עבור לתוכן

כמה FPS צריך כדיי לשחק משחק בכיף ללא האטות

Featured Replies

פורסם

אוקיי, רק בשביל להבהיר לכם מס' דברים - הרבה מסכים תומכים ב-100Hz ברזולוציה של 1024X768.

Pika007 - אתה מדבר בכלל על משהו אחר, אפשר לעלות לאיזה קצב רענון שרוצים רק אם מבטלים את האופציה של Hide modes that this monitor cannot display.

אצלי האופציה הזאת פועלת(זאת אומרת שאני לא יכול לבחור בקצבי רענון שהמסך שלי לא תומך בהם), וכאשר אני מעביר לרזולוציה של 1024X768, הקצב הרענון המירבי שאני יכול לבחור הוא 100Hz.

אם הייתה לך האפשרות לשחק ב-30FPS או ב-60FPS, מה היית בוחר?

מה הקשר עכשיו? אנחנו נמצאים בכלל בדיון אחר, מה קשור פתאום "איזה קצב פריימים יותר טוב/הייתי מעדיף"?

אתה לא מבין את מה שאני מנסה להסביר, וזה שאצל כל אחד יש סטנדרט שונה של קצב הפריימים שאותו הוא מעדיף.

כמו שכבר אמרתי מס' פעמים: בן אדם אחד יכול להגיד לך ש-30FPS זה מעל ומעבר, ובן אדם אחר יכול להגיד לך שזה מקרטע לדעתו בקצב פריימים כזה.

זה הכל יחסי.

  • תגובות 59
  • צפיות 5.1k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
  • מחבר

לפי התשובות כאן

אני יכול לסכם את זה בשני דעות

א. לא משנה כמה FPS העין האנושית מסוגלת לרלוט רק 25, אבל הבעיה לשחק בקצב כזה שאם יש האטות זה יורד מתחת ל 25

(לכן חשוב ה MIN FPS ולא ה AVG FPS.

ב. כן ניתן לראות הבדל מעל 25, האיכות משתפרת ככל שעולים

לי אישית נראה א.

פורסם

אישית, אני לא יכול לשחק ב 20FPS גם בNFS MW...

לכל החכמולוגים שטוענים שאין שום הבדל בין 25FPS לבין 60 בגלל שה"עין לא מסוגלת להבחין ביותר מ 25 FPS" מצאתי לכם משהו...

במשחק GTA SA יש הגבלת פריימים ל 25 ואפשר להוריד אותה (הגדרות גראפיקה FRAME LIMITER) למי שיש כרטיס כמו 6600/X700 ויותר

תנסו לשחק עם ההגבלה ובלי... ;)

פורסם

אין הבדל נראה לעין בין 60 או 30 פריימים לשנייה.

אם כל אחד מכן יסתכל על אנמציה של משחק, פעם בשלושים פריימים לשנייה ופעם בשישים הוא לא יראה הבדל.

מצד שני יש הבדל כאשר משחקים ב30 או 60 פריימים לשנייה.

כאשר הכרטיס מסך מרנדר רק 30 פריימים לשנייה, יש השהייה מוחשית יותר בין ביצוע פעולה כלשהי תהי תזוזה, יריה או מה שלא יהיה עד שהיא תופיע על המסך.

דבר זה מתבטא אצלנו בתחושה של קיטוע.

פורסם

מה השטויות במיץ  ש"העין רואה 25 פריימים לשניה"?!?!?!

מאיפה הבאתם את זה???? :nixweiss: תנו לי הוכחה.

התאים בעין קולטים את הפוטונים שפוגעים בהם ומעבירים לפי אורך הגל אותות למוח שמפרש את זה לתמונה.

לא נראה לי שיש בעין בדיוק מגבלה של "פריימים לשניה"....  ::)

(עובדה שרואים הבדל בין 60Hz ל 85Hz בקצב הרענון של המסך)

ואין מה לעשות- פשוט רואים הבדל בין 20 פריימים, לדוגמה, לבין 40. המשחק פשוט עובד חלק יותר.

הרוב המוחלט של האנשים שאני מכיר מסתפקים ב 30. כמובן שאם קצב הפריימים המומצע הוא 30, זה אומר שזה יכול לרדת גם ל 20 (ופחות) לפעמים, וזה לא מספיק בחלק מהמשחקים. בתכלס- מתי שאני מפעיל Fraps ומשחק עם ההגדרות עד שנוח לי לשחק- אני בדרך כלל מוצא את עצמי מרוצה מתי שקצת הפריימים נע בין 20-40 פריימים לשניה (בכמה דקות של משחק).

פורסם
  • מחבר

:kopfpatsch:

אנחנו אומרים שמתקבל תוצאה טובה ב 25 פריימים ויותר מזה לא צריך זה מספיק לעין האנושית היא לא צריכה 100 פריימים בשניה

חשבתם על זה : במקום לשדרג כ.מסך כל פעם, אפשר לתרגל את העין ל 5 פריימים בשניה במקום 25 ואז לחסוך אלפי שקלים על כרטיסי מסך :lol:

פורסם

::)

מה זה "היא לא צריכה"?!

