עבור לתוכן

עזרה בחשמל בפרויקט (מחשב ברכב)

Featured Replies

פורסם

לכל אלה שתהו על טיבו של הרכב זה דיימלר

  • תגובות 58
  • צפיות 7.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

האלטרנטור מחובר למצבר זה נכון

אבל הזרם שאתה מקבל הוא לא מהאלטרנטור (שהזרם שיוצא ממנו מושפע מהרבה דברים והוא לא יציב כמו שאמרת)

אלא מהמצבר (שאם הוא מספיק חזק לאוטו אתה לא אמור לראות ריצוד של אורות ברדיו או בכלל) ממנו המתח יציב ואיתן (נבדק עם כלים מקצועיים של מוסכים בזמן שהיה לי באוטו מצבר חלופי שהיה קטן ממה שצריך לאוטו)

orlupo

המערכת GPS + תקשורת שאני עובד איתה היא בעצם מחשב עם מסך LCD GrayScale ואנטנת GPS

אני זוכר שהיה פעם אחד שחיבר את החשמל 12V של המערכת לאלטרנטור ובהתנעה הלכה המערכת

וד"א חצי וולט זה בערך 5%

אני אנסה למדוד את המתח מתישהו באוטו שלנו.

פורסם

או קיי אני ינסה לעשות קצת סדר בבלאגן

שהולך כאן אז ככה

ברכב החשמל מגיע מהמצבר ולא מהאלטרנטור

האלטרנטור אמור להטעין את המצבר כאשר הוא יורד מתחת לסף מסויים

אל תישכח גם לרכב יש מחשב וגם הוא לא אוהב שינויי מתח

לכן מה שתיצטרך על מנת לחבר את המחשב לרכב זה מישר מתח

בגלל מערכות חשמליות שקיימות ברכב וגורמות להפרעות

וספק שידע לקבל 12V ולחלק אותו ללוח או למה שלא תחבר

ואין לך מה לדאוג זה יעבוד כמו גדול אני חיברתי את המחשב הישן שלי לרכב

במשך סוף שבוע שלם חמישי שישי שבת ולא קרה לו כלום רק אני יגיד כי את

המישר מתח אני בניתי וספק חבר השיג לי ספק שמקבל 12 V ומוציא ללוח ללא המרה

ל220V ואח"כ ל12 חזרה זה ממש מיותר אלא אם כן אין לך ספק כזה אז באמת

תצטרך להמיר ל 220V ואח"כ לספק מחשב רגיל

ושיהיה לך בהצלחה

פורסם

סוף סוף תשובה שנראית לי הגיונית, רציתי לומר להשתמש במיצב אבל פחדתי שזה רעיון גרוע.

באמת למה אתם צריכים ספקים וכדומה? יש לכם 12v ישר מהמצבר רק תדאגו לבנות לו מיצב בטוח וישר לחבר אל הלוח אם.

בעצם למסך יש בעיה :P ...

פורסם

כי מה יקרה כאשר אתהצריך לכבות את המנוע

פורסם

סוף סוף תשובה שנראית לי הגיונית, רציתי לומר להשתמש במיצב אבל פחדתי שזה רעיון גרוע.

באמת למה אתם צריכים ספקים וכדומה? יש לכם 12v ישר מהמצבר רק תדאגו לבנות לו מיצב בטוח וישר לחבר אל הלוח אם.

בעצם למסך יש בעיה :P ...

המצבר הוא אחלה מקור עם מייצב. המסך הוא אכן בעיה אבל לא נראה לי שמישהו ירצה לשים CRT באוטו... :screwy:

אפשרויות אחרות הן LCD שמיועד לאוטו או LCD רגיל למחשב (כל כמה וולט הוא עובד אני לא בטוח)...

פורסם

יש לכם פה טעות!!!

המצבר משמש מקור מתח אך ורק כאשר המנוע דומם כאשר המנוע דולק האלטרנטור מייצר זרם לכל היחידות השנות ומטעין את המצבר

כאשר הרכב דומם יש 12V כשהוא בזמן התנעה הוא באיזור ב9V ובנסיעה הוא 13V-14V ככל למדליקים יותר צרכנים כך הוא מייצר מתח גבוה יותר.

המחשב של האוטו לדעתי מוגן

פורסם

ונחש מה יקרה כאשר המצבר יצטרך לפעול והוא יגמר פשוט לא תוכל להדליק את המנוע

פורסם

גם בלי מחשב אתה יכול גמור את המצבר כגון לשכוח את האורות/מערכת דלוקים

פורסם

יש לכם פה טעות!!!

המצבר משמש מקור מתח אך ורק כאשר המנוע דומם כאשר המנוע דולק האלטרנטור מייצר זרם לכל היחידות השנות ומטעין את המצבר

כאשר הרכב דומם יש 12V כשהוא בזמן התנעה הוא באיזור ב9V ובנסיעה הוא 13V-14V ככל למדליקים יותר צרכנים כך הוא מייצר מתח גבוה יותר.

המחשב של האוטו לדעתי מוגן

my point exactly - עדיף לחבר אינוורטר ואליו ספק כוח רגיל, מאשר לנסות לייצב מתח כזה ולחבר ישר ללוח אם.

פורסם

גם בלי מחשב אתה יכול גמור את המצבר כגון לשכוח את האורות/מערכת דלוקים

מה???

פורסם

מה???

aquarius, עם כל הכבוד הוא צודק....

גם בלי מחשב אתה יכול גמור את המצבר כגון לשכוח את האורות/מערכת דלוקים

פורסם

א.תודה על הכבוד

ב.התכוונתי מה זה קשור

פורסם

אכן לא קשור.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים