תקלה במחשבים - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תקלה במחשבים


miki26

Recommended Posts

שלום

חלק 1

בניתי מערכת שליטה במאווררים(5 מאווררים),פירקתי את כל המחשב וחיברתי את מערכת השליטה + 5 מאווררים לחיבור 12 V של ספק הכוח(כל המאווררים+ההרד דיסק על אותו שקע מולקס).

הרכבתי את כל המחשב בחזרה חיברתי הכל ובהפעלה הראשונה הכל עבד ואז הדלקתי את המאווררים עם מערכת השליטה והכל עבד (התלהבתי מהמערכת שבניתי שהיא עובדת ואני מציין זאת כי היא עד היום עובדת עם אותו ספק הכח הקשר יובן בהמשך).

אחרי כמה שניות עשיתי ריסטרט ואז התחילו הבעיות:

אחרי הרצת בדיקה של הביוס(השורות שרצות בתחילת כל הפעלת מחשב שאגב לא הראו שום תקלה בשום רכיב) המחשב במקום לטעון את מערכת ההפעלה פשוט עושה ריסטרט(נראה לי שמופיע מסך כחול אבל כל כך מהר הוא נעלם ויש ריסטרט שפשוט אין אפשרות לקרוא אותו).

בחלק מהפעמים המחשב לפני שהוא טוען את מערכת ההפעלה ובגלל שהוא עשה ריסטרט שואל אותי אם אני רוצה להכנס ב SAFE MODE או התחלה רגילה וכו'.

בהתחלה עוד הייתי מצליח לעלות לתוכנית ההפעלה במצב רגיל ואחרי הפעולות הראשונות (כמו פתיחת חלון המחשב שלי)הוא היה עושה ריסטרט שוב,אחר כך הצלחתי להכנס בSAFE MODE אבל עם אותה בעיה ואחרי זה גם את זה לא.(אני מציין שמה שאני חושב שכאשר יש צורך למחשב לגשת לאחד ה IDE שמחובר ל12 V אז כנראה משהו בספק שקשור למתחים הללו נדפק אבל ניסיתי לחבר סתם מאוורר מארז 12 V אז הוא עבד אז אני לגמרי מבולבל).

לא נראה לי שהזכרון נדפק כי ניסיתי להוציא אותו ולראות איך המערכת תגיב בבדיקת הביוס והיה ציפצוף שזה מה שאמור להיות והצפצוף פסק אחרי שחברתי אותו בחזרה,ניסיתי להחליף הרד דיסק אולי ההרד דיסק פגום אבל הבעיה נשארה .

האם הבעיה במעבד\לוח אם? לדעתי לא כי המערכת בביוס היתה מתריעה .

המערכת :AMD XP ATHLON 2400+

לוח אם: MSI MS-6390U

כרטיס מסך משולב

זכרון ג'נרי 256 MB DDR

ספק כוח פשוט.

מה דעתכם? אם יש משהו מנוסה שיכול לחוות דעה או לחלופין משהו שנתקל באותה בעיה...אשמח לעזרה,את כל הדברים הקונבנציאונליים כבר בדקתי (חיבורים רופפים וכו'...)לדעתי זה קשור בספק אע"פ שהוא עובד(המחשב נדלק והמאווררים שאני מחבר למולקסים עובדים.)

חלק 2:

קיבלתי מחשב ממישהו המחשב לא עובד לו,לדעתו ולדעתי זה ספק הכוח,בדקתי את הספק שלו ובאמת הספק לא עובד(אפילו לא נדלק)

המחשב שקיבלתי בשונה מהמחשב בחלק1 : P4T 1400 לוח אם INTEL 850 ATX ASUS 107 עם זכרון RDRAM

עם ספק כוח(זה שלא עובד)EAGLE ATX 300W

SOCKET 423

מה ששונה בו ממחשב הAMD זה שיש עוד חיבורים מספק הכח ללוח האם שאין אותם בAMD חיבור 12 V מרובע 4 פינים ועוד חיבור, ומידע זה חשוב משום שאחרי שראיתי שספק הכח פה מושבת לקחתי את ספק הכח ממחשב של חלק 1 (AMD) וניסיתי לראות אם המחשב של ה P4 יעבוד והוא לא עבד בכלל(הלד בלוח האם נדלק אבל חוץ מזה כלום) אז חשבתי שבמחשב השני הP4 ,הלך לוח האם או משהו כזה אבל אז חשבתי שאולי יש קשר בשני התקלות בשני המחשבים עם אותו ספק הכוח של המחשב הראשון והסיבה שהמחשב השני אפילו לא מתחיל לעבוד(חוץ מהלד בלוח האם)זה בגלל השוני בין לוחות האם שלוח האם של P4 יש לו חיבור מרובע של 12 V נוסף ללוח האם ולכן אם הספק דפוק אז פה המחשב בכלל לא יעבוד שלא כמו ה ששם הוא עובד רק בביוס.

אני מקווה שנתתי מספיק פרטים והסברים אם משהו בקי דיו ויוכל ליעץ ולעזור אני אשמח(אפילו אם רק יגידו לי שהסיבות שאני חושב עליהם הגיוניות).

תודה מראש...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשובה לחלק 1:

כבר ענית למעשה תשובה. אם אתה מחבר את מערכת השליטה לספק ורק אז המחשב מאתחל עצמו כל פעם = ספק חלש מדי בשביל להחזיק הכל.

כדאי מאד לקנות למערכת הזאת ספק חזק ממותג. ספק 300W AR-T של HEC ב-150 ש"ח יהיה מצוין.

חלק 2:

לדעתי העובדה שהספק לא עובד במחשב השני מוכיחה שהספק של מערכת ה בעייתי. בכל מקרה, בדוק (במערכת P4) את החיבורים לכוננים. חיבור בעייתי לאחד הכונננים יכול לגרום למצב שבלוח נדלקת הנורה אך לא רואים תמונה וכו'.

גם כאן הפתרון הפשוט יהיה לקנות את הספק שהזכרתי ובעזרתו לבדוק את שני המערכות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...