עבור לתוכן

רשיון נהיגה - צריך יעוץ בבקשה

Featured Replies

פורסם

סבבה. גם אני הרגשתי מוכן לטסט אחרי שיעור חמישי, אבל עדיין לא ניגשתי אחרי שיעור חמישי. ברגע שהמורה שלי החליט שהוא מוכן להגיש אותי (והוא לא מוכן להגיש מתחת ל-20. אצלי יצא במזל בגלל שהוא נתקע בדרך ולא יכל לעשות לי שיעור 20) הוא הגיש אותי לטסט. לא חאפר ולא נעליים. מורה מעולה ורציני שלא עושה שטויות. לא יודע איפה אתה חיי, ועם איזה מורה יצאת שלא מוגיש אף אחד מוקדם יותר (דופק עליכם קופה) אבל אני יודע שכשאני ניגשתי לטסט על גבי הטופס שלי נרשם 20 שיעורים, וסך הכל זה נחשב לחריג. יש כאלה, וזה לגיטימי. ברגע שמורה כלשהי מגיש על 20 שיעורים, ולוקח תשלום רק עבור 20 שיעורים, אבל רושם שהוא עשה 28 שיעורים. מס הכנסה ייכנסו לו באמא, ואתה יכול להיות בטוח שאף אחד לא צריך את זה על הראש.

Anatoli.

המורה שלך חאפר, החוק אומר בפירוש שחייבים 28 שיעורים

לא תהיה לו שום בעיה עם מס הכנסה כי בטוח יש לו תלמידים שעשו יותר מ-28 שיעורים וזה מתקזז

חוץ מזה שמס הכנסה ממש לא יודע כמה תלמידים יש למורה שלך ולאף אחד שם אין זמן לבדוק את זה. מה שמס הכנסה רואה זה רק את מספר הקבלות.

  • תגובות 81
  • צפיות 4.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

מה שמס הכנסה רואה זה הכל במקרה הזה. ושמע, אתה קורה לזה חאפר? תהנה. אני מכיר לפחות 10 מורים בחדרה שעושים את זה. כולם חאפרים? תעשה טובה.

המורה שלי שלא כמו מורים אחרים לא רצה לעשות קופה כי יש לו מספיק עבודה והוא לא מניאק. הוא דאג שאני אדע לנהוג, ואני יודע לנהוג מעולה. הוא שם זיין על אם אני יודע לנהוג אחרי 20 שיעורים או אחרי 200 שיעורים (ויש לו גם תלמידים כאלה).

Anatoli.

פורסם

אתה יכול להתווכח עד מחר

החוק אומר שפירוש שתלמיד נהיגה חייב לעבור 28 שיעורים לפני טסט

אם המורה שלך שם קצוץ על החוק הזה הוא חאפר

ועל הדרך הוא מסכן אותך ואותי

אחרי זה מתפלאים למה להנגים חדשים לא יודעים לנהוג, שיש להם מורה חאפר שמושך אליו תלמידים בשיטה הזאת הכבישים נראים כמו שהם נראים.

ביזיון

פורסם

דיי לבלבל ת'שכל. הבעיות שלנו לא נובעות ממורים כמו המורה שלי. הוא לימד אותי לנהוג פי 7 ממה שמורים אחרים למדו את חברים שלי ב-40 שיעורים. הבעיות שלנו זה טמבלים שחושבים שהם אלוהים ושמים פס על כל אחד בכביש ועושים שטויות. חוק או לא חוק, עובדה שהוא לא הסתיר מאף אחד שניגשתי על 20, ובטופס שלי שעבר אל הטסטר היה רשום שאני ניגש על 20 שיעורים. אין עם זה שום בעיות. אם הטסטר החליט שאני מוכן לעולם האמיתי ללא קשר לכמה שיעורים עשיתי, לך בכלל אין מה לבוא בטענות ולשפוט אותי או את המורה שלימד אותי ועוד לטעון שזו הסיבה לבעיות שיש לנו בכבישים.

בושה.

עכשיו בוא תעשה טובה, ואם בא לך להמשיך בדיון השטותי והטפשי הזה פנה אליי בפרטי. אני לא רוצה למלא את הפורום בדברים שהוא לא ראוי להם.

Anatoli.

פורסם

זו ממש לא שטות ולדעתי הפורום הוא המקום הנכון

ב-19 שיעורים שעשית הספקת לתרגל ירידה וחזרה מהשוליים?

אתה יודע איך אמורים לחזור מהשוליים?

אתה יודע שלפי חוק תלמיד נהיגה חייב לתרגל ירידה וחזרה משוליים אבל המורים החאפרים מתקמצנים על האוטו?

אתה יודע כמה תאונות נגרמות מזה שנהגים לא יודעים לחזור מהשוליים?

אם המורה שלך לא תרגל איתך ירידה לשוליים אז הוא מצהיר חד משמעית - לא אכפת לי שתמות בכביש העיקר שלא יהיה לי נזק לצמיגים.

על מגרש החלקה אני בכלל לא שואל כי אין שום סיכוי שעשית.

ב-19 שיעורים אולי התמודדת לבד עם מצב חירום אחד, עזוב נהיגה רגילה, אתה רוצה להגיד לי היום שאתה יכול להתמודד עם כל מצב חירום?

בלמת אפילו פעם אחת בלימת חירום מ-90 ל-0 במינימום מרחק? אתה יודע איך מרגיש אוטו שבולם במהירות כזאת? אתה יודע איך לשלוט על אוטו שבולם במהירות כזאת? אתה יודע להעריך באיזה מרחק תעצור במהירות כזאת?

נכון שיש בעיה עם אלה שנוסעים כמו משוגעים אבל יש הרבה מאד בעיות עם אלה שפשוט לא יודעים לנהוג ומסכנים את כל מי שמסביבם, וחלק גדול מזה נובע בגלל לימוד נהיגה לקוי.

וכל אדם שתשאל יגיד לך שהמורה שלו לימד אותו מצויין ושהוא נהג מצויין - אז בוא אני אגלה לך את האמת אתה לא. זה שעברת טסט לא אומר שום דבר.

אחרי 19 שיעורים אין לך אפילו התחלה של הבנה איך להתמודד עם הכבישים שלנו.

והסיבה שאני בכל זאת משאיר את הדיון הזה בפורום ולא מעביר אותו לפרטי היא שחשוב לי שתלמידי נהיגה ידרשו מהמורה שלהם לתרגל איתם את הדברים האלה ויבינו שזה ההבדל בין חיים למוות.

פורסם

א: למדתי כל דבר. בטופס שכל תלמיד מחויב לחתום עליו לפני הטסט רשום כל פרט שלמדתי ואני מאשר שלמדתי אותו.

ב: אתה מכיר אותי בכלל? מי אתה שתשפוט את הנהיגה שלי? אני מבטיח לך שיצא לי לסוע עם המון אנשים, חלקם עם 20 שנים של ניסיון על הכביש. עדיין אני מרגיש שאני הרבה מעבר לנהג הממוצע. יצא לי להיתקל בהמון מקרים מסוכנים בכביש גם במהירות גבוהה יחסית, ועם כולם התמודדתי בצורה מעולה. אל תצא בהצהרות כמו "אז בוא אני אגלה לך את האמת אתה לא.". בוא אני אגלה לך את האמת, אני כן. עד שלא תשב איתי באוטו ותראה איך אני נוהג אין לך שום זכות לבקר את הנהיגה שלי.

Anatoli.

פורסם

עם ניסיון של 13 שעות בכביש אתה פשוט לא יכול להתמודד עם כל מה שהכביש יכול להציע לך.

אתה שוב מסתכל בצרות עין, "למדתי כל מה שחובה ללמוד אז המורה שלי טוב ואני נהג מעולה". זה נשמע לך הגיוני? אל תשחק אותה ראש קטן כשזה קשור בחיים של אנשים.

אני לא אומר שאתה הנהג הכי גרוע בעולם, ברור שיש נהגים פחות טובים ממך. אבל להצהיר שאתה הרבה מעל הנהג הממוצע זה פשוט עודף ביטחון עצמי וזו אחת הבעיות הכי גדולות בכביש היום. עודף ביטחון כזה יכול להביא אותך למצבים של "אני בטוח עובר פה" ו-"הייתי בטוח שאני עובר פה".

אני לא שופט אותך אישית, אני שופט את כל אותם אלה שיש להם 13 שעות נסיון על הכביש ובטוחים שהם סופרמנים.

אולי עכשיו שעברו כמה חודשים יש לך יותר ניסיון ואתה יודע להתמודד יותר טוב אבל כשהיית דג טרי על הכביש עם 13 שעות ניסיון היית פוטנציאל עצבני לתאונה.

והבעיה שאתה לא מקרה פרטי, לפי מה שאתה מתאר המורה שלך שולח לטסט עוד נהגים עם 13 שעות ניסיון. ואל תגיד שהם עברו טסט אז הם יודעים לנהוג כי שנינו יודעים שזה לא נכון.

עריכה - לפי התגובה שלך ברור שירידה לשוליים לא עשית. אם לא על רטוב לפחות את התאוריה כדאי שתדע. http://www.larechev.co.il/advance_item.asp?id=9

פורסם

הרוב המוחלט של האנשים שעוברים טסט אחרי 20 שיעורים אצל המורה שלי הם אנשים שנהגו בעבר. אני לא נהגתי לפני זה, ובהחלט היו לי קצת שעות על הכביש. אבל הטעות הגדולה שלך היא שאתה חושב שכולם אותו הדבר. למה קשה להאמין שאני יכול לעשות ב-20 שיעורים מה שאחרים יכולים ב-28 (כמובן שזו סתם דוגמא, ואני לא מנסהל התררב או משהו כזה)? שוב, קשה לך להאמין שאני מעבר לרמה של הנהג הממוצע? אחלה. אני בטוח שאני כן. אני לא סובל מביטחון עצמי עודף, אבל למזלי ולמזלם של כל האנשים בכביש יש לי מספיק ביטחון שלא להילחץ מכל מצב בכביש, וזה ייתרון עצום. אני לא חושב שהעובדה שאנשים ניגשים לטסט מוקדם היא בעיה. מי קבע ש-28 שיעורים הם הכמות הנדרשת? מישהו ערך מחקר רציני בעניין? לא נראה לי. חוץ מזה, חשוב לזכור שאנשים שונים. חלק קולטים מהר יותר, וחלק מהר פחות. לא נכון להאשים את המורים בבעיות שיש לנו בכביש. הרוב המוחלט של התאונות לא נובעות מטעויות של נהגים, אלא משטויות של נהגים כמו אי שמירת מרחק ועקיפה על פס לבן רצוף. הנתונים נמצאים באתר המשטרה ד"א, למקרה שתרצה לבדוק.

עריכה:

בנוגע למה שהוספת. למה נראה לך שלא ביצעתי ירידה לשוליים? למזלי יצא לי לעשות את זה יותר מפעם אחת. שוב, אל תשפוט אותי בלי שאתה יודע, זו קטנוניות. אם אתה מתכוון לנסות ולחפש לרדת לקטנות, ולחפש איך לדבר עליי בפרטיות מבלי שאתה בכלל מכיר אותי, אני לא מתכוון להמשיך בדיון הזה.

Anatoli.

פורסם

אני לא אמרתי ש-28 שיעורים זה מספיק לדעתי.

לדעתי גם 28 שיעורים לא מספיק ובטח ש-20 שיעורים לא מספיק.

עם ניסיון של 13 אין שום סיכוי שאתה מעל לרמה של הנהג הממוצע, זה הביטחון העצמי המופרז שלך חוגג.

אם תבדוק באתר המשטרה תגלה שאחוז הצעירים בהרוגים בתאונות דרכים גבוה מאד יחסית לאוכלוסיה.

אחת הסיבות היא כמובן נהיגה כמו מטורפים ועודף ביטחון עצמי אבל עוד סיבה היא פשוט חוסר ניסיון.

תמיד יהיו המשוגעים שעוקפים פס לבן, השאלה אם אתה הנהג מולם יודע מה לעשות במקרה כזה? אם יש לך מספיק ניסיון בשביל לראות את זה בזמן? אם אתה מסוגל לרדת ולחזור מהושליים בלי להתהפך? אם אתה מסוגל למנוע תאונה

ותמיד יהיו את אלה שלא שומרים מרחק, השאלה אם אתה הנהג שלפניהם יודע מה לעשות אם אתה חייב לבלום? אם אתה קולט את זה בזמן? אם אתה מסוגל למנוע תאונה.

אחד הדברים החשובים בנהיגה הוא הערכה של מרחק (מרחק בלימה/יציאה לעקפיה עם רכב ממול/מרחק ממכשול), זה משהו שרק ניסיון נותן ו-13 שעות נהיגה בחיים לא יתנו.

פורסם

אחלה, אז בעצם אתה יוצא נגד כל המערכת שתשנה את ה-28 שיעורים למשהו גבוה יותר? אחלה. אם אתה לא בא בטעות למישהו שעבר 28 שיעורים, אתה לא יכול לבוא בטענות אליי. אתה יכול להיות בטוח שאני בכמה שיעורים שעשיתי הגעתי לרמה של תלמיד ממוצע שעושה 28 שיעורים.

וכן, כל השאלות ששאלת, אני בהחלט יכול למנוע תאונות כאלה. כבר יצא לי להיתקל בהמון מצבים שכמעט נכנסו בי עקב אי שמירת מרחק מאחורי, ושמישהו בעקיפה כמעט נכנס בי. ותמיד נהגתי בצורה כזו שתמנע את התאונה. שוב, אל תביא דוגמאות שנוגעות אליי כי אתה לא מכיר אותי. אתה חושב שיש לי ביטחון עצמי מופרז, אני חושב שאני נוהג טוב. אתה בכלל לא מכיר אותי, אז בינינו אני זה שיכול להעיד על עצמי, לא אתה.

Anatoli.

פורסם

עוד חודשיים ב1.6 אני בן 17 ואני עדיין לא התחלתי ללמוד אפילו לתאוריה... הקטע הוא שתכננתי שעכשיו כל הקטע של הלמידה יהיה בין המבחנים לבגרויות ומחר המבחן האחרון שלי אז שבוע הבא אני אעשה תאוריה. בינתיים צריך לחשוב על להתחיל ללמוד נהיגה ופה יש לי כמה שאלות -

לעשות על גיר אוטומטי או ידני?

כמה שיעורים צריך?

אם אני נוהג מצויין [נהגתי ממש המון פעמים בקרטינג ויש לי דיי שליטה ברכב ממונע, לפחות כך אני חושב], האם יש מצב שאני לא אצטרך לעשות את מספר השיעורים הדרוש להוצאת רשיון?

שיעורים כפולים - האם כדאי?

בקשר לתאוריה - יש לי ספר ויש אתרים - איך אתם ממליצים ללמוד?

תודה מראש :-)

נ.ב.

חשוב לי פה הזמן. אני חייב כמה שיותר מהר להוציא רישיון ולא לדחות את זה יותר מידי כי אני נוסע הרבה ועדיף שאני כבר אדאג להסעה שלי.

עוד משהו - גיר ידני זה יש לכל המכוניות ספורט נכון? יש מצב שבסופו של דבר תיפול לידי מכונית מסוג זה אז כדאי לי כבר לעשות ידני נכון? אפילו שזה יותר קשה וזה מוריד את הסיכויים שלי לעבור טסט רישון.

חח גם לי יש ב1.6 :} :}

1. גיר

2. 19 של שעה או 28 של 40 דק'.

3. לא, זה מינימום.

4. אממ.. זה תלוי איך אתה מסתכל על זה.. זה אומר יותר זמן על הכביש בפעם אחת, ומצד שני עדיף כל פעם להתחיל מחדש התחלת נסיעה וזה.. אני אישית מעדיף לא לעשות שיעורים כפולים.

5. מהספר ומהדיסק, אם יש לך.

פורסם

אחלה, אז בעצם אתה יוצא נגד כל המערכת שתשנה את ה-28 שיעורים למשהו גבוה יותר? אחלה. אם אתה לא בא בטעות למישהו שעבר 28 שיעורים, אתה לא יכול לבוא בטענות אליי. אתה יכול להיות בטוח שאני בכמה שיעורים שעשיתי הגעתי לרמה של תלמיד ממוצע שעושה 28 שיעורים.

וכן, כל השאלות ששאלת, אני בהחלט יכול למנוע תאונות כאלה. כבר יצא לי להיתקל בהמון מצבים שכמעט נכנסו בי עקב אי שמירת מרחק מאחורי, ושמישהו בעקיפה כמעט נכנס בי. ותמיד נהגתי בצורה כזו שתמנע את התאונה. שוב, אל תביא דוגמאות שנוגעות אליי כי אתה לא מכיר אותי. אתה חושב שיש לי ביטחון עצמי מופרז, אני חושב שאני נוהג טוב. אתה בכלל לא מכיר אותי, אז בינינו אני זה שיכול להעיד על עצמי, לא אתה.

Anatoli.

אני לא בא לתקוף אותך או משהו, אבל כתבת ש'נתקלת בהמון מצבים שכמעט...'

אתה רק בן 17, כמה פעמים כבר הספקת להכנס למצבים כאלה? כמה זמן כבר יש לך רישיון בלי מלווה? חודש? אני בספק אם אתה מבין על מה אתה מדבר בכלל. לפי דעתי ולפי ההתרשמות שלי מדרך הכתיבה שלך, אתה מרגיש את עצמך מעל הממוצע, וזה אולי נכון, אבל גורם לך להתנהל בעודף בטחון עצמי שזה כשלעצמו דבר מסוכן בכביש.

פורסם

לצערי נתקלתי בהמון מצבים. בחדרה יש המון מפגרים שעושים שטויות על הכביש. דבר שני, מאיפה אתה מביא שטויות כמו "אבל גורם לך להתנהג בעודף ביטחון עצמי"? אתה ראית אותי נוהג? לא. איך בכלל אתה יכול לדבר על איך אני נוהג ובאיזה ביטחון אני נוהג? יש לי ביטחון עצמי גבוה בכביש, וזה ייתרון לדעתי. הרבה תאונות קורות בגלל חוסר ביטחון וחוסר החלטיות בכביש. עודף ביטחון בכביש אין לי, אני יודע מה המגבלות שלי, ומה המגבלות של הרכב שלי, ונוהג על פיהן ועל פי תנאי הכביש.

Anatoli.

פורסם

אחי אתה באמת בן 17?

פורסם

אני? כן. כמו שרשום אצלי בפרטים, הייתי בן 17 באוגוסט האחרון.

למה זה רלוונטי?

Anatoli.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים