Milford Cubicle פורסם 2005 במאי 16 Share פורסם 2005 במאי 16 אתם מתבלבלים בין 2 מושגים: עוצמה - נמדד בוואט (RMS, אני לא מתייחס אפילו ל-PMPO) ואומר לך בעצם כמה חזק הרמקול מסוגל להניע את האוויר במכה אחת (לתת בום בלי שהרמקול ישרף, או במילה אחרת PEAK) לא. RMS זה נתון חשמלי נטו שהקשר בינו לבין "העוצמה" של הרמקול הינו מקרי בהחלט. בהחלט יתכן שרמקול שמקבל 80 וואט RMS ישמע חזק יותר מרמקול שמקבל 100 וואט. איך? פשוט - תלוי בנצילות שלו. פיזיקה פשוטה. אגב, you all do realize, שמדובר פה ב-RMS שהרמקול מקבל מהמגבר, נכון? אין קשר לנתון ה-RMS שמצויין על הרמקול (שמציין בסה"כ את ה-RMS המקסימלי שהוא יכול לעבוד איתו לפני שהוא יכנס ל-clipping (ועם הזמן, ישרף). "עוצמה", SPL, נמדדת בדציבלים (dB) והיא תלויה בהמון דברים. איכות - אין פה מדד מדוייק, בעיקרון שילוב של כמה נתונים מעידים על איכות טובה של רמקול: DUMPING FACTOR שזה אומר כמה מהר הרמקול (הדיאפרגמה) מסוגל לעצור אחרי מכה שהוא נותן (כמובן שכל תנועה של הדיאפרגמה מייצרת צליל, ואם הרמקול לא מסוגל לעצור מהר אז אחרי כל תיפוף למשל אתה תשמע הרבה רעשי לוואי שנובעים מתנועות לא מכוונות של הדיאפרגמה). אחרי זה מגיע המדד שמודד כמה ואט אתה יכול לספק לרמקול לפני שהוא יתחיל לעוות את הצליל (אין לזה קשר ל-RMS שמתייחס לפיקים בלבד). א. אף נתון טכני לא יכול לספק מידע על "איכות", מסיבה אחת מאוד פשוטה - סאונד זה דבר סובייקטיבי. צליל שישמע למישהו פשוט מדהים ומפורט יכול להישמע למישהו אחר כצווחני וזוועת עולם. ב. לא הבנתי מה ניסית להגיד עם ה-Peaks.. נתון ה-RMS שמצויין על הרמקול הוא הנתון המקסימלי שבו יש להזין את הרמקול. לדוגמה, רמקול של 100w RMS מומלץ להפעיל ע"י מגבר של כ-80-100w RMS, כאשר זה משתנה בעוד גורמים רבים נוספים (למשל, הרמן-קרדון ומספר חברות נוספות משתמשות במגברי מתח גבוה ששולחים לדוגמה 50w RMS אבל מפעילים באותה "עוצמה" (שכאמור בכלל נמדדת בדציבלים) את אותם רמקולים שמגבר אחר צריך 80w RMS בשביל להפעיל אותם בעוצמה דומה. אחרי זה תבוא השאלה כמה אלמנטים יש ברמקול (בד"כ רמקול מדף ממוצע מגיע עם 3 אלמנטים, רמקול ריצפתי מגיע עם 4 אלמנטים בד"כ). אח"כ מגיע תחום התדרים זה אומר כמה גבוה וכמה נמוך הרמקול מסוגל לשחזר תדרים. איזה שטויות, אתה טוען שרמקולים 5way הם בהכרח טובים יותר מ-2way ? למעשה ברוב המקרים זה בדיוק ההיפך. כאשר יצרן משתמשים בדרייברים נחותים, הוא צריך הרבה כאלה בשביל לשחזר תחום תדרים גדול יותר. הבעיה היא ששילוב של אלמנטים רבים הוא בעיקר מפריע וגורם לעיוותים וחוסר תאימות בין הדרייברים השונים. ברוב המקרים האלה (כלומר, "מערכות מיני עם רמקולים 5way") מן הסתם היצרן גם לא טורח לשים קרוס אובר איכותי (שלא נאמר "סביר"), מה שלא מוסיף לחגיגה.. האם זה מפתיע אותך שקיימים רמקולי high-end במחירים של עשרות אלפי דולרים (!) שהם 2way בלבד ? כמו כו יש את הגורם החשוב ביותר, השומע, או בקיצור, זה חשוב לבדוק את הנתונים של הרמקול אבל בסופו של דבר הדעה הסובייקטיבית של כל אדם תהווה את הגורם המכריע בקנייה של רמקול כזה או אחר. זה כמעט נכון... אם אפשר, הדרך הטובה ביותר היא לבדוק מספר רמקולים שנכנסים בתקציב שלך במבחן עיוור (ללא הידיעה איזה רמקול אתה שומע, כדי שלא תהיה מושפע משמות, נתונים טכניים, מחירים, דעות קדומות..) ופשוט לבחור את זה שנשמע לך הכי טוב. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
