FIRE-KID פורסם 2006 בפברואר 19 Share פורסם 2006 בפברואר 19 הרבה תלוי מה אתה מתכנן לעצמך בעתיד אבל ככה סתם בעיקרון אז 5 ב80...(תוסיף את ה25 אחוז בונוס ו..) קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
MoRtZkInG פורסם 2006 בפברואר 19 Share פורסם 2006 בפברואר 19 אתה יודע מה מורידים במיקוד של 4 יח"ל? את המתמטיקה... קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
infer73 פורסם 2006 בפברואר 19 Share פורסם 2006 בפברואר 19 זה עדיף מהמיקוד של 3 יחידות,שם הורידו את הספרה 2 בכלל, אז הם לא יכלו לעשות את שאלון 002 !אני באמת שלא רואה סיבה למה לא לעשות 5אולי זה דורש יותר השקעה, אבל זה תלוי באנשיםאם אתה לא צריך להשקיע יותר מדי בשביל זה, אין סיבה לאלעשות את זה, כי בדר"כ תסיים עם ציון יותר טוב (בשקלול עם הבונוס) קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
BURTON פורסם 2006 בפברואר 19 Share פורסם 2006 בפברואר 19 אתה יודע מה מורידים במיקוד של 4 יח"ל? את המתמטיקה... אתה צוחק אבל במיקוד 5 יחידות בצרפתית הורידו לנו את הזמן עבר קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Aurora Borealis פורסם 2006 בפברואר 19 Share פורסם 2006 בפברואר 19 מתמטיקה זה המקצוע עם אחוז הנכשלים הכי נמוך בבגרויות בארץ.זה מקצוע שאם אתה פותר מספיק תרגילים אז אי אפשר "להפתיע" אותך במבחנים/בגרויות, כי אין יותר מידי סוגים של שאלות לכל נושא. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Wood-Elf פורסם 2006 בפברואר 19 Share פורסם 2006 בפברואר 19 תתפלא, אני פותר לא מעט תרגילים ותמיד יש את המבחן שמפתיע אותי ממש. (לא כל מבחן..)לפעמים אפילו קורה לי שאני בכלל לא מצליח לפתור תתרגיל! קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Coca Cola פורסם 2006 בפברואר 19 Share פורסם 2006 בפברואר 19 גם לי זה קורה קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
tsvika פורסם 2006 בפברואר 19 Share פורסם 2006 בפברואר 19 כמישהו שלומד 5 יח"ל מטמטיקה וכרגע נשאר לו רק את שאלון 007, אני יכול להגיד בביטחון ש 5 יח"ל הם לא מה שכולם גורמים להם להראות..הרבה אנשים חושבים שזה אחד מהמקצועות הקשים ביותר עלי אדמות, אבל כל עוד מבינים את הבסיס ומתחילים לתרגל (והמון), אפשר לעבור את הבגרות ועוד עם ציון טוב קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nir_ofer פורסם 2006 בפברואר 19 Share פורסם 2006 בפברואר 19 הבדל עצום....אם אתה מעונין בכאב ראש ענקי,בהשקעה אינסופית מטורפת,וברמה גבוהה-לך על 5 יחידותאם לא,אז לך על 4לטעמי-היחידה הנוספת לא שווה את המאמץ... [ושלא תתפוס אותי לא נכון-אני ב-5 יחידות ואני אומר לך את זה מנסיון,אני מצטער שלא הלכתי על 4 יחידות]בסופו של דבר זה הולך ככה:4 יחידות עושים 3 שאלוני בגרותשאלון 003 [שאלון משותף עם 3 יחידות],שאלון 004,ושאלון 005...