עבור לתוכן
View in the app

A better way to browse. Learn more.

HWzone - פורומים

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

אוברקלוקינג וקירור

פורום העוסק בנושא המהרה וקירור של חלקי המחשב השונים

  1. Started by nirgn975,

    היי, אני מקווה שזה המקום הנכון לשאול את השאלה הזאת. ברשותי מאוורר 200mm של חברת antec (מסוג big boy), הוא מגיע עם חיבור מולקס (זכר+נקבה-כאחד) ופוטנציומטר (3 מהירויות): במארז שלי יש פוטנציומטר מובנה שאליו המאווררים מתחברים באמצעות חיבור 3 פינים כזה: ברצוני לחבר את המאוורר הנל למארז כדי לשלוט עליו משם, (ויש לי חיבור 3 פינים כזה ממאוורר ישן שלא בשימוש). - האם זה בכלל ניתן? - האם עלי לחבר את ה'חיבור 3 פינים' במקום המולקס או במקום הפוטנציומר? - במידה והוא מחובר במקום המולקס/פוטנציומר אני צריך להסיר את החיבור השני (החיבור שנשאר)? בקיצור אודה לעזרה בעניין.. בברכה, ניר גלאון.

    • 2 תגובות
    • 1.2k צפיות
  2. חברי הפורום שלום במחשב שלי יש מותקן כרגע מעבד E4300 עם קירור הסטוק שלו (כבר יותר מ-6 שנים, לא פירקתי אותו מעולם), והגיע לידי מעבד E6750 בלי קירור (כן, אני יודע שמדובר במעבדים ישנים לסוקט 775, אבל זה מה שיש לי). לפי ההשוואה הזו מהאתר של אינטל, יש להם אותו TDP של 65W. מחיפוש באינטרנט עולה כי ניתן להמהיר את ה E4300 לתדר של 3GHz ועדיין להשתמש בקירור הסטוק שלו בלי בעיה. ה E6750 עובד בתדר של 2.66GHz לעומת תדר של 1.8GHz של ה E4300, אבל מצד שני יש לו פי שתיים זיכרון Cache והוא עובד בתדר FSB גדול יותר (1333MHzב E6750 לעומת 800MHz ב E4300). הערה - אני לא מתכוון לבצע שום המהרה אלא עבודה בתדרי הסטוק בלבד (כן אני יודע - ה E4300 הוא מעבד אידיאלי לביצוע המהרה). השאלה שלי היא האם ניתן…

    • 2 תגובות
    • 1.2k צפיות
  3. Started by THE FOX,

    מישהו מהפורום ניסה זאת? :-\ ישנם מדריכים המסבירים זאת? המעבד הוא בסוקט 939..כיצד להימנע משבירת רגליי מעבד?

    • 16 תגובות
    • 1.2k צפיות
  4. Started by The-Fox,

    קניתי לפני כשבוע לוח רםוקס 8rda3+ ומעבד Barton 2600 מדגם Mobile, נדיר אבל השגתי :-) הבעיה היא שיש לי זיכרון שלא מגיע רחוק... עד עכשיו הכי גבוהה שהגעתי עם המערכת זה 195 מגה"צ בבאס והמעבד עובד במכפלה של 12 שבסה"כ עובד על 2350 MHZ. מתחים: זיכרון 2.75 V תיזמונים: 2.5-3-3-6 מעבד 1.65 V טמפ' מעבד 45 מעלות במנוחה, במאמצץ 50 מעלות... עם Prome 95 טמפ' מערכת 37 מעלות +- סה"כ תוצאות לא רעות, ברגע שאני ישיג זיכרון יותר מהיר אני יגיע הרבה יותר רחוק, בסביבות 2700 אולי אפילו יותר, וגם קירור יותר רציני, כי כרגע אני עובד עם Vantec Aeroflow. הוספתי תמונה שתראו קצת... 8) [attachment deleted by admin]

    • 21 תגובות
    • 1.2k צפיות
  5. היי, כבר כמה חודשים שאני מתלבט בין לרכוש נייד לגיימינג (Asus G75 שצריך לצאת בסוף אפריל) או מחשב נייח שיעלה לי הרבה פחות וגם יהיה יותר טוב מבחינת נתונים. העניין הוא שהמחשב הנייח האחרון שקניתי לא הצליח לקרר את עצמו כמו שצריך ויושב לי עכשיו בחדר עם צד אחד פתוח עם אלתור של מאוורר גדול שתמיד פועל וצמוד אליו.... בלי המאוורר הזה, המחשב פשוט קורס בכל משחק שאני מפעיל. לעומת זאת, לפי מה שהבנתי (בבקשה תקנו אותי אם אני טועה) למחשבים ניידים יש יכולת קירור הרבה יותר טובה ואפקטיבית. בנוסף גם הרבה יותר קל לנקות אותם ממחשב נייח. אבל... הם פשוט עולים ה-ר-ב-ה יותר. נכון לעכשיו יש לי 5000 ש"ח. אני כמובן יכול לחסוך עוד, אבל אני מאמין שאם אני אשקיע את זה בנייח זה יהיה מספיק בהחלט. אז מה אתם…

    • 6 תגובות
    • 1.2k צפיות
  6. לצוות HWzone ולחברי הפורום שלום רב החלטתי לכתוב בשבילכם ביקורת על היטסינק חדש אשר במפתיע הגיע לארץ , לאחר שאת זה שאני מספר לכם עליו קניתי בחו"ל . את ההיטסינק הזה ניתן להשיג היום בארץ בחצי המחיר בפנדה ! , והוא מתוצרת דרום קוראה . קדם כל מספר תמונות : האריזה כוללת , היטסינק ZALMAN כולו נחושת ! , ומאוורר 92 מ"מ אימתני .. אבל שקט .. כולל פנל חיבור למאוורר שמוחובר בצורה לא קונבנציונלית . כולל שנאי מהירות למאוורר , + שני קליפסים לחיבור + ברגים + מוט להרכיב את הקלפיס , וגריז טרמי פשוט. מאוורר 92 מ"מ מרשים ... הבסיס שלו משוייף כמו מראה ובנוי מפס נחושת במרכז ואלומיניום בצדדים. שימו לב לצורה שלו שמזכירה פרח פתוח.. השנאי של המאוורר , בורר בין שתי מהירויות , …

    • 12 תגובות
    • 1.2k צפיות
  7. Started by itayze,

    יש לי מעבד מסידרת הנורט'ווד ואני מחפש קירור טוב וזול , הוולקנו מאוד זול וישנם כמה ביקורות אשר סותרות אחת את השנייה . מה דעתכם ? כדאי לי לקנות ?

    • 12 תגובות
    • 1.2k צפיות
  8. Started by leshets,

    יש לי מעבד פנטיום 4 שני ג'יזה הרץ שנמצא תחת אובר קלוק של יותר מ 25 אחוז כבר משהוא כמו חצי שנה, לאחרונה הורדתי תוכנה למדידת חום המעבד ( SpeedFan)ורציתי לשאול אנשים שמבינים בעניין האם החום שהיא מציינת הוא מדויק? והאם הוא סביר לעבודה ללא סיכון מרכיבי המחשב? החום בעבודה רגילה *מעבד=44 *דיסק קשיח=41 *חום כללי במארז=40 החום תחת עומס *מעבד=56 *דיסק קשיח=42 *חום כללי במארז=43 אני עובד עם לוח של אסוס P4B533 ויש לי ספק כוח של 300W אז אם החום גבוה מידי תנו אופציות לקרור (לא יקרות אם אפשר). תודה אל העזרה.

    • 15 תגובות
    • 1.2k צפיות
  9. אני צריך קירור כמה שיותר נמוך (אם אפשר בגובה של הקירור סטוק שזה 65 מילימטר להערכתי), שקט ואפקטיבי התקציב שלי הוא עד 150 עם חריגה אפשרית עם חריגה אפשרית ל200 אם שווה מבחינת עלות\תועלת. כרגע(בחורף) המעבד עומד על 60C במאמץ ככה שאני מסתפק אבל בקיץ זה סיפור אחר ככה שאני רוצה למנוע את הבעיה. תודה, סמיון. עריכה: לא הולך להתבצע OC

    • 7 תגובות
    • 1.2k צפיות
  10. Started by moshikoko,

    ראו תמונה. [attachment deleted by admin]

    • 15 תגובות
    • 1.2k צפיות
  11. שבת שלום לכולם גם אני מבקש עזרה בבחירת כרטיס המסך שאותו אקנה(8800GT). יותר נכון אני צריך עזרה בבחירת החברה שממנה אקנה את הכרטיס מסך יש לי התלבטות בין כמה חברות:BFG,GIGABYTE,INNO3D,LEADTEK. איזו מהחברות הכי טובה? ועכשיו ההתלבטות השנייה:אם אני לוקח LEADTEK כדאי לי לקחת את ה8800GT עם הקירור של ZALMAN או את ה8800 GT GTB 512 מגה שהוא עם ליבה מומהרת(זאת אומרת שעשו לו OC)? תודה לעונים והמשך שבת שלום מחן שמבקש תשובה אם אפשר מהירה

    • 17 תגובות
    • 1.2k צפיות
  12. עזרה לגביי אוברקלוק ל MSI 2080 TI X TRIO אני עושה אוברקלוק עם MSI AFTERBURNER שמתי 90 על הליבה ו500 על הזיכרון ואני רואה בלוגים הכרטיס מגיע ל330W וואט ומגיע לPOWERLIMIT הבנתי שיש ביוס יותר חזק של 406W של MSI שיתן לכרטיס לעבוד יותר מ110% POWER LIMIT האם יש שיטה אחרת חוץ מלצרוב ביוס בשביל להוציא ממנו יותר? אשמח לעזר

  13. יש לי מעבד נורטווד 2000 מגה הרץ שהוא באובר רצחני ביותר ל3100 עכשיו הבעיה התחילה כשהמכרתי כמה מהמאווררים שיש לי במחשב בכדי לקנות מערכת קירור מיים של זלמן .........אז ככה שיש לי 3 מאווררים ג'נרים במחשב עכשיו..........רציתי לדעת מה המקסימום שבו המעבד יכול לעמוד בו.........הרצתי המון תוכניות משהו כמו 7 דפים של אקספלורר +סריקת ווירוסים +ספייסוויפר ומעבד התחיל להגיע ל47 מעלות.........רציתי לדעת אם זה מסוכן כל העסק הזה ומהו המקסימום של המעבד הנ"ל.........אני מציין שוב שהוא באוברקלוק גדול מאוד......כשהמעבד יגיע לטמפרטורה מסויימת הוא יישרף או שהוא יוריד מהמהירות שלו?

    • 7 תגובות
    • 1.2k צפיות
  14. יש לי Riva TNT 2 M64 עם 32 מגה בכרטיס של Creative CT6938 והטמפ' שלי ללא פעולה גרפית כלשהי היא 57 מעלות וזה עם מארז פתוח!! זה כנראה מה שגורם לבעיית החום במארז שלי... מה עלי לעשות כדי להוריד את הטמפ' או שבכלל לא כדאי לי להשקיע ועדיף להחליף כ. מסך וזהו...

    • 2 תגובות
    • 1.2k צפיות
  15. Started by almogas,

    ok שתי שאלות דבר ראשון יש לי 2 מאוררים של 80 מ"מ שתיהם מאחורה אחד של הספק והוא מוציא אוויר ואחד מתחת איזה 10-15 סנטימטר למטה שגם מוציא אוויר כל החלק הזה הוא ממש קר כאילו נעים ואני לא יודע אם לשים עוד מאורר אני אל ממתעסק באוברקלוק ודברים כאלה אז בבקש תנו לי את הטמפרטורות שלוח אם אמור ליהיות בערך ואיזה חלק של הלוח אם ני מוודד? והספק כמה? ובערך דיסקים קשיחים מה הטמפרטורה.. ואם אני יששים מקדימה מאורר שיכניס אוויר זה יהיה טוב.? תודה מראש.. אה ואני חדש פה.

    • 16 תגובות
    • 1.2k צפיות
  16. מצאתי את המוצר בחו"ל: http://jab-tech.com/customer/product.php?productid=1803 מישהו יודע אם יש את זה בארץ?

    • 2 תגובות
    • 1.2k צפיות
  17. מתלבט לגבי קניה - אני כרגע עלGHZ 3360 ב-X6800. אין לי בעיה להגיע ל-3520 ולהריץ ביחד PRIME וSUPER PI ביחד במשך שעה יציב,אבל משחקים נופלים לי אחרי חצי שעה עד שעה של משחק. מה שמביא אותי לחשוב שכשהכרטיס מסך והקירור המסיבי של ה-1900XTX נכנסים לעבודה מוגברת הספק לא עומד בזה. בקיצור תראו את המפרט ותמליצו לי בבקשה על מה שיהיה עדיף ה-LIBERTY או ה-HEC. יש הבדל של 200 ש"ח במחיר אז אני מתלבט ... תודה

    • 15 תגובות
    • 1.2k צפיות
  18. Started by Kfir,

    מה הההמהרה המקסימלית שאתם ממליצים לתת לו עם הקירור המקורי שלו !? תודה!

    • 5 תגובות
    • 1.2k צפיות
  19. Started by ido-nava,

    AMD Athlon 3500+ 939 עם קירור ביג טייפון שעובד על 1400RPM CORSAIR 1024MB VALVE CL2.5 512X2 Gigabyte GA-K8N Pro SLI eVga Geforce 6800GS TDH 256mb 256bit וספק כוח HEC 480W ACE מעלות: CPU 34 GPU 53 GPU Ambient 40 כרגע לא מתוכנן אובר לכ.מסך, אולי בעתיד. בכללי הוא בסדר לאוברקלוק ?

    • 21 תגובות
    • 1.2k צפיות
  20. Started by epichorus,

    שלום, להלן המפרט שברשותי: מעבד : Intel Core 2 Duo E6750 Box קירור למעבד: thermaltek v1 לוח אם : GIGABYTE GA-G33-DS3R זיכרון G.Skill DDR2 4096MB (1024MBx4) 800Mhz CL 5-5-5-15 NQ מארז: Thermaltake Armor-Jr Black ספק כח : Enermax Liberty 400W Samsung F3 1000GB לאחרונה רכשתי את ה GTS450 של GAINWARD והוא מתחמם יתר על המידה ללא כל אוברקלוק לדוגמא עכשיו כשהמחשב פועל מספר שעות והוא לא מבצע כרגע שום פעולה מורכבת הוא הגיע ל 59מעלות. ההתחממות גורמת למחשב להתקע/לקרוס ואשמח למנוע אותה (זה קרה לי גם עם המעבד ולכן קניתי את הקירור למעבד). אשמח לשמוע על פתרונות קירור רלוונטיים לכרטיס מסך. תודה.

    • 7 תגובות
    • 1.2k צפיות
  21. Started by Marcoman,

    אז ככה, מערכת קירור למארז כנראה אמצא עם מארז כמו שצריך. אבל: מערכת קירור למעבד, עד כמה משמעותי ? מאוורר Arctic Cooling Freezer 11 LP, האם יקר מדי או צריך יותר טוב? מה ההבדלים בעצם? CoolerMaster Hyper 212 EVO 215 ש"ח, מוגזם? אין צורך? אני מחפש אחר מערכת קירור שקטה ככל שניתן, התושבת כנראה תהיה 1155. מחכה להמלצות בבקשה.

    • 1 תגובה
    • 1.2k צפיות
  22. Started by RLM,

    שלום. המאוורר בספק כח של הHTPC שלי השתגע.. שומעים אותו אפילו מהקומה השניה.. ואפילו תוך כדי צפייה בסרטים, ממש מציק. הבעיה שהספק הוא לא סטנדרטי אז צריך להחליף את המאוורר בנפרד. ניסיתי לשמן אותו ולנקות אותו, אפילו ניסית לעבוד כשהמאוור מנותק (היה די שקט.. אבל נראה לי שעוד כמה שעות והוא היה עולה באש >) בקיצור, החיבור בתוך הספק הוא 2 פינים, אז כל המאווררים שהם שקטים רק כשהם פועלים על RPM נמוך לא יעזרו לי פה. אני צריך מאוורר שכשהוא עובד על הRPM הכי גבוה עדיין לא שומעים אותו בכלל. לא אכפת לי שהוא יקרר קצת פחות טוב, העיקר השקט. ועוד משהו קטן, כרגע יש בספק מאוורר 80מ"מ דק כזה, בעובי של 1 ס"מ, והרוב הם 2.5 ס"מ. בעקרון נראה לי שיש שם מקום למאוורר של 2.5, אבל מעבר לזה זה כבר …

    • 12 תגובות
    • 1.2k צפיות
  23. Started by tamir2,

    כל מי שיכול לעזור לי !!.. אני צריך תוכנה שמראה את טמפרטורת המעבד... ועם אני עושה אובר קלוק גם... אז מי שיכול לעזור לי שיתן לי קישור או משו.. תודה לכל מי שיעזור לי!!!!!

    • 15 תגובות
    • 1.2k צפיות
  24. Started by Ev,

    יש לי מחשב דו ליבתי של אינטל 1.86GHZ, המארז בסיסי וכל החבילה מסביב מאוד סטנדרטית בנוסף כרטיס גרפי NVIDIA GF7300 GS עם קירור סטנדרטי (פסיבי) שבא עם הקניה טמפ. מנוחה של הכרטיס הגרפי היא 70 מעלות ובזמן משחק 85-90 בהקשר זה יש לי 2 שאלות: א. מצב זה מזיק למחשב שלי ? (ז"א כל שאר החלקים פרט לכרטיס הגרפי) ב. במידה ואני רוצה לסדר את זה מה עדיף: 1. להשקיע ~150 ש"ח בקירור 2. לקנות כרטיס מסך חדש ב 300-500 ש"ח שכבר יהיה מצויד בקירור (או שלא יהיה ???) תודה נ.ב. אני לא גיימר, אבל משחק לפעמים (רק ש GUITAR HERO 3 ירוץ ...)

    • 19 תגובות
    • 1.2k צפיות
  25. היי, קצר ולעניין, קניתי את הנ"ל + ARCTIC SILVER 3 ואלה התוצאות: AXP1600+ AGOIA 1400@1806 מאמץ 43-44 מעלות (שעה וחצי של PRIME 95) כאשר המאורר על 3000 סל"ד, 45 מעלות כאשר הוא על 2500. במנוחה 35 מעלות (3000 סל"ד). רצוי לציין שהמארז סגור ומאוורר בצורה סבירה - יש מקום לשיפור. **רק לשם ההשוואה - לפני ההרכבה הייתי עם הסינק המקורי ומאוורר גנרי והטמפ היו: 50 במנוחה 56 במאמץ כשהמארז פתוח. ובקיצור השיפור משמעותי בהחלט ומעיד על איכותו של HS זה. תודה לכם העוזרים בבחירתו. ולמי שמתלבט אם לקנות - הקניה שיפרה משמעותית את הטמפ' אבל ממש לא היטיבה עם חשבון הבנק (הכל ב- 350 ש"ח).

דיונים חדשים בפורומים