פורסם 2006 במרץ 519 שנים בגלל כל העניין של הכאת הסלע במקום הדיבור אליו, וגם בגלל שבפעם הראשונה שה' נגלה למשה משה היה ספקן ודרש הרבה הוכחות ("עם צדיקים מדקדקים" וכו').סתם כדי לדעת, בני כמה אתם?
פורסם 2006 במרץ 519 שנים עד כמה שזכור לי (אבל למדתי את זה ממש מזמן) זה היה בגלל שהוא שבר את לוחות הברית הראשונים וכל העניין עם עגל הזהב
פורסם 2006 במרץ 519 שנים לא נכון..לפי מה שאני זוכר משה לא נכנס לארץ ישראל כי הוא הרג אדם במצרים, ולפי לוחות הברית אסור לרצוח, ולכן למשה אסור היה להיכנס לארץ והוא מת בגולה.
פורסם 2006 במרץ 519 שנים זה לא בגלל דבר אחד, זה בגלל כמה דברים, הפרשנות הנפוצה היא בגלל שהוא לא היה טהור מספיק כדי להכנס לארץ ישראל, מכמה סיבות, כן היה את ההכאה בסלע, אולם הפרשנות טוענת שהוא לא נועד להכנס לארץ ישראל מלכתחילה. פרשנות מקבילה לסיבות למה דוד המלך לא היה מיועד לבנות את בית המקדש הראשון.
פורסם 2006 במרץ 519 שנים דוד לא בנה את בית המקדש הראשון כי היה לו "דם על הידיים" מהמלחמות שניהלו בני ישראל עם האויבים.וה' אמר לו במפורש שבגלל זה הוא לא יבנה את בית המקדש.ושבנו יבנה אותו
פורסם 2006 במרץ 519 שנים דוד לא בנה את בית המקדש הראשון כי היה לו "דם על הידיים" מהמלחמות שניהלו בני ישראל עם האויבים.וה' אמר לו במפורש שבגלל זה הוא לא יבנה את בית המקדש.ושבנו יבנה אותוכן אני יודע את זה, הפרשנויות למקרה של משה מקבילות, לפחות חלקן, ישנם עוד פרשנויות שגורסות שמשה לא הורשה להכנס לארץ ישראל, כיוון שהחזרה לארץ ישראל אמורה להיות דף חדש בפני עם ישראל, וכל עוד הם בהנהגת משה זה לא יכול לקרות. בכל מקרה הפרשנות הפופולארית היא שמשה לא היה טהור מספיק בגלל שהוא פקפק באלוהים במספר מקרים.
פורסם 2006 במרץ 619 שנים לא קשור בכלל לזה שהוא הרג את האדם במיצרים זה היה ליפני שהוא קיבל את לוחות הברית הוא לא נכנס כמו שאמרו בגלל הסלע וגם בגלל כמו שאמרו מלכתחילה הוא לא היה צריך להיכנס לארץ ישראל הוא רק ראה אותה ומת .
פורסם 2006 במרץ 619 שנים רשום למה במדבר כ"ז פסוקים יב-יד: ו?י??אמ?ר י?הו?ה א?ל-מ?ש??ה, ע?ל?ה א?ל-ה?ר ה?ע?ב?ר?ים ה?ז??ה; ו?ר?א?ה, א?ת-ה?א?ר?ץ, א?ש??ר נ?ת?ת??י, ל?ב?נ?י י?ש??ר?א?ל. יג ו?ר?א?ית?ה א?ת?ה?, ו?נ?א?ס?פ?ת?? א?ל-ע?מ??יך? ג??ם-א?ת??ה, כ??א?ש??ר נ?א?ס?ף, א?ה?ר?ן א?ח?יך?. יד כ??א?ש??ר מ?ר?ית?ם פ??י ב??מ?ד?ב??ר-צ?ן, ב??מ?ר?יב?ת ה?ע?ד?ה, ל?ה?ק?ד??יש??נ?י ב?מ??י?ם, ל?ע?ינ?יה?ם: ה?ם מ?י-מ?ר?יב?ת ק?ד?ש?, מ?ד?ב??ר-צ?ן. וגם בדברים ל"ב פסוקים מט-נא: ו?י?ד?ב??ר י?הו?ה א?ל-מ?ש??ה, ב??ע?צ?ם ה?י?ו?ם ה?ז??ה ל?אמ?ר. מט ע?ל?ה א?ל-ה?ר ה?ע?ב?ר?ים ה?ז??ה ה?ר-נ?בו?, א?ש??ר ב??א?ר?ץ מו?א?ב, א?ש??ר, ע?ל-פ??נ?י י?ר?חו?; ו?ר?א?ה א?ת-א?ר?ץ כ??נ?ע?ן, א?ש??ר א?נ?י נ?ת?ן ל?ב?נ?י י?ש??ר?א?ל ל?א?ח?ז??ה. נ ו?מ?ת, ב??ה?ר א?ש??ר א?ת??ה ע?ל?ה ש??מ??ה, ו?ה?א?ס?ף, א?ל-ע?מ??יך?: כ??א?ש??ר-מ?ת א?ה?ר?ן א?ח?יך?, ב??ה?ר ה?ה?ר, ו?י??א?ס?ף, א?ל-ע?מ??יו. נא ע?ל א?ש??ר מ?ע?ל?ת??ם ב??י, ב??תו?ך? ב??נ?י י?ש??ר?א?ל, ב??מ?י-מ?ר?יב?ת ק?ד?ש?, מ?ד?ב??ר-צ?ן--ע?ל א?ש??ר ל?א-ק?ד??ש??ת??ם או?ת?י, ב??תו?ך? ב??נ?י י?ש??ר?א?ל. והסיפור הזה נמצא בבמדבר כ', פסוקים ז-יג: ז ו?י?ד?ב??ר י?הו?ה, א?ל-מ?ש??ה ל??אמ?ר. ח ק?ח א?ת-ה?מ??ט??ה, ו?ה?ק?ה?ל א?ת-ה?ע?ד?ה א?ת??ה ו?א?ה?ר?ן א?ח?יך?, ו?ד?ב??ר?ת??ם א?ל-ה?ס??ל?ע ל?ע?ינ?יה?ם, ו?נ?ת?ן מ?ימ?יו; ו?הו?צ?את? ל?ה?ם מ?י?ם מ?ן-ה?ס??ל?ע, ו?ה?ש??ק?ית? א?ת-ה?ע?ד?ה ו?א?ת-ב??ע?יר?ם. ט ו?י??ק??ח מ?ש??ה א?ת-ה?מ??ט??ה, מ?ל??פ?נ?י י?הו?ה, כ??א?ש??ר, צ?ו??הו?. י ו?י??ק?ה?לו? מ?ש??ה ו?א?ה?ר?ן, א?ת-ה?ק??ה?ל--א?ל-פ??נ?י ה?ס??ל?ע; ו?י??אמ?ר ל?ה?ם, ש??מ?עו?-נ?א ה?מ??ר?ים--ה?מ?ן-ה?ס??ל?ע ה?ז??ה, נו?צ?יא ל?כ?ם מ?י?ם. יא ו?י??ר?ם מ?ש??ה א?ת-י?דו?, ו?י??ך? א?ת-ה?ס??ל?ע ב??מ?ט??הו?--פ??ע?מ?י?ם; ו?י??צ?או? מ?י?ם ר?ב??ים, ו?ת??ש??ת?? ה?ע?ד?ה ו?ב?ע?יר?ם. יב ו?י??אמ?ר י?הו?ה, א?ל-מ?ש??ה ו?א?ל-א?ה?ר?ן, י?ע?ן ל?א-ה?א?מ?נ?ת??ם ב??י, ל?ה?ק?ד??יש??נ?י ל?ע?ינ?י ב??נ?י י?ש??ר?א?ל--ל?כ?ן, ל?א ת?ב?יאו? א?ת-ה?ק??ה?ל ה?ז??ה, א?ל-ה?א?ר?ץ, א?ש??ר-נ?ת?ת??י ל?ה?ם. יג ה?מ??ה מ?י מ?ר?יב?ה, א?ש??ר-ר?בו? ב?נ?י-י?ש??ר?א?ל א?ת-י?הו?ה; ו?י??ק??ד?ש?, ב??ם.או בקיצור... מה ש-Mor Abergel אמר. ------------------------------------------------------מקור: http://www.mechon-mamre.org/i/t/t0.htm
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.