מרצדס הדגימה מכונית המאובזרת במערכת לנהיגה עצמית שנהגה בעצמה בהצלחה לאורך 100 ק"מ ברחובות גרמניה
בזמן הנהיגה, האב טיפוס קובע את מיקומו על גבי הכביש על ידי מצלמות סטריאוסקופיות ומכ"מים בעלי טווחים שונים. המידע מהם מאומת מול מפה פרטנית שמספקת נוקיה ואשר כוללת את מספר ופריסת הנתיבים בכביש, מיקומם המדוייק של רמזורים ותמרורים ופרטים נוספים. המערכת מזהה גם את הרכבים בכביש ויודעת לחזות את תנועתם והתמרונים השונים שהם מבצעים.
דגם ה-DRV משך תשומת לב רבה ונראה שנושא הרכבים האוטונומיים היה הנושא המרכזי בתערוכת הרכב בפרנקפורט השנה. קרלוס ג'ושן, מנכ"ל ניסאן אמר שהמכשול העיקרי אשר יעמוד בפני מכוניות הנוהגות את עצמן יבוא מצד הממשלות וסוכנויות הביטוח ויהיה מכשול בירוקרטי ולא טכנולוגי. לכן כפי שזה נראה עכשיו, בתחילת העשור הבא עוד לא ניסע במכוניות ללא נהג אלא במכוניות אשר ינהגו את עצמן בעוד הנהג יהיה זמין לקחת שליטה על פי הצורך ובכל זמן נתון. בדומה למערכת הטייס האוטומטי הקיימת היום במטוסים.