עבור לתוכן

בואו נדבר קצת על היכולות עיבוד של הXbox360

Featured Replies

פורסם

אורורה - קודם כל, אין דבר כזה - חומרה חזקה מידי. המערכת הזאת אומנם חזקה, אבל היא לא יותר חזקה ממחשב בעוד שנה אחת בלבד .. משחקים של 2006\2007 דורשים מחשבים עם כמות כח כפולה, אפילו משולשת משל היום.. אין שום סיבה שמשחקים לקונסולה לא ידרשו את אותו כמות הכח... (גם הפלייסטיישן 2 בזמנו היה הרבה יותר חזק ממחשב ביתי, ולא היו שום בעיות לנצל אותו לגמרי).

בינתיים אגב, זה לא כאילו המפתחים לא מסוגלים לייצר משחק שידרוש כל כך הרבה כח, אני מבטיח לך שכבר עכשיו המפתחים יושבים ומחפשים כל טריק אפשרי כדי להוציא עוד ביצועים.

כמות ההשקעה על משחקים לא תשתנה לרעה, כי אומנם מחיר פיתוח המשחקים עולה ועולה (ומשחק עולה בסביבות ה-20 מיליון דולאר לפיתוח), אבל גם ההחזר על ההשקעה גדל... שוק המשחקים גדול יותר מן הסרטים והמוזיקה (מי היה מאמין). גיימרים שבוכים, עדיין מתמוססים כשהם רואים את הגראפיקה, וגם הם.. יעדיפו גראפיקה איכותית מאשר משחק מושקע, אבל קשה לצפייה (חוץ מאשר מסוג המשחקים כמובן שאינו דורש גראפיקה.. האם מישהו פה היה משחק HL אם הגראפיקה שלו היתה גרועה?).

למערכת יש יותר מידי זיכרון? יש לה חיסרון ענק... יש לה בסך הכל 512MB של זיכרון (לא כולל זיכרון מובנה במערכת הגראפית והמעבד), זה ממש, אבל ממש לא מספיק בשביל קונסולה. הPS2 הצליח לצאת עם כמות נמוכה של זיכרון בגלל סוג הזיכרון המהיר (ובאס של 2000 ביט). עכשיו שיש לך קונסולה שדורשת כמות מטורפת של נתונים (הרי היא כזו חזקה) היא צריכה הגדלה שווה של זיכרון... לידעתך - כרטיסים גראפיים כיום מתחילים לצאת עם 512MB, בהתחשב בכך שכל המערכת פה משתמשת רק ב-512MB , יש לה אפילו מחסור (הטקסטורות  לבד יתפסו מעל חצי מן הזיכרון, בייחוד שהמערכת מתוכננת לרוץ ב HD ואיכות הטקסטורות הוא בחשיבות עליונה, תוסיף לזה את הרצון לרוץ במוד AA תמידי... אחרי זה אתה יכול להוסיף רוטינות משחק, מערכת הפעלה (כן יש אחת), מערכת ה-Guide שאמורה לרוץ תמיד במקביל ועוד ועוד.. ופתאום יש מחסור).

מייקרוסופט אגב לא הכריזו על מחיר... אבל אם האקסבוקס המקורי נמכר בהפסדים, צפה להפסדים אפילו יותר גדולים על הקונסולה הזאת, היא יקרה יותר, ופשוט אי אפשר לדרוש מהקונים לשלם יותר מ-500$ עליה.

אגב, שתצא הקונסולה, ותראה את היכולות שלה, תגיד לי אם אתה מוצא משהו מיותר בכח שלה.  :xyxthumbs:

  • תגובות 30
  • צפיות 2.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
  • מחבר

כן ובניגוד לPS2 שהתבסס על רעיון של כמות אדירה של מעבר מידע עם מעט מקום לאחסן אותו הארכיטקטורה של הX360 מאוד מזכירה מבנה של מחשב שולחני מבחינת זכרונות ואפיקים , אפילו בלי מערכת הפעלה של מחשב אישי שזה כמה עשרות מגהבייט חיסכון ההגבלה לחצי ג'יגה נשמעת כמו צוואר בקבוק , האמת שבמחירים של הזכרונות כיום זה אפילו תמוהה למדי שלא שמו ג'יגה או שניים , מעניין איך הם יתגברו על זה(אני מקווה שלא על ידי דחיפה של טעינת אזורים חדשים כל חצי דקה).

ד"א יש כלל ידוע בפיתוח מערכות- ככל שהחומרה יותר חזקה ככה הקוד שיפתחו בשבילה פחות יעיל :)

שמתם לב שלA64 3000+ עם WIN XP לוקח בערך אותה כמות זמן לפתוח את OFFICE XP כמו ל 386 על WIN 3.11 שפותח את OFFICE 5?

פורסם
:xyxthumbs:
פורסם

איפה Ekampf? toxygun?  (זהו.. נגמרו האנשים שמבינים  :silly:)

Have no fear! The toxigun is here! ;D

בכל מקרה, חברות וחברים, כמו שאמרו כאן אין חיה כזאת מחשב חזק מדי.

אני יכול לבנות עכשיו ב-5 דקות תוכנה שתנצל לכם את כל המעבד ולא תעשה כלום.

החוכמה היא דוקא הפוכה - לבנות תוכנה שעושה את העבודה עם כמה שפחות דרישות של כוח חישוב.

בכל מקרה, על ידי הוספת brute-force פשוט אפשר לבנות משחק מחשב שיוריד כל מחשב מודרני לברכיים. פשוט לקחת כל משטח מעוגל ולחלק אותו לפי 10 יותר פוליגונים (זה ממש, אבל ממש לא בעייתי), לכל מודל תאורה להוסיף עוד כמה גורמים שהזניחו כשחשבו שהם לא משמעותיים במיוחד והתוספת שלהם לא משפרת בהרבה (אבל כן משפרת) את איכות התמונה אבל ההורדה שלהם תשפר בהרבה את הביצועים וכו'.

כך שלא משנה עד כמה מחשב הוא חזק, זה אף פעם לא מספיק.

פורסם

הופה!

מי מתכנת של אבא?! מי?! :hi:

עכשיו רק לשלוף את אקאמפף (מעניין אם הוא סיים לבנות את המנוע שלו... ) וזהו :xyxthumbs:

פורסם

אוקי, אז יהיו לך מיליון ואחד משחקים שיגרמו לכל אחד לקבל אורגזמה רק מלראות אותם רצים.

אבל חוץ מזה מה עוד זה ייתן?

אני כבר אמרתי את דעתי, שבגלל המרוץ לניצול המקסימלי של הקונסולה המפתחים יעזבו בצד את העלילה, המקוריות והמשחקיות ופנו לצד שמוכר יותר - הגרפיקה.

כי תראה מה קרה פעם, כשעוד לא היו את כל המפלצות לעיבוד פוליגונים האלה שלכל אחד יש במחשב שלו: המפתחים השקיעו מאוד בליצור רעיון מקורי שיגרום לאנשים לשחק במשחק. לעומת היום, שכל משחק ממוחזר ממשחקים שהיו קודמים לו.

נכון שמידי פעם יוצאות פנינות כמו hl2 וכו', אבל המשחקים הללו נדירים מידי.

שלא תקחו תא זה לא נכון, אני ממש בעד כל ההתפתחות הטכנולוגית הזאת של המעבדים וכו', אבל אני חושב לעתיד מה יקרה במצב של תעשיית המשחקים כיום, ומה שאני רואה לא מזהיר לי כגיימר.

לבחור שאמר ששוק המשחקים גדול יותר משוק הסרטים והמוסיקה... אתה טועה, למרות שזאת דעה רווחת, קראתי כתבה לפני חודש-חודשיים באיזה מגזין משחקים אמריקאי (לא זוכר את השם) שדיבר על הנושא, והוא נתן מספרים מדוייקים של הרווחים, והעלויות של יצירת סרט לעומת יצירת משחק, ותאמין לי שסרט שלא הצליח כ"כ טוב בקופות עושה יותר כסף ממשחק שכן הצליח (כמובן שזה כולל את כל המוצרים שנלווים שיוצאים לסרטים או משחקים).

אני אנסה לחפש את המאמר ולתת לך לינק אליו...

פורסם

אורורה - אתה מסתכל לכיוון הלא נכון.. תשלוף את האטרי, כי אין לך מה לחפש מסתבר בקונסולות האלו.

עלילה למשחק - זול, מנוע גרפי - יקר.. אם יש וויתורים מצד החברה, זה לרוב לצד הגרפי... הבעייה היא בחוסר מקוריות, לא יתר השקעה בגראפיקה בנוסף לכך ,חברה אשר משקיעה מיליונים במשחק, לא תנסה למכור משהו מטורף ושונה שהקבלה שלו תהיה לא צפויה.

אבל כן, גראפיקה מוכרת, ולכן זה דגש מאוד גדול במשחקים. אני לא אוהב את כל "תראה מה היה פעם", פעם היו חרא משחקים... אני משחק עוד מהימים של מון גאמפר, ולא מעט מיסייל קומאנד על האטרי... והמשחקים האלו לא היו יותר מעניינים, או מקוריים, מכל משחק היום. מה שכן, יש לי את כל משחקי אנריל מאז הראשון, אף אחד מהם לא "מקורי", כולם "שיחזור" אחד של השני, אך עדיין אני מרוצה מכולם... זה דעה אישית בן אדם, רוב העולם כפי שאתה רואה לא מסכים איתך.

אם תצליח אגב לאמר לי מה מקורי ב-HL2 אני אודה לך מאוד (אין שום דבר מקורי במשחק.. אם כבר הנקודת מכירה הכי גדולה שלו היא דווקא ה - כן .. ניחשת, המנוע הגראפי והפיזיקלי).

לא אמרתי שמשחק מרוויח יותר מסרט, או שהוא עולה יותר... אמרתי ששוק המשחקים גדול יותר... בכללי, מכירות של משחקים, עוקפים אפילו את מכירות כרטיסי הסרטים.

הנה, בשבילך - http://www.economist.com/business/displayStory.cfm?story_id=2541401 - הם אפילו מדברים על הטענה שלך שיש חוסר בחדשנות.

פורסם
  • מחבר

HL2 לא מקורי במיוחד , מה שטוב בו זה שהוא פשוט מושלם ומשוייף מכל כיוון.

המנוע הפיזיקלי שלו בעצם עושה כמה דברים מקוריים שלא ראינו קודם , והוא המשחק הראשון שבו המנוע הוא לא סתם גימיק (חלק גדול מאוד מהחידות במשחק מבוססות על חשיבה לוגית והבנה של הפיזיקה) אבל לא משהוא שאי אפשר לעשות עם סקריפטים.

אבל FPS זה בכל מקרה תחום שלא השתנה הרבה אף פעם,

פורסם

hl2 לא מקורי, אבל לhl2 יש עליהל מצויינת (אבל אני עדיין שונא את דוקטור מוסמן).

נכון שבעלילה משקיעים פחות כסף, אבל יותר קשה לעשות עלילה ששווה משהו, לעומת גרפיקה, שאתה כבר אמרת שרק מכפילים את מספ' הפוליגנים בדמות פי כמה. לעומת עלילה, שבכדי ליצור אותה צריך צוות של תסריטאים/סופר (או כל דבר אחר), שיכתבו סיפור שיוכל להחזיק משחק באורך של 20 שעות, ובשביל זה צריך באמת עלילה טובה ומושקעת, שאותה קשה יותר לעשות מאשר גרפיקה יותר איכותית.

אתה מסתכל רק על הטכנולוגיה שמשתבחת, אתה לא חושב יותר קדימה על מה שיקרה למשחקים בגלל זה, כי הטענה שלי היא שנגיד ויצאו כמה כותרים עם גרפיקה מצויינת ועלילה מדהימה וכו', ואחריהם יבואו עוד מאות משחקים שפשוט מחקים את אותו משחק (כמה פעמים יצא לך לומר משהו כמו "המשחק הזה הוא בדיוק כמו ***, רק פחות טוב"? כי זה מה שקורה כרגע, ואני לא חושב שזה טוב), למה? כי יותר קל להשקיע בגרפיקה ולהציף את השוק במשחקים שמזכירים אחד את השני מאוד עם השקעה דיי מינימלית וכך לבלבל את הצרכנים שיקנו משחקים שסתם נראים טוב.

אני חוזר ואומר, אני בעד הקפיצה העצומה הזאת בטכנולוגיה, אבל היא צריכה לבוא עם לפחות עוד השקעה אמיתית במשחק, ולא באיך שהוא נראה.

ד"א, אמרת שה512MB לא יספיקו, ועכשיו, כשהמפרט לש הps3 יצא, אתה יכול לראות שיש עוד פחות ראם.

אז הנה, לא צריך כ"כ הרבה זכרון ראם, זה לא מחשב אישי, זו קונסולת משחק.

פורסם
  • מחבר

לPS2 היה רק 34 מגה של זכרון למיטב שכרוני (או 4.3 מגה?) אבל הוא התבסס על אפיקים מאוד מהירים ועל ההנחה שהמידע יגיע בדיוק מתי שרוצים אותו ולא יאגר בחוצצים בדרך. יתכן שגם הPS3 עובד לפי הזאת .

הX360 לעומת בנוי על חומרת PPC סטנדרטית לחלוטין ,אין לי מושג איך MS הצליחו לעבוד עם זה .

DOGMA אולי ?

פורסם

תגיד . .אורורה....למה אתה זורק שטויות לאוויר? תסתכל שוב פעם מה המפרט ל-PS3.. יש לו 512MB, חצי מקומי בשביל הGPU, והחצי השני בשביל המעבד הראשי וה-GPU ביחד. תגיד, אתה בכלל יודע איך קונסולה או מחשב עובדים, בשביל להסביר את הטענה שלך ש512MB זה לא מספיק?

תחליט אגב לגבי מה מקורי ומה לא, כי גם HL2 מזכיר בלא מעט משחקים ישנים אחרים (כמה אפשר לטחון - חיזרים איך שהוא באו, השתלטו על העולם? זה פאקינג נראה ומזכיר לי את "סליידרס", לא שהם היו הראשונים.. הדמיון אגב של ה-G מאן לcancer man מתיקים באפלה [גם במראה וגם בדמות] בכלל מצחיק ).

אגב, אתה מעדיף שלא יוציאו את האלף כותרים האלו? לא כולם מחפשים את הדבר הכי מקורי בעולם.. יש כאלו שיסתפקו במשהו שפשוט כיף לשחק בו. אם היו מייצרים רק משהו מקורי, לא היו יוצאים משחקים מאז שנות ה-80 (תמיד מזכירים את קטאמארי דאמאסי בתור משחק מקורי.. תחסוך את המאמץ.. היו דומים לפניו ).

פורסם

כן, אני נגד הגשם משחקים העלובים שמנסים להתחקות אחר ההצלחה המסחרית של משחקים מסויימים.

יודע מה, אז שלא כל משחק יביא איזה רעיון חדשני, אני אסתפק במשחק שבאמת יעניין אותי ויגרום לי לשחק בו, ולא ע"י הצגת גרפיקה מרהיבה (למרות שאם זה יהיה, זה יהיה מבורך). נכון, לפעמים אני ממש צריך משחק מולטיפלייר איכותי כמו ut כדי להעביר את הזמן, אבל אני לא אוהב את הרעיון ששוק המשחקים מלא רק במשחקים שאין בהם משהו מעבר ל"לך תהרוג המון עצום של מפלצות", אני מחפש את העלילה שתמשוך אותי למשחק, שתקרב אותי לדמויות. כי מה לעשות, היום משחק מחשב (או קונסולה במקרה הזה) הוא לא רק אמצעי להעברת הזמן, היום המשחק הוא בעצם אמצעי בידורי.

ד"א, בקשר לחומרה, אז אף אחד לא יכול לומר לכם איך המשחקים יפעלו.

הרי אם יש לי מחשב עם מעבד של 2ghz, אז אם אני יחליף אותו במעבד של 4ghz (דוגמא בידיונית), אז המחשב לא יפעל ב100% יותר מהר, אני בספק שהוא יפעל ב50% יותר מהר.

ד"א, ראיתם את הסרטונים מהמשחקים של הxbox360? שמתי לב שהזויות של הצילומים שנלקחו "מתוך המשחק" נראו כאילו זה זויות צילום של סרט. ולכן אני מאמין שהם בכלל מרונדרים מראש ולא מראים את היכולות האמיתיות של הקונסולות.

ואני שוב חוזר ואומר, מצדי שלא כל כותר חדש יגיע עם רעיון מקורי וחדשני (למרות שזה יהיה נחמד), אבל כיום לחברות המשחקים אכפת אך ורק מהגרפיקה והאפקטים מאשר המשחקיות (חוץ מחברות מאוד מסויימות *שיעול*נינטדנו*שיעול*), וזה גורם לי לסלידה מהמון משחקים שהרבה אנשים משבחים אותם בגלל שהם נראים מדהים.

ויודע מה, hl2 לא חידש כלום (חוץ מהקטע של השימוש העצום במנוע הפיזיקלי), אבל למה דווקא כן נהינתי ממנו? כי valve השקיעו בעלילה איכותית ומשחקיות כיפית.

ויודע מה, גם wc3 לא הוסיף יותר מידי לז'אנר (חוץ מהכנסת הגיבורים למשחקי אסטרטגיה), אבל העלילה שלו סחפה אותי ממש כמו ספר טוב.

דוגמאות לא חסרות, הדבר היחיד שחסר זה רצון מהצרכנים הגיימרים למשחקים איכותיים.

אבל מה לעשות, אני מודע לעובדה שאין הרבה חברות משחקים מקוריות כמו bullfrog (ז"ל) וכו'.

כי היום השוק נשלט ע"י חברות ענק כמו EA שהופכות למונופול עצום בשוק המשחקים, ועושות משחקים שידוע מראש שינפחו להן את הכיס, ולא נותת לחברות שהאי קנתה אותן לפתח משחקים עם רעיונות חדשניים כיוון שלא בטוח שהמשחקים יצליחו בשוק.

תנסו בעצם לתאר לעצמכם את אותו מצב שיש בשוק מע' ההפעלה (מיקרוסופט וכו'...), כן, המצב הזה קורה ע-כ-ש-י-ו.

פורסם
  • מחבר

PIREN לHL2 יש עלילה מאוד מתוחכמת יחסית למתחרים הכבדים בתחום הFPS שמצליחה לסקרן הרבה מאוד אנשים , למעשה אפילו נפתח אתר ספקולציות על העלילה שלו , המשחק הזה הרבה יותר עמוק ממה שהוצג בHL1 (בHL2 יש כבר רמיזות לעומק שלו אבל זה גם מאוד עדין) .

האמת שאף אחד לא יודע בדיוק מה קורה שמה - מה לעזזל רוצה הGMEN מגורדון פרימן ? מה הוא GMAN בכלל ? למה הCOMBINE מנסים לשחד אותך כדי שתעבוד בשבילם ? מי זה בכלל גורדון פרימן שהפך מסטודנט MIT חנוני לשכיר חרב מפורסם שגזעים חיזרים רוצים לשכור את שרותיו ? למה הGMAN אומר לנו מה לעשות? איך לעזזל אליקס מתאהבת וגורדון הופכים לזוג אחרי שהם היו בערך 5 דקות ביחד ולא דיברו אף פעם (טוב זה לא ממש שאלה חשובה אבל גם מסקרנת)?

בכל מקרה ההכנסה של המנוע הפיזיקלי למישחק היתה רעיון די מקורי - מחדש הרבה יותר ממה שמשחקים אחרים עשו , החידה שהכי זכורה לי לטובה זה כששטים על הסירה המוזרה ויש פתאום חומה ואיזה לוח מוזר במים ושמים מתחת ללוח חביות ריקות כדי שהם יצופו על המים וידחפו אותו למעלה ואז יהיה אפשר להשתמש בו כרמפה לסירה.

פורסם

אתם רוצים לדבר על יכולות העיבוד של הXBOX או על HL2?

אני לא מוצא יותר מדי סיבות לתת לת'רד הזה להתפתח (כי הוא לא)

אולי תפתחו דיון בפורום משחקים?

פורסם

אני לא מבין על מה אתם מדברים HL2 זה המשחק הכי טוב ששיחקתי נקודה!

אומנם לדעתי אין לו גרפיקה מהטובות בעולם אבל המשחק זה בכאילו חיים אמיתיים וכל פעם השחקן רוצה לדעת

מה יהיה בהמשך

אין ספק שזה המשחק שהכי שווה את הכסף שלו אני כבר מחכה ל HL3!

למשל דום 3 משחק לדעתי מסריח הוא רק גרפיקה טובה שכמעט אף מערכת לא יכולה להריץ (רק אחרי הרבה שידרוגים)

וזהו העלילה ממש מסריחה אני שיחקתי בזה ולדעתי המשחק פשוט לא כיף!

ואני לא מבין למה (אני מתכוון לאוררה)אתה חושב שלא צריך כזה חומרה חזקה?מה לא טוב בזה שיהיה חומרה חזקה

אולי היום אי אפשר לנצל את הפוטנציאל הגלום בחומרה הנהדרת הזאתי אך אני מעריך שעוד כשנה כבר יהיו משחקים שינצלו אותה

ובכך ההנאה שלנו תתגבר מהמשחק!

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים