עבור לתוכן

איכות תמונה בעייתית ב CAPLIO R3 של RICHO

Featured Replies

פורסם

שלום לכולם,

לאחרונה רכשתי מצלמת CAPLIO R3 של RICHO בעקבות המלצות שקיבלתי מחברי האתר.

אני כזכור לא מבין גדול בתחום - אבל לדעתי האיכות התמונות שהמצלמה מפיקה היא לא טובה.

אני מניח שהבעיה היא לא במצלמה עצמה - אלא ביכולות שלי כמשתמש להפעיל אותה כמו שצריך או אולי באיזה הגדרה שלא סימנתי כמו שצריך.

הערה: פרט לביצוע עדכון למערכת של המצלמה (כפי שהומלץ לי פה לעשות) ולשינוי ה pic quality מ n1280 לאיכות של f2592 שזה5M - לא ביצעתי שום שינוי או הגדרה מיוחדת (גם כאשר אני מצלם עכשיו עם הגדרות ברירת המחדל עדיין התמונות יוצאות מטושטשות).

אשמח לשמוע אם למישהו יש מושג למה האיכות כל כך נמוכה ואיך אני יכול לשפר אותה.

המון תודה מראש,

רם

נ.ב.

מאחר ואי אפשר להעלות תמונות בגודל של מעל 300 KB לאתר - להלן הלינק לצפיה בתמונות:

http://pg.photos.yahoo.com/ph/ram_freedman/album?.dir=/cf3e&.src=ph&.tok=phX0BjEBmqvrWqfu

ושוב תודה,

רם

פורסם

הן מטושטשות בגלל צהירות התריס ותנאי התאורה.

מה שהיית צריך לעשות זה להעלות מעט את ה-ISO.

תמונות עד 1MB אתה יכול לעלות לכאן - http://www.imageshack.us

פורסם

אתה מוזמן לשלוח אלי כמה תמונות (מקוריות ב-5MP) ל- boren@bluebottle.com - אשמח להעיף עליהן מבט ולראות מה בדיוק הבעיות :cool2:

בינתיים, תעשה לעצמך טובה ותקנה חצובת כיס. במקרים רבים (תחת תאורת חדר או אולם למשל) זה מה שעושה את ההבדל בין תמונה מטושטשת לתמונה טובה.

פורסם
  • מחבר

היי,

תודה על התגובה.

באופן עקרוני ה ISO של המצלמה היה מכוון על AUOT - האם לדעתך אי אפשר לסמוך על זה ועלי לכוון בעצמי בכל פעם?

בכל מקרה - העברתי עכשיו את ה ISO ל 800 והתמונה יצאה אפילו יותר מטושטשת...

הודרתי את ה ISO למינימום שזה 64 והתמונה יצאה יותר טוב אבל עדיין רחוק מלהיות מושלם.

מתי אני אמור לשים ISO גבוה ומתי נמוך?

האם אין דרך להסתמך על האוטומטי?

התמונות עודכנו בלינק ששלחתי מקודם נתתי להם שם בהתאם לISO שבהם הן צולמו (הן יותר מ 1 MB)...

תודה מראש,

רם

פורסם

התמונות עדיין קטנות. אם יש לך אפשרות לשלוח לי במייל כמה תמונות בגודל מלא (ללא הקטנה) זה יהיה הכי טוב.

לגבי ISO, אפשר להשתמש באוטומטי אבל הרבה יותר טוב להשתמש בידני. הבעייה היא ששימוש בידני דורש הבנה והכרה של ההשפעה של מהירויות תריס שונות תחת אורכי מוקד שונים, וכרגע אין לך עדיין את הניסיון שייאפשר לך להבין מתי מהירות נמוכה מדי ונדרש ISO גבוה יותר. אם תתרגל להסתכל על הנתונים הטכניים של הצילום (לפני ואחרי), ההבנה הזו עוד תבוא.

פורסם

תעלה תמונות מוקטנות לאן שאמרתי לך.

התמונות נראות בסדר סה"כ, בגלל המנורה שיש בצד היא "מסנוורת" את החיישן וגורמת למהירות תריס גבוה.

לדעתי אין צורך לעלות מעל ISO 400 בצילומים, במיוחד לא ב-R3 (אפילו בהקטנה ניתן להבחין ברעש קיים).

איפה הטישטוש בדיוק? ???

פורסם
  • מחבר

היי,

שלחתי את התמונות למייל שלך - אני מקווה שלא הגזמתי עם הגודל...

אשמח לשמוע את חוות דעתך.

נראה לי מוזר שזה מה שאני מצליח להוציא מהמצלמה.

ושוב תודה,

רם

פורסם
  • מחבר

היי,

איך אני מקטין את התמונות כך שאני אוכל להעלות אותם ללינק הזה?

בכל מקרה - שים לב לתמונות הראשונות שהעלתי - RIMG0045 או RIMG0045 - התמונה מאוד לא ברורה - נראה כאילו יש מעין כיסוי שי אבק או איזה טשטוש אחר שמכסה את על התמונה. בטח ובטח כאשר אתה עושה קצת זום פנימה - אתה רואה שהכל מטושטש ומרוח....

רם

פורסם

תדאג בבקשה לא להגיב לתגובות של עצמך, אחת-אחרי-השנייה.

אפשר להקטין עם Plugin כמו ה-ImageResizer, אם כי הוא לא מאד איכותי.

התמונה כהה כי צולמה במהירות תריס גבוה וכך נכנס פחות אור לתמונה.

התמונה עצמה לא איכותית כאמור אבל זה מה שהצלחתי לשפר קצת - http://img225.imageshack.us/img225/9414/untitled20eu.jpg

פורסם
  • מחבר

היי,

סליחה על עניין התגובות אחת אחרי השניה.

לצערי לא הבנתי מה בעייה שהייתה - יש לי די הרבה תמונות שצלמתי לאורך כל היום וכולם יצאו מאוד לא ברורות (שוב אם אני מסתכל על התמונה במחשב אני רואה שהיא מטושטשת מאוד - ואם אני עושה זום פנימה זה בכלל נראה נורא).

האם אני אמור לשנות משהו לגבי מהירות התריס?

אני מעוניין לנסות ליצור מצב בו אני מצליח לייצר צמונות מבלי לעשות הרבה שינויים בין תמונה לתמונה - אני לא מבין גדול בתחום ולכן סביר להניח שאני לא אדע מה צריך לשנות בכל מצב כדי שהתמונה תצא טוב.

האם אין דרך לכוון את המצלמה כך שהיא תבצע לבד את השינויים הנדרשים בהתאם למצב?

תודה רבה!

רם

פורסם

למה אתה מאשים את המצלמה, אין כל רע איתה.

אתה זה שצריך להתאמן.

פורסם
  • מחבר

היי,

אני לא מאשים את המצלמה - כפי שאת יכול לראות מההודעה הראשונה שלי בנושא - אני מודע לכך שיכולות הצילום שלי לא מספיק טובות ויכולות ההבנה שלי של מה צריך לשנות במצלמה בכל מצב כדי שהתמונה תצא טובה הן אפילו עוד יותר גרועות.

אני רק מנסה להגיע למצב בו המצלמה מכוונת באופן אופטימלי לרוב המצבים כך שרוב התמונות יצאו טובות

סתם לצורך ההשוואה יש לי חבר עם מצלמה של סוניDSC-H1 (אני לא סגור אם זה הדגם הנכון אבל אם אני לא טועה אז כן) - אני לא יודע אם יש מקום להשוואה בין המצלמות אבל - למרות שהמצלמה שלו מאוד מורכבת ועם המון אופציות הוא כמעט ולא נוגע בהם - אלה פשוט מכוון ומצלם והתמונות יצאות לו מעולה.

רם

פורסם

אוקי, קיבלתי את התמונות. קודם כל, אני מאוד ממליץ לך להוריד את התאריך מהתמונות. הוא ממילא קיים ב-EXIF שלהן. חבל לקלקל אותן באופן בלתי הפיך ולהוסיף את התאריך על התמונות עצמן.

התמונות רכות יחסית, בעיקר בגלל שרובן בחשיפת חסר. הגדרה של 0.3+ או 0.6+ הייתה עוזרת, כמו גם הגדלת קונטרסט בתוכנה. אם אתה לא רוצה להסתבך עם תוכנות מורכבות, נסה את Picasa של גוגל. יש שם כפתור בשם I'm feeling lucky שעושה תיקון קונטרסט באופן אוטומטי, ועוד כמה תיקונים פחות קריטיים. שווה לנסות.

אגב, באור יום או במצבים קונטרסטיים במיוחד חשוב מאוד לבטל את הקיזוז החיובי ואפילו להגדיר קיזוז שלילי (למשל 0.3-). אם לא תעשה את זה יש סיכוי שתקבל איזורים שרופים שלא ניתן לתקן במחשב. כדאי שתלמד להשתמש בפונקציית ההיסטוגרמה של המצלמה כדי לדעת מתי לקזז וכמה.

לגבי התמונות, אני אתעלם כרגע מהעובדה שהשתמשת בפלאש כמעט בכולן. בתנאים האלה ובשלב הזה, לא ממש הייתה לך ברירה. אם תקנה חצובת כיס ותלמד את המצלמה ואת נושא הצילום לעומק, תוכל ללמוד לצלם בלי הפלאש ולקבל תמונות הרבה יותר טובות.

הנה כמה הערות לגבי התמונות עצמן:

ISO 64 - התמונה מעט כהה (ראה למעלה לגבי חשיפת חסר). כמו כן, הקומפוזיצה לא כל כך מוצלחת. יש מרחק די גדול בין המצולמת לבין מנורת השולחן (שהיא האובייקט השני בתמונה שמושך תשומת לב). גם חיבורי החשמל שבקיר מפריעים. עדיף לצלם מזווית שבה הם לא יופיעו.

ISO 800 - לא מצלמים ב-ISO כזה אלא אם אין ברירה. כדי להוציא ממנו משהו מועיל, תצטרך להשתמש בתוכנה להפחתת רעשים (כגון Neat-Image). התמונה צולמה ב-1/90, ולכן אם היית עומד יציב יכולת בלי בעייה לרדת ל-ISO 200 (שהיה גורם למצלמה לרדת למהירות 1/25). האיכות ב-ISO 200 טובה בהרבה מאשר ב-ISO 800.‏

ISOAUTO - חשיפת חסר.

RIMG0039 - חשיפת חסר, וקומפוזיציה לא מוצלחת. היית צריך לצלם תמונת אורך, ורצוי היה להתקרב למצולמת ולנסות לרדת קצת ב-ISO. גם שקע החשמל שמאחורי המצולמת מפריע. את התזמון יכולת לשפר אם היית מחכה לרגע שבו שהמרצה תרים עיניים לכיתה.

RIMG0045 - כל ההערות לגבי התמונה הקודמת נכונות גם לזו, אבל כאן הקומפוזיצה אפילו פחות טובה. מעל לנואם יש שטח ענקי של חלל ריק. התמונה הזו הייתה צריכה להיות תמונת אורך, עם פוקוס על הפנים (באמצעות החזקה שלי חצי-לחיצה) ואז תיקון קומפוזיציה ולחיצה עד הסוף כדי לצלם. השיטה הזו מופיעה בספר של המצלמה.

RIMG0054 - יש כאן חשיפת חסר קלה (תיקון של בערך 0.3+ היה עוזר), אבל הבעייה העקרית היא שצילמת מרחוק ועם ISO גבוה מדי. היית צריך לעקוף את כל האנשים באמצע התמונה, להתקרב למצולמות ולהשתמש ב-ISO 200.

בקיצור, זאת לא המצלמה, זה חוסר הניסיון שלך. אם תתמיד ותלמד משגיאות תקבל את התמונות שאתה רוצה :)

עריכה: ה-H1 היא מצלמה טובה מאוד, אבל הגודל שלא וחוסר העדשה הרחבה הופכים אותה להרבה פחות שימושית מהמצלמה שלך. במקרה הזה הייתי מעדיף להתמודד עם המגבלות של הריקו (שקיימות כמו בכל מצלמה) מאשר עם אלה של הסוני. מצד שני, יש לי הרבה נסיון בצילום ולכן בעיות שקל לי לעקוף עלולות להיות הרבה יותר מאתגרות למישהו שחדש יותר בתחום.

פורסם
  • מחבר

היי,

תודה על התשובה המעמיקה!

כנראה שלא יהיה לי חיים קלים עם המצלמה הזו...

:-)

יש לי עוד הרבה מה ללמוד.

העיניין הוא שאני נוסע לטיול בטוקיו בחודש הבא ולא הייתי רוצה לפספס את התמונות שאני אקח שם בגלל חוסר ניסיון.

כל התמונות הללו (פרט לאלה שמצויין בשם התמונה ה ISO שבו היא צולמה) - צולמו עם ISO אוטומטי. אני רואה שכתבת שעדיף לעבוד עם 200 - האם יש איזה שהוא כלל מתי עדיף לעבוד ככה ומתי אחרת?

בכל מקרה אני אחזור לקרוא את הספר של המצלמה בתקווה שעד סוף החודש אני כבר אצבור מספיק ניסיון לא להרוס את כל התמונות מהטיול.

שוב תודה לכולם על העזרה,

רם

פורסם

טוב, רוב התמונות בחשיפת חסר ועם קומפוזיציות בעיתיות, אבל הנה בכל זאת עריכה של חלק מהן:

iso64cr23eg.jpg


isoautocr20ko.jpg


rimg0039cr28lc.jpg


rimg0054cr26ow.jpg

הרבה יותר טוב לצלם נכון מראש, אבל גם כשמפספסים משהו בצילום, שווה אח"כ לתקן במחשב.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים