אב טיפוס מבית ניסאן מדגים את צורתה של מכונית המרוץ החשמלית המהירה בעולם שתגיע למהירות של 300 קמ"ש במרוץ הסיבולת האגדי בלה-מאן בשנה הבאה
מרוץ ה-24 שעות של לה-מאן הוא מרוץ הסיבולת הוותיק בעולם. החל משנת 1923 נבחנים מדי שנה על המסלול בקרבת העיירה לה-מאן המכוניות, המנועים והנהגים במרוץ. חברות רכב רבות מתחרות במרוץ בדמות חטיבות הספורט המוטורי שלהן. החברה היפנית ניסאן לוקחת חלק גדול במיוחד במרוץ ומספקת מנועים ליותר ממחצית המכונית המשתתפות בקטגוריית ה-P2. יום לפני המרוץ של 2013 חשפה החברה את ה-ZEOD RC, אב טיפוס של מכונית המרוץ החשמלית המהירה בעולם אשר תתחרה בלה-מאן 2014.
מתוקף התחרות שמאלצת את הפיתוח והתמיכה התקציבית אשר מאפשרת אותו, מרבית המערכות הנמצאות היום ברכבי הכביש הופיעו תחילה על מסלולי המרוצים. ה-ZEOD RC הינה כולה קרקע לניסוי ופיתוח בתחום התחבורה הידידותית לסביבה. דגם זה יכלול מנוע חשמלי יחד עם מנוע בנזין מוגדש טורבו. טכנולוגיה שהחברה מתכננת לשלב במכוניות הכביש שלה בעתיד הקרוב. בשונה מהמכוניות ההיברידיות הקיימות בשוק, פעולת המנועים תיהיה נפרדת לחלוטין והמעבר בין השניים יהיה לבחירתו של הנהג בלבד.
מרוץ הלה-מאן מספק לאבי טיפוס רדיקליים כאלו במה נפרדת מיוחדת הנקראת "מוסך 56". המכוניות היוצאות ממוסך זה אינן מתחרות בקטגוריות הרגילות של המרוץ. הן נועדו למפגן ולהוכחת טכנולוגיות חדשות. שם הופיעה לראשונה המכונית עליה ה-ZEOD RC מובססת, ה-DeltaWing. למעשה, המכונית החדשה הינה שיכלול של ה-DeltaWing כאשר בראש צוות הפיתוח של שניהן עומד בן בולבי שהועסק לאחרונה בניסאן כמנהל הפיתוח בחטיבת הספורט המוטורי של החברה.
החשיפה סיפקה לא יותר ממוצג המדגים את צורתה החיצונית של מכונית המרוץ. כרגע לא נחשף מידע הנוגע לאיפיון המכני שלה. אנו יודעים שהמכונית תיישם את תצורת החץ בדומה לקדמותה, ה-DeltaWing ותכלול בשונה מהתצורה הקונבנציונאלית שני גלגלים קדמיים צרים הממוקמים קרוב מאוד האחד לשני במרכז חרטום הרכב. בנוסף, נמסר נתון המהירות המקסימלית של הרכב שתעמוד על כ-300 קמ"ש והמכונית צפויה להאיץ למהירות זו במרחק שתספק ישורת מסלול ה"דה לה סרטה" שאורכה 2 קילומטרים.
יותר מהתוצר המוגמר נושא תהליך הפיתוח שימשך עד המרוץ בשנה הבאה את התועלת המרכזית של הפרוייקט. במהלך הפיתוח יבחנו אפשרויות הינע מרובות. כאלו שיישתייכו למנוע החשמלי בלבד ואחרות שיעשו שימוש גם במנוע הבערה. הידע והנסיון שיוליד תהליך הפיתוח ישמשו את ניסאן בקידום טכנולוגיות ההינע החשמלית ברכבי הכביש שלהם. כאשר כבר עכשיו מציעה החברה את המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בעולם, ה-Nissan Leaf.