה לרמקולים כולל הסאב וכל זה דרך כבל אופטי אחד.

השאלה שלי היא האם אני מאבד פה את האיכות של כבל אופטי כי אני מחובר לכרטיס קול שהוא ON BOARD והאם עליי כעת לרכוש כרטיס קול נפרד שאחבר לPCI כדי לקבל את האיכות של כבל אופטי?

פשוט הבנתי שכרטיס קול O/B זה זוועה :nixweiss:

פורסם

ביציאה אופטית אין שום הבדל בין הכרטיסים, ה-OB הוא סבבה לגמרי.

אבל אני לא מצליח להבין למה אתה קובע אותו ל-ProLogic...

אם המקור הוא סטריאו, תשמע רק בסטריאו... ואם הוא AC3, תשלח אותו כמו שהוא לרסיבר (passthrough) כדי שהוא יפענח אותו ב-DolbyDigital..

קח בחשבון, אגב, שבשביל סראונד במשחקים אתה חייב לחבר אנלוגית.

פורסם
  • מחבר

תודה רבה על התשובה.

לגבי ההגדרה... אין לי passthrough באפשרויות של הAC3 , כפי שאתה רואה בתמונה המצורפת.

חשבתי שאם מוגדר פה PLII וגם ברסיבר PLII אז זה מסתדר טוב.

בבדיקת AC3 זה באמת מסתדר יופי.

[attachment deleted by admin]

פורסם

ביציאה אופטית אין שום הבדל בין הכרטיסים, ה-OB הוא סבבה לגמרי.

אבל אני לא מצליח להבין למה אתה קובע אותו ל-ProLogic...

אם המקור הוא סטריאו, תשמע רק בסטריאו... ואם הוא AC3, תשלח אותו כמו שהוא לרסיבר (passthrough) כדי שהוא יפענח אותו ב-DolbyDigital..

קח בחשבון, אגב, שבשביל סראונד במשחקים אתה חייב לחבר אנלוגית.

אלא אם כן יש לו לוח בעל גשר דרומי MCP-T שמסוגל לקודד 5.1 בזמן אמת.

פורסם

הוא הזכיר MPC2, שאין לי מושג מה זה.

ציינתי ליתר ביטחון :)

פורסם

לכבל אופטי (או יציאה דיגיטלית) אין שום איכות. הוא פשוט לא מאבד את האיכות המקורית שהכרטיס עצמו יוצר.

הסאונד שתקבל בין הכרטיס און בורד עם כבל אופטי לבין כרטיס ניפרד עם כבל אופטי יהיה שונה, מה יהיה יותר טוב זו כבר שאלה ספציפית , לרוב ההבדלים לא בשמיים - בעיקר בציוד של פחות מ5000 ש"ח.

צריך לזכור שברגע שמדובר בסרט עם פס קול AC3 שקודד מראש לא יהיה שום הבדל באיכות מכיוון שהכרטיס לא מתעסק עם פס הקול אלא המקודד החיצוני. הכרטיס רק מעביר את פס הקול כמו שהוא למקודד (רסיבר לדוגמה) דרך היציאה הדיגיטלית. וזה בשונה מסאונד רגיל שעובר דרך היציאה הדיגיטלית שאת הסאונד הזה הכרטיס יוצר לפי המאפיינים "והאופי" שלו (שזה בעצם כל דבר חוץ מAC3 וDTS).

כרטיסי קול מובניםאמנם לא יוצרים סאונד מדהים ומדויק אבל הם לא זוועה כמו שתיארת. הבעייה איתם הם היציאות האנלוגיות - אם תחבר אותם בצורה אנלוגית הסאונד באמת יהיה גרוע , אבל בצורה דיגיטלית הסאונד יהיה טוב מאוד ולרוב המחולט של האנשים ישמע ברמה גבוה. צריך לזכור שזה לא ישתווה לאיכות כמו למשל של אודיג'י 2 , אבל ההבדלים לא יהיו בולטים.

בכרטיסים כמו האודיג'י 2 היציאות האנלוגיות הן באיכות מאוד גבוה - וזה ההבדל המשמעותי לעומת כרטיס און בורד מבחינת האיכות.

ד"א - התוכנה שאתה משתמש בה היא לא משהו וקצת מוגזמת , מומלץ להשתמש בקודק בפנימי של MEDIA PLAYER CLASSIC , מאוד פשוט ועובד טוב.

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר

תודה רבה על ההסבר המפורט... קיבלתי את כל דבריך עד לאחרון אך איני מבין מה מוגזם בתוכנה שאני משתמש בה...

יצא לי לנסות תוכנות רבות, ביניהן Crystal Player, Mplayer Classic ועוד רבות וטובות. אני מנסה גם גרסאות חדשות שלהן כל פעם כדי לראות אולי אהיה מרוצה ותמיד בסופו של דבר אני חוזר ל Zoom Player. קיצורי דרך יעילים שאני כבר מורגל אליהם וגם אפשרויות קינפוג נורא רבות - התאמת התוכנה לצרכיך באופן מושלם מה שנקרא.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים