ביקורות ראשונה לx fi של קריאטיב - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ביקורות ראשונה לx fi של קריאטיב


blabla2002

Recommended Posts

  • תגובות 34
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

חבל שלא המשכת את הנושא בדיון הרשמי שנפתח לצורך העניין.

בכל אופן, כיוון שהדיון ההוא כבר שקע, נמשיך פה. רק נקשר אליו לכל אותם אנשים שאולי ירצו להשלים את הפער כיוון שלא ראו את הדיון הקודם:

http://www.hwzone.co.il/community/index.php?topic=135142.0

אני עדיין בשלבים של הקריאה של הביקורת, ולכן סביר להניח שאני עוד אעדכן את תגובתי זו בפרטים חדשים.

הביקורת עצמה נראית קצת לא אובייקטיבית במיוחד (כנהוג באתר זה?!)

קצת מידע טכני שלא מופיע שם (לפחות לא ממה שראיתי כרגע). ה-DAC של הכרטיס הוא ה-CS4382, מידע עליו ניתן למצוא כאן:

http://www.cirrus.com/en/pubs/proDatasheet/CS4382_F1.pdf

ה-DAC בפני עצמו לא מרשים במיוחד. ומפרטו הטכני לא עולה בהרבה על זה של ה-DAC שהיה בשימוש בדור הקודם. כמו כן, מסיבה כלשהי חשבתי שהחברה תשקיע הפעם ב-DAC רציני ל-2 ערוצים קדמיים, ותשתמש ב-DAC קצת פחות מתקדם לשאר הערוצים. עם זאת, נראה כי לאור העובדה שהכל עכשיו סובב סביב הסראונד החברה בחרה ב-DAC מאוזן לכל הערוצים.

* DAC הוא המחלק שממיר את האות מדיגיטלי לאנאלוגי.

נראה כי ב-RMAA (תוכנת הבדיקה בה השתמשו בביקורת) הכרטיס מקבל ציונים מעולים. אני מצרף בזיפ את התוצאות שקיבלתי עם ה-EMU 1212M שלי ממדידות בבית. יש לזכור שמדובר בכרטיס שמחירו 200$ (מחירי ארה"ב) והוא מיועד ליצירת . התוצאות דיי דומות כשבאופן כללי ה-X-FI מוביל קצת על האימו.

עם זאת, צריך לזכור כי האימו מאפשר תמיכה בכבלים שהם BALANCED שבהם משתמשים בשוק המקצועי, ולכן מסוגל להגיע לתוצאות גבוהות יותר מה-X-FI. כמו כן, ניתן לראות בירור כי האימו מוציא גרפים חלקים בהרבה יותר, השאלה היא האם הדבר יפגע ב-X-FI כפי שפגע בקודמו כאשר חובר לציוד קצה רציני יחסית.

Anatoli.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע אם אני קשור או לא אבל - אני לא פדופיל ( :lol:) ואף פעם לא הרגשתי הבדל גדול במיוחד בין הרמקולים שלי (הם לא כמו שמוכרים בחנות, הג'נרים האלו) לבין ג'נרים רק אם הגבירו את העוצמה מתחילים להרגיש

עכשיו השאלה שלי - האם יש צורך להשקיע בכזה כרטיס או לקחות כרטיס קצת יותר פשוט (נגיד מהסדרה הקודמת?) ורמקולים יותר טובים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתור "אודיופיל" (אם אתה מגדיר אותי כך, למרות שאחרי ההגדרה המדופלמת של פלוקסטר אני מסכים שגם אני כזה) אני בהחלט מבדיל בין כרטיסי קול שונים. אני שמעתי ראש בראש את האודיג'י 2ZS שהיה לי ומכרתי לאימו שיש לי עכשיו. רק אחרי שראיתי שהכרטיס שווה את זה החלטתי להשאיר אותו ולמכור את האודיג'י.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אני משתמש במחשב רק למוסיקה....ולשמיעה לא ליצירה

איזה כרטיס מומלץ מהחדשים האלה של קריאטיב או של חברה אחרת....

ואני גם מעונין ברמקולים חדשים...יש לי היום inspire 5400 (5.1) שהם לא משהו למוסיקה....יש דגם מומלץ ואני מוכן להשקיע בזה!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קצת יותר פרטים טכניים, כפי שכבר ציינתי ה-DAC שמשמש את ה-X-FI הוא ה-4382. ה-DAC שנמצא ב-Emu 1212M שבו השתמשתי לצורך ההשוואה הוא ה-4398 אשר כפי הניתן לראות מהפרטים באתר החברה (שניהם מאותה החברה כמובן) ה-4398 מציג נתונים גבוהים יותר משמעותית. נראה כי העובדה שהתוצאות שנתקבלו אצלי ובסקירה המדוברת דומות כל כך היא ההבדלים במערכות המחשב, וסביר להניח שבמידה וכל הבדיקות היו מבוצעות על אותה המערכת התוצאות של ה-Emu היו גבוהות יותר באופן ברור גם ללא שימוש בכבלים שהם Balanced (כבלים בהם משתמשים בשוק המיקצועי וכוללים עוד מוליך).

נראה כי כמו בעבר גם כעת כרטיסי קול למי שמבקש איכות סטריאו טובה ונאמנות למקור, עדיין לא באים מבית קריאטיב. עם זאת, לראשונה איי פעם, קריאטיב מצליחה להוציא כרטיס שמתאים למשחקים, ולא נשמע נחות בהרבה בסטריאו ובסרטים. אומנם הוא אינו משתלם כלל מבחינת יחס של עלות/ביצועים לאילו אשר צריכים כרטיס למוזיקה וסרטים, אך בתור all-rounder הוא בהחלט שתי רמות מעבר למה שהיה לחברה להציע עד היום.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא חושב שקריאטיב ניסתה להגיע לאודיופילים-פדופילים כי כמה כבר משתמשים במחשב בתור מקור ואין להם כבר מקור שיהיה שווה להם להחליף אותו

אלא רק ניסתה להביא כרטיס כמו שהגדרת - לכל השימושים ובזה היא הצליחה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני דווקא חושב שקריאטיב נסתה מאוד להגיע גם לקהל הזה. אחרי הכל, שיפור מעגל ה-SRC ובעצם החלפתו במעגל חדש לגמרי, הוספת DAC רציני יותר ממה שהיה בעבר בהפרש נכבד, הוספת כמה אפשרויות שקשורות למוזיקה בעיקר.

ממה שאני מבין מכמה אנשים בחו"ל שיצרתי איתם קשר ושמעו את הכרטיס (אני מדבר על אנשים שמבינים קצת, ולא כאילו שמקבלים כסף על פירסום של המוצר כמו טומס וכו') הבנתי שבהקלטות ישנות וקבצים באיכות ירודה הכרטיס נשמע בהחלט טוב יותר מאשר כרטיסים שלא כוללים חלק מהאפשרויות האילו. עם זאת, כפי שטענתי עוד ביום ההכרזה, גם לדעתם בהקלטות מקוריות הכרטיס רק גורע, הצליל יותר יפה אבל מידע שלא קיים לא ניתן להשלים אלא על ידי ניחוש (לא לטעמי).

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום חברים!

ראיתי הדיון ורציתי לשאול...

האם יכולה להווצר תופעות "צוואר בקבוק" בחיבור כרטיס הקול החדיש הזה למגברים (רסיברים) ?

דהיינו האם יכול להווצר מצב שדווקא המגבר יהיה זה שלא יודע לקרוא את האיכות הגבוהה שמייצר הכרטיס ואז בעצם לא ינפיק את כל האיכות שנותן הכרטיס והצליל ישמע פחות טוב מאשר חיבור ישיר של הרמקולים לכרטיס עצמו?

אשמח לדעתכם!

איתן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...