תוכן Spoonbender - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Spoonbender

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    342
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

    אף פעם

הודעות שנפתחו על-ידי Spoonbender

  1. אם אני לא טועה, התעריף הוא 50 אגורות לקוט"ש (קילוואט-שעה).

    נניח ויש לך מחשב שצורך 500W באופן קבוע, 24 שעות ביממה, אז עולה לך 6 שקלים לכל 24 שעות עבודה.

    כמובן זה חישוב דיי גס: הצריכה של המחשב היא לא קבועה (יש ערך מקסימלי, ההספק של הספק שלך, אבל זה לא אומר שזו הצריכה בפועל בכל רגע נתון!).

  2. רק נותן פקודות ושותה קפה?

    אתה רוצה להיות הבוס הגדול מכולם... אני לא יודע אם יש ג'וב כזה.

    כולם עובדים בשביל מישהו. גם אם תהיה בעלים של חברה ולא יהיה מישהו מעליך בהיררכיה, אתה תעבוד בשביל הלקוחות שלך.

    אם אתה לא אוהב להפעיל את המוח אז אולי תנסה להפעיל את הכוח?

    עבודות פיזיות, יש כאלה שמשתלמות.

    ואם לא טוב לך מוח ולא טוב לך כוח, אז אני מקווה שתמצא קריירה בדוגמנות או במשחק (וגם שם לא תהיה לך הרבה מנוחה), או... לא יודע כבר.

    אבל תכלס נראה לי שאתה פשוט לא רוצה לעבוד... אתה רק רוצה שלא יהיו לך בעיות כלכליות... וזה דיון אחר לגמרי.

    לעבוד זה משהו שעושים בשביל כסף, ואם התמזל מזלך (ועשית בחירות מוצלחות) אז גם תהנה מהעבודה בחלק מהזמן.

  3. דבר ראשון אתה צריך להבין אם אתה רוצה ללמוד מקצוע או שאתה רוצה ללמוד כי מעניין אותך ללמוד. אם אתה רוצה ללמוד מקצוע אז שקול את מקצועות ה"גילדה" (ראיית חשבון, עריכת דין, חשמלאות, פירוטכניקה, קונדיטוריה, , ציוד מכני הנדסי, סוכן נסיעות ועוד ועוד), בהם אתה באמת חייב לעשות תואר\תעודה ולעבור את מבחני הלשכה\אגודה בשביל לעסוק במקצוע, או לפחות כדאי מאוד שתהיה לך תעודה בשביל לעסוק במקצוע. אופציה חליפית ללימודי מקצוע - מה שנקרא לימודים מקצועיים או לימודי תעודה, למשל: עיצוב גרפי, ניהול מערכות מידע וניהול מידע (MCSE, CCNP), הטמעה (למשל: מטמיע SAP), תכנות, ושלל אופציות אחרות. כמובן יש מקצועות תעודה רבים שלא קשורים למחשבים ושאין להם "גילדה" ולא צריך רישיון בשביל לעסוק במקצוע, למשל: כל מקצועות הרפואה האלטרנטיבית, קואצ'ינג (אלון גל מלמד!)... (החלוקה שעשיתי פה לא לחלוטין מדוייקת, אבל זה אמור לתת לך כיוון כללי).

    אם בכל זאת אתה רוצה תואר אקדמי שלא מבטיח מקצוע אז נמשיך :-)

    לגבי הרתיעה שלך ממתמטיקה, אז הרשימה הולכת בערך ככה:

    התואר עם הכי הרבה קורסים מתמטיים הוא כמובן תואר במתמטיקה. אחריו בפירמידה תמצא את מדעי המחשב (תואר! לא התעודות שהזכרתי למעלה) ואת הפיזיקה. מתחת לזה - כימיה, ביולוגיה, כלכלה, הנדסה אזרחית. מתחת לזה - ראיית חשבון, מנהל עסקים. אז אל תיבהל, אל תיתן לדעות הקדומות שלך על מקצועות להשפיע על השיקולים - פתח אתרי אוניברסיטאות, תראה את התוכניות לתארים, ותבין בעצמך כמה מתמטיקה יש בכל מקצוע. ההבדלים הם עצומים, ואתה תגלה למשל שבראיית חשבון כמעט לא לומדים מתמטיקה.

    מה אפשר לעשות עם תואר אקדמי במקצוע כמו פילוסופיה? סביר שלא תעבוד בתור פילוסוף מחוץ לאקדמיה (יש מעט מאוד אנשים שעושים זאת), אבל העובדה שיש לך תואר אקדמי מעלה את הערך שלך בפני המעסיקים. כנ"ל תואר בספרות, בלשון...

    בכלל, קשה להגיד שיש קשר ישיר בין תואר אקדמי למקצוע. זו אשלייה שמוכרים לך מגיל צעיר, אבל הגיע הזמן לנפץ אותה. לא כל מי שמסיים תואר בביולוגיה עובד בתור "ביולוג", לא כל מי שמסיים תואר בפסיכולוגיה עובד בתור "פסיכולוג" (האמת שחייבים תואר שני בשביל לעבוד בתור פסיכולוג)... ואין דבר כזה "עבודה טובה" אובייקטיבי, זה לגמרי סובייקטיבי ועבודה שטובה לאחד לא טובה לאחר.

    אם אתה רוצה להבין יותר את הקשר בין תארים אקדמיים ומקצועות - פתח את מדורי הדרושים בעיתון וקרא את המודעות, תראה בעצמך איזה תארים מקושרים לאיזה מקצועות.

    תציף את עצמך במידע: תכיר שמות של תארים ותעודות (יש המון), תכיר שמות של מקצועות ותפקידים (יש אפילו יותר), תבין את הקשר ביניהם.

  4. עיתונים צריכים להימכר, אנחנו צורכים את הפרובוקציה והסנסציה.

    האם מישהו היה טורח לפרסם את דעותיה הפוליטיות בעיתון מרכזי, לפני שהכרנו אותה ככלת פרס נובל? סביר שלא.

    אבל ברגע שהיא כלת פרס נובל, והיא אומרת משהו פוליטי, כל עיתונאי מתחיל מבין שמדובר ב: OMG OMG WTF GTFO! - פרובוקציה וסנסציה.

    ואנחנו בולעים את הפיתיון.

  5. קודם כל, הייתי מברר את מה שאמרה אותה נציגת שירות ("החוק לא חל על אמצעי תקשורת"), כי יכול להיות שזה פשוט שקר (בזדון או בשגגה).

    דבר שני, יש חשבון אחד שתמיד עובד בסוף:

    (משכורת של נציג שירות) כפול (סך הזמן שאתה מבלה איתם בטלפון בניסיון לבטל את העיסקה) = (עלות הטיפול בך)

    אם עלות הטיפול בך גבוהה מההכנסה שלהם ממך, אז בחשבון פשוט הם מפסידים עליך כסף.

    ראיתי כבר מספר אנשים שהדרך היחידה שלהם להתנתק היתה זו, ושמעתי כבר מספר מנהלים בכירים באחת הספקיות מודים כי בסופו של יום החשבון הזה הוא מה שקובע.

    הבעיה, כמובן, ששני הצדדים יוצאים נפסדים - כולל אותך, שמבלה זמן רב בשיחות טלפון עם המוקד.

  6. הרבה פעמים כשעובדים על מקרים פרטיים (בסיפור שלנו - "פשוטות"), מגלים הרבה בדרך ובסוף מכסים את המקרה הכללי.

    אין סיבה להימנע מתמונות פשוטות בתור התחלה, זה יכול מאוד להקל את תהליך הפיתוח של האלגוריתם. ברי בסופו של דבר, ברגע שכיסינו את כל המקרים הפרטיים - כיסינו את המקרה הכללי.

    התעסקות אובססיבית עם המקרה הכללי בלבד, על-מנת לשמור על "טוהר" האלגוריתם ותוקפו האוניברסלי דווקא עשויים לחסום את המפתח מלראות שיטות חדשות לטיפול במקרים פרטיים.

    החיים זה לא שחור ולבן, בטח שלא בתמונות :-)

  7. האופציות הראשונות שעולות לי לראש, כמו שכבר כתבו אני חושב:

    1) האייפי של המחשב ב-LAN משתנה. זה יכול להיגרם בגלל הגדרות לא נכונות בראוטר (למשל, ה-Lease ב-DHCP נמוך מידי), או בגלל תקלה בראוטר ואפילו בכרטיס הרשת עצמו. סביר שמדובר בבעיית הגדרות. אפשרויות לפתרון:

    * לתקן את ההגדרות השגויות (אפשר נקודתית ואפשר לבצע איפוס מלא והגדרה מחדש של הראוטר)

    * להגדיר אייפי קבוע לכרטיס הרשת (בהגדרות הפרוטוקול TCP/IP של כרטיס הרשת ב-Windows)

    * לקבע אייפי לכרטיס הרשת בראוטר (בהגדרות ה-DHCP, להגדיר למחשב כתובת קבועה ע"פ ה- Address שלו).

    2) הגדרות ניתוב הפורטים ו\או פיירוול מתאפסות. הדבר יכול להיגרם עקב:

    * אי שמירת הגדרות בראוטר (ז"א, אחרי שהגדרת מה שהגדרת לא לחצת על Save במקום הנכון, וההגדרות שעשית נשמרות ב- של הראוטר ולא בזיכרון ה-FLASH שעליו). זה הדבר שנשמע לי הכי סביר ע"פ תיאור התקלה שלך.

    * תקלה בראוטר - תוכנה\קושחה (יש לבצע איפוס ועדכון Firmware והגדרה מחדש)

    * תקלה בראוטר - חומרה (יש לתקן\להחליף את הראוטר)

    אם בדקת את כל זה ועדיין לא מצאת פתרון, ההסבר יכול להיות דברים מוזרים יותר כמו פריצות, , אחים קטנים וכו'.

    אייפי קבוע זה דבר יקר ובהחלט לא נחוץ ע"מ להוריד עם האימיול ב-High ID...

  8. תתמצת אותי לשלושה משפטים. ברור.

    אני מוכן לפגוע באחרים במידה מסויימת. כל אדם מוכן. כל מי שיגיד אחרת הוא או שקרן או טיפש. עצם זה שאתה יהודי חי ונושם "פוגע" באיזה ניאו-נאצי באוסטריה. אתה יכול להתאבד ולהפסיק לפגוע בו, ואתה יכול להמשיך לחיות את החיים שלך. עצם זה שאתה יושב על אדמת ארץ שהיתה פעם של כל מיני עמים אחרים, פוגע באנשים מסויימים. עצם זה שאתה נוסע באוטו ואוכל בשר פוגע באיזה פעיל קיצוני של הירוקים.

    כל אחד מוכן לפגוע באחרים לטובת עצמו, במידה מסויימת.

    ואם יגרשו אותך מארצך, או יקחו את הבשר מצלחתך, או את הרכב מאמתחתך... אתה תילחם חזרה, ואתה תפגע.

    לא הייתי אונס. הייתי עושה דברים נוראיים פי 100 לאדם שיעשה מעשה כזה למישהו שאיכפת לי ממנו.

    ברור?

    עריכה: זה כבר ממש הופך Off-Topic. אין לי בעיה לפתוח ת'רד חדש על אמות מוסר באופן כללי. אבל ההתעסקות פה היא בשיתוף קבצים, הורדת חומר מוגן בזכויות יוצרים... אתם יודעים כבר.

  9. זה היה בבירור מכוון אליי.

    ומט - לא אמרתי שאין לי קווים אדומים או עקרונות, הם פשוט לא נוגעים כרגע לעבירות קניין רוחני.

    אם מישהו היה פוגע באחותי, הייתי תולה אותו אצלי בחצר, נותן לטווס המרגיז של השכן שלי לנקר לו את האשכים, חותך אותו ב-100 מקומות שונים בגוף ומכה אותו עם מפתח צינורות כמו פיניאטה. שוטר, שופט ותליין בחבילה אחת. גם זה חלק מאופי הדפוק שלי.

    אל תשליך מתחום אחד על תחום אחר. לא הייתי גונב מסטיק מהמכולת. אתה רוצה לנסות להבין אותי? אתה יכול לעשות עליי עבודת מחקר בפסיכולוגיה. ואם נראה לך שבגלל זה דעתי פסולה... זה כבר וויכוח אחר.

  10. א. אני לא טוען להיות איש כזה מוסרי

    ב. אני לא יכול להגיד שאף פעם לא הורדתי חומר שמוגן ע"י זכויות יוצרים כי זה פשוט יהיה שקר. מה שכן אתה לא מתגאה בזה ולא מנסה להצדיק את זה ע"י שטויות אידאולוגיות של "תעשייה מרשעת גונבת כספים מאמנים" אני יודע יפה מאד שהורדתי כי ידעתי שלא יתפסו אותי ובשלב מסויים הבנתי שזה לא בסדר והפסקתי להוריד.