כמה שיהיו יותר תמונות לשניה זה יראה לך יותר חלק.

והנה מאמר שמצאתי בנושא. לצערי אין לי זמן לקרוא את כולו כי אני זז לצבא, אבל אני אמשיך בלילה:

http://www.daniele.ch/school/30vs60/30vs60_2.html

פורסם

הבן אדם הבא שאני שומע כאן אומר שהעין יכולה לקלוט רק 24 FPS חוטף ממני מכות , אולי עברתם איזה אבולוציה מתוחכמת בעקבות צפייה של מליוני שנים בטלויזה שהרגילה את העין שלכם לפעול במהירות שמשדרות רשתות הטלויזה ?

אולי תפסיקו עם השטות הזאת , העין שלכם קולטת תמונות ברצף , לא בFPS , למוח יש מגבלה של התמונות שהוא מסוגל לבד בשניה , זה נכון , בגלל זה אפשר עם אפקט של Motion Blur שיש בטלויזה לדמות את מה שהמוח היה קולט אם הייתם רואים את התמונה בהרבה יותר FPS , אבל במשחק מחשב שבו זה פשוט לא ריאלי לשים את האפקט הזה (כי הכרטיס מסך חייב לדעת מה יהיה עוד כמה עשריות שניה קדימה - והמשחק הוא אינטרטיבי ולכן זה בלתי אפשרי) , לפעמים צריך הרבה יותר מ24 או 25 FPS (אם כי זה תלוי במשחק- אם תסובבו מהר את ההסתכלות בשוטר כשהFPS שלכם נמוך התמונה לא תהיה חלקה ואז תרגישו מאוד את הקפיצות, אבל אם תשחקו במשחק שבו התמונה כמעט לא זזה תצטרכו הרבה פחות FPS.

פורסם

זה לא נכון להגיד שעין אנושית רואה בקצב של 25FPS. הנקודה היא שכדי לראות סרט (תמונה נעה) יש להציג לעין תמונות ברצף. כדי שהמוח יתרגם את התמונות שהעין קולטת לסרט (במקום רצף של תמונות בודדות), יש להציג את התמונות בקצב של לפחות 25 תמונות בשניה. בקצב כזה, המוח מתרגם את רצף התמונות לתמונה חלקה. כמובן שככל שתציג יותר תמונות לשניה (עד גבול מסויים), אז התמונה תהיה יותר חלקה. הדבר משמעותי בעיקר בקטעים מאוד מהירים.

פורסם

באמת מפגר לאמר שהעין רואה רק 25 FPS , אני בטוח שאתם מתבלבלים בגלל שאתם למדתם ש24 תמונות בשניה

זה תנועה(בטלויזיה),אבל האמת היא שהיכולת האנושית מגיעה בערך פי 10, עפ"י נסויים שבדקו חדות תגובה של טייסים,

הגיעו למסקנה שהעין מסוגלת להבחין במסך שחור הופך למסך לבן לגמרי גם אם הוא יהיה במצב הזה רק 1\250 השנייה,

כלומר שהעין האנושית מסוגלת להבחין בהבדל לא רק בין 30 ל60 פריימים לשניה אלא בין 100 ל200 פריימים לשניה וגם בין 200

ל250 ,ורק בטווחים של 250 ומעלה לא נשים לב לשינוי מהבסיס 250

פורסם

עין של בן אדם רואה כמה מאות עד אלפים פריימים בשנייה, אך בכדי לראות תמונה חלקה צריך רק 25 פריימים לשניה ומעלה.

יהיו אנשים שיראו את ההבדל בין 30-60 יותר ויהיו פחות, לכל אחד יש יכולות ראיה שונות.

כך שלשאלה "כמה FPS צריך כדיי לשחק משחק בכיף ללא האטות" התשובה היא מינימום 25.

פורסם

עין אנושית יכולה אולי להבחין במסך לבן אחד שמוקרן פעם אחת בלבד מתוך 250 מסכים בשניה (שאר המסכים שחורים), אבל זה לא רלוונטי עבור צפייה בסרט או משחק.

כך שלשאלה "כמה FPS צריך כדיי לשחק משחק בכיף ללא האטות" התשובה היא מינימום 25.

צריך לקחת בחשבון קטעים מהירים שבהם ה-FPS עשוי לרדת, כך שהם יראו מקוטעים.

פורסם

הויכוח הזה סתמי לחלוטין, הבן אדם שאל מה המינימום למשחק חלק וענו לו פה לפחות 20 אנשים שזה בין 30 ל-40 פריימים ביריות בגוף ראשון ואפשר פחות במשחקים פחות תובעניים.

פורסם

לא רואים הבדל מעל ל30, מי שאומר אחרת מזיין בשכל.

זו עובדה שמעל ל30 זה לא משנה לעין, היא לא רואה הבדל מעל ל30.

מעל ל30 האנשים שטוענים שרואים הבדל זה רק פסיכולוגי.

פורסם

^^^

נראה לי שלא ראית איך זה 60FPS :bash:

או שראית ולא שמת לב להבדל. יש אנשים שרואים ויש שלא!!

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים