איך בודקים יציבות OC בכרטיסי קפלר ? - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איך בודקים יציבות OC בכרטיסי קפלר ?


11GnR

Recommended Posts

בBF3 לדוגמא ה660 שלי נמצא על 70% שימוש ובגלל זה עולה למקס' BOOST ... הליבה מגיעה ל1150MHZ בערך

אבל בתוכנות מאמץ או בדיקת ארטיפקטים, הליבה פועלת בכלל על 950-1000MHZ ...

אם אני עושה OC עם הKEPLER EDITOR ומעלה מתח וPOWER TARGET כמה שאפשר, בBF3 זה יגיע ל1254MHZ (אם אני לא משנה את המקס' בוסט) אבל שוב בתוכנות מאמץ אני בכלל על מתח ותדר נמוכים.

איך אפשר ככה להריץ בדיקה ? האפשרות היחידה היא לשחק במשחק שמאפשר שימוש בתדר המירבי ולראות אם יש קריסות או ארטיפקטים ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן - לשחק במשחק זו הבדיקה הכי טובה. חוץ מזה שיש לך לא רע בכלל. בדיקת במבחני ביצועים לא שוות ערך לבדיקת יציבות (למרות מה שחלק כאן יגידו לך). אפשר לעשות בדיקה מהירה על במבחני ביצועים למיניהם, אבל המבחן האמיתי יהיה במשחקים עצמם.

מבחני ביצועים = ניקוד. משחקים = יציבות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בכרטיס הזה לפעמים יותר מתח ויותר תדר לא שווה ליותר ביצועים , אלא הפוך....

אני שיניתי את הביוס של הכרטיס למתח יותר גבוה , והתדר אכן עלה בבוסט ל1254 ולפעמים אפילו יותר , אבל... ביצועים נמוכים יותר - כנראה בגלל אי יציבות של התדר והורדה לתדר נמוך אפילו יותר ממה שהייתי מקבל לפני זה 1240 בערך.

אני עדיין בתהליך של בדיקה , אבל זה דבר ידוע שלנוידיה יש מנגנון הגנה ובוסט אוטומטי , דבר שמקשה על למצוא oc יציב שבאמת ייתן יותר ביצועים ולא רק מספר תדר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב חקרתי לעומק ומצאתי שיטה להכריח פרופיל בינוני לקלוקים של הכרטיס(לא IDLE ולא מאמץ) בNVIDIA INSPECTOR.

אז מסתבר שפשוט ה660 לא יכול לעמוד מעל 150W כנראה בגלל החיבור 6 פינים העלוב והוא איכשהו מוגבל ככה שזה לא יעבור. שיניתי לו בביוס את כל המגבלות מעלה וזה לא עוזר. אם אני מכריח אותו לעשות 1200MHZ ב3DMARK11 (ברגיל הוא עושה שם באזור ה1100-1150MHZ , זה משתנה במהלך המבחן), המבחן עובד קצת ואז המחשב קופא.

אז בסופו של דבר עבור הכרטיס שלי זה דווקא דבר גאוני לגמרי. ברוב המשחקים הצריכת חשמל אפילו כשהGPU על 99% שימוש, מאפשרת לי להריץ אותו על ה1254MHZ ... אבל ברגע שמשחק כלשהו רוצה לגרום לצריכה גבוהה מדי, הTHROTTLING של הBOOST נכנס, ומוצא את הקלוק הכי גבוה בטבלה שאפשר להריץ בלי לעבור את הצריכת חשמל האפשרית.

החלק המסריח זה שהבוסט גם מתחיל להוריד קלוקים ככה שלא אמורים לעבור 70 מעלות שזה די נמוך לטעמי. בסדרת 700 אפשר לרשום לו לאיזה טמפ' רוצים להגביל כבר...

בקיצור על הכרטיס שלי בגלל הקטע של ההגבלת חשמל זה מאפשר קלוק ומתח גבוה יותר ביישומים שלא גורמים לצריכה גבוהה מדי ... רעיון ממש טוב, רק שבכל שאר סדרת 600 אני חושב שיש לזה רק חסרונות. :D

אגב אם מישהו מנסה לעשות OC לכרטיס אחר בסדרת 600 והBOOST מזיז לו את הקלוקים, יש כאן הסבר איך לעקוף את הבוסט, לא משנה אם הוא בא בגלל טמפ' או POWER TARGET נמוך מדי: http://www.overclock.net/t/1267918/guide-nvidia-inspector-gtx670-680-disable-boost-fixed-clock-speed-undervolting

ל660 אין טעם לנסות את זה.

טוב בסוף מסתבר שזה אפשרי לעבור את ה110% POWER TARGET אם משנים את זה בביוס, וכנראה שרק ב660 של ג'יגהבייט זה לא אפשרי ... בשאר הכרטיסים אפשר להגיע מעל ל150% צריכה בפועל (אם שמים מגבלה מעל זה) ולשמור על הקלוק המירבי של הבוסט אפילו בבאנצמארקים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...