תוכן glassmoon - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

glassmoon

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    494
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

    אף פעם

הודעות שנפתחו על-ידי glassmoon

  1. טוב, לא באתי להמציא מחדש את המדע, אני בסך הכל מציג דברים שנאמרו על ידי מדענים, שבגלל הסיבות שציינתי הם לא נחלת הכלל.

    הכל נמצא בספרים של מדענים, מי שמעוניין לחקור מוזמן ללמוד:

    כל ספריי Dr. Gerald Schroeder - מציג תאורייה שמשלבת מה שידוע מהמדע המודרני עם פרושים של התורה

    Icons of Evolution: Science or Myth? Why Much of What We Teach About Evolution is Wrong

    by Jonathan Wells

    Not by Chance: Shattering the Modern Theory of Evolution

    "סוד המבול" - ד"ר הדסה מלמד

    "בראשית ברא" - פרופ' נתן אביעזר

    "מפגשים בין יהדות מדע וטכנולוגייה" - הרב פרופ' קושלבסקי אברהם

    http://www.variation1.com/ ועוד הרבה אתרים (גוגל).

  2. חחחח "כמה זנים של קופים שדומים לבני אדם" :lol: :lol: :lol:

    גדול!!!!!

    נסה 96% מהחומר הגנטי זהה :xyxthumbs:

    האבולוציה דווקא כן מסבירה איך עובר חומר אנאורגני ליצור חיי

    מולקולות של פחמן נקשרות זו לזו בצורות שונות(להזכירך כמה מולקולות יש ביקום על כל מליארדי שנותיו) עד שנוצרה מולקולה שיודעת להתחבר לעוד אטומים ולשכפל את עצמה(ה-DNA) משם ועד החיידקים צמחים וכו, זה כבר תהליך בלתי נמנע

    אגב מה לגבי פחמן 14

    הדת לא ממש עונה על זה

    לגביי הנתון שהזכרתי על הזנים של הקופים שדומים לבניי-אדם: מי שמכיר אצ התחום של תאור מוצא האדם יודע שמספר הזנים של הקופים שמייוחסים על פי אותה תאורייה לבני-אדם שהם זנים ממש הוא מעט מאוד, רוב הזנים של הקופים באותו אילן שהתאוריה מציירת הם ממצאים בודדים, לעתים גולגלות לא שלמות, לא זנים שלמים - זאת הפרכה של אילן התפתחותי שהתאורייה מציירת כפי שתואר בהרחבה בספר Icons of Evolution: Science or Myth? Why Much of What We Teach About Evolution is Wrong, ובהרבה מאמרים נוספים.

    לגביי הנתון של 96% מהחומר גנטי זהה: זה כמו להציג נתון שמעבד מסויים יש בו 500,000 טרנזיסטורים ולומר שזה המון (מי שיודע זה לא הרבה), מה שחשוב זה מה המשמעות של הנתון - כיצד המע' הנדונה בנוייה, הנתון הזה לא אומר כלום! זה בכלל לא סותר את התורה: בתורה בתחילת ספר בראשית עולם החי כפי שהוא מופיע בתאור הבריאה מופיע באותו הסדר שכל ביולוג מסכים איתו שהוא מהרמה ההתפתחותית הכי פשוטה להכי מורכבת! לומר שזה תהליך בלתי נמנע זה פישוט של הביולוגיה, זו אותה סתירה כמו כל מעבר בין מינים שונים מבחינה הסתברותית (בנקודה הזאת, שוב, התורה מספקת מידע שלא רק מיישב סתירה כביחול בין המדע לתורה, אלא התורה מספקת תשובה לשאלה שאף מדען שמאמין באבולוציה אין לו השערה לגביה - איך היה מעבר בין הדינוזאורים ליונקים וכדומה, הדינוזאורים על פי המדרש הם "התנינים הגדולים" שלא הוכנסו לתיבה ונספו בקטסטרופה בקנה מידה עולמי (נשמע מוכר?...) ).

    בניגוד לטענה שהצגת שיש הסבר למעבר מחומר דומם ל-DNA, אין הסבר, גם לא בנסויים מבוקרים הוכח שיכול להיווצר מבנה מורכב כמו RNA (פשוט יותר מDNA).

    לגביי פחמן 14 יש מספיק מחקרים.

  3. המדע הולך אחורה, הוא מסביר למה קרן האור הגיע מהנקודה א לב ואז למה קרה מה שגרם לאר להגיע מא לב ואז למה קרה מה שגרם למשהו לקרות שיגרום וכן הלאה, מה יקרה כשיגיעו למקור ולא ימצאו בו את אלוהים? אני חושב שזה עיקר הפחד של הדת מהמדע, וזו אחת הסיבות שיוצאים נגד האבולוציה (שדרך אגב מתקיימת בחיידקים, ומתקיימת בצמחים)

    המדע הולך אחורה אבל כפי שהרבה מאוד מדענים יודעים לכל הטבע יש גבול שבו ניתן לשאול מדוע הטבע מתנהג על פי מודל אחד ולא אחר. לגביי הייחס בין דת למדע, ולגורם האנושי התייחסתי אליהן מספיק פעמים, אני רק אומר שהמדע הוא זה שמבסס תיאולוגיה על פי ראיות שיוכולות להשתנות תוך כדיי החקירה. לגביי זה שאבולוצייה מתרחשת בחידקים - זו לא אבולוצייה, אפילו המסורת היהודית מתייחסת לכך שלא שבני-אדם לא חלו עד יעקב על פי אותו סימוך מדעי כפי העקרון של "אין חדש תחת השמש" שעל-פיו בבריאה אין חדש. אותה "אבולוצייה" נופלת בהגדרה של "רבולוצייה" (Revolution) - שינויי של משהו קיים (כמו בדוגמא של בני-האדם שהפכו לקופים), האבולוצייה לא פותרת מעבר בין זנים, מינים, זאת ותופעות רבות בטבע בכלל מופיעות בגמרא ובמסורת, חלקן התגלו רק בשנים האחרונות (יישנם הרבה לינקים לאתרים בנושאים אלו בפוסטים קודמים), כאשר תופעות רבות של שינויים של ייצורים חיים בהתאם לסביבה מופיע במרוקות היהודים (כמו למשל הצורה שבה ההשפעה יעקוב השפיע על הכבשים שייולדו נקדים).
  4. אתה טועה!

    בעולם לא קיים סדר שמעיד על כך שיש בורא.

    כפי שהוכחתי בתגובה שלי בעמוד 9 ובציטוט למעלה, ביקום שולט כאוס ולא סדר.

    אתה טוען שההגדרה שלי סותרת את עצמה בטענה שאלוהים הוא לא ברוא, אלא בורא כל-יכול. אני חולק על דעתך. כפי שכבר הוכחתי, היקום יכול להתקיים ללא אלוהים. ולכן, לפי תער אוקאם, אין להניח את את קיומו של אלוהים בתור הסבר מיותר לקיומו של היקום.

    במידה ואתה מניח שליקום יש צורך בבורא, ניתן להניח שגם לבורא היקום יש צורך בבורא, וכן הלאה. אולם, כל ההנחות האלה מיותרות בהחלט ולא תקפות.

    אין אתה יכול לקבוע ללא הוכחות שליקום יש צורך בבורא, וכי אותו בורא הוא כל-יכול ולא זקוק לבורא משלו. מדובר בתיאוריה מופרכת שלא עומדת במבחן ההגיון.

    הסיכוי להיווצרות חיים מקרית הוא אכן מאוד נמוך, אבל בהחלט קיים.

    הסיכוי לקיום חיים תבוניים, או חיים בכלל, בכוכב לכת אחר מאוד נמוך. אולם, מאחר וביקום יש כ-125 מיליארד גלקסיות, ובכל גלקסיה יש בממוצע כ-100 מיליארד כוכבים, ומסביב לכל כוכב חגים מספר כוכבי לכת, ולחלק מכוכבי הלכת יש גם לוויינים משלהם, הסיכוי לקיום חיים בכוכב לכת אחר הוא לא אפסי, וכן גם הסיכוי לקיום חיים תבוניים. מלבד זאת, אם ניקח בחשבון שצורות חיים בכוכבי לכת אחרים לא חייבים להיות דמויי אדם ואף לא חייבים להיות מבוססים על פחמן, הסיכוי לקיום חיים בכוכבי לכת אחרים עולה בצורה משמעותית.

    אתה לא יכול לבסס את קיומו של אלוהים בכך שיש בכדור הארץ מליוני זנים של צמחים ובע"ח, מאחר ולפי התורה הדארוויניסטית (שמקובלת על כל המדענים הרציניים) אלוהים לא יצר את כל הצמחים ובעלי-החיים האלה יש מאין, אלא הם כולם התפתחו באופן אבולוציוני טבעי מחיידקים. אבות-אבותינו היו קופים, ואם נלך מספיק אחורה בעץ האבלוציוני, נגלה שכולנו התפתחנו ממיקרובים.

    לא קיבלתי תשובה מספקת לשאלה המקורית שלי.

    אשמח אם תוכל לספק לי תשובה מבוססת שניתנת להוכחה באמצעים מדעיים, וסותרת את ההוכחות שסיפקתי כנגד קיומו של אלוהים.

    א. ביקום שורר סדר, למעשה כל תחום מדעי הטבע נשען על האקסיומה שיש חוקיות ושניתן לחזות השנות של תופעות בטבע. תורת הכאוס היא ענף במדע. מקודם נתתי הסבר "תיאולוגי" לזה בכך שהנהגת העולם היא בהסתר פנים.

    ב. המסקנה שיש בורא היא תוצאה ישירה של כל הנחה מדעית שאומרת שיש חוקיות - המדע חוקר את החוקיות, אבל לא יודע לומר את הסיבה שלה, למשל, כאשר פיזיקאי מגדיר תופעה שקרן אור עוברת מנקודה לנקודה במינימום של זמן הוא לא מסבירה כיצד היא "ידעה" לבחור את אותו מסלול מינימאלי מבחינת הזמן. כל החוקיות ביקום משאירה פתח שניתן להסביר רק על ידי גורם חיצוני, או במלים אחרות, ה"מחוקק לחוקים". ההוכחה שהבאתי לכך שהבורא הוא יחיד וכל יכול נובעת ישירות מהבסיס שכל מה שניתן אפילו לעלות על הדעת (כך כל דיון מבוסס על כך שיש משהו שיש הסכמה עליו), כולל ההגיון עצמו דורש מחוקק.

    ג. לגביי היווצרות חיים מקרית: תאוריית התפתחות מקרית היא אמונה, כך לפי מדענים אתאיסטים שעוסקים במדעי הטבע ושללו אותה - אבולוציה היא אקסיומה. המסורת היהודית היא מציאות, לא תאוריה שמשתנה על פי הממצאים, מדענים שסותרים כביכול את היהדות בבקורת המקרא וכדומה מבססים את המסקנות שלהם על פי הבנתם ועל פי הממצאים שהם מצאו שלא משקפים בהכרח את המציאות(אין להם תמונה מלאה של המציאות שהם חוקרים. דוגמא ל"חור" בלימוד בחקר של הסטוריה אנושית זו עובדה ידועה שעמים לא נהגו לתעד את הכשלונות והמפלות שלהם עצמם, לפעמים הם תיעדו את המפלה שלהם כנצחון - להבדיל, התורה מכילה את הבקורת הכי קשה שיש לכל עם על עצמו, זאת משום שהתורה לא זקוקה לתעוד לטובתה, ספריי הנביאים מכילים מההתחלה ועד הסוף תוכחה ובקורת על העם, זאת משום שהמטרה שלהם היא לא לפאר את העם או את התנ"ך, אלא להצביע על הנקודות שצריך לתקן, נקודות שהובילו לעונשים של גלויות לבסוף).

    1. לגביי הטיעון לכך שגם סיכויי קטן לא שולל היווצרות חיים: הטענה האבולוציונית לעומת הטענה הבריאתנית: על פי מידע שהמדע עצמו מספק על הטבע שהוא חוקר אין שום אפשרות להיווצרות חיים מקרית, אין שום הסבר (לא תאוריה!) להיווצרות חיים בהתפתחות הדרגתית, אין שום שלבי-ביניים של יצורים חיים בשלבי התפתחות המוקדמים שלהם (ישנם כמה זנים בודדים של קופים שדומים לאדם, אבל הם לא סותרים את היהדות, המסורת היהודית מכילה מידע על כך שבכמה תקופות לפניי המבול ובזמן אחד לאחריו נרבו קופים דומים לאדם מסיבות שונות), אין שום הסבר בתאוריה לכל הגורמים הסביבתיים שדרושים להתקיימות חיים כמו אטמוספירה, חמצן, אוזון, זוית ומסלול כדור הארץ במע' השמש, שכבות שבולעות קרינה מזיקה, ועוד ועוד, כולל עקביות של התנאים הסביבתיים בכדור הארץ במשך מאות מיליוני שנים כך שעד שהמוטציות המיוחלות ייתרחשו הסביבה לא תהרוס אותם... את הסיבות לכך שאבולוצייה היא הקונצנזוס הסברתי כבר מקודם (שוב, האבולוציה התפתחה בזמן של התפתחות מדעית וטכנולוגית שגרמה לאדם לראות בעצמו כבעל יכולת לשלוט על הטבע - גאווה) וזה שהיא העמדה הרשמית מבחינת המוסד המדעי לא הופכת אותה למציאות. בתשובה שלך יש התייחסות לאבולוצייה כעובדה - על פי הטעונים שהבאתי, ששוב, הם נאמרו על ידי מדענים ששללו אותה, לא תיאולוגים, והיא בגדר השערה שהמקור שלה היא אקסיומה מוטעית - זה כמו לומר שאם הממצאים מוכיחים אחרת הם לא נכונים! לעומת זאת אין בתורה שום פילוסופיה ושום דבר שהוא לא בחוש, אפילו קיום של עולם הבא והמשכיות הנפש לא מופיעה בתורה (על פי רש"י יש רמזים לכך בתורה), רק בתורה שבעל פה, וזאת משום שהתורה לא מדברת על דברים שהם מחוץ למה שמוחשי! אבולוצייה מצריכה הרבה אמונה... למעשה על פי פרופסור סר פרד הול שחישב יחד עם חנדרה ויקארמאסינג את ההסתברות להיווצרות חיים מקרית הגיעו ל- 10 בחזקת 40,000 כנגד אחד... לסיכום: אני לא מסכים אם ההנחה שהיתה אבולוצייה.

    2. לגביי הטיעון שיש מספיק כוכבים כך שקיום חיים לא ייחודי לכדור הארץ: I. זאת השערה שלא מבוססת על שום ראייה, אני מתבסס על ראייה. II. הטענה שיש חיים בכוכבים אחרים היא היפותטית - האבולוצייה עדיין צריכה להוכיח שיש חיים בכדור הארץ. III. הנתונים לגביי ה- "fine tuning" ("העקרון האנטרופי" וכדומה) שהצגתי מצביעים על כך ש"במקרה" כל הקבועים והכוחות בטבע והסביבה של כדור הארץ מתאימים לכך שייתכנו חיים בכדור הארץ, ההנחה שיכולים להתקיים חיים בכוכבים אחרים מתעלמת מהייחודיות של קיום החיים בכדור הארץ שכל התנאים בו מייועדים לקיום חיים ומהמרכז של האדם בו - רק האדם יכול להשתמש במשאביי טבע ולשלוט על כל הטבע ("פרו ורבו ומלאו את הארץ וכבשוה, ורדו בדגת הים ובעוף השמיים, ובכל חיה הרמשת על הארץ").

    ד. המסורת היהודית מכילה כמות גדולה מאוד של מידע שאין שום דרך להסביר אותו ללא גילויי אותם ידיעות מהבורא.

    ה. יש לאדם הכרה בתכלתיות של החיים. המדע לומד את הטבע על פי מה שמונח לפניו (המדע מסבירה איך), לעומת זאת, התכלית של העולם ניתנה בהר סיניי והתורה והמסורת היהודית ידועים בעולם כי הם המקור האלוקי היחידי בעולם להסבר מטרת הבריאה (היהדות מסביר למה). (למעשה בהרצאה מוקלטת ששמעתי של Vilayanur S Ramachandran, חוקר המוח המוביל בעולם, הוא הודה בכך שיש סתירה שהוא לא יודע ליישב בזה שיש לאדם יכולת להכרה-עצמית, "רפלקטביות", מסקנה שהגיע אליה גם פסיכולוג רוסי מפורסם במדידות שהוא ערך).

    ו. שוב, כפי שהסברתי מקודם יש אפשרות לאדם לטעות על פי שיכלו וגם על פי ליבו מכיוון שיש בחירה חופשית כמו שמוצג בדיון הזה שבו מובאות דעות הפוכות. אני לא רב ולא מדען ואני לא נציג של האמת, אבל אני בדקתי מספיק כדיי להיות בטוח ואני מציג את הטיעונים שיש לי לכך. בנוסף, אני מכיר גם את שניי הצדדים מקרוב.

  5. קודם כל, השאלה הזו לא סותרת את עצמה. מדובר בשאלה לגיטימית בהחלט.

    אני טוען שדבר לא קדם ליקום.

    אתה טוען שאלוהים קדם ליקום, והוא זה שברא את היקום.

    אם כך, אני שואל: "מה קדם לאלוהים?"

    נכון. השאלה שלך לא סותרת את עצמה, אבל ההגדרה שהיגדרת בה סותרת את עצמה מהסיבה שציינתי. [Reductio ad absurdum]

    בעולם יש סדר וחוקיות שמעידים על כך שיש בורא, שוב כהוכחה הסתברותית, הסיכוי להווצרות חיים מקרית הוא אפסי על פי מדענים שמתעסקים בתחום הזה (יש 350,000 זני תצמחים שונים בעולם, ו- 5,000,000 סוגי בעלי-חיים שכולם חלק ממערכת אקולוגית מאוזנת וסביבה שיש בה כל כך הרבה תנאים ייחודיים לקיום חיים שגם מדענים אפיקורסים מודים שהסיכוי שיש עוד מקום ביקום כמו כדור-הארץ הוא אפסי. העקרון הזה כונה fine tuning . אחד האפיקורסים המובילים בעולם, Antony Flew הודה שעל פי המדע המודרני ועל-פי אותו עקרון יש בורא. גם שניי הלינקים מההודעה הקודמת שלי עוסקים בזה).

  6. לגביי השאלה מה קדם לאלוקים: השאלה סותרת את עצמה, כל גורם שדורש משהו שייצור אותו הוא לא כל-יכול וניתן לשאול את אותה השאלה לגביו. ה' הוא בורא, לא ברוא, לכן הוא לא צריך בורא. למשל, אם תאמר שלבורא יש בורא, תוכל לומר זאת גם לגביי הבורא של הבורא, אבל לבורא אין בורא מעצם ההגדרה של בורא. הבורא הוא מחוץ לכל מסגרת, כולל מסגרת של זמן, כמו שנאמר למשל בשיר אדון עולם: "והוא היה, והוא הוה, והוא יהיה בתפארה".

    אכן כל דבר אפשר להוכיח רק על פי סברה. המלה עולם היא מלשון העלמות - הבורא לא נראה בו ישירות, מתי שמושה מבקש לראות את ה': "...הראני נא את כבודך", ה' אומר לו: "...וראית את אחריי, ופניי לא יראו" - לא ניתן להיודע במציאות של הבורא ישירות, אלא על פי מה שהבורא השאיר: החוקיות והסדר שבבריאה , והתורה שניתנה מהשמיים שמעידים על כך שיש בורא ("המכתב מכתב אלוקים", אין אף עם אחר בעולם שאפילו טוען שהוא קיבל תורה משמיים). לכן לא ניתן להפגיש בינך לבין הבורא ישירות... "אין מחשבה תפיסה בך כלל".

    דוגמא לעקרון הזה: סיבה אחת לכך שמגילת אסתר נקראת כך היא על שום הסתר הפנים שיש בה. בכל ספר אחר בתנ"ך מופיע ה' כמניע של הדברים כפי שזה באמת, לדוגמא, בספר יונה "וה' הטיל רוח גדולה אל הים", "וימן ה' דג גדול לבלוע את יונה", "ויאמר ה' לדג, ויקא את יונה אל היבשה", הפסוקים מספרים על המפעיל האמיתי של הארועים. לעומת זאת בספר אסתר, המלה אלוקים לא מופיעה כלל, זאת משום שכל המגילה מצביעה על הסתר הפנים שיש בעולם מאז גלות אדם הראשון מגן עדן. מגילת אסתר מתארת את כל העניינים שנראים לנו שהם המניעים את ההסטוריה, את כל המזימות והתוכניות והמאבקים בחצר המלכות, כאשר גדולי הדור יידעו את הסיבה האמיתית למה הארועים התגלגלו כפי שהם התגלגלו: פשוטי העם בעם היהודי נהנו מהסעודה של אחשורוש הרשע!

    באותו האופן ניתן לטעון שכל הארועים בהסטוריה של העם היהודי הם 'פוקס', ושיש יהודים היום בארץ ישראל בלי קשר לכך שהחזרה לארץ הובטחה בנבואות רבות, לדוגמא בספר דברים פרק ל'. בנוסף, האויב של העם היהודי זה עמלק, מה עמלק עשה? עמלק הוא העם הראשון בעולם שנלחם בעם היהודי אחרי שהם יצאו ממצרים באותות ובמופתים וכל העולם פחד ממנו - עמלק גרם לזה להראות כמקרה ("אשר קרך בדרך") בזה שהוא הראה שאפשר להלחם בנו, למעשה עמלק הוא מתאבד, למרות כל הניסים שהיו לעם היהודי, הוא שנא את העם היהודי כל כך שהוא היה מוכן להלחם בו במחיר חייו (עד אז העם היהודי היה משול לקדרה רותחת שכולם פחדו לגעת בה, עמלק קפץ אליה ולמרות שהוא נכווה הוא קרר אותה בגופו). (שוב, מי שמאמין בבורא לעולם מאמין על פי הסברה באפשרות הכי סבירה סטטיסטית. כבר הרבה שנים הווצרות חיים מקרית נחשבת לבעלת סכויי אפסי: Information theory and Physics do not admit evolution as science. המדע מודע לכך שהסברה שלו היא בעלת סכויי אפסי, אז מי מאמין פאנט? עוד כמה קושיות על אבולוצייה: http://www.ccmusa.org/challenger/040709/doc6.html )

    לגביי אלה שאמרו שדת זו בריחה מהמציאות, אני מסכים עם זה שאמר שמי שחוזר בתשובה חי יותר טוב, אבל מה למשל עם אנשים כמו אורי זוהר, שגילו את האמת וכל מה שהם חשבו שהוא נכון התמוטט? מתי שהוא הבין את האמת בגיל 40 הוא רצה להתאבד, אבל הוא לא עשה את זה בגלל שהיו לו ילדים (יש באתר של הדברות סרט שהוא מספר בו על הארועים בתקופה ההיא בחייו: http://www.hidabroot.org/Site/ProDetile.asp?id=700).

    (בכוונה לא עניתי להודעות שנכתבו בשבת)

  7. נפלה כאן טעות, התורה מציינת את סדר הדורות מאדם הראשון עד לפניי הכניסה של בניי ישראל לארץ ישראל, כל העולם הוא צאצא של נח, רק חלק ממנו הוא צאצא של אברהם אבינו, העם היהודי משרה, בני ישמעאל מהגר, וכמה עמים נוספים מקטורה שנדדו למזרח אסיה. בדיקות גנטיות הראו שרוב הקהילות היהודיות הגדולות בעולם שמרו על ייחוד גנטי והם קרובים יותר לעמים השמיים מאשר לעמים שהם חיים ביניהם: http://www.cohen-levi.org/jewish_genes_and_genealogy/jewish_genes_-_dna_evidence.htm

    ובנוגע לטיעונים שלהאמין שהתורה והמסורת היהודית היא אמת גם מתי שמדענים טוענים אחרת זו פאנטיות: המדע מתבסס על חקירה אנושית שמוגבלת בהבנה האנושית ובאמצעים טכניים, הסטורית, עם התפתחות המדע התפיסה של העולם השתנתה בעקבותיה (תאוריות מדעיות מהמאה האחרונה מאשרות אתה השקפה היהודית שהיא בת 3700 שנה- אחדות הייקום, כל החומר בייקום מתואר בידי הפיזיקה כתופעה אחת, שעל פי תאוריית המיתרים מה שחשבו פעם שהוא חומר סטאטי, הוא למעשה מידע. העם היהודי ידע את האמת הזאת על כך שאין רשויות שונות בעולם כפי שהאמינו כל עובדי האלילים שעבדו את השמש, כוכבים וכו'). לעומת זאת התורה (תורה- מלשון הוראה) נתנה כדיי להודיע על תכלית האדם בבריאה (ע"פ הגר"א כל מטרת הבריאה היא הבחירה של האדם), לכן נתנה התורה, כי לא ניתן להבין את תכלית הבריאה כברוא (הפרדוקס ברור!), אלא הידיעה על התכלית חייבת לבוא מהבורא (כמו במשל של ההוראות יצרן), לכן אפשר להסתמך לידיעת מטרת החיים רק על התורה, שהיא מתווה את הדרך למטרה (מה המטרה לפי המדע?). כל מטרה שמוגדרת על ידי המדע תשתנה בהתאם לשנויים בתפיסה המדעית. תאוריית האבולוציה (כל מי שלמד ביולוגיה יודע שאבולוציה היא בגדר היפוטזה- אין הסבר להיווצרות מקרית של צורת החיים הכי פשוטה. מה האלטרנטיבה המדעית לתאורייה של היווצרות ספונטנית?...) משמשת כבסיס לתאוריה חברתית, מי שלמד הסטוריה של התקופה של פרסום התאורייה, יודע שזו הייתה תקופה של מהפכות חברתיות (ליברליזם) וטכנולוגיות (המהפכה התעשייתית) שגרמו לאדם לחשוב שיש ביכולתו לשלוט על הטבע ולפתור את בעיות העולם באמצעות הטכ', התאוריה איפשרה להתבסס על תאוריה מדעית לגישה חברתית הומאניסטית ששמה את האדם במרכז ("אין דין ואין דיין"), לכן תאוריית האבולוצייה שהיא "מדעית" (גם מדענים הם בני אדם!) מקודמת על ידי הומאניסטים שמקדמים השקפת עולם זו (אז מי פאנט, זה שמאמין לאמונה חברתית שמבוססת על מהפכה חברתית סובייקטיבית, שמבוססת על יצרים, או זה שמאמין למסורת אובייקטיבית, ללא שינויי, מהבורא במעמד הר סיניי). העם היהודי מוביל את בעולם את הדגל של א-ל אחד מאז אברהם אבינו ועד היום, כאשר כל האימפריות האדירות (מצרים, אשור, בבל, פרס, יוון, רומא...) שניסו להשמיד, לענות, להעביר על הדת את היהודים אינם כבר (הגנים שלהם נשארו, אבל מה הם העבירו במסורת שנשאר, ואומת על ידי כל העולם (התנ"ך זה ה-bestseller של כל הזמנים! למה כל העולם קיבל דווקא אותו? למה לעמים אחרים אין Bible משלהם?), עד היום?...).

    לגבי הלינקים, הלינקים מוכיחים שהמסורת היהודית צדקה: הלינק לנסויים שמוכיחים שלצמחים יש רגשות מוכיח שיש להם נפש (איפה המוח של הצמח?...) וגם מאשר את מה שכתוב בגמרא שמתי שכורתים אילן קולו נשמע בכל העולם ולא שומעים אותו - הנסויי מראה שצמחים מגיבים לאדם שרק חושב לשרוף צמח שנמצא קלומטרים רבים ממנו. הלינק לנסויים של התגבשות המים מוכיח א. שגם בחומר יש חיות, מה שיהדות אומרת (גם ההינדים ימודעים לכך) ב. שפה זה דבר טבעי - הנסויי מראה שכאשר מצמידים לכלי מים מילה, גם כאשר הבוחן לא יודע מה היא, משפיעה על המים, כאשר מילים חיוביות גורמות להיווצרות גבישים (בדומה לפתיתיי שלג), בעוד מילים שליליות לא יוצרות גבישים ג. הנסויי מוכיח את מה שהיהדות אומרת על כך שהסביבה משפיעה על האדם - גם משפיעות על היווצרות הגבישים (מדובר בנסויים מדעיים שאפשר לשחזר!) ד. הנסויים מוכיחים את כח הדיבור - לדיבור של צדיק יש הרבה כח (בספר בראשית נח אמר ברכות וקללות לשם חם ויפת, בבחינה קצרה של הפסוקים ניתן לבדוק אם מה שהוא אמר התאמת לגביי הצאצאים שלהם היום...). ה. גם כוונה לבד משפיעה על ההתגבשות של המים, ביהדות כוונה בתפילה חשובה מאוד. לגבי הלינקים על הסטטיסטיקות על היהודים - כיצד בכלל ניתן לומר שהעם היהודי הוא לא מיוחד כאשר הוא בולט כל כך בתחומים של השכל...

    שבת שלום.

  8. לגביי הציטוט של א. אינשטיין, שאומנם לא האמין באף דת, היה מאמין גדול בבורא (Albert Einstein Quotes) ולמרות שהוא בא ממשפחה מתבוללת והתחנך בבית ספר נוצרי, התשובה שלו לפרופסור האפיקורס דומה למושג בקבלה אודות צמצום אורו של הקדוש ברוך הוא בבריאת העולם, אור שיימלא את העולם לאחר תיקון העולם.

    משהו נוסף: לפי כמה מקורות, השנה הזאת היא תחילת הגאולה (שתהיה הדרגתית), ולפי מקור מסויים, שלב אחד בגאולה שבה נשמות ישראל יתאחדו וירגישו אחת את השנייה יתרחש כבר בז' בסיון (חג שבועות) הקרוב (למרות שיכול לקרות גם לפניי או אחריי). ראוי גם לציין כי בערב ראש השנה הקרוב צפוי להתרחש לקוי חמה (Annular Solar Eclipse), ארוע משמעותי ביותר בהקשר של החג (למי שמבין).

  9. זה בדיוק מה שאני חושב

    המורה שלי לפיזיקה תמיד צוחק עליינו שאת החומר שאנחנו לומדים עכשיו, הוא למד כבר בכיתה ח

    אני עברתי את כל הבגרויות אחרי שלמדתי לכל בגרות במרתון כמה ימים לפניי הבגרות וכל השנה בקושי הגעתי לשיעורים :smile1:

    זה אומר משהו על המערכת...

  10. :xyxthumbs:

    ואם אני לא מוצא את הבנזונה אני שם את השמיכה על הראש כדי לא לשמוע אותו.

    גם אני אבל אחריי שאני נרדם אני כבר לא מכוסה לגמריי...

    נראה לי שהפתרון היחידי זה לעשות מה שעושים באפריקה ולשון עם כיסוי כזה (שכחתי איך קוראים לזה) מעל למיטה.

  11. אין לזה הרבה משמעות, היה כבר חרם ביוזמה עצמית של אנשי אקדמיה (אי-שיתןף פעולה עם אוניברסיטאות ישראליות). החרם המאורגן הזה הוא אולי הראשון, אבל מעשית כבר 3 שנים יש חרם שקט, ככה שזה לא משמעותי...

    אם אתה רוצה להשפיע על זה, תצטרך לשלוח אימייל לכל מרצה ואיש אקדמיה במערב...

  12. רשום שם את כל הדברים, כולל המטוסים:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Area_51

    The base features in episodes of the television series Futurama, The X-Files, Seven Days, and Stargate SG-1, the movies Groom Lake and Independence Day, and in the computer games Area 51, Deus Ex, Tomb Raider III, Perfect Dark, Tony Hawk's Pro Skater, Grand Theft Auto: San Andreas (called Area 69), Half-life (Half-Life takes place in a fictional reopened Black Mesa Rocket Test Facility obviously modeled after Area 51) and Twisted Metal 3. It also features in many of Dale Brown's novels.

    Area-51 is the name of Alienware's flagship -based computer.

    :lol:

×
  • צור חדש...