[השאלון הכי קשה של 4 יחידות הוא 005]5 יחידות עושים את השאלונים הבאים:שאלון 005 [השאלון הכי קשה של 4 יחידות הוא השאלון הכי קל של 5 יחידות],שאלון 006 ושאלון 007.5 יחידות לומדים הרבה דברים ממה ש-4 יחידות לומדים,רק ש-5 יחידות לומדים את הכל ברמה גבוהה בהרבה,בקצב גבוה בהרבה,ובכלל-כמות ההנושאים והחומר גדולה יותר.היתרון הכי גדול של 5 יחידות הוא העובדה שאתה מקבל תוספת ציון יחסית גבוהה [פי 2 מזו של 4 יחידות] אבל זה לא אומר שאתה עדיין תקבל ציונים גבוהים....מסכים ב-100%!!!גם אני עכשיו ב-5 יחידות בכתה י"ב וההשקעה היא עצומה!ההבדל בין 4ל5 הוא ההבדל בין חיים טובים שמחים ומאושרים וחיים של כאב ראש ומריטת שערות קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
abnatan פורסם 2006 בפברואר 19 Share פורסם 2006 בפברואר 19 4 זה סטלה רצינית, 5 זה גהנום תבחר מה מתאים לך אני כבר עשיתי את הבחירה שלי ואני לא מצטער קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
TUCG פורסם 2006 בפברואר 19 Share פורסם 2006 בפברואר 19 כשהייתי בחטיבה שנאתי שנאת מוות מתמטיקה, גם כשהוצאתי במבחנים 60-70 וגם כשקצת השתפרתי ל-80-90 עדיין תיעבתי את זה. הייתי אמור ללמוד ב-4 יח"ל אבל ההורים שלי דחפו אותי לקורס קיץ שהצלחתי בו, פחות או יותר, ולמדתי ב-5 יח"ל. בכיתה י', ב-5 יח"ל, פשוט לא הקשבתי בשיעורים, לא עשיתי כלום, אבל זה ממש לא מדד כי בכיתה י' לא הקשבתי בשום שיעור שהוא, הייתי ממש מדוכא. קיצר, בלי להיסחף לנושאים אחרים, הגעתי לי"א ואמרתי לעצמי "לעזאזל! זה בסך הכול מתמטיקה. אין פה שום דבר קשה!". ברגע שהפסקתי להילחם במקצוע הזה, כל החומר התחיל לזרום לראש. השנה, בי"ב, אני פשוט כבר צוחק על כל החומר שלומדים. הכול מאוד פשוט ולא דורש הרבה חשיבה. מדי פעם לפעם מגיע תרגיל מעניין שאפשר לשבור את הראש עליו איך לפתור אותו, אבל אני נהנה מתרגילים כאלו, לא מתעב אותם. והתוצאות? השנה, בי"ב, בכל הבחינות עד עכשיו הוצאתי מאיות חלקות, בהשוואה לי' שבה הממוצע שלי היה בסביבות ה-60. ועכשיו אני הכי אוהב מתמטיקה. אין שום מקצוע שנותן את אותו סיפוק אחרי פיתרון נכון של תרגיל וקטורים ארוך ומפרך. איך שורדים במתמטיקה 5 יח"ל? - מפסיקים להילחם בזה ומנסים לאהוב את זה. (מי שאומר לעצמו עכשיו "סעמק אני בחיים לא אוהב את החרא הזה, המקצוע הכי דפוק בעולם סעמק סעמק" או משהו כזה - זה אולי נשמע נדוש אבל יום אחד תבין כמה היית מטומטם שחשבת ככה). תנסו להסתכל על זה ככיף. אני יודע שבי"א מאוד עניין אותי בכל חקירת פונקציה לראות איך היא יוצאת (טוב, אני חסר חיים, את זה אני יודע). - אוכלים בשקט את החצי שעה תרגול/ש"ב שצריך לעשות כל יום. זה לא ביג דיל ולא צריך יותר מזה. אף פעם. גם למבחנים לא צריך ללמוד אם מקשיבים בשיעורים ועושים את כל הש"ב. ביום לפני המבחן, פשוט מקדישים 10-15 דקות לעבור על נוסחאות ונקודות חשובות וזהו. - מקווים שהביצפר שלכם משתמשים בספרים של גבי יקואל ולא של בני גורן כי בני גורן הוא פשוט... שחיטה !!!!!! הבנזונה הזה, כמה זמן שרפתי על הספרים שלו בחטיבה. כמה תרגילים שלו התאמצתי שעות על גבי שעות לפתור ואז הסתכלתי שבתשובות כתוב "אין פתרון" (למרות שאין שום אינדיקציה בתרגיל שאין לו פיתרון, רק שאני לא רואה שום דרך ברורה לפיתרון, כמו משוואה של a^2 - 3b^2 +2ab =0, למשל [ז"א, כזו שאי אפשר להפעיל עליה נוסחת כפל מקוצר]). כמה ששנאתי את זה שהוא מדגים בתחילת הפרק את התרגילים הכי קלים שאותם אני יכול לעשות בלי עזרתו ודופק לי בכמויות תרגילים קשים שאפילו לו אין מושג איך לעשות אותם (שהרי הוא לא שם להן תשובות). וסעמק הוא אפילו לא טורח לבדוק את השאלות שהוא שם שם. נראה לי איזה 500 תרגילים מהספרים שלו היו משוואות ריבועיות שהובילו לדלתא שלילי מתחת לשורש. שונא אותו. גבי יקואל, לעומת זאת, הסברים ואיורים מנומקים היטב, דוגמאות ברורות, תרגילים טובים ומעניינים ועוד. אני לא רוצה להישמע כמו איזה נציג פרסומי של גבי יקואל אבל זו האמת, הוא שולט בהרבה יותר מבני. נ.ב. זה תלוי מאוד גם במורה. יש בביצפר שלי מורה ל-4 יח"ל שהוא פשוט רץ איתם עם החומר, למרות שהם מפצירים בו ללמד לאט. נראה לי שהם סיימו את כל החומר בי"א, למרות שאף אחד לא הבין כלום, ומאז הם סתם פותרים בגרויות. לעומת זאת, לי יש מורה עם חוש הומור מאוד מצחיק שלפעמים הוא מעביר שיעורים רבים בשירה (והכיתה מצטרפת בשמחה אליו). לפני כל חג כמעט אנחנו שרים שירים שקשורים אליו. כמו-כן, הוא דתי כך שכל שיעור חמישי בערך אנחנו מקבלים איזה סיפור תנ"כי. ומתי שהוא באמת מלמד, הכיתה שלי מלאה בכסילים שבאמת שייכים ל-4 יח"ל. נו, הם לא כסילים, פשוט אין בהם את רוח המתמטיקה. הם לא מקשיבים לו ואז מעזים לשאול שאלות כך שהוא חוזר על כל 20 פעם. לא שאני מתלונן. אני רץ בחומר בבית ובכיתה ישן בשקט בידיעה שבשיעור הזה הוא פשוט פותר את כל שיעורי הבית שהוא נתן בשיעור שעבר. בכל אופן, אם יש מורה חרא, כדאי מאוד שלפחות יהיה ספר טוב (רמז: גבי יקואל). פורום של תלמידים ומורים למתמטיקה נחמדים מאוד שתמיד מוכנים לעזור: http://hydepark.hevre.co.il/hydepark/forum.asp?forum_id=6138. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Ran B פורסם 2006 בפברואר 19 Share פורסם 2006 בפברואר 19 בולשיט! 005 הוא ממש ממש לא השאלון הכי קשה של 4 יח"ל, אפילו אם הוא אמור להיות ככה. למרות שלא נראה לי. בכל מקרה, כל מי שעושה 4 יח"ל ובין היתר (כמובן) את שאלון 004 יודע שהוא הכי קשה מבין ה3 שאלונים (בפועל). ולא סתם רוב בתי הספר משקיעים לו את הכי הרבה זמן (אולי גם כי 005 הוא שאלון שמאוד מגדיר את התריגולים שלנו בחטיבה, לא ב3 יח"ל, ובתחילת התיכון וכי 003 הוא שטות מוחלטת). מה יש לך ב005? הנדסת המישור (גיאומטריה) וטירגונומטריה, שאלה דברים (שאם כל הכבוד) ממש פשוטים והשאלות גם ברמה ממש פשוטה ובסיסית לחלוטין! ומשוואה או אי שיוויון, בחייאת.... והסתברות אתה גם יכול לבחור שזה בכלל כבר בעיות מילוליות מפגרות שכל אחד פותר. וב003? יש לך רמה מאוד נמוכה, ואולי זה בגלל שגם 3 יח"ל עושים את זה ולא רוצים להקשות אליהם. ב004 יש לך כבר הרבה יותר חומר להפנים ולעשות, ויש שמועות (שאני שמעתי, לא יודע עד כמה נכון) שהציון של 004 מהווה לפחות 50% מכלל ה4 יח"ל. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Kurt פורסם 2006 בפברואר 19 Share פורסם 2006 בפברואר 19 בבתי ספר שמסימים 5 יח ביב' מישהו יודע מה ההתפלגות של המשקל של הציונים הסופיים בכל שנה למגן?אצלנו זה נראה לי 10% כיתה י' 20% יא' ו70% יב' קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
LinKinG פורסם 2006 בפברואר 19 Share פורסם 2006 בפברואר 19 תשמע כמו יח' זה לא בשמיים אם יש לך ראש טוב אתה גם לא תמיד תצרך להשקיע יותר מידיאבל כן צריך להשקיע יותר מ4 מה לעשות זה עדיין 5חוץ מזה אני יכול להגיד לך אישית ששוה לך לעשות חמש ומקסימום לרדת אחרי שאלון 005 הרבה אנשים שאני מכיר עשו את זהואז נשאר לך להשלים רק שני שאלונים וזהוחוץ מזה אפשרל לעשות משהו אחר שנאי קצת פחות ממליץ (אבל זה תלוי בבית ספר שלך כבר)תראה אצלנו עושים את 005 בחורף יא ככה שבי בתור 5 יח' אין לך בחינות אבל אם אתה 4 יח' אז עושים 003 בי'עכשיו אפשר להתחיל ב4 יח' ולעשות את 003 ואז לעבור ל5 יחי' ופשוט בתחילת יא' עושיםפ את 005 ואז אם ממש קשה לך לגבי 006אז פשוט אתה יורד חזרה ל4 משלים שאלון אחד (004) ויש לך ארבע יח'...זאת תוכנית מה שנקרא עם רשת בטחון אבל היא עם יותר שאלונים ויותר עבודה בקיץ של י כדי להשלים את החומרבהצלחהוהמלצה שלי, מורה טוב, ספר טוב, ורצון טוב ולא לוותר על 5 יח' קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
eli33 פורסם 2006 בפברואר 19 Share פורסם 2006 בפברואר 19 כולם גורמים ל 5 יח' להראות כל כך קשה, זה לא כזה נורא.. פשוט צריך קצת להשקיע ולא לשנוא את החומר כמו שמישהו כאן אמר אלא ללמוד לזרום עם החומרואז זה יהיה ממש קל. ו 005 זה לא הכי קשה ב4 יח' 004 זה הכי קשה כי 005 זה סה"כ גאומרטיה אי שויונים סדרות והסתברות וזה בכלל לא רמה בשמיים זה פשוט רמה נמוכה הייתי אומר לשאלון שאמור להיות " הכי קשה ב 4 יח'" וזה פשוט בזיון של שאלון מתוך 5 יח' אפשר ללמוד לזה אפילו לבד..זה מה שאני עשיתי וניגשתי השנה בחורף כנראה שבסוף אני אעשה גם 4 וגם 5 יח' אני פשוט אומר לכם שאלון 005 זה כלום.. ובקיצור ולענין לך על 5 יח' אתה לא תצטער על זה.. לעומת זאת 4 יחידות יהיה לך קל מדיי.שוב זה גם תלוי ברצון שלך להשקיע ובאמת שלא צריך להשקיע כל כך הרבה..ושיהיה בהצלחה.. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.