מה מגדיר איכות מסך LCD מלבד הנתונים היבשים, והאם עשיתי טעות? - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה מגדיר איכות מסך LCD מלבד הנתונים היבשים, והאם עשיתי טעות?


Dr. n00b

Recommended Posts

אז ככה. כבר הרבה מאוד זמן אני לוטש עיניים לכיוון טלויזיית LCD בגודל 32", ואחרי שיטוטים אינספור באינטרנט וחנויות הגעתי למסקנה שהדגם שנראה הכי טוב ועוד איכשהו יתאים לתקציב הוא של BENQ - DV3250. המחיר עומד על כ-9000 שקל, והאיכות לא רעה בכלל - בגלל שהמסך מציג נתונים יבשים טובים יותר מרוב המסכים של המתחרים שעולים עד פי 2 - ניגודיות 1:800, זמן תגובה 12מילישניות, בהירות 500 CD\M^2, וכן הלאה, ועדיין נמצא בטווח המחיר הסביר.

הלכתי ליבואן כדי ראות את המסך בעצמי והתרשמתי מאוד לטובה, אך למרות זאת החלטתי לחכות.

בשבועות האחרונים הופיע דגם של חברת מאראנטז, ה-LC3250EX, שמציג את הנתונים הטובים ביותר שראיתי במסך LCD בגודל הזה - 1:1000, 550CD\M^2, 8MS... המחיר לא היה גבוה במיוחד (אז הוא עמד על 10,500), והוא גם נמכר בוואלה במכירות פומביות שנסגרו סביב ה-9000.

מוזר היה שהמסך לא מופיע בשום מקום אחר באינטרנט מלבד אתרים ישראלים. יתרה מכך, גם תחת שם דגם אחר לא מצאתי אף עדות לכך שמאראנטז בכלל מייצרים מסך בגודל 32".

טלפון זריז לאלמור, היבואנים (חברת בת של ניופאן), ונאמר לי שמדובר בדגם חדש שעדיין לא מופיע באתר העולמי של מאראנטז. נשמע תמוה, אז שלחתי מייל למאראנטז, שלא נענה. מצד שני מאראנטז כן מייצרים מסכים, גם פלזמות וגם LCD, והנומנקלטורה של הדגם זהה... וסך הכל מדובר ביבואן רציני. קשה לי להאמין שמישהו ייקח את הריזיקה למתג גרוטאה תוצרת המפעל הכי דפוק בקוראה כמותג מדבקה, ועוד עם שם של חברה ידועה ובינלאומית.

החלטתי לנסות את מזלי, ובלי לראות את המסך בכלל, תוך הסתמכות על הנתונים היבשים בלבד, ולמרות החשש, והגשתי הצעה על סך 8500, שלמרבה הפתעתי זכתה (כשעקבתי אחרי מספר לא קטן של מכירות אחרות באובססיביות אופיינית, ואני יודע שזכיתי במחיר הכי זול שהטלויזיה נמכרה עבורו). תנאי התשלום לא רעים גם הם - 24 תשלומים.

יש חוקים במדינה הזאת (למרבה הפלא), וכל קניה בדיוור ישיר היא ברת ביטול תוך 14 יום באריזה המקורית, כשהביטול גורר "קנס" בסך 100 שקל או 10% משווי המוצר, הנמוך מבין השניים.

בחשבון פשוט, או שהרווחתי טלויזיה מעולה במחיר דבילי ובתנאים מעולים, ב1500 שקל פחות מהמחיר הקמעונאי, או שהפסדתי 300 שקל כולל משלוח... החלטתי לקחת את הצ'אנס.

הטלויזיה כרגע יושבת על המיטה שלי באריזה, ממתינה למתקין. העניין הוא, שאני יכול לבדוק זמן תגובה בעזרת סרטי פעולה, זוויות צפיה, קונטראסט בעזרת תמונה בגווני אפור, ותנאי צפיה באור שמש וכו', אבל אלו מבחנים מאוד לא השוואתיים. אני לעולם לא אדע איך הטלויזיה נראית לעומת פיליפס או טושיבה, אחד על אחד.

אז השאלה היא, עד כמה אתם חושבים שעשיתי שטות ישראלית טיפוסית בהימור שלי, והאם מישהו יודע מה באמת משפיע על איכות LCD מלבד הנתונים של הפאנל?

קישור לדף המוצר באתר היבואן - http://elmor.co.il/Index.asp?ArticleID=88&CategoryID=70&Page=1

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגדול הדרך הטובה ביותר לבחור מסך היא ע"י השוואת "פנים מול פנים" עם מסכים באותו התקציב. במקרה שלך רכשת כמו שאומרים "חתול בשק" ואין דרך לדעת על טיבו של המסך. המלצתי היא לראות עליו מס' ולשים לב לחולשות המסך בסצינות מסויימות ואז ללכת לחנויות עם מסכים מתחרים ולראות את אותן הסצינות במסכים המקבילים. במידה והם לא מציגים את הבעיות של ה-MARANTZ, תחזיר אותו ותשלם את דמי הביטול. אחרת, תשמור עליו, הרווחת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...