Dolby Digital Live to the rescue! - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Dolby Digital Live to the rescue!


Milford Cubicle

Recommended Posts

בהתחלה היה את ה-HDA X-Mystique 7.1 Gold, אבל לא התלהבתי ממנו במיוחד..

עכשיו אני רואה שכבר יש שניים נוספים:

Terratec Aureon 7.1

Turtle Beach Montego DDL 7.1

יש למישהו ניסיון עם אחד (או יותר..) הכרטיסים האלו ? שמתי עין על ה-Turtle Beach...

אני פשוט רוצה כבר להיפטר מה- שלי (אודיג'י 2 "קלסי") ומעבר לכרטיס עם DDL נראה כמו צעד מספק לשדרוג.

:xyxthumbs: :xyxthumbs: :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק כדי שהדיונים והרושם בתרד הזה לא יהיו מטעים כמו שהם מסביב לעולם , רצוי לציין מהו באמת הDD-LIVE (וכל מי שחושב שזה מזיק ולא קשור - מדובר בשירות לקוראים שמפיקים מהתרד הזה מידע שימושי ולאו דווקא לאלו שפתחו אותו או הגיבו בו).

בכל מיקרה, יש תחושה של עלייה באיכות הסאונד או עלייה רמה אחת למעלה כשקונים כרטיס קול שעובד בטכנולוגייה זו, אך הדבר לא נכון. הדולבי דיגיטל לייב היא סה"כ תכונה של כרטיס הקול ולא מאפיינת את הכרטיס עצמו. ומה שהיא עושה, היא דוחסת סאונד רב ערוצי (כמו זה שמתקבל ממשחקים - וזה בעיקר משחקים) שמגיע לכרטיס הקול לאות AC3 בזמן אמת שאפשר לשדר הלאה לרסיבר שיודע לפענח AC3 בחזרה לסאונד רב ערוצי.

מה טוב בזה ?

דבר אחד בלבד - זה מאפשר להיות מחובר למערכת הסאונד בצורה דיגיטלית (אופטית או קואקסלית) ועדיין להנות מסאונד רב ערוצי במשחקים , כי כידוע חיבור דיגיטלי יודע להעביר שני ערוצים בלבד. אך יש פה פארדוקס מצחיק ועליו אני אדבר בהמשך.

לגבי איכות - מדובר בירידת איכות של הסאונד וזו הנקודה שהיה חשוב לי להעביר אותה לקוראים , מדובר בדחיסה נוספת של הסאונד - ועוד בדחיסה בזמן אמת שמן הסתם איכותית פחות, בעבר אפילו הדריברים חתכו תדרים קריטים בשביל להקל על הדחיסה בSOUNDSTORM למשל. ככה שחשוב לציין - אם אתם מפעילים את הDDLIVE בשמיעת מוזיקה אתם בעצם גורעים מאיכות הסאונד , לא סתם קיים בסרטים פורמט DTS שדחוס פחות מAC3. במשחקים האיכות האודיופילית באמת הרבה פחות חשובה - אבל זה מוביל אותי לפארדוקס שעליו אדבר.

ועכשיו הפאראדוקסים : בטח אנשים כאן קוראים וחושבים לקפוץ לגבי זה שגם ככה לא מרגישים את ההבדל בדחיסה אם אין לך מערכת סאונד טובה ואפילו איתה זה לא תמיד מורגש - והתשובה היא שבמקרה כזה גם בטוח לא תרגישו הבדל בין חיבור אנלוגי לדיגיטלי - אז למה מראש להיכנס לתוך כל הבאלאגן (כשאפשר לחבר אנלוגית לרסיבר עם כבלים טובים) ?

דבר שני הוא המשחקים - הDDLIVE חשוב כמעט בלבד למשחקים + אנשים שמחוברים לרסיבר איכותי בצורה דיגיטלית , ולמעשה - אפקטי הקול הכי טובים במשחקים באים מהממשקים הכי מתקדמים של קריאטיב , כרטיסי קול שלא של כראיטיב שלא תומכים בווריאציות האחרונות של EAX יתנו במשחקים תחושה ואיכות פחות טובים - אז להגיד שקניית כרטיס DDLIVE זה הדבר הכי טוב למשחקים על רסיבר איכותי זה גם שגוי (אודיגי 4 או 2 בחיבור אנלוגי יתנו חוויה ואיכות טובים יותר במשחקים מאשר כל כרטיס DDL שקיים היום בחיבור דיגיטלי).

ככה שהמסקנה היא שכרטיס DD LIVE הוא (כרגע) לא הכי טוב לשום דבר והוא פשרה בין כל מיני דברים , ובהחלט מתאים לציבור מסויים שמוכן להתפשר על משהו אחד למען משהו אחר, בעיקר לאנשים שמחוברים לרסיבר טוב ומערכת טובה וגם משחקים במחשב. בהחלט לא מדובר בעליה ברמה או משהו כזה , ואת זה כדאי לזכור כשמתענינים בכרטיס בעל תכונה זו.

ואת הקטע הבא השארתי בכוונה לסוף - וזה הפאן האישי והדעה שלי: אני למעשה תומך נלהב של הDOLBY DIGITAL LIVE והיתי שמח לראות תכונה זו בכל הכרטיסים ובעיקר בכרטיסים של קריאטיב. כל המידע שהבאתי פה הוא מתוך נסיון - אני בעצמי משתמש בכרטיס DDLIVE - הסאונדסטרם שנמצא על הלוח NF7-S. ולמעשה לפניו וגם היום יש לי כרטיס אודיגי 1 של קריאטיב , שניהם מחוברים דיגיטלית. עשיתי הרבה השוואות ובדיקות. את הדחיסה של הAC3 בקטעי איכותיים באמת מרגישים (שוב, על ציוד טוב ומעלה) ובגדול האיכות של האודיגי היא יותר טובה מהסאונדסטורם (למרות שבתדרים הנמוכים פחות) ואני מדבר ללא הדחיסת AC3. בנוסף משום מה האפקטים של הסאונד במשחקים נשמעים הרבה יותר טוב על האודיגי מאשר הסאונדסטורם וזה בגלל תמיכה בEAX האחרונים של האודיגי. אבל לפחות אני מקבל סאונד רב ערוצי אמיתי שלא קיבלתי לפני כן כי אני מחובר לרסיבר אך ורק בצורה דיגיטלית - ולמעשה זו הסיבה שכרטיס DDLIVE מתאים לי. מה שכן מצחיק לציין הוא שהתחושה במשחקים מהאודיגי על שני ערוצים ביחד עם dolby prologic 2 על music של הרסיבר היא הרבה יותר טובה ומלאה מאשר הסאונדסטורם על AC3 - שאיתו יש הפרדה גבוה יותר מהסראונד בגלל הפרדת הערוצים המלאה אבל עדיין הכל נשמע פחות "מלא".

לגבי איכות הסאונד - אצלי הDDLIVE מכובה ואני מפעיל אותו רק כשאני משחק - די מעצבן אבל החיבור הדיגיטלי לא שווה לי כלום אם אני מוציא דרכו סאונד דחוס יותר באיכות נמוכה יותר.

בגדול , לדעתי , הפתרון האמיתי לאודיופילים בעלי רסיברים הוא כרטיס קול בעל איכות סאונד מעולה שמוציא סאונד אנלוגי ודיגיטלי באותו הזמן (כמו הAC97). כששומעים וסרטים נמצאים במקור הדיגיטלי של הרסיבר, וכשמשחקים עוברים ברסיבר לכניסת ה6 ערוצים האנלוגים הנפרדים (שעם ציוד איכותי בהחלט לא יתנו איכות טובה פחות מAC3 דחוס דרך יציאה דיגיטלית). מבחינתי זה אפילו פשוט יותר מאשר כיבוי והדלקה של הDDL כשאני משחק , כשכמובן לא אשאיר אותו דלוק כשאני שומע בשום אופן.

וזהו - קצת ארוך - אבל אני בטוח שמידע שימושי  8)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...