עבור לתוכן

עבודה חדשה במקס.... (נמאס לי סיכמתי פרוייקט ו..זהו בנתיים תקראו ע"מ 3)

Featured Replies

פורסם

אוקיי אז בטעות סגרתי את הדף של הקישורים ונשאר לי רק הקישור לתמונה הגדולה...

תהנו

room6ym.jpg

  • תגובות 30
  • צפיות 2.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

כמה טיפים:

למרות שיש לך מנורות, אין לך צל, וזה גורע הרבה מהריאליסטיות של התמונה. (כמובן שעדיף להשתשמש ב- renderer שנותן לך צללים רכים)

הפרספקטיבה שלקחת (אם זו בכלל פרספקטיבה ולא מבט אורתוגרפי) מאוד לא ריאליסטית. תנסה לעבוד עם שדה ראיה של בין 90 ל- 120 מעלות.

תשתמש ב- reflection dimming - ההשתקפויות אצלך הרבה יותר מדי חדות.

חוץ מזה יש כמה דברים שהם יותר עניין של מה אתה ממדל, כמו - הפלטה של השולחן, וכל הרהיטים מעץ נראים הרבה יותר מראתיים ממה שהייתי מצפה, וה"רגל" של השולחן נראית מזכוכית מלאה (כלומר הוא שוקל 60 קילו בקלות) חןץ מזה הספה נראית קצת נמוכה מדי ביחס לשענות הידיים והקירות נראים קצת חלקים מדי.

פורסם

ממש יפה :D

המודלים דיי עקומים...קשה לעשות דבר כזה?

:xyxthumbs:

פורסם
  • מחבר

כמה טיפים:

למרות שיש לך מנורות, אין לך צל, וזה גורע הרבה מהריאליסטיות של התמונה. (כמובן שעדיף להשתשמש ב- renderer שנותן לך צללים רכים)

הפרספקטיבה שלקחת (אם זו בכלל פרספקטיבה ולא מבט אורתוגרפי) מאוד לא ריאליסטית. תנסה לעבוד עם שדה ראיה של בין 90 ל- 120 מעלות.

תשתמש ב- reflection dimming - ההשתקפויות אצלך הרבה יותר מדי חדות.

חוץ מזה יש כמה דברים שהם יותר עניין של מה אתה ממדל, כמו - הפלטה של השולחן, וכל הרהיטים מעץ נראים הרבה יותר מראתיים ממה שהייתי מצפה, וה"רגל" של השולחן נראית מזכוכית מלאה (כלומר הוא שוקל 60 קילו בקלות) חןץ מזה הספה נראית קצת נמוכה מדי ביחס לשענות הידיים והקירות נראים קצת חלקים מדי.

אני מסכים שהמיקום של התמונה הוא לא טוב ואמרו לי את זה כבר אבל חיפשתי מיקום שאני יכול להראות בו כמה שיותר מהרינדור

המשקל של הרגל של השולחן לא ממש מעניין אותי בקשר לצל אני עובד עם מנטל ריי ואין לי מושג איך אני עושה שם צללים אני רוצה לעבור עכשיו לVRAY ששם יש צללים

בקשר לקירות חשבתי שהם חלקים מידי וריקים מידי ולכן הוספתי את הקנקן עם הגבעולים חוץ מזה לא היה לי ממש רעיון ובעץ ובספה אני יטפל שאני יחזור הבייתה

(אני כותב את זה מאורכידאה אילת )

בנתיים חג שמיייח לכולם ותאכלו הרבה סופגניות זה בריא!!! :)

פורסם

ברור שב- mental ray יש צללים (רכים), אתה פשוט צריך להדליק אותם על מקורות האור.

mental ray נותן לך גם caustics (ההשפעה של ריכוז האור ע"י גופים שקופים) - אתה רק צריך להדליק את זה ספציפית לאובייקט (הרגל של השולחן)

מה שחסר לקירות זה קצת חספוס טבעי.

(אני כותב את זה מהבית עם גבס על היד השניה)

פורסם
  • מחבר

תרגיש טוב אחי!!

אתה יכול להסביר לי קצת יותר על איך אני מפעיל את הצלליות?

ושוב תרגיש טוב וחג שמיייח לכולם

(אני בחופשת הכי מנוחה שיש אז אני לא יוצא הרבה מהמלון כול היום ג'קוזי מסאג'ים וכאלה אז מידי פעם אני בא לראות הודעות זה לא שאין לי חיים ואני כול היום על המחשב...)

פורסם

על מקור האור תחת shadows אתה בוחר את סוג הצל (ray-traced shadows עובד יופי למקורות אור פשוטים) ןמסמן On.

פורסם

יפה מאוד אהבתי רק מה שים לב שהחדר לא פרופורציוני המנורות נראות גבוהות מדיי...

אל מול עצמים אחרים בחדר שנראים די קטנים אבל קרובים לתקרה.. חוץ מזה שהמודלים דיי עקומים הטלויזיה לא ישרה בכלל..

פורסם
  • מחבר

אוקיי אז ככה.....

את המנורות החלפתי למצב עם צל כמו שאמרת לי אבל כשהחלפתי את כול המנורות רוב התמונה יצאה שחורה אז 2 מנורות ראשיות שמתי על מצב ללא צללים ואת השאר על עם צללים

שיניתי כמה שטויות כמו התומונה שהכנסתי לתוך הקיר כמובן הכנסתי חומר לקירות ו....שיניתי את הנקודת מבט על התמונה

תגובות יתקבלו בברכה

אגב:

למי ששאל אם זה קשה

קשה זה ממש לא פשוט צריך זמן כדי לעבוד על זה וצריך רעיון סגור זה לדוגמא מסתם משו שדימיינתי אם עובדים לפי תמונה או מקום שמכירים זה בד"כ יוצא הרבה יותר טובה ואת התוכנה צריך ללמוד אבל את מה שעשיתי אני יכול להבטיח לך שעשיתי בלי הרבה ידע אני דיי חדש בקטע של ה3D

room6xq.th.jpg

פורסם

נראה יותר טוב, אבל עדיין יש מקום לכמה שיפורים:

מבחינת אור - אם אתה רוצה לעשות את זה יותר ריאליסטי ופחות חשוך, תפעיל ב- renderer את global illumination (תאורה גלובלית/עקיפה) - זה יגרום לאור לחזור גם מהקירות.

אתה יכול להוסיף עוד מקורות אור חלשים אבל עדיף שיהיה להם בסיס ריאליסטי (למשל אור שמגיע מחדר אחר/מבחוץ) ועדיף שגם להם יהיה צל.

אם אתה לא רוצה להסתבך עם המנורות יותר מדי, אתה יכול להגדיר אותם בתור מקור אור אחד, אבל שהצל שלו ייתעלם מגופי התאורה עצמם (כדי שהם בעצמם לא יטילו צל)

זוית הראיה אצלך עדיין קטנה מדי ולא טבעית. מקס נותנת לך לשחק עם הפרספקטיבה, כלומר לקרב את המצלמה ולהגדיל את זוית הראיה בצורה כזו ששדה הראיה נשמר.

פורסם

תתחיל לעבוד על סימטריה.....הטלוויזיה עקומה וכך גם התמונה.... ותוסיף קתץ הצללה לרמקולים ככה שיראו יותר ריאלסיטיים

פורסם

אתה עובד עם כרטיס מיוחד?

איך סביבת העבודה במקס?? אתה רואה הכל גראפי? או שזה כמו תכנות-אתה רואה קוד כלשהו?

אתה מייצר את המודלים מאפס? כלומר הכל מההתחלה-צורה,צבע...?

:xyxthumbs:

פורסם
  • מחבר

אוקיי תודה על התגובות

ואני יודע שאני ישמע ממש מטומטם אבל את כול מה שאמרת על הפרספקטיבה לא הבנתי כאילו לא הבנתי מה יעזור לי לקרב או להרחיק את הנקודת רינדור (אגב זה רינדור בלי מצלמה אולי כדאי להוסיף מצלמה?.......אמ.....כה אני חושב שאני יוסיף לתמונה הבאה שאני יוציא..)

עכשיו בקשר למה ישר ומה לא הכול ישר סרגל! סורי שזה לא ניראה ככה אני באמת לא יודע למה אבל הכול ישר במקס קשה לא בילתי אפשרי אבל קשה לרצות לעשות אובייקט ישר ושהוא יצא עקום

בקשר לכרטיס ולסביבה אני עובד עם FX5900 אבל זה שטויות כאילו זה משפיע והכול אבל מה שמשנה זה הזיכרון צריך לפחות גיגה זיכרון ולצערי אני עם 512 =\ צריך לעבוד על אבא קצת כדי להגדיל אותו

את המודלים לא בידיוק מייצר מ0 אם עבדת פעם במקס ראית שיש גופים מוכנים שבאים עם התוכנה זה ניקרא גופים פרמיטיבים בגלל שהם גופים פשוטים בד"כ כמו משולשים ריבועים (תיבות) או עיגולים (ספרות כאילו עיגול עם עומק אני לא זוכר איך אומרים את זה בעיברית) כול הסביבה היא סביבה גרפית ואתה יכול לראות את הסצנה ב2 צורות

1. צורה גרפית שזה די כמו התמונה שיוצאת בסוף אבל בלי אפקטים

2. מבט קווי כאילו אתה רואה את כול הסצנה באמצעות הקווים שמרכיבים את כול האובייקטים בה

הסביבה היא מאוד פשוטה ומאד לא קשה להתרגל אליה

ועקרונית אחרי שעשיתי צורה שהיא קרובה מספיק לצורה שאתה רוצה אתה משנה אותה לצורה שאתה רוצה ועושה לה את החומר שממנו היא תיהיה ו....זהו

עריכה: אוקי ניסיתי להפעיל את הגלובל אילומיניישן אבל הוא עושה לי שמה כמה שטויות אם אתה יכול בבקשה לעזור לי בהגדרות שלו זה מאוד יעזור

תודה

פורסם

כדאי מאוד שתעבוד עם מצלמה, ככה אתה יכול לשלוט בהרבה יותר פרמטרים בקלות (למשל מיקום המצלמה והמטרה שלה)

מה שגורם לזויות אצלך להראות מוזר זה שזוית הראיה אצלך מאוד קטנה (מתאים לעדשה טלסקופית אולי). ברירת המחדל של זוית ראיה של מצלמה היא 45 מעלות (אופקי)

בשביל global illumination עם mental ray אתה צריך שמקור האור יהיה עם צל מסוג ray traced shadows או mental ray shadow map.

נראה לי שזהו פחות או יותר. יש לו גם אופציה שנקראת final gather ואמורה לתת תוצאות יותר מדויקות (אבל לוקחת הרבה זמן)

פורסם
  • מחבר

אתה יכול בבקשה להמליץ על פרמטרים למה אני ממש לא מסתדר איתם והוא רושם לי error משו בסגנון

no photons were stored after 10000 משו בסגנון ואז הוא מוריד ל1000 ונותן התערה על משו לא בידיוק הבנתי מה הוא רוצה....

תודה על העזרה שבת שלום עידו

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים