shimon23 פורסם 2009 באוקטובר 6 Share פורסם 2009 באוקטובר 6 אני מעוניין לרכוש מחשב Dell מהחנות הנ"ל. האם הם נותנים את האחריות או האחריות מסופקת ע"י היבואן הרשמי? (כי חנות מסוימת טענה בפני שזו אחריות לא רשמית).נכון לעכשיו האתר שלהם לא עובד, אז אני לא יכול לברר זאת, מה שגם קצת מחשיד. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
shriki_1 פורסם 2009 באוקטובר 6 Share פורסם 2009 באוקטובר 6 יופי של שאלה, אני ארחיב קצת לטובת כולם:1. החנות ממנה אתה רוכש מחשב לא בהכרח, ובד"כ בכלל לא נותנת השירות. משמעות- אלא אם אתה מעוניין לבטל את העסקה. בכל מקרה ומכל חנות יש לשים לב מיהו נותן השירות. על כל חנות לתלות או להציג את מדיניות החזרת המוצרים שלה, בגודל ולפרט שם האם יש החזר כספי וכו'. לצערנו למעט אופיס דיפו, אני לא מכיר חנויות ישראליות שעומדות בסטנדרט שכזה ולכן כל שנותר על מנת לבטל עסקה - רק פגם במוצר - כל זאת מול החנות שרכשת ממנה את המחשב.2. שירות - נותן השירות מחויב מכח תקנון או חוזה - בדרך כלל במעמד הרכישה, יש נטייה לטאטא את עניין האחריות ולא מקבלים תקנון או תעודת אחריות אלא רק ציון העובדה שיש אחריות וממי. מבחינה מפטית הדבר אסור וחשוב שתבקש לקבל את כל הפרטים הרלוונטים לרבות תקנון/ תעודת אחריות ושם יצויין : מה מכוסה (חלקים/עבודה/נזק), משך זמן הטיפול, מיקום מעבדה/שירות באתר הלקוח. אחריות למחשב נייד בעיני היא הרכיב החשוב ביותר, לפיכך תעמוד על הזכויות.לשאלתך, יש לי ניסיון איתם, חלק מהמוצרים שלהם באחריות מטעם דל (שנותן השירות שלהם הוא חברת יעל) וחלק של CPM (מעבדה) ואולי יש עוד שאינני מכיר. הם אמינים ומוכרים, יושבים בפ"ת (אם אני זוכר נכון). חשוב לברר את הפרטים שהעלתי, כחלק מצרכנות נבונה. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
adam777 פורסם 2009 באוקטובר 7 Share פורסם 2009 באוקטובר 7 נכון לאתמול, מחשב סטודיו 1555 שנקנה דרכם מכוסה על ידי אחריות של דל (הוחלף ספק על ידי שליח מטעם יעל). קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
minor פורסם 2009 באוקטובר 7 Share פורסם 2009 באוקטובר 7 אח שלי, שרכש מהם מחשב, מאד מרוצה מהשירות של מעבדת יעל - מהיר, יעיל מקצועי. יש לי גם ידידה שקנתה שם את המחשב שלה וגם לה אין בינתיים תלונות.בשני המקרים העסקה בוצעה פיזית בחנות עצמה.שתי הדוגמאות הן מהשנה האחרונה, כך שאין לי אינדיקציה לגבי תקופות ארוכות יותר של קשר מולם. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Nemesis פורסם 2009 באוקטובר 7 Share פורסם 2009 באוקטובר 7 רכשתי מהם שלושה ניידים.השירות בזמן המכירה היה טוב, לא נזקקתי לשירות כלשהו לאחר המכירה. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
דנדן פורסם 2009 באוקטובר 7 Share פורסם 2009 באוקטובר 7 CPM נמצאים בתל אביב...האחריות של NOTEBOOKCLUB ניתנת על ידי יעל מחשבים...עד 2008, כל יבואן (שמאושר על ידי דל) היה נותן שירות במעבדה שלו, אבל אחרי 2008 זה השתנה והכל ניתן ליעל מחשבים שכנראה זכתה במכרז לרגע זה... (כמובן שזה תקף למחשבים שנקנו רק אחרי 1.1.2008) קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
eyaler פורסם 2009 באוקטובר 7 Share פורסם 2009 באוקטובר 7 שים לב, רשום בתקנון שלהם שלא ניתן להחזיר ניידים שנרכשו במכר מרחוק וזאת בניגוד לחוק הגנת הצרכן קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
shriki_1 פורסם 2009 באוקטובר 7 Share פורסם 2009 באוקטובר 7 חוק הגנת הצרכן הינו חוק קוגנטי, היינו לא ניתן להתנות עליו ולא ניתן לוותר על הזכויות וההגנות שהוא מעניק. כך למשל, כאשר החוק נותן לצרכן את הזכות לבטל עסקאות מסויימות (עסקה ברוכלות, עסקת מכר מרחוק) ע"י הודעה בכתב תוך 14 יום מיום קבלת המוצר, אין תוקף לויתור של הצרכן על זכות זו. כלומר גם אם העוסק החתים את הצרכן על כך שמסכים לוותר על זכות זו אין תוקף משפטי לוויתור כזה.http://www.moit.gov.il/NR/exeres/243B926B-516C-497A-B220-6A529D86020E.htm?wbc_purpose=basic&WBCMODE=presentat%25%2Cpresentat%25%2Cpresentat%25%2Cpresentat%25CPM נמצאים בתל אביב... notebookclub בפ"ת קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
ajl פורסם 2009 באוקטובר 8 Share פורסם 2009 באוקטובר 8 רציתי לרכוש דרכם מחשב vostro 1220, התקשרתי בתחילת השבוע, ביקשו שאשאיר מספר ויחזרו אליי... לא חזרו!התקשרתי שוב וביקשתי לברר פרטים... ביקשו שאשאיר מספר, הסברתי שכבר התקשרתי והשארתי פרטים, ביקשו שאשאיר שוב, השארתי.מיותר לציין שלא חזרו אליי.קניתי בסוף בחנות שנקראת שניידר מחשבים, אחלה שירות ואחלה אנשים. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
eyaler פורסם 2009 באוקטובר 10 Share פורסם 2009 באוקטובר 10 חוק הגנת הצרכן הינו חוק קוגנטי, היינו לא ניתן להתנות עליו ולא ניתן לוותר על הזכויות וההגנות שהוא מעניק. כך למשל, כאשר החוק נותן לצרכן את הזכות לבטל עסקאות מסויימות (עסקה ברוכלות, עסקת מכר מרחוק) ע"י הודעה בכתב תוך 14 יום מיום קבלת המוצר, אין תוקף לויתור של הצרכן על זכות זו. כלומר גם אם העוסק החתים את הצרכן על כך שמסכים לוותר על זכות זו אין תוקף משפטי לוויתור כזה.ברור כשמש, השאלה היא למה להכניס את הראש למיטה חולה? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
shriki_1 פורסם 2009 באוקטובר 23 Share פורסם 2009 באוקטובר 23 בהמשך לדיון, כאן. ראיתי לנכון לצרף לטובת הרוכשים והחברים בפורום, קצת חדשות משפטיות. אתר get-it, מוכר כאתר מכירות, הפסיד בתביעה שהוגשה נגדו,בשל הטעיית צרכנים. אמנם עיקר העיסוק כאן בפורום הוא בבחירת מחשב וזה טבעי, אבל שימו לב שכאן לא נגמרות הדאגות, ותמיד עדיף לראות עוד צעד קטנטן קדימה. http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3364949,00.htmlמעבר לעובדה, שזה תמיד נחמד לראות שמישהו ממש מטפל בדברים האלו, זה חשוב עבורנו כצרכנים לדעת מה מותר ומה אסור ומתי "עובדים" עלינו.חנות שמתארת באינטרנט כי יש לה כל מחשב וזמן משלוח הוא 7 ימים שבפועל אין להם בכלל מלאי, והם בונים עלינו הצרכנים, ממש מתווכים טהורים. הדבר נכון ועוד יותרמדויק בכל הנוגע לאחריות ונותני שירות, שלדעתי גובל בשערורייה, אין תעודות אחריות, אין תקנון, ולא מבינים על מה אתה מדבר. כן, תוסיפו גם התעלמות מפניות, תיקונים שאורכים חודשיים, היעדר יכולת לבטל עסקה (כן, בתנאים מסוימים רכישה מהאינטרנט או מהטלפון מזכה בביטול עסקה תוך 14 ימים) וכו'.זהו, מקווה שזה רלוונטי, אם כן תרשמו את דעתכם ואני אוסיף מידי פעם לפעם חומרים רלוונטים וטיפים לרכישה בטוחה. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.