עבור לתוכן

רכישת לוח אם ומעבד בחו"ל

Featured Replies

פורסם

למישהו יש ניסיון\ידע על רכישת רכיבים בח"ל דרך האינטרנט?

פורסם

לדעתי לא כדאי שכן אין הרבה הבדל במחיר ותשלם דמי משלוח יקרים ואתה מסתכן ברכישה ללא אחריות.

ממילא אין מכס על מחשבים.

פורסם

הבדל במחירים יש, ותהומי. לפעמים אתה משלם בארץ 150% - 250% מהמחיר שהיית משלם בחו"ל. אם אתה נוסע לשם אז אתה גם חוסך בדמי המשלוח (שבאמת עלולים להיות יקרים מדי... לפעמים אפילו לכסות את ההפרש במחיר המוצר!).

ה-Issue היחיד הוא אחריות. יש למישהו פתרון לבעיות כאלה? יש סיכוי שמישהו ייתן בארץ אחריות למוצרים שנקנו בחו"ל?

פורסם

ספק אם מישהו יתן לך אחריות בארץ. מדוע להם?

קנית את זה אצלהם שהם יתקנו לך בחינם?

אני נוסע לשם אז אני כנראה יקנה וגם כרטיס מסך... וזכרונות.

פורסם

למה שאינטל וAMD לא יתנו אחריות בארץ? זה לא משנה איפה קנית, זה אותו מוצר.

אני חושב שאפשר להחליף אצל היבואן, צריך לבדוק...

פורסם

אוקי שלחתי מייל לאזטק ול AMD ובינתיים קיבלתי תגובה מ AMD:

Hello AMD,

My name is Rubi I'm from Israel and my question is simple: If I will buy an AMD processor from USA (boxed=with warranty), is it possible to use my warranty in Israel?

Thanks anyway,

R.

Thank you for your email and your interest in AMD.

As you can find on our Warranty Information page on our website at: www.amd.com/support, regarding to AMD PIBs you can claim your direct extended warranty to AMD only after the initial warranty period (provided from the reseller) has expired. We cannot accept any warranty issue from PIB before (at least) three months after the date of purchase. After thi period AMD provide the 3 years (from the date of purchase) limited warranty on every PIB.

For further questions please do not hesitate to contact me again.

Yours sincerely,

Giuseppe Damiano

Technical Support Engineer

AMD European Technical Support Centre

Sorry but that was not my question, I asked if I can claim my warranty from your distributor in Israel (Aztek Distribution) after I have purchased it in USA?

Thank you for your email and your interest in AMD.

In your previous email you mentioned the word "warranty" without specifying the period. Anyway, as it's stated by law, the warranty on every product must be claimed on the same reseller in where the product was bought that simply means that you can't buy a product on a reseller and then claim your warranty on another one. This is the official information provided by AMD.

For further questions please do not hesitate to contact me again.

Yours sincerely,

Giuseppe Damiano

Technical Support Engineer

AMD European Technical Support Centre

פורסם

חדשות רעות :(

עכשיו אני לא יודע אם לבקש מחבר שלי שנוסע לניו יורק השבוע להביא לי מעבד וזכרונות או לא...

פורסם

האמת שגם אני שקלתי לקנות חומרה בארה"ב אבל ההפרש במחירים של: זכרונות, מעבדים ולוחות אם הם בכלל לא גבוהים! גם לא שווים את המאמץ וחוסר האחריות!

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים