עבור לתוכן
View in the app

A better way to browse. Learn more.

HWzone - פורומים

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

אוברקלוקינג וקירור

פורום העוסק בנושא המהרה וקירור של חלקי המחשב השונים

  1. Started by Doron404,

    מה דעתכם עליו? כמה רעש הוא מפיק? למישהו יש נתונים מדוייקים?

    • 18 תגובות
    • 1.2k צפיות
  2. Started by Jetway,

    אני קונה קירור מים למערכת הישנה שלי עד 280$, רק למעבד ! מחו"ל תודה רבה !!! LGA1366 המעבד I7 920 , OC 4GHZ

    • 14 תגובות
    • 1.2k צפיות
  3. Started by IG,

    הי, אני צריך גריז תרמי שמגיע באריזה כמה שיותר קטנה (ושיהייה נורמאלי...) תקציב- עד 50 ש"ח כולל משלוח תודה לעוזרים.

    • 17 תגובות
    • 1.2k צפיות
  4. Started by waizman,

    היה פעם אתר שלפי צבע הלד אמר את המתח והזרם שהוא צורך. למישהו יש את הכתובת?

    • 15 תגובות
    • 1.2k צפיות
  5. Started by LanKo,

    היי, יש לי לוח אם P5Q Pro של Asus. מעבד: E8400 על קירור סטוק. כעיקרון אני רוצה להביא את המעבד ל 3.5GHz, ובמידה ויהיה אפשרי על סטוק אז נמשיך ל 4.0GHz. אשמח אם מישהו ידריך אותי לכל אורך הגדרת הביוס ויגיד לי כמה מתח לשים למעבד בהתאם. אני מזכיר שאין לי שום ידע קודם ב OC, למרות שקראתי על זה ואני יודע מה הסיכונים פחות או יותר. ואת הקשר בין ה OC לזכרונות וכו'.. זה המפרט המלא של המחשב שלי: מעבד: Core 2 Duo E8400 3.0GHz כ. מסך: GIGABYTE ATI Radeon HD4850 512MB + Zalman Fan כ. זכרון: Kingston 4GB, 800MHz, PC26400 CL-6 דיסק קשיח: Seagate 500GB, 32MB Buffer מארז: Thermaltake Armor+ MX 230mm Fan לוח אם: Asus P5Q Pro - P45 Chipest תומך CrossFireX. ספק כוח: Topower 600W - Slient-EZ M…

    • 15 תגובות
    • 1.2k צפיות
  6. Started by chichy,

    מממ.... כשאין מה לעשות, מוצאים מה לעשות. והפיתרון הכי טוב לשיעמום הוא... או להיות במחשב או להיכנס במחשב והנה כמה תוצאות של שיעמום: (מודם 9600 הפנימי בין הראשונים בארץ)

    • 11 תגובות
    • 1.2k צפיות
  7. Started by hck,

    היי. המחשב שלי עובד ב-OC של 20%-25%, ולכן רכשתי לו את ה-Thermalright SP94 + SF 80mm. הבעיה היא שהמעבד מתחמם מאוד כ 50-52 מעלות במאמץ בכל OC אפילו הכי קטן. חשבתי שאולי הבעיה בקריאת חיישן שגויה, אבל אני ממש יכול להרגיש איך ה-SF שעובד עים החיישן המקורי שלו מתחיל להשתולל. גם כאשר אני נוגע ב-Heatsink הוא לא ממש חם, כלומר המאוורר עושה את שלו (+מזגן בחדר). אז כנראה שהבעיה ביא בין המעבד ל-Heatsink. עכשיו אני משתמש ב-ArcticSilver5. חשבתי שאולי שמתי יותר מידי(או פחות מידי) חומר, ולכן עשיתי מספר ניסיונות של מריחות משחה, אבל הטמפרטורה מסרבת לרדת. יש למישהו רעיון? אולי יש למעבד שלי בעיה?? ממש נגמרו לי כל הרעיונות!

    • 15 תגובות
    • 1.2k צפיות
  8. יכול להיות שה E6600 ב OC ל 3.15GHZ לא סוחב לי אימיול עם איזה 15 הורדות + CS1.6 על 100FPS? כי זה נראה לי הסיבה היחידה, אני מאמין ש 8800GTS יסחוב אותו על 100. איך שיצאתי מהאימיול הוא חזר ל 100 קבוע. חשבתי לנסות לאפס את הביוס לסטוק, כדאי לי? קורה לי לפעמים גם שהמחשב נתקע קצת. אז כדאי לי לאפס? :-\

    • 15 תגובות
    • 1.2k צפיות
  9. לאחר שקיבלתי את המחשב שלי והרכבתי הכל, התקנתי את התוכנה שעוקבת אחרי הטמפרטורה ומהירות המאווררים. שמתי לב שהמאוורר של המעבד הוא על 3000 סל"ד, ואילו המאוורר שקיבלתי עם המארז שבא עם חיישן טמפרטורה הוא על 1500 סל"ד. רציתי לשאול האם עוצמת המאוורר קשורה לחיישן הטמפרטורה ואם לא אז איך אני יכולה לשנות את העוצמה? תודה מראש.

    • 16 תגובות
    • 1.2k צפיות
  10. Started by Tov_Tov,

    סוף סוף קיבלתי את המחשב החדש שלי ;D AMD64 3200+ | EPoX 8kda3+ | CORSAIR 512MB*2 433MHZ DDR C2 BH5 | Albatron 6800GT | WD 120 SATA | Tt PurePower 420watt APFC ואני רוצה לשנות את התזמונים של הזכרונות ל2-2-2-5 ול400MHZ עם אפשר. ( ראה תמונות למטה.. ) הטכנאי שהרכיב את המחשב שלי שם לי את הזכרונות על 2-3-3-8 ועל 200MHZ. אז עם מישהו בבקשה יכול להסביר לי איך לשנות את התזמונים? ואיך לשנות את המהירות, Frequeny, עם אפשר כי אמרו לי שיש בעיה בהרצה של 2 זכרונות זהים על 400MHZ? ואיזה סיכונים כרוכים בזה (האם הם יכולים להשרף או שזה פשוט גורם לאי יציבות ואתחול המערכת )? ועם מישהו יודע אולי עד כמה מתח אני יכול לתת לזכרונות לפני שפגה האחריות עם בכלל אני צריך לשנות מתח.. ( כי אני לא מוצ…

    • 18 תגובות
    • 1.2k צפיות
  11. Started by Ran B,

    תראו ללכת עד לאזור התעשיה ולהתרוצץ ולחפש מקדח כוס זה די קשה ואין לי כוח לזה.. ועוד בכלל זה יחסית יקר לפתרון ש"גילתי".. הלכתי להום סנטר..קניתי דיסק למקדחה שמסוגל לחתוך בקלות פלדה ומתכת כלשהיא.. וקניתי משייפים למקדחה.. לקחתי את המארז של עכשיו..במלאה אני מקבל חדש עוד שבוע...(D:) ועשיתי ניסוי נגיד שאני עושה חור בצד הדלת איך אני אצליך לעשות אותו טיפה עגול ויפה.. פשוט מאוד..חתכתי בשניות קו ישר... ואם המשייפים עגלתי פה ושם..(כמובן שרוצי לחתוך קו ישר די קטן שאני עשה את זה באמת..) וזה יצא פשוט וקל ישר ויפה.. אפשר גם לעגל רק את הפינות והחור יהיה ריבועי עם פינות עגולות וזה יחסום ממש טיפה את המאוורר ככה שזה לא משפיע.. (לפי ידעתי..).. אבל בקיצור אני מרוצה שהצלחתי למצוא פתר…

    • 12 תגובות
    • 1.2k צפיות
  12. Started by fire15,

    לאחר שיפור הקירור הצלחתי להגיע למהירות ליבה של 550 MHZ !!! שהמהירות סטוק היא 400 MHZ!! הנה הוכחהעשיתי כרגע OC רק לליבה לזיכרון הוא חם מידי ואני צריך לשים סניקים על הזיכרון) http://service.futuremark.com/compare?2k3=1341455 מישהוא יודע איפה קונים סניקים לזיכרונות של הכרטיס מסך?

    • 14 תגובות
    • 1.2k צפיות
  13. זה מה שהצלחתי להגיע.העלאת מתח גדולה יותר גם לזכרונות כבר מעלים לי את טפ' ה-NF4 ל-75 מעלות והמעבד במאמץ ל-50. האם כדאי להמשיך?מה יגביל ואיזה קירור לבקר?כי הכרטיס מסך יושב בידיוק על הבקר. [attachment deleted by admin]

    • 15 תגובות
    • 1.2k צפיות
  14. Started by matan007,

    יש מעבד AMD לסוקט AM3. האם הקירור scythe ninja 2 יתאים לתושבת שלי? רשום עליו שהוא מתאים לתושבת AM2 ו- +AM2. האם זה טוב גם ל- AM3? יש גרסה REV.B לקירור הזה ועלייה רשום גם AM3, אך האם זה אומר שהגרסה הראשונית לא מתאימה? אני מתכנן לקנות אותו יד-2 ובגלל זה אין אפשרות לקנות את ה- REV.B יש למישהוא ניסיון בכך?

    • 13 תגובות
    • 1.2k צפיות
  15. שלום לכולם יש לי את הלוח האמור. הטמפרטורה של היטסינק של הצ'יפסט היא 70 מעלות (בדקתי עם תוכנות וגם ביד). יש לי איוורור מצויין (חמישה מאווררי 80 ממ, שלושה שמכניסים אוויר ושניים שמוציאים). המעבד נמצא על 25-30 מעלות- יש לו מאוורר זלמן. מישהוא יודע למה זה קורה ? האם זה נורמלי ? אשמח לקבל עזרה.

    • 10 תגובות
    • 1.2k צפיות
  16. Started by tomllic,

    שלום, אני אנצל את המחצית ואשאל כמה שאלות (מקווה שזה הפורום הנכון), לא הצלחתי למצוא את התשובות בעזרת חיפוש... בכל אופן, עבדתי לפי המדריך של קובי חסון בקשר לשימוש במאוורר של ספק ישן. את המאוורר הוצאתי, יש לו שני חוטים: אדום ושחור. במדריך כתוב להוציא גם את חיבור המתח לפלופי ולהשתמש בו. יכול להיות שזה בגלל שהמדריך מ2001, אבל חיבור המתח לפלופי לא נראה כמו בתמונה. אתם בטח מכירים אותו, זה שקע לבן שמחוברים אליו רביעיית חוטים. והנה השאלות: 1: האם אני יכול בכלל להשתמש בחיבור הזה לטובת חיבור המאוורר ללוח האם בכלל ? (הוא לא מטעים בעיקרון לחיבורי מאוור, שייפתי אותו קצת ועכשיו הוא מתחבר לא רע).. 2: במידה ולא, באיזה חיבור אני כן יכול להשתמש ? 3: במידה וכן, כאמור יש לו ארבעה חוטים (אדו…

    • 12 תגובות
    • 1.2k צפיות
  17. Started by -Z-,

    שלום לכולם, יש להוריי מחשב מאוד ישן אל תצחקו פנטיום 4 פרסקוט 3 גהץ שיושב על לוח אם מסוג msi rc410m הוא עושה את עבודתו נאמנה אך לצערי הוא מרעיש ברמות קשות - אני די חושד במאוורר של המעבד (מאוורר של טרמנטייק ישן). הרצתי everst ובדקתי נתונים.. תראו בעצמכם: לוח אם: 51 מעלות-50 מעלות מעבד: 63 מעלות-57 מעלות הרד דיסק 1: 49 מעלות הרד דיסק 2: 45 מעלות הרד דיסק 3: 48 מעלות מהירות מאוורר של מעבד: 2508-2458 RPM. מה דעתכם? הוא מרעיש כמו טרקטור, יש מאוורר מקדמת המארז ומאוורר בגב המארז אחד מכניס אוויר והאחר מוציא. אני זקוק לפתרון כלומר למאוורר עליו אתם יכולים להמליץ למעבד שיעשה את העבודה נאמנה ולאורך זמן - רצוי פחות ממאה שקל, בדקתי כבר בזאפ אבל לא ננעלתי על אחד ורציתי לשמוע מ…

    • 6 תגובות
    • 1.2k צפיות
  18. אהלן! ברשותי מחשב מלפני שנתיים ואני מעוניין לשדרג את מערכת הקירור. יש לי סוניק טאוור עם מאוור 120 מ"מ עליו מצד אחד, 2 מאוורים בקייס הקדמי 80 מ"מ ועוד 120 מ"מ מאחורה. עכשיו הייתי רוצה לדעת מה אני יכול לעשות כדי לשפר את מערכת הקירור שתהיה הרבה יותר יעילה. כל אפשרות באה בחשבון - כלומר סה"כ יש לי 400 שקל. בין אם זה מאווררים, לוחות בקרה למיניהם וכדומה. העלתי תמונות. בתמונה השניה המאוורר מצד ימין.. אני מצטער על הלכלוך אני קצת מזניח אני יודע=< אז הצעות לייעול העסק יתקבלו בברכה! בתודה מראש חברים [attachment deleted by admin]

    • 11 תגובות
    • 1.2k צפיות
  19. יש לי ספק אחד שלא בשימוש ואני רוצה לחבר אליו איזה קטודה או מאוררים או משהו אבל בלי לחבר אותו למחשב (ללוח אם) איך אני עושה את זה? דרך אגב אני מתאר לעצמי שצריך לג'אמפר (לקצר) בין מגעים בחיבור הראשי (הארוך של הלוח) ואני מבין שלהדליק ולכבות יהיה קצת קשה לג'אמפר ולהוציא כל פעם אז זה יהיה בסדר אם אני יעשה את המגע הזה תמידי, ודרך הכפטור מאחורה של ה ON\OFF ידליק ויכבה? הספק יכול להדפק מפעולה כזאת? תודה.

    • 11 תגובות
    • 1.2k צפיות
  20. אוקיי, אני רוצה לחבר איזה 5-6 לדים ללוח אם כדי שיאירו לי קצת ת'קדימה. איך אני עושה את זה נכון? פירוט בבקשה.

    • 14 תגובות
    • 1.2k צפיות
  21. המאוורר נשלף אבל אין גישה לכבל שמתחבר ללוח אם (או שאני לא עושה משהו נכון). אני כמעט בטוח שיש דרך להחליף את המאוורר מבלי לפרק את כל הקירור. אני פשוט חושב שחבל לי להוציא כסף על הרכבה...

    • 3 תגובות
    • 1.2k צפיות
  22. Started by evy,

    המחשב שלי מאוד מאוד חם,ואני בטוח ב 99% שזה גם פוגע לי בביצועים. רק במנוחה הוא 52-54 מעלות וכשאני משחק במשחק כלשהו הוא יכול להריע גם ל 65 מעלות ואולי יותר. הנה במצב מנוחה הנה במאמץ(וזה עוד יחסית נמוך למה שראיתי ,כי יצאתי באמצע המשחק כדי לבדוק טמפ',ועד שהתבצע הצילום ירדו כמה מעלות) הבדיקה התבצעה ב EVEREST . עכשיו,ניקיתי את כל המחשב מאבק,חידשתי משחה טרמית(nanotherm blue) במעבד ובגשר הצפוני,ולא עזר,המחשב עדיין רותח. מה אפשרי לעשות במצב כזה? יש דרך לטפל בזה לפני שאני יחליט לקנות צלעות קירור לסוקט שלי? עריכה:יש לציין כשאחרי 15-20 דק' משחק,המשחק נהיה מאוד איטי,בקושי זז,מרגישים משמעותית את הפגיעה בביצועים.

    • 12 תגובות
    • 1.2k צפיות
  23. אז מה זה אוברקלוקינג? המונחים: OC זה בעצם קיצור של Overclock Overclock= העלאת מהירות תדר הפעולה של רכיב אלקטרוני כדי לשפר ביצועים. Overclock הוא תהליך שבו ניתן לגרום לרכיב מחשב כלשהו, או מספר רכיבים, לעבוד במהירות גבוהה יותר מאשר המהירות שבה הוא עובד בדרך כלל ושהוצהרה ע"י היצרן. למשל ניתן לגרום למעבד Intel 2.6GHz לפעול במהירות 3.0GHz ובכך הוא יהפוך לשקול למעבד Intel 3.0GHz. מה הרכיבים שאפשר לעשות עליהם OC ? לכל רכיב אלקטרוני ניתן לעשות OC הרכיבים הנפוצים ל OC הם המעבד, לוח האם, הזיכרונות וכרטיס המסך. יש לציין ש OC למעבד גורר ברוב המקרים גם OC ללוח האם. מה נותן OC? ביצוע OC לרכיב כלשהו יתרום בדרך כלל לשיפור בביצועי הרכיב. מה הסיכונים? לפני שמתחילים בתהליך ה-OC לרכיב מחשב …

    • 5 תגובות
    • 1.2k צפיות
  24. לפני איזה כמה חודשים המאורר החיצוני של הספק כוח שלי התחיל לעשות רעש .. אמנם לא רעש חזק אבל רעש מציק כזה כאילו הוא פוגע במשהו ... לא הצלחתי לקלוט במה הוא פוגע גם שפתחתי את המארז והסתקלתי מבפנים ... הספק הוא hec 480W ACE ... מאז שזה קרה תקעתי לו משהו בין המאורר למארז כדי שהוא לא יעבוד וכך אני לא ישמע את הרעש ... מישהו יכול לעזור לי בלפנעח את הבעיה ?

    • 3 תגובות
    • 1.2k צפיות
  25. Started by jackhammer,

    שלום לכולם. אני מחפש את המאווררים של Lian Li מדגם Lian Li UNI Fan SL120 לא מצליח למצוא אותם זמינים באף אתר בחו"ל או בארץ. מה הקטע? זה דגם שהוחלף? דגם שרק עכשיו יצא ונחטף? הם אמנם לא זולים אבל הפיצ'ר שמאפשר שישור של כמה מאווררים תחת כבל אחד מאוד קורץ לי לבניית מחשב שרמת האסטטיקה מאוד חשובה (יותר מOC או ביצועי קצה). תודה מראש לעוזרים.

דיונים חדשים בפורומים