עבור לתוכן

dual channel VS 1 solt מה עדיף?

Featured Replies

פורסם

כן, סטיק אחד של זכרון יעבוד ב Single ויחכה עד שיגיע הסטיק השני ואז שניהם ביחד יעבדו ב Dual.

"ככה זה כשיש שניים, מסתבר זה תמיד פעמיים"

ובאמת כדאי מאוד שיהיו סטיקים זהים.

בקיצור, אם אתה קונה את כל הזכרון במכה אחת אז עדיף שני סטיקים כדי לנצל את ה Dual channel.

אם מתכננים הרחבה עתידית (נאמר עוד כמה חודשים) אז עדיף לקנות כרטיס אחד ואח"כ את השני ואז לקבל גם יותר זכרון וגם Dual

בוא נצא מנקודת הנחה שהסטיק הכי גדול הוא של 1024 ויש לי מעבד AMD כסף לא מהווה בעיה...

עכשיו האם שווה לי לקנות 4 סטיקים שיעבדו בדואל (4 גי'גה)

או האם עדיף 2 סטיקים שיעבדו בדואל (2 ג'יגה)

עדיף לקנות 2X1G ולקבל Dual ו 2GB זכרון לביצועים מירביים, שוב כל זה בהנחה שיש לך AMD 64

אבל ... אם אתה חייב 4GB כי יש לך איזה תוכנה שממש כבדה בזכרון אז 4GB ולרדת בתזמון ל 2T שווה את זה על פני גישות תכופות לדיסק.

  • תגובות 54
  • צפיות 2.7k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

מצטער אנשים, פשוט לא הבנתי...... :nixweiss:

בוא נצא מנקודת הנחה שהסטיק הכי גדול הוא של 1024 ויש לי מעבד AMD כסף לא מהווה בעיה...

עכשיו האם שווה לי לקנות 4 סטיקים שיעבדו בדואל (4 גי'גה)

או האם עדיף 2 סטיקים שיעבדו בדואל (2 ג'יגה)

ומה זאת אומרת "משפר אבל מוריד מהביצועים" - זה לא בדיוק סטירה?

ומה זה CPC ומה הבדל בעצם בין T1 ל-T2...

כמה שאלות.... בטח ליאור, בא לך להרביץ לי..... ;D

ברור לך שמדד של ביצועים מורכב מכל מני דברים, ועל כן יכול להיות כשאתה משפר משהו זה בה על חשבון משהו אחר..

ל AMD יש בעיות לעבוד ביחד עם ה 4 סטיקים, ככה יצא עם בקר הזכרונות שלהם, מה לעשות, לא הכל מושלם... בד"כ כדי לחפר על הבעיה, אתה נאלץ לשנות בהגדרות ה BIOS, את ה CPC מ 1T ל 2T

ואז אתה מקבל שיפור בכמות הזכרון (שזה יכול להיות טוב, אם אתה צריך הרבה בשביל משהו), אבל אתה מקבל ירידה בביצועים הכללית, בגלל הירידה מ 1T ל 2T.

להבנתי, ה CPC (COMMANDS PER CLOCK) אומר האם הבקר זכרונות שולח פקודה בכל טיק שעון, או בכל טיק שעון זוגי (ככה ש 2T נותן ביצועים פחותים).

תחשוב על זה, שה CPC מהווה השפעה תמידית על קצב העבודה מול הזכרונות, בעוד שהרבה זכרון (4 גיגה בדוגמא שלך), לא תמיד יעזור, אם אין לך תוכנות שצריכות כלכך הרבה (מצד שנה אם יש, אז כנראה שעדיף הזכרון מאשר לעבוד על 2T ב CPC)

פורסם
  • מחבר

כן, סטיק אחד של זכרון יעבוד ב Single ויחכה עד שיגיע הסטיק השני ואז שניהם ביחד יעבדו ב Dual.

"ככה זה כשיש שניים, מסתבר זה תמיד פעמיים"

ובאמת כדאי מאוד שיהיו סטיקים זהים.

זה אומר שזה יקים את מה שזה (ציטוט למטה) אומר?

DualChannel מאפשר לשלוח מידע ברוחב מילה של 128Bit במקום 64Bit

זה אומר שבאופן תיאורטי יש לך עד 6400MB/s פס רוחב לזכרונות לעומת 3200MB/s ללא DualChannel

מתי זה עוזר? כשאתה צריך יותר מ 3200MB/s פס רוחב

ואם כבר ציטטתי אותו מתי בדיוק אני צריך יותר מרוחב הפס הזה(3200)? ומה בכלל אומר רוחב פס יעני זכרונות יותר מהירים? ,תזמונים יותר טובים?

פורסם

shtrodel

ממש לא

אני פה בשביל לענות על שאלות

אם הייתי מתעצבן כל כך מהר לא הייתי מודר

בכל מקרה

כיום אם אתה לא תנצל מעל 2GB זכרון פנימי עדיף לך 2x 1024MB עם תזמון CPC על 1T

אם אתה כן תנצל מעל 2GB אז כמובן אין לך הרבה ברירות ועדיף 4x 1024 עם CPC על 2T מאשר להשתמש ב Page File

מה זה CPC?

CPC = Command Per Clock

זה בעצם תזמון ראשי של הזכרון (נקרא גם 1T/2T Timing או P.A.T)

זה בעצם אומר כל כמה מחזורים יש תקשורת בין הבקר זכרון (במעבדי A64 נמצא במעבד) לזכרון

1T - כל מחזור

2T - כל מחזור שני (אחד כן ואחד לא לסירוגין)

במערכות ה A64 ה CPC הוא תזמון חשוב יחסית

במערכות אינטל הוא לא חשוב בכלל

SweeT_EviL

כן זה אומר שזה יקיים את מה שאמרתי

וצריך יותר מ 3200MB/s כשיותר מ 3200MB צריכים לעבור בזכרון בכל שנייה נתונה

זה יקרה בתוכנות כבדות, במשחקים לרוב

פורסם

:xyxthumbs: אחלה למדתי המון!!!!

תודה רבה.

עכשיו אני בודק ניצול זכרון בTASK MANAGER נכון ב-...PF?

פורסם

לא, ב PHSYICAL MEMORY ב PERFORMENCE זה שימוש בזכרון אמיתי, ו COMMIT CHARGE זה זיכרון וירטואלי.

פורסם

שימוש ב Page File יכול לתת לך אינדיקציה מסוימת כמה זכרון אתה צריך בשביל שלא תצטרך להשתמש ב Page File

פורסם

וצריך יותר מ 3200MB/s כשיותר מ 3200MB צריכים לעבור בזכרון בכל שנייה נתונה

זה יקרה בתוכנות כבדות, במשחקים לרוב

זה משפט קצת בעייתי, אני מבין את הכוונה אבל הניסוח לא נכון.

3200MB זה הרבה מאוד מידע, כמעט DVD שלם ויותר ממה שיש לרובנו ב RAM.

אז נכון שתיאורטית ניתן לקרוא כמות כזאת של מידע מהזכרון בשניה אבל בד"כ גם צריך לעשות אתה משהו. והמשהו הזה הוא בד"כ הרבה הרבה יותר איטי (כתיבה/קריאה לדיסק, עיבוד/קידוד וכולי)

אז יותר נכון לומר שהקצב של הנתונים הוא 3200MB/s אבל אף פעם (כנראה) לא צריכים לעבור 3200MB/s בשניה אחת.

הרבה ישומים יקראו בלוקים גדולים של מידע מהזכרון וככל שיחכו למידע פחות זמן הפעולה שלהם תהיה יותר מהירה

פורסם

בבקשה תנסה להסביר יותר טוב ממני

לקח לי 20 דקות עד שהצלחתי לבנות את ההסבר הזה

פורסם

3200MB/s זה מהירות ("רגעית"), זה לא אומר שבשנייה מסויימת חייבים לעבור 3200MB בין המעבד והזכרון, זה יכול להיות גם מיליונית השנייה שבה המהירות היא כזו (ואז יעברו רק 3.2KB של מידע, אבל זה בכל זאת יהיה מהירות של 3200MB/s)

להגיד שזה לא יקרה? אתה ממש לא יכול להגיד את זה, וניצול מלא של רוחב הפס יכול לקרות (ולמעשה אתה יכול להיות בטוח שגם קורה בפועל) בכל מיני מקרים

פורסם

חלק מהמירוץ חימוש של הגדלת ה AGP BUS ועכשיו ה PCI-E BUS הוא להגיע למהירות תקשורת הרבה יותר מהירה בין הכרטיס מסך למעבד/זכרון, ככה שכאשר נדרש להעביר הרבה מידע, הכרטיס לא יתקע בזמן שהוא מחכה לו, לכן במשחקים למשל, יכול להיות מצב שבו הרבה מידע יצטרך לעבור מהר (טעינת טקסטורות למשל)

פורסם

מה השיפור שדואל נותן למערכת, אמרו לי שתוספת של 10% לביצועים

פורסם

מה עדיף אז לא הבנתי אם יש לי מעבד אינטל לא חשוב עזבו את מה שיש לי בפירוט ותחשבו באמת שלא חשוב הכסף.... :kopfpatsch:

עכשיו אם יש לי 4 סלוטים לזיכרונות בלוח אם שלי אם אני רוצה 4 ג'יגה אז לשים בכל אחד מהם ג'יגה נכון או לא ?? ככה ששתיים יעבדו בדואל ועוד שתיים יעבדו בדואל במקביל עכשיו אם אני רוצה 2 ג'יגה מה עדיף 4 זכרונות של 512 ?? או שעדיף 2 זכרונות של 1024 ???

מה אתם אומרים ?

:xyxthumbs:

פורסם

2x1024 עדיף על 4x512 בכל מקרה

מה השיפור שדואל נותן למערכת, אמרו לי שתוספת של 10% לביצועים

תלוי בפלטפורמה - בין עשרות אחוזים על אינטל (Netburst) לאחוזים בודדים על A64

פורסם

על amd x2

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים