מפתחי האפליקציות מזהים את הטרנד החדש ומפתחים כלים שנעזרים בטאבלט על מנת לבצע מהפכה בהרגלי הצפיה שלנו
הימים של הישענות אחורנית כדי לצפות בטלוויזיה נגמרו. 88 אחוז מבעלי מחשבי טאבלט אומרים שהם משתמשים במכשיר מול הטלוויזיה; הם מוצאים ציוצים, חדשות, סרטוני וידאו ומידע אחר הקשור לתוכנית בה הם צופים. מתוך פחד לאבד עיניים צופות, שיחררו הרשתות לשוק עשרות אפליקציות חד-פעמיות עם תוכן שידור נוסף. אבל זה אומר שמשתמשים צריכים לקפוץ מאפליקציה לאפליקציה, ולהסיח את דעתם אף יותר מחוויית הצפייה הטלוויזיונית. עכשיו מתחילים מפתחי אפליקציות לנקוט בגישה חדשה, שמאפשרת לטאבלטים לתקשר באופן ישיר עם טלוויזיות וממירי כבלים בעלי חיבורי Wi-Fi. התוצאה עשויה לשנות באופן בסיסי את חוויית הצפייה בטלוויזיה.
אפליקציות מסך שני הן תופעה חדשה יחסית. הדור הראשון, אשר יצא בשנה שעברה, התמקד בהפיכת הצפייה לחברתית יותר. ZeeBox, אפליקציית iOS ואנדרואיד שהושקה בנובמבר שעבר, מושכת לוחות זמני שידורים מהענן, ומשתמשים עושים "צ'ק-אין" לתוכנית בה הם צופים. כל עמוד תוכנית מציג ציוצים ועדכוני סטטוס בפייסבוק שקשורים לתכנית. אבל המשתמש מחליט אם לעשות צ'ק-אין לתוכנית חדשה כשהוא משנה את התחנה.
אפליקציות חדשות יותר מדלגות על העדכון הידני ומשתמשות במקום זה בפס הקול של הטלוויזיה כדי לזהות תוכניות. בדומה לאפליקציות זיהוי מוזיקה כמו Shazam, השירותים דוגמים את פס הקול מהטלוויזיה בכל 50 אלפיות השנייה לערך ועושים הצלבה של פס הקול עם ספריית אודיו קיימת. האפליקציות יכולות לזהות במה צופה המשתמש בתוך ארבע שניות ואז לקבץ תוכן הקשור לתכנית, כולל הודעות טוויטר, כתבות חדשות, צילומי מסך ופסי קול. IntoNow, חברת סטארט-אפ שנרכשה על ידי !Yahoo באביב שעבר, ו-ConnecTV הקליפורנית, זכו להצלחה הגדולה ביותר. IntoNow כל כך מדוייקת, שהיא יכולה להבדיל בין משחק בייסבול באיצטדיון היאנקיס לבין משחק בצידה השני של העיר באיצטדיון Citi Field. אבל סינכרון פס הקול הוא רק תחנת מעבר; אפילו אלגוריתם הטאבלט המדוייק ביותר לא מסוגל להתמודד עם חדר רועש.
אילוסטרציה: אליסון סייפר |
הסביבה אינה משפיעה על אות אלחוט, אשר מספק למפיצי ממירים, כולל לחברות כבלים ומשחקי וידאו, צינור הולכת תוכן מסך שני רציף. כאשר טלוויזיה או ממיר וטאבלט נמצאים על אותה רשת אלחוטית, הם יכולים לזהות את זה את פעילויותיו של זה. בשנה שעבר, הפכה DirectTV לחברת הכבלים הראשונה שמעבירה בסטרימינג מידע תוכני נוסף מהענן באמצעות Wi-Fi. כשהיא פתוחה, אפליקציית ה-iOS מזהה לאיזו תחנה מכוון הממיר ומעלה וידאו, תמונות סטילס וביוגרפיות מעמיקות על צוות השחקנים וההפקה.
בקרוב יוכלו מפיקים להתאים את המידע שזורם למסך הטאבלט. DirectTV מתכננת לתת לרשתות את הקוד לאפליקציה שלה. מפתחים יוכלו להשתמש בו, לדוגמה, כדי להוסיף זווית צילום שנייה לסצנה או לספק עדכונים על משחקים אחרים המתקיימים בו-זמנית במהלך שידור NFL – כולם מועברים מהענן באמצעות Wi-Fi.
החוויה לא תהיה מוגבלת רק לשידורי טלוויזיה. במהלך השנה, תשחרר מיקרוסופט את אפליקציית ה-Xbox SmartGlass. החברה תאפשר למפתחים משירותי VOD כמו HBOGo ויצרניות משחקי וידאו כמו Electronic Arts ליצור חוויות מסך-כפול מותאמות שיועברו דרך SmartGlass. מקור אחד יפעיל את שני המסכים, ומשתמשים יוכלו שוב להישען אחורנית ולהירגע אפילו עם הטאבלטים שלהם.
עוד על חידושים בגליון נובמבר של popular science ישראל – למבצע היכרות מיוחד לגולשי HWzone.co.il