    ג. אני לא יוצא בשום מלחמה כנגד הווארז...אתה רואה אותי מכין פוסטרים ומארגן הפגנות נגד ווארז? אבל אם יסגרו אתר ווארז אני כן יהיה שמח ואני כן יביע את דעתי ויגיד שמבחינתי להוריד = גניבה.

    א) אוקיי, מתנצל, חשבתי בטעות שאתה מהאנשים המוסריים להחריד האלה... (בצחוק, בצחוק!)

    ב) גם אני לא מתחבא מאחורי אידיאולוגיה. אני מוריד כי זה נוח ואין על זה ענישה אפקטיבית בפועל וכי אני לא מרגיש רע אם העובדה שאני מוריד, והאיכפתיות שלי היא דבר מאוד מוגבל ודינאמי ואני בסופו של דבר משרת את הצרכים שלי.

    ג) הגזמתי עם ה"יוצא למלחמה", מתנצל שוב, אבל אם תביט על הדיון מתחילתו - תשים לב שאתה תוקף את אתרי השיתוף ולא רק את עצם הגניבה הרוחנית. אתה תוקף לא רק את הרוצח, אלא גם את הסכין שהוא מחזיק.

  11. בארטון, רוצה את אותו משפט במילים אחרות?

    אתה טוען להיות איש מוסרי, ואתה טוען שבשל היותך איש מוסרי אתה לא מוריד קניין רוחני המוגן בזכויות יוצרים. יתר מכך, אתה מגנה הורדה של (קניין..יוצרים) ומגנה אתרים המסייעים בהורדה של חומר שכזה (או בפשטות אתרי Warez). כיוון שכך, אתה יוצא במלחמת קודש כנגד אתרי Warez. אתה לא תהיה מוכן לקבל שום טיעון לטובת ה-Warez, אתה לא תסכים לקבל שיש בהם צדדים טובים ומועילים לחברה הישראלית. זה נשמע לי הגיוני. ככה אני תופס אותך מבעד לשורות, מהעמוד ה-1 ועד העמוד ה-24 בת'רד הזה.

    לא אמרתי שה-Warez שיפר פרקטית את המצב הכלכלי של בעלי הזכויות לקניין הרוחני בארץ. אמרתי שיש לו יכולת לשפר כמו שיש לו יכולת להזיק.

    לא אמרתי שנתוני המכירות של מוסיקה עלו עקב אתרי Warez, אל תשים לי מילים בפה בעקיפין. אני דיי בטוח שאתרי Warez פגעו בכלכלה יותר מאשר סייעו לה. אני טוען שהם יכולים גם לסייע.

  12. Bluemail - מי אתה שתגיד לי מה "להביא" ומה לא?!

    Burton - קבל רשות לגחך, אפילו לצחוק בקול רם.

    הכי קל לעצום עיניים. המטרה מקדשת את האמצעים, נכון? המטרה שלך היא לשמור על רמת מוסר וחוק, ואתה מוכן לרמוס את ה-Warez כאילו היה השטן בעצמו. במגזרים מסויימים, מכירות של אלבומי מוסיקה רק עלו בגלל שיתוף קבצים וגישה למידע. אבל אתה מוזמן להתעלם מזה, כי מדובר על אחוז קטן, ונוח לך להתעלם.

    אבל לא הוכחת שאני טועה. סתם כתבת כמה משפטים ושמת כמה אימוטיקונים.

    ל-Warez יש יכולת לתרום לכלכלה (וחוץ מהדוגמאות שנתתי אפשר לתת עוד), יכולת מוכחת, ויש לו גם יכולת (שוב, מוכחת) להזיק לכלכלה. והוא הווה את שתי התכונות האלה יחד.

    וגם הדינמיט יכול לפוצץ סלעים ולסייע בבנייה ובכריית מחצבים, ויכול לשמש להכנת מטען חבלה ולקבור מאות אנשים. אלפרד נובל בכה כשהוא הבין ששני הדברים האלה הולכים יחד.

    אז, תגחך.

    בגלל אנשים עיוורים כמוך, הרבה דברים טובים בעולם הוצאו מחוץ לחוק.

  13. 21 עמודים, חבר'ה, זה בהחלט יפה. נכון שבערך בעמוד ה-10 עברתי מקריאה עיונית לקריאה ברפרוף, אבל אני חושב שקלטתי דבר או שניים מהדיון עד כה.

    קצת עליי, דבר ראשון: אני אדם לא מוסרי. אני מאמין שנולדתי לבד ואמות לבד ולכן אחיה את חיי כיצור בודד ולא כיצור חברתי. אני חי בתוך החברה, נהנה מפירותיה, ותורם לה גם את חלקי בהמון צורות מודעות ולא מודעות, אבל כשמדובר על הימנעות ממעשים לא-מוסריים רק בשביל להישאר "צדיק" - אני עם החוטאים. אני חרא של בנאדם, ויש הרבה ממני בחברה.

    בשביל להוכיח טענה צריך לעבוד קשה מאוד. בשביל להפריך טענה, מספיק להביא דוגמא אחת סוטרת - קל מאוד. אני, בתור בנאדם חרא (אגב, "חרא" לא מילה גסה, היא אפילו מופיעה במילון), אוהב לעשות לעצמי חיים קלים, אז אני אעבוד כרגע על הפרכה של שתי טענות.

    טענה מס' 1 - "Warez אינו תורם לכלכלה"

    דוגמא נוגדת: ילד מוריד את הגירסא האחרונה של Visual C++. הילד לומד את סביבת הפיתוח ואת השפה, בעיקר דרך קבצי העזרה והדוגמאות, ומתרגל את הידע שלו ביצירת תוכנות (במקום לשבת על הברזלים ולגנוב סמלים ממכוניות). עם השנים הוא הופך לגדול בתכנות, מתקבל ליחידת מחשבים בצבא (במקום להיות עובד רס"ר שנפקד כל הזמן ורואה יותר את כלא 6 מאשר את הבסיס), ממשיך לעבודה בהייטק הישראלי (במקום לעסוק במקצוע פחות רווחי או פחות חוקי), משלם את המיסים (אפיל ואגרת שהולכת לערוץ 1 שהוא אף פעם לא רואה), מגדיל את התל"ג (תוצר לאומי גולמי)... אחלה חיים יש לילד הזה היום. נקודת המפנה בחייו של הילד היתה ברגע בו הוא הוריד את התוכנה, באופן כמובן לא חוקי - הוא הרי בא ממשפחה במצב כלכלי עגום, שבשום אופן לא היתה רוכשת את ה-Visual Studio. נקודת המפנה הזאת הביאה אותו לחיים כלכליים יותר וחוקיים יותר, בסופו של דבר. נדמה לכם שאין ילד כזה? יש מאות אנשים עם קטע דומה, שבזכות תוכנה שהם הורידו נפתח להם הראש והם זרמו לכיוון מאוד חיובי בחיים. ה-Warez תרם כאן לכלכלה, בסיפור הדמיוני הזה. האם אני מצדיק את הגניבה? את זה לא אמרתי. רק אמרתי ש-Warez עשוי לתרום ואכן תורם לכלכלה. מש"ל.

    טענה מס' 2 - "הורדות אינן תורמות לאמנים"

    דוגמא נוגדת: הורדתי דיסק, שמעתי אותו, אהבתי אותו מספיק בשביל לקנות אותו. אתם יודעים, בשביל החוברת עם המילים, והעטיפה המגניבה, ושיגיע קצת כסף גם לאמן שאני אוהב. קניתי בשביל לקנות. לא הייתי קונה אם לא הייתי מוריד קודם לכן.

    ויעלה החוכמולוג ויאמר: "יכלת ללכת לשמוע אצל חבר \ ברדיו \ בעמדת האזנה בחנות".

    ויען אותו החרא ויאמר: "ואם זו להקה שאי אפשר להשיג דיסקים שלה בארץ? כמו Empyrium, או Ebony Tears, או Aggaloch, ושאר להקות מוזרות שחראות כמוני אוהבים לשמוע? לא הייתי יכול להתוודע ללהקה אם לא הייתי מוריד את הדיסק שלה קודם, ואח"כ מזמין אותו מחו"ל". האם הצדקתי את הגניבה שלי? לא. האם עצם הגניבה שביצעתי בהתחלה, תרמה אח"כ לאמן? בהחלט כן. מש"ל.

    אז הבנו שלא הכל שחור ולבן?


    הוכח כבר, באופן מתמטי, כי כל עוד החומרה בעולם אינה חומרה מאובטחת, אף תוכנה לא תהיה מוגנת ב-100% - לנצח יהיו פרצות. הוכח מתמטית, ז"א שכדאי מאוד שכולנו נקבל את העובדה הזאת ונבין כיצד אנחנו חיים איתה. כי הפרצה קוראת לגנב, תמיד קראה ותמיד תקרא. טבע האדם אגואיסטי, לא אלטרואיסטי.

    סגירת אתרי שיתוף קבצים היא טיפול בסימפטומים לבעיה, לא בבעיה עצמה. בואו נביט רגע על גנבים של קניין חומרי: אדם פורץ לחנות, גונב מוצרי חשמל יוקרתיים, מעמיס אותם על הטנדר שלו, ונוסע. לסגור אתרי שיתוף כדי לעצור גניבות קניין רוחני מקביל לאיסור מכירת טנדרים ע"מ לעצור גניבות קניין חומרי. זה כמו לאסור מכירת באנגים כי הם משמשים לעישון סמים. זה כמו לאסור מכירת דיסקים ריקים כי הם משמשים לצריבה של חומרים מוגנים בזכויות יוצרים. זה כמו לאסור מכירת סכינים כי הם משמשים לדקירות.

    מי שירצה לגנוב, יגנוב גם בלי טנדר (אפשר סוס ועגלה). מי שירצה לעשן סמים, יעשן גם בלי לקנות באנג (אפשר להכין מצינור ונייר כסף). מי שירצה להעתיק קניין רוחני, יסתדר בלי מדיות צריבה (יעתיק מהארדיסק להארדיסק). מי שירצה לדקור, יכול לדקור בנאדם למוות גם עם עט נובע...

    מי שירצה להוריד שירים \ \ משחקים \ תוכנות, יוריד גם בלי אתרי שיתוף, גם בלי תוכנות שיתוף. כתובות שרתי FTP יעברו מפה לאוזן, מועדונים סגורים של Traderz יוקמו, ותמיד תהיה מדינת עולם שלישי שתחזיק שרתים בלי לשאול שאלות.

    ועוד לא אמרתי מילה בנוגע למוסר כנגד גניבת קניין רוחני.

  14. הייתי רוצה לשאול באופן כללי, איזה דברים מפריעים לכם כשאתם מוסרים את המחשב לתיקון \ כשמחשב חוזר מתיקון. מהדברים הכי קטנים, כמו שלא מנקים אותו מאבק או לא מגדירים את ההתקשרות לאינטרנט\אימייל, ועד לדברים גדולים כמו מחיקת חומר בלא רשות או שהפתרון לא תאם לתקלה.

    שפכו, כל מה שיש לכם לומר על הבעיות השירותיות או המקצועיות עם טכנאי המחשבים בישראל.

  15. אם הפינג שלך גבוה ולא משנה לאיזה ספקית אתה מחובר, הבעיה היא בתשתית או בחשב שלך. פנה לבזק, אם הם לא יצליחו לפתור את זה יש מצב טובשהמודם דפוק או שהבעיה במחשב שלך. לפעמים הם יציעו לשלוח אליך טכנאי שיבדוק ויחליף מודם אם צריך, אבל אם הבעיה היא במחשב שלך אז אתה משלם על הביקור (ובצדק)... טלפונית קשה לשכנע אותם שהבעיה היא במודם.

  16. פינג ממוצע בישראל בין הספק ללקוח (בבדיקה יציבה, לפחות 30 פינגים) נצא איפשהו בין 15 ל 25. בתוך הארץ פינג ממוצע מצויין.

    החוצה זה לפעמים בעייתי, יש יותר סיבוכים לשפר נתיב לשרת בחו"ל.

    ברמת מחשב הקצה (שלך): המודם יכול לעכב, מע' ההפעלה יכולה לעכב, החומרה יכולה לעכב... יש הרבה מה לבדוק...

    * (להתקין מחדש, לעדכן)

    * מודם עצמו (לבדוק אותו על מחשב אחר)

    * בעיה בקשר מול הספקית שלך: להתחבר מהמחשב לספקית אחרת ולבדוק פינגים, אם הפינג נמוך במיוחד לשרתים שאתם מחפשים - ייתכן ולחברה הזו יש נתיב קצר יותר (לבדוק ב-tracert). אם בספקית אחרת יש פינגים טובים יותר לכל מקום, אז הבעיה היא ספציפית בקשר בינך לבין הספקית שלך (נדיר, לרוב מבעיות שנובעות מהמחשב עצמו)

    * התנגשויות

    * מע' הפעלה לא תקינה, מע' קבצים לא תקינה, זיכרון לא תקין (נדיר, ובעייתי לשלול. ברמת תוכנה ניתן להריץ SFC, להריץ Scandisk ו memtest86 תמיד טוב, והמהדרין מוסיפים Defrag ומחיקת קובץ ה-swap)

    * תוכנות מרגיזות שעושות בלאגן - ספיוורים, , טרויאנים, תולעים, כל החבר'ה, נפוץ מאוד.

    * תוכנות שחשבת שיהיו בסדר אבל גם לפעמים עושות בלאגן - פיירוולים, אייסיקיו, מסנג'ר, אימיול, אנטיוירוסים, קאזה... בעיקרון הכוונה לכל דבר שמתקשר החוצה או פנימה ולא מובנה בווינדוז. נפוץ.

    * רכיבי תקשורת בעייתים בווינדוז: בעיה ב-RAS, ב-DUN, בכל מיני פרוטוקולי מותקנים ומיותרים שעושים צרות, בעיה ב-Winsock...

    *חומרה אחרת (לוח אם לפעמים, יציאות יואסבי הרבה)

    תמצא כיוון...

  17. לכל הספקיות יש "קווים" לחו"ל, כלומר רוחב פס שמוקצה להן על הקו. הספקיות הן צרכן רוחב פס לכל דבר בנושא הזה, הן קונות רוחב פס מסויים על הקו הבינלאומי מישראל החוצה. הקו הבינ"ל הוא בבעלות של "בזק" (לא בינ"ל), כמו כמעט כל אחר בארץ (כן, גם התשתית של חברת הכבלים). גם שירותי השיחות לחו"ל של הספקיות (012, 013, 014, 015, ובקרוב גם 017) עוברים על אותו קו בינ"ל השייך לבזק.

  18. הפינג, בסופו של דבר, תלוי במרחק הפיסי אותו המידע צריך לעבור ובתשתית בה הוא עובר.

    הגישה לכל שרת ישראלי שנמצא ברשת של ספקית האינטרנט או ספקית התשתית שלכם היא מהירה במיוחד.

    הגישה לשרתים אחרים הנמצאים פיסית בישראל עוברת דרך ה-IIX - מחלף האינטרנט הישראלי. כל ספקיות האינטרנט מחוברות לאותו "מחלף", שהוא בעצם ראוטר ענק של סיסקו שמנתב את כל התעבורה הפנים-ישראלית.

    כל התקשורת לחו"ל, של כל הספקיות עוברת דרך הקווים הבינלאומיים הענקיים העוברים דרך הים לאירופה ולאמריקה. איטיות בקו הבינלאומי מעלה את הפינג של כולם לחו"ל, אבל היא דיי נדירה. כל ספקית מחוברת בחו"ל לספקיות אחרות, גדולות מאוד בד"כ. "קבלני משנה". הפינג שלך במקרה הזה תלוי בספקית שלך ובאותם קבלני משנה שלה, ובנתיבים אותם צריך המידע לעבור. לפעמים ההבדל בין שתי ספקיות במספר הקפיצות (hops) שעובר המידע אל יעד מסויים גבוה מאוד, ומרגישים בבירור הבדלים בין שתי ספקיות. אבל צריך לזכור שזה אינדיבידואלי לכל שרת, כי כל אחד מחובר לספקית שלך דרך קבלני משנה אחרים. אפשר לראות את הנתיב עם הפקודה (מתוך מסוף דוס) tracert. ה-DNS לא כלכך משמעותי, כיוון שבכל תחילת התקשרות שלך לשרת המחשב פונה אל ה-DNS של הספקית אולי פעם אחת בכדי לגלות את כתובת ה-ip של אותו שרת. האופן בו אתה מתקשר אל ספקית האינטרנט שלך גם משמעותי - למשל בחיבור בכבלים דרך חייגן (VPN), התחברות בפרוטוקול PPTP נותנת פינג גבוה מעט יותר מאשר עבודה ב-L2TP, כיוון שפרוטוקול L2TP עובד מהר יותר כממסר ומעביר את מידע מהר יותר.

  19. אתה יכול לקבל הערכת מצב טובה.

    תראה, התוכנה (memtest86) מריצה בדיקה לזיכרון. תוצאות הבדיקה תלויות למעשה ברכיבי המערכת המינימליים - כרטיסי הזיכרון, המטמון (L1 ו-L2), לוח האם, המעבד, והחשמל (ספק כוח ורשת החשמל שבבית שלך). התוכנה לא יודעת להגיד לך באיזה רכיב בדיוק נמצאת הבעיה, וזה גם לא ממש אפשרי מבחינה טכנית.

    אבל התוכנה עוזרת לבודד את הבעיה - היא מריצה את הבדיקות שוב ושוב ומדווחת כל פעם על המיקום בזיכרון אשר בבדיקתו נמצאה בעיה. מכיוון שהתוכנה נתנה לך מיקום אחד קבוע אחרי ארבע בדיקות, אפשר להניח ש:

    1) הבעיה היא לא בספק הכוח או ברשת החשמל, כיוון שלבעיות כאלה יש אופי אקראי וארעי הרבה יותר (היית מקבל כתובות תקולות שונות בכל פעם).

    2) הבעיה היא לא במעבד, כי גם בעיות במעבד בד"כ הרבה פחות ממוקדות.

    3) הבעיה היא לא בזיכרון המטמון, אחרת הבעיה היתה מופיעה לעיתים תכופות הרבה יותר, ובכלל זה לא מתאים לתיאור הראשוני שלך שהמחשב קורס תחת "לחץ".

    נשארנו עם לוח האם והזיכרון.

    בעיות שקשורות בגישה לזיכרון, ומקורן בלוח האם, נוטות לקבל אופי יותר כללי - בעיה בגישה להרבה כתובות (קבועות או אקראיות), מלווה בסימני גסיסה נוספים של לוח האם - ובד"כ הן ברורות יותר.

    אני מהמר שאפשר להוריד את לוח האם מהפרק, למרות שזה הדבר הראשון שצריך לבדוק במקרה והזיכרון תקין לגמרי.

    נשאר רק הזיכרון.

    אבל חלאס עם התאוריה, הפרוצדורה מאוד פשוטה:

    תשאיר את המחשב עם כרטיס אחד, ותריץ memtest. עובר בהצלחה? הכרטיס כנראה תקין. תוציא אותו, שים כרטיס אחר, ותבדוק אותו. ככה תבודד את הכרטיס הבעייתי.

  20. אם אני מבין נכון זה אומר שהבדיקה איתרה בעיה בזיכרון. היא נותנת לך את הכתובת התקולה ואפילו מציינת "מיקום במגהבייטים" (הכתובת הבעייתית נמצאת באזור המגה ה-171.8). זה בהחלט יכול להסביר את ההתנהגות של המחשב שלך תחת "לחץ" - כשהרבה תוכנות פתוחות, הוא מנסה להשתמש ביותר , ומגיע למיקום הבעייתי, ואז קורס.

  21. כל שנה מנסים להעביר חוק שכזה. כל שנה הוא לא עובר.

    התוצאה? יש מין פחד כולל כזה בקרב תלמידי נהיגה ש"עוד רגע החוק נכנס ואני לא רוצה להיות האידיוט הראשון בשכבה שלי שנתקע עם ההורים שלו בוריד חצי שנה", וכולם רוצים להריץ שיעורים ולהתחיל ללמוד כמה שיותר מוקדם. מורי הנהיגה מעודדים את הבהלה, כי תלמידים מגיעים יותר, ואפשר להפחיד אותם קצת ולראות את הזיעה מטפטפת מראשם כשמזכירים את "החוק החדש". מערכת די יעילה לזירוז עניינים...

  22. אני מסכים עם הגישה של עמירם - במקום לתת למחוקק להחליט כל פעם על חוקים ותיקוני חוקים שנועדו להגן על כל מיני אוכלוסיות, המחוקק צריך לחייב את הבנקים להגן על הצרכן. ואז, זו בעיה של הבנקים - הם צריכים להתאים את עצמם ללקוחות, אחרת זה עשוי להגיע לבית משפט. הבנקים יפעלו מהר, יותר מהר מתהליך חקיקת חוק שיגן על כל אוכלוסיה בנפרד - יהיה להם דדליין (תקופת ההסתגלות לחוק) בסופו חייב השירות שלהם להתאים לחוק החדש. ובגלל שהחוק נוגע להבנה של מסמכים ולאו דווקא בהקשר לשפה, הוא יגן על אוכלוסיות נוספות, לא על בסיס מוצא ושפה, כמו אנאלפבתים, כבדי ראייה...

    נשמע כמעט כאילו זה יכול לעבוד בארץ.

×
  • צור חדש...