shuy פורסם 2005 במאי 16 Share פורסם 2005 במאי 16 א. אף נתון טכני לא יכול לספק מידע על "איכות", מסיבה אחת מאוד פשוטה - סאונד זה דבר סובייקטיבי. צליל שישמע למישהו פשוט מדהים ומפורט יכול להישמע למישהו אחר כצווחני וזוועת עולם. ברור זה בדיוק מה שאמרתי ב. לא הבנתי מה ניסית להגיד עם ה-Peaks.. נתון ה-RMS שמצויין על הרמקול הוא הנתון המקסימלי שבו יש להזין את הרמקול. לדוגמה, רמקול של 100w RMS מומלץ להפעיל ע"י מגבר של כ-80-100w RMS, כאשר זה משתנה בעוד גורמים רבים נוספים (למשל, הרמן-קרדון ומספר חברות נוספות משתמשות במגברי מתח גבוה ששולחים לדוגמה 50w RMS אבל מפעילים באותה "עוצמה" (שכאמור בכלל נמדדת בדציבלים) את אותם רמקולים שמגבר אחר צריך 80w RMS בשביל להפעיל אותם בעוצמה דומה. עוד פעם, זה מה שאמרתי, נתון הוואט מייצג את הPEAK, השיא, כמה אתה יכול לתת לרמקול לפני שהוא ישרף, או כמו שאמרת "הנתון המקסימלי שבו יש להזין את הרמקול" איזה שטויות, אתה טוען שרמקולים 5way הם בהכרח טובים יותר מ-2way ? למעשה ברוב המקרים זה בדיוק ההיפך. כאשר יצרן משתמשים בדרייברים נחותים, הוא צריך הרבה כאלה בשביל לשחזר תחום תדרים גדול יותר. הבעיה היא ששילוב של אלמנטים רבים הוא בעיקר מפריע וגורם לעיוותים וחוסר תאימות בין הדרייברים השונים. ברוב המקרים האלה (כלומר, "מערכות מיני עם רמקולים 5way") מן הסתם היצרן גם לא טורח לשים קרוס אובר איכותי (שלא נאמר "סביר"), מה שלא מוסיף לחגיגה.. האם זה מפתיע אותך שקיימים רמקולי high-end במחירים של עשרות אלפי דולרים (!) שהם 2way בלבד ? איפה ראית שזה מה שרשמתי? לא חוויתי דעה בכלל, פשוט מניתי את הגורמים שגורמים להבדלים בין הרמקולים, לא אמרתי בשום מקום שאחד טוב מהשני, פשוט בתור אדם שלא מבין זה חשוב לפרש את הנתונים היבשים של הרמקול ולשים אותם בפרספקטיבה (ולא להכנע ללחץ של המוכר שיגיד "לרמקול הזה יש 3 אלמנטים לעומת ההוא שיש לו 4" וכו', למעשה בתור איודיופיל, שמעתי כמה עשרות סוגים של רמקולים חלקם מדפיים וחלקם רצפתיים לפני שבחרתי את הרמקולים שמשרתים אותי נאמנה כבר כמה שנים. זה כמעט נכון... אם אפשר, הדרך הטובה ביותר היא לבדוק מספר רמקולים שנכנסים בתקציב שלך במבחן עיוור (ללא הידיעה איזה רמקול אתה שומע, כדי שלא תהיה מושפע משמות, נתונים טכניים, מחירים, דעות קדומות..) ופשוט לבחור את זה שנשמע לך הכי טוב. כמו שכבר כתבתי, זאת היתה המטרה של ההודעה הארוכה הזו, כדי לא להסתנוור מההסברים של המוכר ולשים את הדברים בפרופורציות. נ.ב וואו, זאת אולי ההודעה המסובכת שכתבתי מבחינת ציטוט-תגובה... (הרבה COPY-PASTE) קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
overload פורסם 2005 במאי 16 Share פורסם 2005 במאי 16 א. אף נתון טכני לא יכול לספק מידע על "איכות", מסיבה אחת מאוד פשוטה - סאונד זה דבר סובייקטיבי. צליל שישמע למישהו פשוט מדהים ומפורט יכול להישמע למישהו אחר כצווחני וזוועת עולם.ברור זה בדיוק מה שאמרתלא אתה אמרת:איכות - אין פה מדד מדוייק, בעיקרון שילוב של כמה נתונים מעידים על איכות טובה של רמקולאבל כל השאר נכון (מה שאתה אמרת).Milford Cubicle תתחדש. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
shuy פורסם 2005 במאי 16 Share פורסם 2005 במאי 16 אף נתון טכני לא יכול לספק מידע על "איכות", מסיבה אחת מאוד פשוטה - סאונד זה דבר סובייקטיבי. צליל שישמע למישהו פשוט מדהים ומפורט יכול להישמע למישהו אחר כצווחני וזוועת עולם. ברור זה בדיוק מה שאמרת לא אתה אמרת: איכות - אין פה מדד מדוייק, בעיקרון שילוב של כמה נתונים מעידים על איכות טובה של רמקול אבל כל השאר נכון (מה שאתה אמרת). מה שנכון נכון, I STAND CORRECTED... וחוצמזה, אהבתי, אתה ממש קראת את כל המגילה הזו, אני בעצמי לא קראתי את זה אחרי ששלחתי בגלל שלא היה לי כוח לקרוא את מה שאני כתבתי(!) בגלל האורך... קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
shibby15 פורסם 2005 במאי 16 Share פורסם 2005 במאי 16 אתם מתבלבלים בין 2 מושגים: עוצמה - נמדד בוואט (RMS, אני לא מתייחס אפילו ל-PMPO) ואומר לך בעצם כמה חזק הרמקול מסוגל להניע את האוויר במכה אחת (לתת בום בלי שהרמקול ישרף, או במילה אחרת PEAK) זה לא נכון בעליל. RMS לא אומר יותר מכמה הרמקול מסוגל לספוג מבחינת חשמל. ישנו נתון הXMAX שקובע מה האמפליטודה המירבית של הממרברנה-כמה אוויר הרמקול יכול להעביר. ככל שהווליום עולה כך האמפליטודה גוברת, הן מבחינת החשמל שמגיע לרמקול בצורת גלים והן לגבי האמפליטודה שאליה מגיעה הדיאפרגמה של הרמקול. איכות - אין פה מדד מדוייק, בעיקרון שילוב של כמה נתונים מעידים על איכות טובה של רמקול: DUMPING FACTOR שזה אומר כמה מהר הרמקול (הדיאפרגמה) מסוגל לעצור אחרי מכה שהוא נותן (כמובן שכל תנועה של הדיאפרגמה מייצרת צליל, ואם הרמקול לא מסוגל לעצור מהר אז אחרי כל תיפוף למשל אתה תשמע הרבה רעשי לוואי שנובעים מתנועות לא מכוונות של הדיאפרגמה). הנתון הזה חל על מגברים. לא על רמקולים. למעשה כשמו כן הוא: פאקטור הזניחה. בכדי שהרמקול יזוז צריך זרם חשמלי שיצור תנועה, ומכאן כשיש תנועה נוצר חשמל בחזרה. החשמל הזה חוזר למגבר בצורת הפרעות שמשפיעות על הגל הבאה שיצא מהמגבר. ככל שהמגבר איכותי וטוב יותר כך הוא יכול להוריד את ההשפעות האלו ע"י זניחת החשמל שחוזר מהרמקול. אחרי זה מגיע המדד שמודד כמה ואט אתה יכול לספק לרמקול לפני שהוא יתחיל לעוות את הצליל (אין לזה קשר ל-RMS שמתייחס לפיקים בלבד). צר לי, אבל זה בדיוק RMS. כמה וואט "אמיתי" אפשר לספק לרמקול. לפיקים מתיחס נתון הMAX. שוב נתון שאינו אומר הרבה. אחרי זה תבוא השאלה כמה אלמנטים יש ברמקול (בד"כ רמקול מדף ממוצע מגיע עם 3 אלמנטים, רמקול ריצפתי מגיע עם 4 אלמנטים בד"כ). אח"כ מגיע תחום התדרים זה אומר כמה גבוה וכמה נמוך הרמקול מסוגל לשחזר תדרים. כאמור יש עוד הרבה גורמים שמשפיעים על איכות הרמקול ומה שכתבתי פה זה רק חלק, כל מדד שלא מסתמך על כל הנתונים הוא לא יהיה מבוסס ומטעה בעיקר. כמו כו יש את הגורם החשוב ביותר, השומע, או בקיצור, זה חשוב לבדוק את הנתונים של הרמקול אבל בסופו של דבר הדעה הסובייקטיבית של כל אדם תהווה את הגורם המכריע בקנייה של רמקול כזה או אחר. צר לי אני לא חזק עם הקודים אז ההערות שלי מסומנות בבולד ולא בציטוטים קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
luXi פורסם 2005 במאי 17 Share פורסם 2005 במאי 17 אני לא מבין, בשביל מה שמתי את הלינק? : PMPO זה מדד של נקודת שיא ההספק של הרמקול בתנאים אופטימליים. בפועל, אין סיכוי להגיע אפילו קרוב לזה. הרמקול צריך לקבל מתח מאוד גבוה, ולעבוד ב100% תפוקה, והוא יישרף ישר אחרי זה. RMS זה ההספק הממוצע של הרמקול בתנאים אמיתיים, כלומר זה מדד די מדויק לאיכות האמיתית של הרמקול. אין טעם להשוות בכלל בין PMPO לRMS כי בתכלס אין שום קשר ישיר ביניהם. רמקול עם RMS גבוה יכול להיות לו PMPO נמוך ולהפך. RMS הוא ממד אמין הרבה יותר, PMPO זה לא מדד לכלום. יש? אחי שים לב מה הדגשתי. אתה טועה פה בענק! PMPO זה ההספק המאקסימאלי של הרמקול. לא מתייחסים פה לאיכות השמע אלא רק להספק המאקסימאלי. ה-PMPO תמיד יהיה גבוה יותר מה-RMS מפני ש-RMS זה בעצם ההספק המתמשך של הרמקול, כלומר, הממוצע של עוצמות הגל. יש לציין שסביר להניח שאחרי בדיקת PMPO הרמקול יישרף. הוא יכול להישרף לאחר חצי שניה וגם לאחר רבע שעה. בכל תלוי באיכות האלמנט ובעמידות שלו בפני עוצמות כאלה גבוהות. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
lipa פורסם 2005 במאי 17 Share פורסם 2005 במאי 17 אחי שים לב מה הדגשתי. אתה טועה פה בענק!PMPO זה ההספק המאקסימאלי של הרמקול. לא מתייחסים פה לאיכות השמע אלא רק להספק המאקסימאלי.ה-PMPO תמיד יהיה גבוה יותר מה-RMS מפני ש-RMS זה בעצם ההספק המתמשך של הרמקול, כלומר, הממוצע של עוצמות הגל.יש לציין שסביר להניח שאחרי בדיקת PMPO הרמקול יישרף. הוא יכול להישרף לאחר חצי שניה וגם לאחר רבע שעה. בכל תלוי באיכות האלמנט ובעמידות שלו בפני עוצמות כאלה גבוהות.הספק מקסימלי של שטויות !!! קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
אורח ztos-- פורסם 2005 במאי 17 Share פורסם 2005 במאי 17 PMPO זה פשוט שיטה פשוטה שלא מראה ומוכיחה את העוצמה האמיתית של הרמקול.וגם עם יש שימוש ב PMPO אפשר להבין שזה רמקול חלש. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
shibby15 פורסם 2005 במאי 17 Share פורסם 2005 במאי 17 אחי שים לב מה הדגשתי. אתה טועה פה בענק!PMPO זה ההספק המאקסימאלי של הרמקול. לא מתייחסים פה לאיכות השמע אלא רק להספק המאקסימאלי.ה-PMPO תמיד יהיה גבוה יותר מה-RMS מפני ש-RMS זה בעצם ההספק המתמשך של הרמקול, כלומר, הממוצע של עוצמות הגל.יש לציין שסביר להניח שאחרי בדיקת PMPO הרמקול יישרף. הוא יכול להישרף לאחר חצי שניה וגם לאחר רבע שעה. בכל תלוי באיכות האלמנט ובעמידות שלו בפני עוצמות כאלה גבוהות.אני דיי בטוח שהוא התכוון בצורה יחסית... נגיד 20 RMS על 1000PMPO אל מול 80 RMS עם 500 PMPO... קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
liiight פורסם 2005 במאי 18 Share פורסם 2005 במאי 18 אני דיי בטוח שהוא התכוון בצורה יחסית... נגיד 20 RMS על 1000PMPO אל מול 80 RMS עם 500 PMPO...זה אכן מה שהתכוונתי. מן הסתם PMPO יהיה יותר גבוה מהRMS... קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
motaboy פורסם 2005 במאי 18 Share פורסם 2005 במאי 18 ייייייייאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא אלוהיםהמילה PMPO היא קיצור למונח peak momentary power output.ובעברית: הספק מקסימלי רגעי בלי פילוסופיה, בלי "אני צודק" ו"הוא צודק" - הנתון הזה אומר בדיוק מה שהוא אומר, ולכן הוא לא באמת מספק מידע שמעניין את מי שקונה את הרמקול! קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.