עבור לתוכן

שאלה בתנ"ך

Featured Replies

פורסם

לי ולחבר שלי יש ויכוח: מדוע משה לא נכנס לארץ ישראל ומת לפני זה. :bash:

פורסם

בגלל כל העניין של הכאת הסלע במקום הדיבור אליו, וגם בגלל שבפעם הראשונה שה' נגלה למשה משה היה ספקן ודרש הרבה הוכחות ("עם צדיקים מדקדקים" וכו').

סתם כדי לדעת, בני כמה אתם?

פורסם
  • מחבר

אנחנו בני 14

פורסם

עד כמה שזכור לי (אבל למדתי את זה ממש מזמן) זה היה בגלל שהוא שבר את לוחות הברית הראשונים וכל העניין עם עגל הזהב

פורסם

לא נכון..

לפי מה שאני זוכר משה לא נכנס לארץ ישראל כי הוא הרג אדם במצרים,

ולפי לוחות הברית אסור לרצוח, ולכן למשה אסור היה להיכנס לארץ והוא מת בגולה.

פורסם

זה לא בגלל דבר אחד, זה בגלל כמה דברים, הפרשנות הנפוצה היא בגלל שהוא לא היה טהור מספיק כדי להכנס לארץ ישראל, מכמה סיבות, כן היה את ההכאה בסלע, אולם הפרשנות טוענת שהוא לא נועד להכנס לארץ ישראל מלכתחילה. פרשנות מקבילה לסיבות למה דוד המלך לא היה מיועד לבנות את בית המקדש הראשון.

פורסם

דוד לא בנה את בית המקדש הראשון כי היה לו "דם על הידיים" מהמלחמות שניהלו בני ישראל עם האויבים.

וה' אמר לו במפורש שבגלל זה הוא לא יבנה את בית המקדש.

ושבנו יבנה אותו

פורסם

דוד לא בנה את בית המקדש הראשון כי היה לו "דם על הידיים" מהמלחמות שניהלו בני ישראל עם האויבים.

וה' אמר לו במפורש שבגלל זה הוא לא יבנה את בית המקדש.

ושבנו יבנה אותו

כן אני יודע את זה, הפרשנויות למקרה של משה מקבילות, לפחות חלקן, ישנם עוד פרשנויות שגורסות שמשה לא הורשה להכנס לארץ ישראל, כיוון שהחזרה לארץ ישראל אמורה להיות דף חדש בפני עם ישראל, וכל עוד הם בהנהגת משה זה לא יכול לקרות. בכל מקרה הפרשנות הפופולארית היא שמשה לא היה טהור מספיק בגלל שהוא פקפק באלוהים במספר מקרים.

פורסם

משה רבנו לא ניכנס לארץ המובטחת משום שהוא הכה את הסלע במקום לדבר איתו!

פורסם

לא קשור בכלל לזה שהוא הרג את האדם במיצרים זה היה ליפני שהוא קיבל את לוחות הברית הוא לא נכנס כמו שאמרו בגלל הסלע וגם בגלל כמו שאמרו מלכתחילה הוא לא היה צריך להיכנס לארץ ישראל הוא רק ראה אותה ומת .

פורסם

רשום למה במדבר כ"ז פסוקים יב-יד: ו?י??אמ?ר י?הו?ה א?ל-מ?ש??ה, ע?ל?ה א?ל-ה?ר ה?ע?ב?ר?ים ה?ז??ה; ו?ר?א?ה, א?ת-ה?א?ר?ץ, א?ש??ר נ?ת?ת??י, ל?ב?נ?י י?ש??ר?א?ל. יג ו?ר?א?ית?ה א?ת?ה?, ו?נ?א?ס?פ?ת?? א?ל-ע?מ??יך? ג??ם-א?ת??ה, כ??א?ש??ר נ?א?ס?ף, א?ה?ר?ן א?ח?יך?. יד כ??א?ש??ר מ?ר?ית?ם פ??י ב??מ?ד?ב??ר-צ?ן, ב??מ?ר?יב?ת ה?ע?ד?ה, ל?ה?ק?ד??יש??נ?י ב?מ??י?ם, ל?ע?ינ?יה?ם: ה?ם מ?י-מ?ר?יב?ת ק?ד?ש?, מ?ד?ב??ר-צ?ן.

וגם בדברים ל"ב פסוקים מט-נא: ו?י?ד?ב??ר י?הו?ה א?ל-מ?ש??ה, ב??ע?צ?ם ה?י?ו?ם ה?ז??ה ל?אמ?ר. מט ע?ל?ה א?ל-ה?ר ה?ע?ב?ר?ים ה?ז??ה ה?ר-נ?בו?, א?ש??ר ב??א?ר?ץ מו?א?ב, א?ש??ר, ע?ל-פ??נ?י י?ר?חו?; ו?ר?א?ה א?ת-א?ר?ץ כ??נ?ע?ן, א?ש??ר א?נ?י נ?ת?ן ל?ב?נ?י י?ש??ר?א?ל ל?א?ח?ז??ה. נ ו?מ?ת, ב??ה?ר א?ש??ר א?ת??ה ע?ל?ה ש??מ??ה, ו?ה?א?ס?ף, א?ל-ע?מ??יך?: כ??א?ש??ר-מ?ת א?ה?ר?ן א?ח?יך?, ב??ה?ר ה?ה?ר, ו?י??א?ס?ף, א?ל-ע?מ??יו. נא ע?ל א?ש??ר מ?ע?ל?ת??ם ב??י, ב??תו?ך? ב??נ?י י?ש??ר?א?ל, ב??מ?י-מ?ר?יב?ת ק?ד?ש?, מ?ד?ב??ר-צ?ן--ע?ל א?ש??ר ל?א-ק?ד??ש??ת??ם או?ת?י, ב??תו?ך? ב??נ?י י?ש??ר?א?ל.

והסיפור הזה נמצא בבמדבר כ', פסוקים ז-יג: ז ו?י?ד?ב??ר י?הו?ה, א?ל-מ?ש??ה ל??אמ?ר. ח ק?ח א?ת-ה?מ??ט??ה, ו?ה?ק?ה?ל א?ת-ה?ע?ד?ה א?ת??ה ו?א?ה?ר?ן א?ח?יך?, ו?ד?ב??ר?ת??ם א?ל-ה?ס??ל?ע ל?ע?ינ?יה?ם, ו?נ?ת?ן מ?ימ?יו; ו?הו?צ?את? ל?ה?ם מ?י?ם מ?ן-ה?ס??ל?ע, ו?ה?ש??ק?ית? א?ת-ה?ע?ד?ה ו?א?ת-ב??ע?יר?ם. ט ו?י??ק??ח מ?ש??ה א?ת-ה?מ??ט??ה, מ?ל??פ?נ?י י?הו?ה, כ??א?ש??ר, צ?ו??הו?. י ו?י??ק?ה?לו? מ?ש??ה ו?א?ה?ר?ן, א?ת-ה?ק??ה?ל--א?ל-פ??נ?י ה?ס??ל?ע; ו?י??אמ?ר ל?ה?ם, ש??מ?עו?-נ?א ה?מ??ר?ים--ה?מ?ן-ה?ס??ל?ע ה?ז??ה, נו?צ?יא ל?כ?ם מ?י?ם. יא ו?י??ר?ם מ?ש??ה א?ת-י?דו?, ו?י??ך? א?ת-ה?ס??ל?ע ב??מ?ט??הו?--פ??ע?מ?י?ם; ו?י??צ?או? מ?י?ם ר?ב??ים, ו?ת??ש??ת?? ה?ע?ד?ה ו?ב?ע?יר?ם.

יב ו?י??אמ?ר י?הו?ה, א?ל-מ?ש??ה ו?א?ל-א?ה?ר?ן, י?ע?ן ל?א-ה?א?מ?נ?ת??ם ב??י, ל?ה?ק?ד??יש??נ?י ל?ע?ינ?י ב??נ?י י?ש??ר?א?ל--ל?כ?ן, ל?א ת?ב?יאו? א?ת-ה?ק??ה?ל ה?ז??ה, א?ל-ה?א?ר?ץ, א?ש??ר-נ?ת?ת??י ל?ה?ם. יג ה?מ??ה מ?י מ?ר?יב?ה, א?ש??ר-ר?בו? ב?נ?י-י?ש??ר?א?ל א?ת-י?הו?ה; ו?י??ק??ד?ש?, ב??ם.

או בקיצור... מה ש-Mor Abergel אמר.

------------------------------------------------------

מקור: http://www.mechon-mamre.org/i/t/t0.htm

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים