חמי, תעשה לי אפדייט! משפט זה, שנזרק לאוויר בעת הופעתו של חמי רודנר על ידי אחת המנהלות במיקרוסופט ישראל, מעביר יותר מכל את האווירה ששררה בכנס Tech Ed 2006 של מיקרוסופט, אשר התקיים השבוע באילת.
הכנס, הנערך בארץ זו הפעם החמישית, מהווה מוקד משיכה למקצועני IT ואנשי היי-טק מכל הארץ, אשר מדרימים לאילת על מנת להכיר את שלל הטכנולוגיות החדשות של מיקרוסופט, ולהבין כיצד להטמיע אותן ולהשתמש בהן בחכמה. השנה נערך הכנס בסימן השקתם ההולכת וקרבה של Office 2007 ו-Windows Vista, אשר אמורים לחולל מהפכה של ממש הן במחשוב הביתי והן בארגונים הגדולים, לכן אין זה מפתיע שהיה זה כנס ה-Tech Ed הגדול ביותר שנערך עד כה בארץ – 3,000 משתתפים, אשר השתלטו על 2,200 חדרי מלון ברצועת החוף של אילת.
87 מרצים הגיעו לכנס, כאשר למעלה מ-20 מתוכם הגיעו לארץ ישירות ממטה מיקרוסופט העולמית, על מנת להעביר שורה ארוכה של הרצאות בכ-10 מסלולי תוכן שונים. באופן טבעי, הנושאים בהם נתמקד במאמר זה הם אלו הנוגעים למשתמש הביתי – Windows Vista ו-Office 2007 – ובהחלט ישנם כמה חידושים מעניינים בתחומים אלו, אשר הוצגו בכנס לראשונה.
אך לפני שנדבר על מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט, נתאר בקצרה את האווירה המיוחדת ששררה השנה בכנס: בניגוד לכנסים טכנולוגיים אחרים, בהם האורחים מגיעים, שומעים הרצאות והולכים, בהחלט ניתן לומר ש-Tech Ed היה מיוחד במינו. מעבר לאירוח בבתי מלון מפוארים ואינספור הגרלות של מוצרי מיקרוסופט (מקלדות ועכברים, בעיקר), דאגה מיקרוסופט לבדר את אורחיה באמצעות קוקטייל ותערוכה שנערכו בערב הראשון של האירוע, ומסיבה המונית שנערכה בערב השני. לאלפי האורחים שהגיעו למסיבה ציפתה הפתעה נעימה – מעבר ל-DJ, אוכל ואלכוהול חופשי, הגיעו למסיבה גם מספר אמנים, ביניהם ברי סחרוף, ירמי קפלן, חמי רודנר, דנה ברגר, אסף אמדורסקי ושי להב – קאסט לא רע, יחסית לאירוע של מיקרוסופט.
התחושה שהתקבלה, לפחות אצלנו, היא שחלק גדול מהאורחים הגיעו לכנס לא רק בשביל לשמוע על הטכנולוגיות של מיקרוסופט, אלא גם בכדי לקחת פסק זמן מעבודת היום-יום שלהם ולנוח בעיר הנופש הדרומית (להבדיל מיתר ערי הנופש בישראל, שאינן נמצאות בדרום).
עושה רושם כי הסלוגן שנבחר עבור הכנס – Feel The Beat (בעברית, \'הרגש את הקצב\') – קלע בדיוק למטרה; הן קצב ההתקדמות הטכנולוגית והן קצב החגיגות הורגשו היטב במהלך כל הכנס.
לאור גודלו של האירוע, הן בפני עצמו והן ביחס לארועים טכנולוגיים אחרים המתקיימים בישראל, ניתן להבין את התלהבותם של אמצעי התקשורת והכתבים השונים אשר סיקרו את האירוע. אמנם לא מדובר באירוע בסדר גודל עולמי, כגון Computex או CeBIT, והאוריינטציה שלו היא בעיקר ארגונית (לא מפתיע, בהתחשב בכך שהשוק הביתי מהווה אחוז קטן מאוד מהיקף המכירות של מיקרוסופט), אך היקף האירוע השנה היה גדול מתמיד ומדובר בעליית מדרגה הן מבחינת מיקרוסופט ישראל והן מבחינת כל תעשיית ההיי-טק המקומית, שחוותה לפני כשנה את אירוע ה-Digital City הגדול של מיקרוסופט ואת כנס IDF של אינטל בסוף שנת 2005.
מלבד התכנים המקצועיים שהועברו בכנס, ניתן היה למצוא גם נוכחות של החברות השונות אשר נתנו את החסות לאירוע, כגון אינטל, HP, אינטרנט זהב (שכיסתה את כל אזור המלונות ברשת אלחוטית חופשית) ועוד. כמו כן, במקום הוקמה חנות למוצרי מיקרוסופט (בה הוצג גם XBOX 360, שניתן היה לשחק בו – אבל לא לקנות אותו), תצוגה של המחשבים הניידים החדשים של HP אשר הריצו גרסאות בטא של Windows Vista ו-Office 2007 ועמדות Tablet PC ל"תרומת" כתב יד. במאמץ לבצע גיור למחשבי ה-Tablet, הגיעו נציגי הלוקאליזציה של מיקרוסופט לכנס, במטרה לאסוף דגימות של כתב יד בעברית מהעוברים ושבים, ולהטמיע OCR עברי במערכת ההפעלה שלהם למחשבים אלו. מי שלא שש לבזבז את זמנו על העניין, קיבל תמריץ בדמות עט עם סמן לייזר ופנס מובנה, ומיד ניגש למלאכה.
אם כן, כעת משהבנתם על מה מדובר, ניגש ישר לעניינים ונבדוק מהם החידושים העיקריים ב-Windows Vista ו-Office 2007, התוכנות שמתיימרות להביא את המשתמש אל הדור הבא של המחשוב הביתי והארגוני.