עבור לתוכן

שאלה בנושא יכולות ג'וי סטיק

Featured Replies

פורסם

אני מקווה שזה הפורום הנכון להעלאת השאלה.

אני מעוניין לדעת האם יכול ג'וי סטיק כלשהו או עכבר עקיבה (כדור עילי) לשמש להקניית תנועות ויכולות סיבוב בתוכנות גראפיות לתכנון דוגמת סוליד וורקס, פרו-אי, קאטיה וכו'?

במידה וכן, איזה דגמים ושל איזה חברות מומלצים בתחום.

תודה מראש

פורסם

אתה מתכוון ל- motion capture? או סתם שליטה בזוית הצפיה?

פורסם
  • מחבר

יכולות סיבוב סביב 3 הצירים ותנועה לאורכן.

תחשוב על תנועה של קוביה הנזרקת באוויר. מה התנועות שהיא מבצעת למשל....

פורסם

אם אתה מדבר על motion capture לצורכי אנימציה, התוכנות שעושות את זה הן לרוב תוכנות אנימציה.

אני זוכר שלפני 5 שנים בערך ראיתי את זה עובד יפה ב- SoftImage 3D (מה שהיום נקרא XSI) ויצא לי לשחק עם זה קצת גם ב- 3DS Max.

אני לא יודע אם זה עדיין קיים, אבל מה שיכולת לעשות עם זה אז היה לקשר פרמטר ל- controller חיצוני (כמו ג'ויסטיק, עכבר, מקלדת מחשב, מקלדת MIDI ועוד דברים שקצת יותר מיועדים לזה).

היה פעם controller כזה של Silicon Graphix שנקרא SpaceBall שאיפשר 5 דרגות חופש, (סיבוב ותזוזה) אבל נראה לי שיש כבר פתרונות יותר מוצלחים.

בכל אופן, motion capture לא מיועד לאנימציה פיזיקלית (כמו זריקת קובייה) אלא לאנימציית דמויות.

אגב, סיבוב סביב 3 צירים זה פיקציה. בסיבוב אובייקט בתלת מימד יש רק 2 דרגות חופש.

פורסם
  • מחבר

יש אלמנטים של 3DCONNEXION הם מעולים אבל עולים כ 500$

לכן אני מחפש תחליף. השאלה היא האם ג'וי סטיק מסוגל לבצע את העבודה או לחלופין עכבר עקיבה (זה עם הכדור הגדול מלמעלה)

אני מוכן גם להשאיל אלמנט זה או אחר כדי לבדוק אצלי.

(לתאוריה אגב, תנועה לאורך ציר היא דרגת חופש. תנועה במרחב מכאן היא בעלת 3 דרגות חופש. תנועת סיבוב סביב כל אחד מן הצירים מאפשרת דרגת חופש

אם נוסיף זאת ל 3 דרגות החופש שקיבלנו קודם נקבל 6 דרגות חופש. התנועה ניתנת להבנה במבנה מטרציוני וכפל מטריצות. אבל עזוב תאוריה כזו זה מיותר כרגע...)

פורסם

אז עניתי לך או לא?

יש גיויסטיקים שנותנים לך 3 צירי סיבוב (לא מלאים, מן הסתם) וכמו שאמרתי, רוב תוכנות האנימציה הרציניות יודעות לעבוד איתם.

אני לא מת להתווכח על זה, אבל לסיבוב בתלת מימד יש רק 2 דרגות חופש. (3 צירי הסיבוב תלויים אחד בשני)

כל סיבוב בתלת מימד אתה יכול לתאר ע"י סיבוב על מישור XY (ציר Z) הלוקאלי (0 עד 360 מעלות) וסיבוב על ציר שנמצא על המישור ( -90 עד 90 מעלות)

כשעובדים עם מטריצות אז באמת אפשר להוכיח שכל הרכבה של 3 מטריצות סיבוב על צירים נפרדים אפשר לתאר עם 2 מטריצות סיבוב על שני הצירים שתיארתי.

בתלת מימד כשרוצים לעבוד עם טווח פרמטרים רציף של סיבוב עובדים עם קווארטריונים, שמכילים 4 פרמטרים בצורה כזו שאינטרפולציה לינארית בין שתי זויות נותנת לך את המסלול הכי קצר.

פורסם
  • מחבר

אז אם נתכנס..

האם אותם ג'וי סטיקים יודעים לעבוד עם תוכנות תכנון ולא רק עם משחקים???

  • 1 חודש מאוחר יותר...
פורסם

אני עובד עם גוייפד רמבלפד 2 rumblepad של לוג'יקט עם פלאג אין של מאיה 6-7 בצורה קבועה מאוד לאנמציה של דמויות ותנועות א-סריפיות.

הגוייפד הזה טוב מפני שיש לו 2 די פדים אנלוגים (כמו בפליי סטיישן) מה שמאפשר שליטה יותר חלקה מתנועה עם האגודלים ויותר טבעית כמובן)

הפלאג אין למאיה שאני מכיר נותן לי אפשרות לשלוט על 3 קונקשן פוינטס סימולטנית בשליטה של 2 אצבעות, זה נורא נוח ומקל את העבודה איימים

כמובן שבסופו של דבר הולכים ומתקנים דברים קטנים.

לגבי פלאג כזה לתוכנות אחרות אישית לא שמעתי, וכשעבדתי עם מקס לא נתקלתי גם.

יש אפשרות שתמצא פלאג אין כזה באתר

www.highend3d.com

תנסה את מזלך.

אבל מה שאמרת אפשרי בכל מקרה...

דבר שני כל אינפוט יכול לשמש כאינפואט אחר (גוייסטיק כעכבר, עכבר כמכלדת וכו') זה רק שאלה של תוכנה מתאימה

עם הגוייפד רמבלפד 2 של לוג'יטק אתה מקבל תוכנה שנותנת לך לקבע כפתורים במקלדת לגוייפד וככה בהפוך על הפוך אתה כן יכול להגיע לאותה תוצאה בערך.

האנלוגיות מן הסתם תרד במידה אבל הנוחיות תעלה.

גם אכבר יכול לשמש כדבר דומה עם תוכנות כמו mouseware של לוג'יטק, אבל לא באותה רמת נוחות.

מקווה שעזרתי

פורסם

במקס יש (סטנדרטית) controller שנקרא motion capture, שיכול לקבל input ממקלדת, עכבר, joystick ו- midi device.

ב- joystick הוא יכול לקבל 3 צירים ו- throttle, hat ו- 4 כפתורים.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים