לכו לצלול בעקבה! - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לכו לצלול בעקבה!


yambtz

Recommended Posts

היום אני חוגג 18, אז אתמול אבא שלי לקח אותי ליום של צלילות בעקבה. יצאנו מהבית באילת ב 8 בבוקר, עברנו את הגבול לירדן, ועלינו על מונית למועדון צלילה. לא נתקענו בגבול ולכן היה לנו איזה חצי שעה לחכות. אחר כך כשהגיעו שאר הלקוחות, עלינו על הסירה שלהם.

הסירה שאנחנו היינו עליה נקראת "יסמינה" והיא למעשה שימשה בעבר גוררת. עכשיו, אחרי שיפוץ מדהים הם הסבו אותה לספינת צלילה עם קומת שיזוף, מקום למיכלים ולציוד, שמו מערכת , הוציאו ממנה חצי מהמשקל והחליפו תיבת הילוכים. בקיצור, עשו בית ספר לכל הערסים שחושבים שספוילר ואגזוז לחץ זה מגניב.

אחרי שכל הציוד והמיכלים הועברו לספינה יצאנו לדרך. פה אני חייב לציין שהדגל הירדני שבנו שם ענק. ענק הכוונה שהתורן 180 מטר. לא קולטים את זה עד ששטים לידו. אני אמרתי לאבא שלי שייסתכל איך המשאית שם נראית לידו. הוא ענה לי שזה בכלל בניין...

קיצר, לצלילה. מי שצולל וצלל באילת, בטח יודע באיזה מצב השונית פה. יותר מדיי צוללנים, יותר מדיי זיהום, השונית פה גוססת. בעקבה לעומת זאת אין תיירים כמעט, לממשלה יש כח (ככה זה כשיש מלך) אז אין זיהום כמעט, והשונית מדהימה. האתר הראשון היה מול תחנת הכוח. צלילת wall מדהימה. אני ואבא שלי צללנו בלי המדריך, אז פספסנו כשהם ראו נפוליאון (דג ענק). יש שם גם סבירות גבוהה לראות כרישים קטנים, צבים וכו'. צריך לראות כדי להאמין. זה רק כמה ק"מ מאילת אבל פשוט עולם אחר. ומי שקפץ ואמר סיני, שישב חזרה למה סיני במצב קשה כמעט כמו אילת.

אחרי שכולם עלו חזרה לסירה אחד העובדים ראה כתם גדול במים וכולם החליטו שזה כריש לוויתן. אני, המדריך וזוג תאומים הונגרים ישר קפצנו למים ושחינו לכתם. אבא שלי, ביולוג ימי כרגע, מנהל בי"ס שדה בשארם לשעבר, לא טרח לקפוץ למים כי הוא ידע שכריש לוייתן לא עומד ככה במקום. אז מה זה היה? כדור ענק של שרימפס! עשרות אלפי שרימפסים ששחו בלהקה ויצרו כדור ענקי שהסתובב סביב עצמו.

אחרי שכולם חזרו לסירה וקבלו תה חם הפלגנו הלאה, לספינה טבועה. כמו עם הסטי"ל באילת, גם את הספינה הזאת הטביעו שיהיה איפה לצלול, רק שזאת ספינת אורז ענקית. היא שם 15 שנה, אז היא כולה משובצת באלמוגים. אחרי סיור בגשר נכנסו לאחד משני התאים הענקיים שלה, ופגשנו בכיס אוויר מסריח במיוחד שנוצר מהאוויר של הצוללנים שמבקרים בה. מגניב, אבל מסריח רצח.

ארוחת צהריים הוגשה על הספינה. בזמן שצללנו הם עשו הכינו על המנגל עוף ודג. יחד עם פיתות, חומוס מעולה וסלט.

צלילה שלישית הייתה לנול (סלע שגדלים עליו אלמוגים) מבודד אבל בהחלט יפה, ומשם שחינו 20 מטר לשונית שליד החוף. קשה להגיד מה שלא אמרתי כבר, פשוט יש מגוון אדיר.

בשלוש וחצי בערך חזרנו למרינה, חזרנו למועדון, שילמנו, עלינו על מונית וחזרנו הביתה.

כל הסיפור עלה לנו 90 דינר (600 שקל) לא כולל את המעבר גבול והמונית הלוך חזור (עוד 250 שקל) לשנינו. וזה כולל את הספינה, האירוח הנהדר (אנשים כל-כך נחמדים שקשה להאמין שנלחמנו בהם), והמיכלים. זה הרבה יותר זול מבאילת, זה בטוח.

בסוף שאלתי את המדריך אם הוא מכיר טבק טוב לנרגילה (חברים שלי דיברו על זה שיש משהו טוב בירדן שאין בארץ), והוא אמר שהוא יסיע אותנו לקנות. אבא שלי אמר שנגמרו לו הדינרים ושנעזוב את זה אז המדריך קנה לי חבילה מתנה. בסוף זה בדיוק מה שיש בארץ אבל חפיף.

בקיצור, זה היה חתיכת יום הולדת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

להיעלם שם? אם אתה שואל אותי, יותר בטוח ללכת שם עם חולצה של יחידה קרבית (כאלה של סוף קורס) מאשר בכמעט כל מקום בארץ. אנשים מאוד נחמדים, ממש לא מה שנוטים לחשוב. המקום גם מפותח למדיי. נכון שאין מהיר (המלך לא מרשה) אבל בהחלט לא רוכבים שם על חמורים בעיר. להפך, כך את כל המזדות שיש בארץ, ואת כל הסובארו, זה קצת פחות ממספר המרצדסים שיש שם! בוא נגיד שישראלים זה הרבה יותר גרוע מירדנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נשמע פנאן, תמיד רציתי ללכת לצלול בסיני או בירדן, כי לצערי הרב החלק הישראלי של הים האדום הפך למזבלה. מאז הפעם ה-1 שהייתי באילת בגיל 11, וחזרתי כמעט כל שנה, המצב נהיה יותר ויותר גרוע. בפעם האחרונה שהייתי שם לפני כשנתיים, לא היו כמעט גדים, למים שהיו תורכיז-כחול היה צבע חום-ירוק כמו בחוף גורדון ת"א והאלמוגים היו מכוסים בעצות חומות ירוקות שסותמות את הפוליפים שלהם וגורמות להם לחנק ומוות ברעב. ליד קניון הים האדום היתה פעם שונית קטנה, היום נשארו שם אלמוג וחצי ו-2 דגים - הכל מלא זבל שאנשים חסרי בושה זורקים. מעצבן אותי שצרייך לנסוע לירדן/מצריים בשביל לראות קצת טבע, הרי יש לנו כאן, למה לא שומרים עליו? :'(

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

3 צלילות ביום?

יענו ממש בבוקר, צהריים וערב?

מקווה שהקפדתם על רווח זמן וכאלה...

בכלל, לצלול מספינה גדולה (יחסית כמובן, הכוונה לא סירת גומי/סירה קלה אחרת) זה הצלילה הכי שווה. גלים לא משפיעים (המעט שיש במפרץ אילת), בין צלילות יש אוכל ותה... the only way to dive ;)

אני כבר פספסתי שתי הזדמנויות למסע צלילה מיאכטה בסיני - פעם כי שברתי את היד, ופעם כי זה נפל בדיוק על המבחן פסיכו'... :'(

מקווה לרדת באוגוסט... אז.. תודה על ההמלצה! :xyxthumbs:

עכשיו אני אשקול ברצינות לגרור את אבא לעקבה... רוב הסיכויים שלא היינו מגיעים לשם לבד.

בכל מקרה, שמח שנהנית, נשמע כיף לאללה... יש , ד"א?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל תודה על הברכות. תמונות אין לי כי לא הבאנו .

מה שאמרת על זמן דקומפרסיה (הפסקות) אין מה לדאוג. עבדנו לפי העקרון של מהעמוקה לרדודה ואבא שלי היה כל הזמן עם מחשב צלילה. לפי המחשב היינו יכולים לעשות גם רביעית. בכלל, אני לא דואג בקטע הזה, לאבא שלי יש מאחוריו איזה 6 אלף צלילות, הוא יודע מה הוא עושה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...