NV30 OpenGL Specifications - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

NV30 OpenGL Specifications


toxigun

Recommended Posts

הבטחתי כאן פרורום זה במספר דיונים שברגע שיתפרסמו הספציפיקציות להרחבות OpenGL של ה-NV30, אני אקרא אותן ואדווח על התרשמותי מהן.

אז הנה זה בא:

1) בעניין ה-Pixel Shaders, שמתי לב שהם עברו למנגנון דומה לזה של ATI, וגם לשיטת מונחים דומה. אים כל כך הרבה שיפורים מבחינת פקודות חדשות יחסית לדורות הקודמים של שבבי , אבל התוכניות שאפשר לכתוב שם יכולות להיות הרבה יותר גדולות ויש לרשותן הרבה יותר משאבים. השיפור הבולט מבחינת הפקודות הוא האפשרות "לפסול" פיקסל, ולא לתת לו להצטייר - אפשרות שלא הייתה קיימת בשבבים מדור קודם.

2) חל שיפור עצום בהרחבה של ה-Vertex Shaders. המון פקודות חדשות שמקצרות תהליכים, יכולת ליצור לולאות ותנאים ודברים רבים אחרים. תוספות אלה אכן נותנות אפשרות ליצור אפקטים הרבה יותר מתקדמים, ובפחות מאמץ.

3) תוספת נחמדה מאד שנקראת Two Sided Stencil, מאפשרת ליצור צללים, בשיטה דומה לזו של Doom3 בצורה הרבה יותר קלה ומהירה.

4) תוספות קטנות מינימליות שמאפשרות קל יותר ופשוט יותר, ומקצרות תהליכים.

בנוסף, למי שזוכר, אמרתי פעם ש-ATI עושים אפליה, ולא פרסמו ספציפיקציות לשבב החדש שלהם עד היום. הנה לכם דוגמא לאיך צריך לנהוג.

המידע הזה פורם עוד *לפני* שהשבב בכלל הוכרז.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טריקים?

זה לא טריקים. זה מידע חיוני שמסביר כיצד ב-OpenGL מנצלים את התכונות החדשות של השבב.

ב-D3D אין בעיה כזו כי אחראים על פרסום הספציפיקציות של D3D, והם מפרסמים אותן בזמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...