OpenGL: סנכרון אנכי - ? - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

OpenGL: סנכרון אנכי - ?


DJO

Recommended Posts

היה אצלי חבר היום שטען שהוא יכול לעשות שיהיה לי 99 FPS ב CS (שזה הכי הרבה), אני עם ה GF2MX שלי על P2 350 דיי פיקפקתי בו, אני משחק על 1024X768 וה FPS נע בין 20-60.

בקיצור, הוא נכנס למאפיינים של הכרטיס מסך, הגדרות OpenGL ושם בחר להשבית את הסנכרון אנכי, אחר כך הוא נכנס ל HL ובאמת היה לי FPS יותר גבוה. מצד שני יש לי את הרושם שזה נראה מכוער יותר וגם שזה קופץ לפעמים..

מישהו יודע להסביר על זה יותר?

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה v-sync נועד להגביל את הfps לrefresh rate של המסך.

זאת על מנת למנוע "קריעות" - מה זה?

כאשר המסך הוא על 60HZ ואתה מקבל fps של 100+ המסך לא מספיק לעמוד בקצב של הכרטיס ולכן אתה לפעמים מקבל תמונה קרועה,

חצי מסך עליון פריים אחד וחצי תחתון אחר, זה קורה משום המסך מצייר פריים אחד, וכבר לפני שהספיק לצייר חצי מקבל פריים נוסף.

התופעה די מפריעה וככל שהFPS גדל יש יותר קריעות וזה יותר מעצבן. כאשר הvsync מופעל קצב הפריימים מוגבל לקצב הריענון של המסך.

כך שזה אולי מסביר את הקפיצות שאתה מקבל אחרי שביטלתה את הvsync

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סנכרון אנכי הוא בעצם הפעולה שמסדרת את קצב הפריימים ביחד עם קצב הריענון של המסך שלך. אם קצב הריענון הוא 100Hz אז גם קצב הפריימים אשר הבדיקה תראה יהיה 100fps. זה ממש לא אומר שזה הוא קצב ה- FPS האמיתי... זה רק מה שיוצג לך בבדיקה (בהנחה שזה לא TimeDemo).

במטרה של הסנכרון אנכי היא בעצם לבטל את תופעת המסך החצוי שנראת מידי פעם כשאר עושים סיבוב חד של זוית הצפייה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כרטיסי המסך בימינו עובדים עם שני מאגרי מידע לתמונות. אחד שהם מציירים אליו, ואחר שאתה רואה את התמונה המאוכסנת בו על המסך.

כל פעם שתוכנה כלשהי מציירת תמונה חדשה, היא מבצעת החלפה בין שני המאגרים, מציגה את התמונה שהרגע סיימה לצייר ומציירת את הבאה למאגר השני.

סינכרון אנכי היא אופציה שמאפשרת התאמה בין קצב ההחלפה בין המאגרים לבין מקצב הריענון על המסך. כלומר, כאשר התוכנה רוצה לבצע החלפה בין התמונות הכרטיס מסך מחכה עד שהמסך ירענן את תצוגתו, ואז מבצעת את ההחלפה. כמובן, אופציה זו עלולה להוריד את קצב התמונות בשניה במשחקים בגלל הזמן שמתבזבז כאשר הכרטיס מחכה למסך. זה כנראה מה שקרה לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התרגלתי כבר ככה.. למרות שהמחשב שלי קצת מתקשה לסחוב ולפעמים אם הוא היה דלוק הרבה זמן ויש תוכנות ברקע אז ה FPS שלי מגיע לאיזורים לא נעימים של 18 ככה נגיד בקטעי קרב עצבניים =[]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...