רכבת ישראל - הלהיטים הגדולים - רכבת מפרפרת על המסילה בדרך לירושלים. - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רכבת ישראל - הלהיטים הגדולים - רכבת מפרפרת על המסילה בדרך לירושלים.


R0ck

Recommended Posts

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3187292,00.html

אני ומס' שרוטים נוספים מפורום תחב"צ של תפוז כבר טענו ממזמן... ברגע שיגיע החורף, הרכבות לא יתמודדו עם העליה לירושלים.

והרי לפניכם מדוע :

א. לאורך המסילה ממוקמות מזרקות שמן, אשר משמנות את גלגלי הרכבות ואת המסילה - הדבר מסייע בשיכוך המכות שנתנות למסילה ולחוגוני הקרונות בשעת ביצוע העקומות.

ב. הרכבות שעולות לירושלים הן למעשה קרונועי IC-3, אשר משקלם קל מאוד בהשוואה לרכבת נוסעים גרורת קטר רגילה.

מאחר והמסילות משומנות ועם בואו של הגשם הן גם רטובות, ברגע שהרכבת נעצרה בתחנה או עצרה למפגש, היא התקשתה "לזנק" ולהמשיך בנסיעה (בשל המשקל הכללי הקל ורטיבות/שמנוניות המסילה). הרכבת פשוט "מפרפרת" במקום.

ככל הנראה שבתקופת החורף רכבת תיאלץ להשתמש בתצורת רכבת גרורת הקטר היחידה שמתאימה (אם כי הכי פחות פרקטית, גם לרכבת וגם לנוסעים) - קרונות יגוסלביים עם צמד קטרי G12 או קטר בודד.

החסרון העיקרי - זמן נסיעה ארוך יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פףף... הרבה דיבורים, מעט מעשים. ייקח לזה זמן.

או שיבטלו את הקו הכ"כ לא רווחי הזה, או שפשוט ישנו את התצורה לרכבות גרורות קטר וזמן הנסיעה יתארך מ 84-90 דקות לכעד 120 דקות.

למי שלא יודע, A1 זהו התוואי הישיר לירושלים, המבטיח זמן נסיעה של 30 דקות מת"א לירושלים, פייט רציני לאגד. אבל עד שהוא ייושם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני עדיין לא מבין איך הם לא סוגרים את הקו הזה לירושלים - אין כמעט נוסעים, עלות ההפעלה היא עצומה (בעיקר בזכות החוגונים הסדוקים שצריך להחליף) וזמן הנסיעה דומה לזה של אוטובוס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זמן הנסיעה גרוע בהרבה מזה של אוטובוס (50 דקות בלבד).

וסגירת הקו היא למעשה התרחיש הגרוע ביותר... בספק אם זה יקרה. הם יצטרכו למצוא פתרון, בין אם זה להמיר את קרונועי ה IC-3 לרכבות "רוכנות" (טילטינג) או לשנות את התצורה לאיטית ומבטיחה יותר.

למזלינו הפעם זה הסתיים ברכבת שמפרפרת על המסילה. מה היה קורה אילו הרכבת היתה צריכה לבצע בלימת חירום על מסילה שמנונית?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מה שאני הבנתי, הקו המשופץ אמור להיות "פרברי", כלומר לאפשר גישה לרכבת גם לתושבי בית שמש וכו, כאשר הקו החדש אמור באמת להיות קו לירושליים (ולא קו לליד ירושלים... כי בלאו הכי, ממלחה צריך עוד אוטובוס).

אגב, התואי של הרכבת הקלה בירושליים - איפה אפשר למצוא אותו? הוא מגיע למלחה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...