תוכן ranchaman - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ranchaman

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    37
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

    אף פעם

הודעות שנפתחו על-ידי ranchaman

  1. אוקיי עכשיו אני מבין את הסוגיה. אבל נראה לי שזה לא רלבנטי, בכל מקרה האחריות שאתה מקבל היא מול KSP ושהם כבר ישברו את הראש. אין לי אמנם הרבה דברים טובים לומר על KSP אבל כשהתקלקל לי במסגרת האחריות הם החליפו לי אותו בחדש (לאחר בדיקה במעבדה) בלי בעיות מיוחדות. אמנם לא הסכימו לחדש לי את האחריות לתקופה המלאה (אלא רק למועד תום האחריות המקורית), אבל מילא.

    בכל מקרה אני מחכה ששאר החנויות יישרו קו עם המחיר של KSP ואז אקנה אצל חנות אחרת...

  2. ייבגני (multicore), אני מעריך את נסיונך לעזור אבל לא כל כך הבנתי את התשובה שלך. אשמח אם תנסה להסביר שוב.

    Art Tatum, ניסיתי את זה (המרה מ- ל-WAV וחזרה ל-MP3), והקובץ שקיבלתי כמעט זהה בגודלו לקובץ המקורי. אבל מעבר לכך שהגודל כמעט זהה, איך אני יכול לדעת אם (תוכן) הקובץ זהה?

  3. אוקיי, תודה יבגני על ההערה.

    אדייק ואומר שכשאני אומר WAV אני מתכוון לפורמט האודיו המקובל בעולם ה-CD, כלומר PCM לא דחוס, 44 קה"צ, 16 ביט, סטריאו. האם עכשיו השאלה שלי נשמעת יותר הגיונית?

    בנוגע לנתונים של ה-MP3: אם המעבר מ- ל-WAV (כמו שתיארתי למעלה) הוא loseless אז הפרמטרים של ה- כלל אינם רלבנטים. אבל השאלה היא האם המעבר הזה באמת loseless.

  4. אוקיי שאלה קצת מורכבת, אני מקווה שאני בפורום הנכון.

    1. אם אני לוקח קובץ וממיר אותו ל-WAV, האם יש פגיעה באיכות? כלומר האם איזשהו מידע "הולך לאיבוד"?

    2. אם אני עורך את קובץ ה-WAV, נניח מוחק ממנו מקטע או מקטעים, ואז ממיר שוב ל- באותם פרמטרים כמו של קובץ ה- המקורי, האם תהיה פגיעה באיכות? אני מתכוון יחסית לקובץ ה- המקורי, כמובן לא כולל המקטע או המקטעים החסרים.

    בעצם אני שואל אם, באופן תיאורטי, נמיר MP3 ל-WAV ואותו נמיר שוב ל-MP3 ונחזור על התהליך שוב ושוב ושוב ושוב... האם בסוף נישאר עם פיסת רעש לבן?

    רן

  5. אוקיי אחרי שהקשבתי בדקתי חקרתי ושקלתי הגעתי למסקנה שאני אשדרג את המערכת שלי למערכת RAID 1 באופן הבא:

    1. שני דיסקים קטנים יחסית ומהירים למערכת ההפעלה ותוכנות במערך RAID 1.

    2. שני דיסקים גדולים ואיטיים יותר (עניין של כסף) לאחסון, גם כן במערך RAID 1 משלהם.

    כלומר סה"כ יהיו לי 4 דיסקים במערכת, נקווה שלא יהיו בעיות התחממות.

    עכשיו העניין הוא כזה: מערכת ההפעלה שלי יושבת היום על דיסק קשיח 160GB 1600AAJS. האחסון יושב על דיסק נפרד WD10EARS 1TB. לכאורה אני צריך לקנות העתק זהה של כל אחד מהכוננים על מנת לעבור למערך RAID 1.

    אבל רגע, אני רוצה 2TB לאחסון ולא 1TB (כבר לא מספיק לי...). אז אולי אקנה את הסמסונג 2TB המומלץ בפורום, אחבר אותו ב-RAID לכונן האחסון הקיים, ויום אחד כשיתקלקל הכונן הישן אקנה עוד סמסונג 2TB. מה דעתכם? נכון שבינתיים יהיו לי רק 1TB אבל אני חוסך כסף על קניה מיותרת של כוננים.

    ובנוגע למערכת ההפעלה, היום אני יכול לקנות עוד כונן זהה של במחיר יחסית זול. זמין בשוק אבל לא נפוץ. אבל אם יתקלקל הכונן הישן עוד שנה? אז כבר יהיה קשה להשיג עוד כונן כזה... לכן אולי עדיף לקנות כבר היום כונן יותר גדול ויותר טוב ומן הסתם יהיה עדיין נפוץ בשוק עוד שנה-שנתיים. אבל שוב אני מסתכן במערך RAID הטרוגני.

    זו בעצם שאלה עקרונית לגבי RAID: תמיד ממליצים על קניית כוננים זהים, אבל המצב בשוק הוא דינמי ודגמים של כוננים כל הזמן מתחלפים. אז מה עושים בפועל??

    (ערכתי את הכותרת כדי שתתאים יותר לנושא השרשור)

  6. captaincaveman:מחיר שפוי מבחינתי זה עד 450 ש"ח לכונן. עבור 2TB. עבור פחות מזה, ובכן, אני מוכן להוציא פחות מזה...

    Art Tatum:

    1. אני מסכים, אבל זה מספיק לי. RAID 1 בעצם מאפשר לי לשחזר snapshot עכשוי של המערכת במקרה של כשל חומרה בדיסק אחד, ומאד מקצר לי את זמן החזרה לעבודה. תקן אותי אם אני טועה.

    2. גם נכון. אבל אני לא יודע אם בא לי לאתגר את אוורור המערכת הנוכחי שלי, וגם קצת חבל על איכות הסביבה, לא?

    3. אני אשקול זאת.

    4. תודה. ההיטאצ'י (אני מניח שאתה מדבר על ה-S723020BLA64) מומלץ לקונסטלציה שתיארתי, מעבר להיותו האפשרות היחידה...?

    5. כן אני יודע, אבל נראה לי בלתי נסבל לשים על כונן איטי גם את מערכת ההפעלה.

    6. ללא ספק.

  7. אני מתנצל על קוצר הרוח, אני פשוט כבר כמה ימים בלי מחשב מפאת קריסה של (כנראה). זו בעצם הסיבה להתעניינות הפתאומית שלי ב-RAID.

    אז רק רציתי להוסיף שאם באמת אין כונני 2TB מומלצים לצורך שציינתי, אני אלך על צמד 1.5TB או 1TB ואאלץ להצטמצם. אז לאור הנתונים הנוספים, איפה אנחנו עומדים מבחינת המלצות?

    תודה,

    רן

  8. שלום,

    באופן מסורתי אני תמיד מחזיק 2 כוננים פנימיים, אחד קטן למערכת ההפעלה ואחד גדול לאחסון. כמובן כשאחד מתקלקל זה אסון (טוב, לא אסון, יש לי גיבויים, אבל כאב ראש).

    אז שמעתי על הקסם הזה שנקרא RAID: קונים שני כוננים, כל המידע מוכפל, אם אחד הכוננים מראה סימני גסיסה פשוט מחליפים אותו בחדש באותו נפח (נכון?) וממשיכים כאילו לא קרה כלום.

    אבל אני לא רוצה לעלות מ-2 כוננים ל-4 (צמד כונני מערכת וצמד כונני אחסון), כי זה סתם יחמם לי את המארז. אני מעדיף להחליף את התצורה כונן מערכת+כונן בצמד כוננים גדולים, שכל אחד מהם יכיל מחיצה למערכת ומחיצה לאחסון כאשר כונן אחד מגבה את השני ב-RAID. אז צריך צמד כוננים בנפח גדול יותר.

    הבעיה שנראה לי שכל הכוננים הגדולים (2TB) במחירים שפויים הם איטיים יחסית. האמנם? יש המלצות?

×
  • צור חדש...